Şimdi Ara

CMOS ve CCD Sensörler..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
8.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Farkında mısınız bilmiyorum ama son zamanlarda çıkan bazı aps-c cmos sensörlü makineler ccd sensörlü gövdelerin keskinliği ve canlılığına çok yaklaştılar.
    Mesela Nikon d3100, d5100 ve d7000 gibi modelleri örnek gösterebilirim.Tabii ki hala bir d80 veya k10d kadar keskin sonuçlar veremiyorlar ama bence çok çok yaklaştılar..(tamamen kişisel düşüncem)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 24 Şubat 2013; 22:09:53 >



  • Yapıları cok farklı teknolojiler.
    Güncel uretim CMOS lar surekli mp arttırılarak uretiliyor. Boyut APS-C degismiyor aynı kalıyor ama mp sürekli yükseliyor bu dezavantaj. Pixellerin ısık yakalama kabiliyeti azalıyor. Diffiractiondan daha fazla etkilenip kısık diyafram performansları dusuyor.

    Asagıda farklı nesil CMOS raw cropları ile son nesil CCD raw cropları bulunmakta.
    Genel bakısla CMOS da aslıda cok fazla sey degismedigi gorulmekte. Renkler hala soft, keskinlik hala zayıf.

     CMOS ve CCD Sensörler..

     CMOS ve CCD Sensörler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 20 Haziran 2011; 9:39:50 >




  • Merhaba,
    Sensörlerle ilgili değindiğiniz noktaların hepsini çok iyi biliyorum.Ben zaten "yeni nesil cmos'lar ccd ile tamemn aynı keskinliği yakaladı" demedim, sadece çok yaklaştıklarını belirtmek istedim.
    Ayrıca, cmos-ccd sensör farkını göstermek için daha önce de defalarca paylaştığınız karşılaştırmalı fotoğraflarda d80 dışında hep Pentax gövdeler ile çekilmiş fotoğraflar var.Benim örnek gösterdiğim cmos sensörlü modeller ise d3100, d5100 ve d7000'di.Bu makinelerde de hala bir d80 veya d60'ın keskinliği yok ama yine de çok yaklaştıklarını söyleyebilirim.
    İyi günler hoşçakalın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 24 Şubat 2013; 22:12:02 >
  • Sn c.james

    Cmos larda yeni modellerin eski modelere nazaran cok fazla yol almadıkları goruluyor.
    Ben ornek icin pentaxı verdim hepsi cmos ve farklı nesillerde urunler. Sonuclara bakınca cok yol aldıgı gorulmuyor. Onceki nesil ile yeni nesil yine aynı cansız renk, dusuk keskinlik.
    Ben bunu daha cok mp arttrılmasına baglıyorum. Mesela K5 ile K7 yi kıyaslarsak bu belirginligi gorebilirmiyiz.
    Zaten sensor uretenler belli ve piyasada hep aynı tip sensor goruluyor.
    Farklılıklar daha cok algoritma ile cıkıyor.
    Nikonun eski ve yeni nesil cmos govdelerin raw croplarınada bakıp paylasalım.
    Onlardada durum pentax gibimi cıkacak gorelim.
  • Bunun bir ölçütü olmadığı için yalnızca kişisel gözlemlerimizle yorum yapabiliriz.

    Bu sebeple bence APS-C CMOS sensörlerin o keskinliği ve detayı yakalayabilmesi için biraz daha zaman geçecek.

    Arada hala ciddi bir fark var.

    Kaldıki ikarahal'ın da dediği gibi, piyasadaki sensörlerin sayısı belli, üreticileri belli. Sony, Canon, Panasonic bildiğim kadarıyla bu piyasanın büyükleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal


    Sn c.james

    Cmos larda yeni modellerin eski modelere nazaran cok fazla yol almadıkları goruluyor.
    Ben ornek icin pentaxı verdim hepsi cmos ve farklı nesillerde urunler. Sonuclara bakınca cok yol aldıgı gorulmuyor. Onceki nesil ile yeni nesil yine aynı cansız renk, dusuk keskinlik.
    Ben bunu daha cok mp arttrılmasına baglıyorum. Mesela K5 ile K7 yi kıyaslarsak bu belirginligi gorebilirmiyiz.
    Zaten sensor uretenler belli ve piyasada hep aynı tip sensor goruluyor.
    Farklılıklar daha cok algoritma ile cıkıyor.
    Nikonun eski ve yeni nesil cmos govdelerin raw croplarınada bakıp paylasalım.
    Onlardada durum pentax gibimi cıkacak gorelim.

    Evet farklılıkların daha çok algoritmalardan kaynaklandığı çok doğru.Zaten dikkat ettiyseniz ben d3100, d5100 ve d7000'den bahsederken keskinliğin "salt cmos sensörlerin gelişiminden" kaynaklandığını söylemedim.Örnek verdiğim gövdelerin, sensörleri ve işlemcileriyle bir bütün olarak ccd'lere yaklaştığını belirtmek istedim.Tabii ki hala istenilen düzeyde değiller ama sensör ve işlemcilerden kaynaklanan gelişmeyle birlikde aradaki fark eskiye göre çok daha iyi görünüyor.
    Ayrıca bu konuda sizden tamamen farklı düşündüğümü sanmayın.Ben de şimdiye kadar hep ccd sensörlü modelleri tercih ettim.

    @Novarix
    Sensör üreticileri listenize Kodak ve Samsung'u da ekleyebiliriz.Özellikle Kodak'ın orta format için ürettiği ccd sensörlerin sonuçları harika görünüyor diyebilirim.

    İyi günler hoşçakalın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 24 Şubat 2013; 22:14:37 >




  • 8MP'lik 30D ve 10MPlik K10D'nin karşılaştırması:
    http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk10d/page22.asp
    JPEG'de zaten 30D daha iyi ama RAW'da da 10-8MP farkına rağmen keskinlik-renk konularında gerçekten fark görebiliyor musunuz?
    40D ile:
    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page26.asp
    Renkler ve keskinlikte K10D'yi üstün göremiyorum, olsa olsa aynıdır.

    Aşağıdaki sitede D80 ve K10D'yi 550D ile karşılaştırın:
    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
    Şişeler ve kumaşların olduğu resmin ISO100 örneklerini karşılaştırın. Orada "Samuel Smith" şişelerine bakın. Renklere ve detaylara göz gezdirin. Bir örnek aşağıda:
     CMOS ve CCD Sensörler..

    https://store.donanimhaber.com/de/5d/2d/de5d2dfaec3faa826c0b6880aa40f8cf.jpg
    Yukarıdaki örnekte K10D'deki zayıf AA filtresi yüzünden "Pure Brewed" yazısında oluşan moire hatalarını görebilirsiniz. Aynı hatalar (gene zayıf AA filtresi dolayısıyla) k-x'te de oluşuyor. Bu sürekli oluşan bir durum değil, daha çok birbirine çok yakın diyagonal çizgilerde ortaya çıkıyor. Zayıf AA filtresi daha keskin sonuçlar almak için kullanılıyor. Olympus E-PL1, Canon 5D, Nikon D3x, Leica S2 gibi gövdelerde de aynı şekilde zayıf AA kullanılmış ama yeni teknolojide işlemciler moire hatasını daha iyi hallediyor. Örneğin D80'de AA filtresi biraz daha güçlü, bu yüzden K10D kadar keskin değil; buna karşılık K10D'nin ataş örneğinde kıvrımlardaki merdiven etkisi (jaggies) D80'e göre daha belirgin (aslında bağırıyor :) ). Nette bazı insanların algılayıcıdaki AA filtresini kaldırarak yaptığı testleri bulabilirsiniz, özellikle D200 ile yapılanlar çoğunlukta.

    Renge dönersek, yukarıdaki örneklerde CCD'nin üstünlüğünü göremiyorum. Ağaç örneğinde hafifçe Vibrance ayarı yaparak (saturation'a bile gerek yok) tüm makineleri aynı duruma getirebiliyoruz, mesele ACR'nin RAW'ları işleme şeklinden geliyor sanıyorum. Yeni CMOSlar gerçekten iyi, hatta 30D bile çok iyiymiş (değerini bilememişim zamanında ).

    Yedek olarak E-PL1 kullanıyorum. Gövde farkına bakmayın, iyi bir lensle tüm ISOlarda eskiden kullandığım K10D kadar iyi diyebilirim, renk ve keskinlik açısından. Hatta çoğu zaman yanımda onu taşıyorum. Keşke elime bir K10D geçse de yanyana koysam.

    Teknoloji geliştikçe algılayıcılar da gelişiyor. 550D'nin 18MP'lik CMOS algılayıcısı 450D'nin 12MP'lik algılayıcısından daha iyi, ve yukarıdaki örneklere göre K10D'nin 10MP'lik CCD algılayıcısı kadar iyi (ve 18MP sayesinde daha fazla detay veriyor).

    Biri şu anda çıkıp 16MP'lik bir CCD üretse eminim ki düşük ISO'da mükemmel sonuç verecektir, ama eski CCD teknolojisi yeni CMOSlardan daha iyi değil diye düşünüyorum.

    Not: Olay "K10D mükemmeldir" tartışmasına dönüşmesin lütfen, en çok bilinen CCD'li gövdeler K10D, D80 ve D200 olduğu için tartışmayı bunlar üzerinden yapıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozturert -- 20 Haziran 2011; 15:59:14 >




  • @ozturert

    Konu hakkındaki düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.Bu konuda sizinle tamamen aynı fikirde olmasam da yorumunuzun bazı noktalarına katıldığımı belirtmek isterim.Özellikle cmos sensörlü gövdelerin gelişimi hakkında sizinle hemen hemen aynı fikirdeyim, ama ben yine de ccd sensörlü gövdelerin renklerini ve keskinliğini daha çok seviyorum.
    Bu arada, "16 mp'lik ccd sensör üretilse düşük iso performansı mükemmel olabilirdi" demişsiniz, ama Sony a290 modelinde 14 mp'lik ccd kullanılmasına rağmen sonuçlar pek de iyi görünmüyor.Yani mevcut ccd teknolojisiyle 16 mp'lik sensör üretilse bile sonuçlar sandığınız kadar iyi olmazdı.
    Son olarak, konu marka ve model polemiğine dönüşmezse ben de çok memnun olurum.
    İyi akşamlar hoşçakalın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 24 Şubat 2013; 22:17:29 >
  • Yaşasın Nikon, kahrolsun Canon :P Şaka yapıyorum...

    Bu noktada bir soru sormak istiyorum ben. Yukarıda yazılanlardan anladığım kadarıyla CCD sensörlerin CMOS sensörlerden daha kaliteli görüntü verdiğini söylüyorsunuz. Yani bu durumda ISO 100'de D200 ve D300 ile çekilmiş iki resimden, D200 ile çekilen daha mı kaliteli olur? Doğru mu anlıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parkinsonsniper -- 20 Haziran 2011; 18:18:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parkinsonsniper

    Yaşasın Nikon, kahrolsun Canon :P Şaka yapıyorum...

    Bu noktada bir soru sormak istiyorum ben. Yukarıda yazılanlardan anladığım kadarıyla CCD sensörlerin CMOS sensörlerden daha kaliteli görüntü verdiğini söylüyorsunuz. Yani bu durumda ISO 100'de D200 ve D300 ile çekilmiş iki resimden, D200 ile çekilen daha mı kaliteli olur? Doğru mu anlıyorum...

    Merhaba,
    Her kullanıcının beklentisi farklı olabilir,dolayısıyla d200 ile çekilen fotoğraf d300 ile çekilenden daha kaliteli olur demek,ya da tam tersini söylemek pek doğru bir yaklaşım olmaz.
    Keskinliğe ve renklerin canlılığına önem veren kullanıcılar ccd sensörlü makineleri daha çok sevebilirler.Bazı kullanıcılar da aksine daha doğal ve yumuşak tonları tercih edebilirler.
    Sonuçta bu makineler dslr sınıfı olduğu için renkleri ve keskinliği istediğimiz gibi ayarlayabiliriz,ama birebir aynı ayarlarla çekilen fotoğraflarda ccd sensörlüler keskinlik ve renklerin canlılığı konusunda bence biraz daha iyi sayılırlar.Mesela d90 genel olarak d80'den daha iyi bir makine olmasına rağmen,ben d80'in imaj kalitesini daha çok seviyorum.
    İyi akşamlar,hoşçakalın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 20 Haziran 2011; 18:42:54 >




  • İlginç bi bilgi :)

    Şimdi bişey söyleyeceğim ama yazının sonunu okumadan önyargıya varmayın :))

    Ben sırayla D80, D200 ve D300 kullandım. D80 ve D200'ün resim kalitesi arasında minimal farklar varken, D300'le D200 arasında çok ciddi fark var. D200'le ciltteki gözenekleri çok rahat göremiyordum mesela, şimdi D300'le yeterli derecede detay alabiliyorum. Yani bence renk olarak olmasa da, keskinlik olarak CMOS daha başarılı gibi geliyor sanki.

    (şimdi son cümle...) Ama bu kadar insan yazmışsınız. Herkes de yanılıyor olamaz, muhtemelen bilmediğim birşeyler var

    Kendinize iyi bakın... :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parkinsonsniper -- 20 Haziran 2011; 18:46:26 >
  • k10d de titreme varmı bana öyle geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parkinsonsniper

    İlginç bi bilgi :)

    Şimdi bişey söyleyeceğim ama yazının sonunu okumadan önyargıya varmayın :))

    Ben sırayla D80, D200 ve D300 kullandım. D80 ve D200'ün resim kalitesi arasında minimal farklar varken, D300'le D200 arasında çok ciddi fark var. D200'le ciltteki gözenekleri çok rahat göremiyordum mesela, şimdi D300'le yeterli derecede detay alabiliyorum. Yani bence renk olarak olmasa da, keskinlik olarak CMOS daha başarılı gibi geliyor sanki.

    (şimdi son cümle...) Ama bu kadar insan yazmışsınız. Herkes de yanılıyor olamaz, muhtemelen bilmediğim birşeyler var

    Kendinize iyi bakın... :)

    Merhaba,
    Rica ederim, ben nasıl kişisel düşüncelerimi belirtiyorsam sizin de kendinize göre düşünceleriniz olabilir.Önceki mesajımda da belirttiğim gibi, beklentiler farklı farklı olduğundan dolayı ekipman tercihi de farklı olabiliyor. D200'ün biraz daha keskin ve canlı renkler sunmasının dışında D300'den daha iyi olduğu zaten söylenemez.
    Sonuç olarak, ccd sensörlü makinelerin tek ve en önemli artısı biraz daha keskin sonuçlar üretebilmeleri, bunun dışında cmos sensörlü makineler bir çok açıdan daha avantajlı diyebilirim.
    Bu arada, D300'le biraz daha detaylı görüntü almanız çok normal, çünkü D200 ve D300 arasında 2 mp'lik bir fark var. Bu da biraz daha fazla detay demek.
    İyi akşamlar hoşçakalın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 24 Şubat 2013; 22:07:00 >




  • Teşekkürler C.James :)

    Bu arada Samuel Smith şişeleriyle ilgili görüşümü belirteyim. Bence K10D'nin renkleri daha canlı, ama keskinlik ve kontrast 550D'ye göre oldukça düşük. Kontrast sonradan elde edilebilecek bir değer ama keskinliği toparlamak o kadar kolay değil. Bence 550D'nin görüntüsü K10D'ye göre daha iyi.

    Şimdi yazıyı okuyunca örneği veren arkadaşın K10D'yi daha keskin bulduğunu anladım (umarım yanılmıyorumdur). Ama 550D açık ara daha keskin bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parkinsonsniper

    Teşekkürler C.James :)

    Bu arada Samuel Smith şişeleriyle ilgili görüşümü belirteyim. Bence K10D'nin renkleri daha canlı, ama keskinlik ve kontrast 550D'ye göre oldukça düşük. Kontrast sonradan elde edilebilecek bir değer ama keskinliği toparlamak o kadar kolay değil. Bence 550D'nin görüntüsü K10D'ye göre daha iyi.

    Şimdi yazıyı okuyunca örneği veren arkadaşın K10D'yi daha keskin bulduğunu anladım (umarım yanılmıyorumdur). Ama 550D açık ara daha keskin bence...

    Rica ederim.Bu arada bir Nikon kullanıcısı olarak 550d ve serinin son sürümü olan 600d'nin imaj kalitelerini ben de beğeniyorum.Zaten iki makine de tasarım hariç aynı sayılırlar.
    İyi akşamlar hoşçakalın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 24 Şubat 2013; 22:04:39 >




  • Sn ozturert

    dpreview.com daki testler aynı sartlar korunarak alınıyor. Objektifler 50mm, ısık sartları aynı, raw dosyalara uygulanan islemlerde aynı. Diger sitede imaging-resource.com jpg cıktıları ve default degerler var. Objektiflerde esdegermi bilmiyorum. Jpg lerle kıyaslama olmaz zaten. K10D jpg cıktısında sorunlu ama raw da bambaska.


    D40 zamanında bu image kalitesi yuzunden cok dikkatimi cekmisti. K10D ile arasında cok gidip gelmistim.
    Olay muhtemelen makul pixel yogunlugu ve basarılı algoritmadan kaynaklanıyor.
    Ama raw croplara dikkatli bakınca cmos un klasik davrandıgı goruluyor, renklerin doygunlugu daha dusuk ve keskinlikte az. Modellerin isimlerine bakmadan direkt bunu gorup bu K10D dedirtiyor.
    Ama D40 cmoslar icinde gercekten CCD ye yakın bir performans veriyor.



    Asagıda K10D ile 550D nin 50 mm objektifle, yaklasık pozlama degerleri ile alınıs raw croplar mevcut.

    CCD nin uretimi uzun zamandır yok CMOS surekli gelistiriliyor ama hala CCD renk ve keskinlige ulasamadı.
    CCD de gelisim ve üretime devam edilseydi bu gordugumuz fark cok daha fazla acılacaktı. Muhtemelen CMOS da CCD kalitesine yaklasamayacaktı


    Tabi bunlarla ugrasmak yerine fotograf sanatına yonelsek cok daha iyi olacak. Tarihe damgasını vurmus cok degerli bir cok fotograf bugun vasat denecek kalitede ve ekipmanlarla cekildiklerini unutmamakta lazım.

     CMOS ve CCD Sensörler..

     CMOS ve CCD Sensörler..

     CMOS ve CCD Sensörler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    Ama D40 cmoslar icinde gercekten CCD ye yakın bir performans veriyor.

    Tabi bunlarla ugrasmak yerine fotograf sanatına yonelsek cok daha iyi olacak. Tarihe damgasını vurmus cok degerli bir cok fotograf bugun vasat denecek kalitede ve ekipmanlarla cekildiklerini unutmamakta lazım.


    Merhaba,
    Kişisel olarak bu tür ayrıntılara çok fazla takılmıyorum ama yine de kullandığımız sistemlerin özelliklerini ayrıntılı olarak bilmek ve ona göre tercih yapmak bence yanlış değil.
    Dslr makineler teknik özellik olarak eski filmli makineler gibi çok sade olsaydı zaten bu kadar ayrıntılı incelenmezdi.
    Bu arada küçük bir düzeltme; 40d yazmak isterken d40 yazmışsınız.(d40 zaten ccd sensörlü).Ayrıca, Canon'un güncel modelleri ccd sensöre yaklaşmak açısından bence 40d'den biraz daha iyi sayılırlar.(Yanlış anlaşılmasın, 40d'nin imaj kalitesine kötü demiyorum)
    İyi günler hoşçakalın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 24 Şubat 2013; 22:03:55 >




  • Evet yazım hatası olmus tsk..
  • Ben de tam "yaw d40 ccd değil miydi?" diye düşünürken c.james mantıklı bi açıklamayla çıkagelmiş :))

    Fotoğrafın sanat bölümü önemli tabii ama, şunu da unutmamak lazım...eskiden makinelerin Canon olması, Nikon olması pek birşey değiştirmiyordu. Olay filmde ve objektifte bitiyordu. Makine gerçekten "aracı"ydı...eminim eskiden de insanlar filmler ve kaliteleri üzerine kafa patlatıyorlardır. Şimdi makineyi alırken, filmi de beraberinde alıyoruz ve değiştirme şansımız yok. Eskiden filmin noise'i yüksekse, diğer makarada başka marka kullanıp sorunu halledebiliyordu insanlar. Şimdi hangi filmi kullanacağımızı baştan seçip iyi karar vermemiz gerekiyor. İnsanların ekipmana takılmalarının sebebi biraz da bu.

    Bu yazdıklarımı da bi kenara koyarsak, ticari olmadığı sürece "iyi" fotoğraf çekmek için şaheser bi makineye ve bir sürü megapiksele ihtiyaç yok gerçekten. Ama herkes ister istemez bu sele kapılıp gidiyor işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    Evet yazım hatası olmus tsk..

    Rica ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 23 Şubat 2012; 1:37:55 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.