Kullanıcı Adı:
Şifre:

CES'de tanıtılacak Zen 2 Tabanlı Ryzen 3000 Serisi Tamamıyla Sızdı!
nightsniffer
Konu Sahibi

5 Aralık 2018; 0:52:02
Evet arkadaşlar AMD şimdilik Intel'e öldürücü darbeyi vurmuş gibi duruyor. AdoredTV Youtube kanalının videosuna göre(Kendisinin bugüne kadar yanıldığı bir sızıntı yok) işte Zen 2 tabanlı Ryzen 3000 serisi ürünleri, TDP'leri, çekirdek sayıları ve saat hızları;






Evet yanlış duymadınız 100 USD'den başlayan Ryzen 3300 50W TDP'li ve muhtemelen 4,5 Ghz'ye kadar çok rahat OC olabilir durumdadır(Eğer kilitlemezlerse). Bu işlemciler 1 adet 6 çekirdekli işlemci zarı+1 adet boş zar+ 1 adet IO zarı içerecek.

Bir de APU'lar var. APU'lar Navi mimarili bir GPU içerecek. Eski APU'lardaki gibi tek çip olmayacakmış. Gelecek nesil Navi ekran kartlarında kullanacakları Navi 12 GPU'sunun bir kısmı kapatılmış halini işlemciye dahil edeceklermiş. 1 adet 8 çekirdekli işlemci zarı+1 adet IO Zarı+ 1 adet kırpılmış NAVI GPU Zarı içerecek APU'lar.

Ryzen 5'ler 8 çekirdek 16 izlek ile geliyor. 3600X 95W TDP'si ve 4,8 Ghz'ye kadar turbo hızıyla oldukça güzel bir işlemci gibi duruyor. 2 adet 4 çekirdekli işlemci zarı+1 adet IO zarı içerecek bu işlemciler.

Ryzen 7'ler 12 çekirdek 24 izlek ve 5 Ghz'ye kadar turbo hızı sunuyor olacak. Hem de 105W TDP ile. 3700X 4,2 Ghz baz saat hızı 5 Ghz turbo ile geliyor. 105W TDP'si var. 2 adet 6 çekirdekli işlemci zarı+1 adet IO zarı içerecek.

Ryzen 9'lar 16 çekirdek 32 izlek ve 4,3 Ghz baz 5,1 Ghz'ye kadar turbo ile geliyor! Hem de maksimum 135W TDP ile. Mayıs 2019'da duyurulması planlanan AMD'nin 50.kuruluş yılına özel seri Ryzen 9 3850X 4,3 Ghz baz ve 5,1 Ghz turbo hızına sahip olacakmış. Ryzen 9'lar 2 adet 8 çekirdekli işlemci zarı ve 1 adet IO zarı içerecekler. X370-X470'de Ryzen 9'ların çalışmayacağı belirtilmiş. Modüler yapı benimsendiği için belki de 4 kanal bellek getirilecek X570 ve B550 ile. Tam bilemiyorum. Bana kalırsa çift kanal bellekle 16/32 çok saçma olur. Özel versiyon Ryzen 9 3850X için 500 USD fiyat belirlenmiş. Yani 9900K alan insanları ciddi anlamda üzecek bir işlemci olmuş.

Zen 2 ile gelen %15 IPC artışını da düşünürsek Cinebench R15'den 250 tek çekirdek puanı alan bir 3850X'den ve yine 240 puan üzeri alan bir 2700X'den bahsetmemiz son derece olası. İşlemciler bomba gibi geliyor. 3800X ve 3850X'e çok gerek yok gibi gördüm. 3700X'i gözüme kestirdim.


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Intel'in 8. ve 9. nesil Core soketi LGA1151 işlemcileri ve Intel'in 100 serisi ve 200 serisi yonga seti anakartları arasındaki uyumsuzluğun yapay olduğunu....

Unutma unutturma : ASRock Z17...
Timeguard - 14 gün önce
Timeguard - 13 gün önce
Amd 100 dolara 6/12 7nm



İntel 120 dolara 4/4 14+++++++++ i3 9100 intel RİP 2019
asko56 - 14 gün önce
RTX tuttu, 1.nesil EPYC işlemciler hakkında verilen bilgiler tuttu, 2.nesil EPYC işlemciler hakkında verdiği veriler tuttu. Bu ufak çip parçaları(Chiplet) lafını nette ilk kez bu kanal söyledi ve s...
nightsniffer - 14 gün önce
100 yükte 4,6'da falan çalışır diye düşünüyorum hocam. Ancak 4,9'a falan rahat manuel OC olacaktır. Biraz düzgün silikon gelirse 5 Ghz'ye alınır. Missssler gibi kullanılır.

2 sene önce...
nightsniffer - 14 gün önce
Bu tablo gerçek olabilir yada olmayabilir ama böyle bir imkanları varsa yaparlar. 1-1,5 sene işlemci piyasasını domine eder, sürümden büyük para kazanıp borçlarını sıfırlar, bir jenerasyona ...
Luke Neil - 13 gün önce
1800X ilk çıktığında 500 dolara piyasaya sürüldü çünkü bire bir güçteki rakibi 1000 dolardı. Buna şu an itibariyle eline güç geçince intelleşiyor diyemeyiz zira yarı fiyatına satıyordu malum. Üstel...
Luke Neil - 14 gün önce
Geçerse tekel oluyor gecemezse kötü oluyor.
tanhu11 - 12 gün önce
O yüzden mi Intel de çekirdek çitlemeye başladı

Senin gibiler şirketleri (daha doğrusu fanı olduğu şirketi) düşünür, kendini düşünmez.
Mugetsuga - 13 gün önce

WmGMD
5 Aralık 2018; 1:00:09
O 3700x nedir yav öyle. Benim anakart da onu besleyecek ... yok :D 3600x de tam istediğim gibi 8/16 daha hızlı fiyatı uçuk değil. Yalnız 3300x şuan ki 2600 ve 2600x in üstüne toprak atacak gibi böyle gelirse.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Mugetsuga
5 Aralık 2018; 1:03:13
Yalan değilse rip Intel

Ama yine de yalan olma ihtimali var. Baksanıza şu saat hızlarına, 16C/32T işlemcinin stock hızı 4.3ghz ve boost hızı 5.1ghz

Buna gelen 2 yanıtı gör.


Mukarnas
5 Aralık 2018; 1:04:20
Eger gercekse son sözü ryzen 3000 ler söyleyecek. 3700x tek cekirdek mi @5.0 ghz yoksa tüm cekirdeklerle beraber mi? 3600x te fena degil. Umarim gercek olur.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


nightsniffer
Konu Sahibi

5 Aralık 2018; 1:06:47
%100 yükte 4,6'da falan çalışır diye düşünüyorum hocam. Ancak 4,9'a falan rahat manuel OC olacaktır. Biraz düzgün silikon gelirse 5 Ghz'ye alınır. Missssler gibi kullanılır.

2 sene önce "4 çekirdekli i5'ten fazla almak delilik" diyen tipler geliyor aklıma da. Bir gülesim geliyor...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nightsniffer -- 5 Aralık 2018; 1:7:42 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Mukarnas


LeviGerman
5 Aralık 2018; 1:07:54
Hepsinde AdoreTv'nin simgesi var... Scotumuz iyi bulmuş eleman/elemanları, sağlam bilgiler sızdırıyorlar. RTX de tutmuştu.

3300g/3600G'in performansı nasıl olur acaba, mevcut APU'lardan yola çıkarak tahminde bulunmak zor. Daha yüksek ram hızları, io chip arada belki, 7nm fln fişman, AMD belki giriş seviyesi ekran kartı pazarını öldürür... en azından etkiler epey.

Şahsen benim gözüm 3700(x)'de -Oc potansiyeline bağlı-. Bu bile biraz overkill olur.




Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @WmGMD


LeviGerman
5 Aralık 2018; 1:09:22
Tek/çift çekirdek boost muhtemelen.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Mugetsuga


Emre-Dylan
5 Aralık 2018; 1:10:13
3700x'i her türlü alırım ama bu rakamlardan gelmesi zor be abi.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



Mugetsuga
5 Aralık 2018; 1:13:57
Öyledir muhtemelen ancak yine de yüksek geldi bana bu hızlar. Hem de gerçek olamayacak kadar.

Ryzen 4000-5000lerde görürüz diye tahmin ediyordum o hızları şahsen


Bu mesajda bahsedilenler: @LeviGerman


nightsniffer
Konu Sahibi

5 Aralık 2018; 1:14:04
3600G herhalde RX 560 performansında olur yüksek hızlı bir RAM(3600 Mhz falan) ile.

GPU alanında da her şeyi sızdırmış Adored

Navi serisi;

RX Navi 3060, 75W-RX 580 gücünde-130 USD-4GB GDDR6(GTX 1060 civarında)

RX Navi 3070, 120W-Vega 56 gücünde- 200 USD-8GB GDDR6(GTX 1080 civarında)

RX Navi 3080, 150W-Vega 64'ün %15 üzerinde-250 USD-8GB GDDR6(1080-1080Ti arasında)

şeklinde olacakmış kartlar.

Navi biraz daha iyi çıkar da RX 3080 1080Ti performansı veirrse, yeme de yanında yat.

Buna gelen 2 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @LeviGerman


AwerlawK
5 Aralık 2018; 1:14:53
3000 serisi eğer tablodaki gibi gelecekse 2600lerin ruhuna fatiha

Buna gelen 2 yanıtı gör.


Mukarnas
5 Aralık 2018; 1:17:58
bu benim tahminlerimden de öte, @4,6ghz all core versin yeter :)

Bende cok söyledim zamaninda 6600k savunucusu bir arkadas vardi, suan ya nick degistirdi yada yazmiyor pek. Bulsam hatirlatacamda 2 sene uzun bir zaman, herseyi hatirlayamiyorum.

@LeviGerman;

hocam eger amd bu sekil cikarirsa takimi, intel fiyatlarida indirse kurtaramaz. Gecen konusmustuk hani, ben bu kadarini tahmin etmiyordum, aslinda hala pek inanansim gelmiyor ama rtx tuttu diyorsunuz. Bir ihtimal var.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mukarnas -- 5 Aralık 2018; 1:19:10 >

Buna gelen 2 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @nightsniffer @LeviGerman


nightsniffer
Konu Sahibi

5 Aralık 2018; 1:18:48
Hocam bizim masum 2700X'in de ruhuna el fatiha. Millete 4/4 7.nesil i5 aldıran adamlara gelsin bu işlemciler. Yazık oldu onları dinleyenlere.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @AwerlawK


nightsniffer
Konu Sahibi

5 Aralık 2018; 1:22:24
RTX tuttu, 1.nesil EPYC işlemciler hakkında verilen bilgiler tuttu, 2.nesil EPYC işlemciler hakkında verdiği veriler tuttu. Bu ufak çip parçaları(Chiplet) lafını nette ilk kez bu kanal söyledi ve sonunda doğru çıktı. %90 üzeri bir doğruluk payı olmadan yazmaz bu Jim isimli arkadaş. Yani sızıntı %99 doğru. Belki daha iyi olabilir daha kötü olmaz. Çünkü daha zaman var CES'e. Hala iyileştirmelere yapılabilir.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Mukarnas


WmGMD
5 Aralık 2018; 1:23:01
quote:

Orijinalden alıntı: nightsniffer

Hocam bizim masum 2700X'in de ruhuna el fatiha. Millete 4/4 7.nesil i5 aldıran adamlara gelsin bu işlemciler. Yazık oldu onları dinleyenlere.
2600x in üstüne toprak atıyor amd Sizce bu 3700x denen canavarı benim anakart besleyebilir mi layıkıyla.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


asko56
5 Aralık 2018; 1:23:20
Amd 100 dolara 6/12 7nm



İntel 120 dolara 4/4 14+++++++++ i3 9100 intel RİP 2019



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



WmGMD
5 Aralık 2018; 1:23:52
quote:

Orijinalden alıntı: AwerlawK

3000 serisi eğer tablodaki gibi gelecekse 2600lerin ruhuna fatiha
2600x ile şöyle bi bakıştım hocam



nightsniffer
Konu Sahibi

5 Aralık 2018; 1:24:50
Rahatlıkla kullanırsınız hocam. 2700X ile benzer elektrik tüketimi olacak 3700X'in. Gözünüzde büyütmeyin. Belki turbosu biraz az olur eski anakart diye. Ama elinizdeki soğutucuyla 4,8 Ghz'ye falan OC de yapabilirsiniz gibi duruyor.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @WmGMD


LeviGerman
5 Aralık 2018; 1:34:23
7nm'nin vega tanitiminsa dikkat ettiyseniz hocam 25% performans artisi ( daha evvel 35% idi ama en onemlisi ayni guc tuketiminda) ilan edilmisti.



Zen 2'leri am4 platformuna uyumlu yapmak icin guc tuketimini tutturmalari lazim yani ayni guc tuketiminde 25% artisla zaten 5ghz cikmasi lazim. En kotusunu bekledigimdan ben 4.9ghz bekliyordum. Nightsniffer ile bi konu altinda bunlari yazmistik.



Zaten butun am4 platform destegin devamliligu bu nm dususu ile gelecek olan verimlilige bagli diye zen ilk ciktigindan beri bunu soyluyorduk.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeviGerman -- 5 Aralık 2018; 1:50:10 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Mugetsuga, @Mukarnas


Luke Neil
5 Aralık 2018; 1:42:41
https://forum.donanimha.../mesaj/yonlen/135819133

"... 9% ipc artışı + 4.6 Ghz + 6 çekirdekli R3 / 8 çekirdekli R5 / 10 çekirdekli R7 / 12-14 çekirdekli R7 3800Xtreme! ---> 120$ / 180-220$ / 280-330$ / 500$ ... "

Beklediğime çok yakın geldi. Fiyatlarını zaten tam bilmişim. Aklın yolu bir tabi. Böyle yapmaları gerekiyordu ve yapıyorlar. Zaten bu yüzden 6700'den 2700X yapalım mı diyenlere önermiyordum. Ve ısrarla insanlara iyi anakart almalarını öneriyordum. İyi anakartlarla çok güzel işler yapılır 3600-3700 vs ile. 7-8 sene başka sistem gerekmez. Intel'in geçen hafta sızan 10 çekirdekli işlemci düşüncesinden zaten belli olmuştu iyice 14-16 çekirdeğe vuracağı Amd'nin. Bu tablo gerçeğe dönerse, ki kuvvetli bir ihtimal, işlemci dünyasında devrim demektir. Çağ açıp çağ kapar, iyi de olur. Şimdi intel'in acilen EUV kasması lazım ki( 12nm'ye çekilmiş "10nm" kurtarmaz şu halde) Amd monopol olmasın, bu sefer de Amd'nin eline düşmeyelim...

Son bir yıldır intel yönetiminde uyku kaldığını sanmıyorum, daha da uykusuz kalacaklar. O kadar yıl core çekirdeğinin üstüne yatmaları büyük hataydı. Ve bir kez daha gördük ki hiç bir şirket önümüzdeki 20-50-100 yılın teknolojisine falan sahip değil. Bunlar hep boş internet efsaneleri

6700-7700-8400 gibi işlemcilerini yükseltmeyi düşünenler mutlaka planlarını ertelesin, 8600K vesaire almak isteyenler bir daha düşünsün derim nacizane



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Luke Neil -- 5 Aralık 2018; 2:15:31 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


CES'de tanıtılacak Zen 2 Tabanlı Ryzen 3000 Serisi Tamamıyla Sızdı!