Kullanıcı Adı:
Şifre:
Anket Sonuçları
[+300 OY] TÜRKİYE'YE EYALET SİSTEMİNİN GELMESİNİ DESTEKLER MİSİNİZ ?
  • Diğer - Hayır
    32% (99)
  • Diğer - Evet
    20% (64)
  • CHP'liyim - Hayır
    14% (44)
  • CHP'liyim - Evet
    10% (33)
  • AKP'liyim - Evet
    7% (23)
  • İYİP'liyim - Hayır
    5% (17)
  • İYİP'liyim - Evet
    2% (9)
  • MHP'liyim - Hayır
    2% (8)
  • AKP'liyim - Hayır
    1% (6)
  • HDP'liyim - Evet
    0% (3)
  • MHP'liyim - Evet
    0% (2)
  • HDP'liyim - Hayır
    0% (1)
Toplam oy : 309


[+300 OY] TÜRKİYE'YE EYALET SİSTEMİNİN GELMESİNİ DESTEKLER MİSİNİZ ?
ThePscho
Konu Sahibi

13 Eylül 2018; 10:38:53
Bir öncek büyük ankete gitmek için : https://forum.donanimha...iyor-musunuz--134903156

Konu altında lütfen birbirimizin maddi ve manevi değerlerine hakaret etmeyelim. Bunun sadece bir anket olduğunu unutmayalım.

DAHA FAZLA OY İÇİN KONUYU ÖNE ÇIKARMAYI UNUTMAYIN.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ThePscho -- 16 Eylül 2018; 10:18:32 >


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

kesinlikle destekliyorum ama bir şartla.eyaletler arası seyahatler vize alınarak yapılabilmeli.
Qantas - 11 gün önce
Desteklerim. Ülke bölünsün
Avagadro - 11 gün önce
Herkes kendi eyaletine gidecekse neden olmasın.
ashley j williams - 11 gün önce
Almanya'da da eyaletler bulunuyor ve adamlar bizden daha küçük?
Taklitçi karşıtı - 11 gün önce
Turkiyeye eyalet sistemini getirmek ölümünü hazırlamak olur. Düşünsenize her eyaletin kendi ekonomisi var . Marmara ve ege ve akdeniz bolgesi avrupa seviyesine cikar ekonomik olarak. Diger bolgele...
SpellCaster - 12 gün önce
Türkiye de 7 bölge var zaten. Mesela eyalet sistemi şöyle olabilir: Marmara bölgesinin başkenti İstanbul, Ege bölgesinin başkenti İzmir, İç Anadolu bölgesinin başkenti Ankara(aynı zamanda ülkenin g...
Deathlessss - 11 gün önce

R.Hooke
13 Eylül 2018; 11:23:14
Up



tosuntosun
13 Eylül 2018; 11:41:07
bu topic seçimde kime oy vereceksiniz diye açıp... akabinde iyi parti +%35 ile lider haldeki topic ile aynı mantıkda gibi duruyor... ve seçim sonrası halini de gördük...

şimdi akp liyim.. ama sizin sorduğunuz eyalet mantığı nedir, uygulaması nasıl olur vs gibi sorular var iken.. hükümetin eğer bu tür gündemi var ise nasıl düşünüyorlar bilmeden nasıl cevaplayacaklar ?

chp liler için kesin cevap... chp liyim hayır... soru Allah varmıdır tekmidir de olsa cevap aynı onlarda.. kendilerinin gündem yapmadığı herşeye itiraz ederler...

önce eyalet mantığını nedir nasıl olacak bilelim

misal... bir akp li olarak mevcut hükümetin çıkardıkları ve yaptıklarından desteklemediklerim
81 vilayet olmasına karşıyım. daha az daha kurumsal vilayet anlayışı ve dağılım olabilir..
657b ye karşıyım
sürekli özel veya kamu üniv leri açılmasına karşıyım... çok diplomalı işsiz veya vasıfsız diploma sayısına karşıyım
sürekli çocuk yapan ve yapılmasını teşvik edenlere karşıyım.. çok hayran olduğunuz avr pa yıllardır, kendi vatandaşları için yeni okul açmadıkları gibi öğretmen sayıları da her geçen yıl azalmakta... bizim ülkemizde geçen sene 100bin öğretmen var iken bu sene 120bin olması veya daha fazlasına ihtiyaç duyulmasını gündem yapmayan showmen lere de karşıyım.
sürekli ülke çıkarlarına ters olan harekatları destekleyen ve yapanlara ses çıkartmayanlara karşıyım.. 5bin tır silah veren amerikaya ses etmeyen patırtı gibi.

yani oy verdiğim parti ve hükümetin her icraatını desteklemiyor beğenmiyor olabilirim.. ve bunu da serbestce dile getirebliyor iken......

Çanakkale Şehidliğinde rakı sofrası kurub göbek atanlar neden kendi patırtılarını eleştirme cesaretini - yürekliliğini gösteremiyor

kendilerine dürüst olmayanlarına bu millete dürüst - faydalı olması düşünülemez

Buna gelen 2 yanıtı gör.


SpellCaster
13 Eylül 2018; 11:43:10
Turkiyeye eyalet sistemini getirmek ölümünü hazırlamak olur. Düşünsenize her eyaletin kendi ekonomisi var . Marmara ve ege ve akdeniz bolgesi avrupa seviyesine cikar ekonomik olarak. Diger bolgeler fakirlik icinde kalir bir anda . Yasanacak buyuk goc olaylarini veya isyanlari saymiyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



SpellCaster
13 Eylül 2018; 11:46:35
quote:

Orijinalden alıntı: tosuntosun

bu topic seçimde kime oy vereceksiniz diye açıp... akabinde iyi parti +%35 ile lider haldeki topic ile aynı mantıkda gibi duruyor... ve seçim sonrası halini de gördük...

şimdi akp liyim.. ama sizin sorduğunuz eyalet mantığı nedir, uygulaması nasıl olur vs gibi sorular var iken.. hükümetin eğer bu tür gündemi var ise nasıl düşünüyorlar bilmeden nasıl cevaplayacaklar ?

chp liler için kesin cevap... chp liyim hayır... soru Allah varmıdır tekmidir de olsa cevap aynı onlarda.. kendilerinin gündem yapmadığı herşeye itiraz ederler...

önce eyalet mantığını nedir nasıl olacak bilelim

misal... bir akp li olarak mevcut hükümetin çıkardıkları ve yaptıklarından desteklemediklerim
81 vilayet olmasına karşıyım. daha az daha kurumsal vilayet anlayışı ve dağılım olabilir..
657b ye karşıyım
sürekli özel veya kamu üniv leri açılmasına karşıyım... çok diplomalı işsiz veya vasıfsız diploma sayısına karşıyım
sürekli çocuk yapan ve yapılmasını teşvik edenlere karşıyım.. çok hayran olduğunuz avr pa yıllardır, kendi vatandaşları için yeni okul açmadıkları gibi öğretmen sayıları da her geçen yıl azalmakta... bizim ülkemizde geçen sene 100bin öğretmen var iken bu sene 120bin olması veya daha fazlasına ihtiyaç duyulmasını gündem yapmayan showmen lere de karşıyım.
sürekli ülke çıkarlarına ters olan harekatları destekleyen ve yapanlara ses çıkartmayanlara karşıyım.. 5bin tır silah veren amerikaya ses etmeyen patırtı gibi.

yani oy verdiğim parti ve hükümetin her icraatını desteklemiyor beğenmiyor olabilirim.. ve bunu da serbestce dile getirebliyor iken......

Çanakkale Şehidliğinde rakı sofrası kurub göbek atanlar neden kendi patırtılarını eleştirme cesaretini - yürekliliğini gösteremiyor

kendilerine dürüst olmayanlarına bu millete dürüst - faydalı olması düşünülemez
Adamlarda ogretmen sayisinin artmamasinin nedeni nufusun artis ileri degil geriye dogru gitmesi . Turkiyede oyle birşey yapamazsin azaltmaya kalktigin anda tum siniflarda 60 ogrenci falan okur en az .



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


tosuntosun
13 Eylül 2018; 11:56:54
ah bir de yazdığımdaki manayı anlayabilse idin....

bu yazına kendince beni eleştirmene, gerek bile kalmaz idi

ben nufus azalmasının etkisinden bahsediyorum. dolaylı olarak kişi başına düşen milli gelir... sosyal hizmetler.. şu bu... yani nufus artışın ile ülke geliri arasındaki denge olmadığı sürece..................... anlayana


Bu mesajda bahsedilenler: @SpellCaster


crown69
13 Eylül 2018; 13:23:39
Eyalet demek bölünmek demektir. Büyük Ortadoğu projesini isteyenler eyaleti ister.

ABD ve Rusya'da da eyalet var ama bölünmüyorlar diyebilirsiniz. Bu ülkelerde eyaletin sebebi coğrafidir. Yüzölçümleri büyük olduğundan başkentler ülkenin bütün ihtiyaçlarını karşılayamayabiliyor. O yüzden yerel yönetimler (eyalet) var. Türkiye'nin yüzölçümü küçük. Eyalet gelirse sebebi başkadır.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Doğu gider valla direk görürsünüz sonra.Burası ABD değil ki orada bile tartışılır bir sistemdir eyalet sistemi bazı eyaletlerinin istediğinde oylama ile bağımsızlığını ilan edip ülkeden ayrılma gibi kanunu vardır mesela Texas.



Qantas
13 Eylül 2018; 22:12:44
kesinlikle destekliyorum ama bir şartla.eyaletler arası seyahatler vize alınarak yapılabilmeli.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Muge anli 1998
13 Eylül 2018; 23:11:55
Hayır.Türkiye Cumhuriyet “üniter “ bir devlettir ve Anayasayla güvence altına alınmıştır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

_____________________________

Eski kullanıcı adı: lys2dehedef90


MağaraAdam
13 Eylül 2018; 23:12:07
Ülkenin bölünmeyeceğini bilseydim isterdim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



aschil
13 Eylül 2018; 23:28:38
sırada bu var zaten


suriye vol2



Deathlessss
13 Eylül 2018; 23:30:32
Türkiye de 7 bölge var zaten. Mesela eyalet sistemi şöyle olabilir: Marmara bölgesinin başkenti İstanbul, Ege bölgesinin başkenti İzmir, İç Anadolu bölgesinin başkenti Ankara(aynı zamanda ülkenin genel başkenti de olacak) vs. olabilir.



Karbon 12
13 Eylül 2018; 23:32:07
Yugoslavya II vizyona girdi. İyi seyirler.

Buradan bir Slovenya, Hırvatistan çıkar mı, yoksa en gelişmişi Arnavutluk, Kosova ve geri kalanı da ortadoğu bataklığının devamı olarak mı çıkar. Bir düşünelim.

Yugoslavya "demir perde" içinde değildi, pek çok genç öyle zannediyor diye yazalım. Komünist bir ülke olmadı hiç bir zaman. Varşova Paktı gibi "Com-econ" üyesi değildi yani. Hatta, bu yüzden Rusya ticaret yaptırımı da uygulamıştı. Sosyalist bir devletti, Türkiye'deki kadar Mercedes bugün gib eskiden de yoktu ama Zastava ve Yugo'lar herkeste vardı. Altyapısı sağlamdı. Pasaportu dünyanın en güçlülerindendi, sadece ABD vize istiyordu. Eğitim sistemi Avrupa'nın en iyilerindendi. Ortalama eğitim 70'lerde Almanya'da ~9 sene gibiyken Yugoslavya'da 10'un üzerindeydi. "Gladyo" Miloseviç'i önce başa geçirip sonra indirince işte buradan Slovenya, Slovakya, Hırvatistan gibi on sene içinde AB standardında olacak ülkelerle, Kosova, Bosna-Hersek gibi hala sınır çatışmaları ve karışıklıkları olan ülkeler çıktı.

Bu genel yetenek testi alıştırma sorusu gibi bence. Sekizgen, yedigen, altıgen, beşgen, diye bir dizide dörtgenden sonra ne gelir. Bazıları sanıyor ki altıgen gelecek. Olabilir de, belki çok uzun bir dizinin küçük bir kısmıyla hikayenin tamamı verilmeden sorulmuştur. Ben pek sanmıyorum. Ülke karıştığı, rejimi değişitiği, sallandığı zamanlarda gerçek değerler önemli oluyor. Türkiye'nin ortalama eğitimi ~5 sene gibi bir şey, onu da ancak yüz senede yapabildi.






Avagadro
13 Eylül 2018; 23:33:26
Desteklerim. Ülke bölünsün



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avagadro -- 13 Eylül 2018; 23:35:3 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


muammer816
13 Eylül 2018; 23:33:38
bu tarz üstün körü değil de şekli şemali üzerine detaylı konuşmak gerek bu işleri.toplumumuz bir yumruk gibi değil artık bence.ayrık ayrık grupların,azınlıkların iç içe yaşamak zorunda olduğu sosyal bir yapıya dönüştü.evet eskiden de öyleydi fakat artık insanlar değişti,zaman kavramı değişti.istekler,beklentiler değişti.özellikle büyük şehirler karmakarışık.bunlar böylece gitmeyecek bence,bi yerde bu gaz sıkışması rahatlatacak kendisini.bunun iki yolu var.biri kötü diğeri iyi.kötüsü iç karışıklık olabilir,iyisi anayasal süreç olabilir.

enteresan zor süreçler.inşallah herşey çok daha güzel olur.bizde kağıt üzerinde herşey var gibi ama uygulamada herşey yok gibi,bu yüzden işlerimiz de zor ilerliyor maalesef.



_turbo_
13 Eylül 2018; 23:35:26
Bu anket bosuna bunun oylamasi baskanlik seciminde yapildi. Baskanlik istiyorum diyenler ayni zamanda eyalet sisteminide onayladi. Bu sistemin gelmesi bir kararnameye bakar.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Organismus
13 Eylül 2018; 23:41:04
Bu nasıl bir soru?

Ülkeyi eyaletlere ayırmak?

Vay vay cb bile bunu bu kadar açık dile getiremez niyeti olsa bile.

Niyetiniz şekliniz yönünüz belli.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



hamza5806
13 Eylül 2018; 23:44:28
La yarim eyalet kadar olan ulkeyide eyaletlere bolecekler ya ben de buna şaşıyorum



El kadar toprak kaldi elimizde irkimizin yarisi asimile oldu yada öldürüldü kayboldu gitti avrupadan afrikadan atıldık ne zaman bitecek Türklerin bu çilesi???



Eyalet sistemi cok dillendiriliyor ekonomi az duzelirse aninda bunu getirecekler en büyük Türk devleti de boylece dagilip gidecek



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Wjéasz
14 Eylül 2018; 1:59:37
eyalet sistemi = kürdistandır



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



[+300 OY] TÜRKİYE'YE EYALET SİSTEMİNİN GELMESİNİ DESTEKLER MİSİNİZ ?