Kullanıcı Adı:
Şifre:

Dizel motorlar cazibesini kaybediyor
Morenno
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 13:43:21
İkibinli yılların başından itibaren ülkemizde yakıt tüketimi avantajı nedeni ile popülerliği artan ve son yıllarda tüketiciler tarafından ilk tercih edilen dizel motorlar yerlerini yeniden benzinli motorlaramı bırakıyor?

Tüketiciler son 3 günde benzin pompa fiyatlarında yapılan 40 kuruşluk indirime rağmen motorin fiyatlarının neden düşmediğini merak ederken, sorunun cevabı belli oldu. Neden dünyada artan talep sonucu motorinin rafineri çıkış fiyatları benzin fiyatlarını geçmesi olarak açıklandı.

Açıklamalara göre benzin üzerindeki ötv düşen petrol fiyatları ve döviz kuruyla birlikte eşel mobil sistemine geçilmeden önceki seviyeye ulaştığı için indirime gidilirken motorinde indirime gidilmesi için daha 25 kuruşluk ötv marjı olduğu dile getirildi. Dediğim gibi ana neden dünya fiyatlarında motorine artan talep nedeniyle fiyatının benzin fiyatını geçmesi. Zaten pompa fiyatlarında bunu gösteriyor.

Eğer arada bir fark kalmaz ise ben bu durumu dizel motor tercihlerinin yerini yeniden benzinli motorlara bırakacağını düşünüyorum. Gelişen teknoloji ile güçlü ve yakıt tüketimi oldukça makul seveyilere inen benzinli araçların fiyat avantajınıda arkasına alıp tekrar popüler olması içten bile değil.

Kendimden örnek vermek gerekirse kullandığım Hyundai blue 1.4 100 hp aracım şehir içindeki yakıt tüketimi 100 km de 6-7 litre iken uzun yolda 4.5 litreye kadar inmekte.Neredeyse dizel tüketimini yakalamış durumdayım. Pompa fiyatlarıda aynı olursa neden dizel araç seçeyim ki



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Dizel araç kullanan sürücüleri çevreye ihanet etmekle suçlayan troll'ler hayatlarında kaç kere ellerine çöp poşeti alıp doğada çöp toplamış.
caner4141 - 7 gün önce
Dizel zararlı

LPG patlar güvenli değil

Benzinli bu fiyata enayilik.

Afedersinizde ne kullanacaz biz.?
KNTLG - 7 gün önce
Dizel araç kullanmak çevreye ihanet , doğaya hakarettir! İnsanlar biraz ekonomi yapacağım diye havayı ne kadar kirlettiklerinin farkında değil. İstanbul'da nefes alamıyorum o kadar yani. Çevrey...
Moueson - 7 gün önce
hemen dizel aracımı satmak için ilan vereceğim. ne yapmışız biz ya?
iquique - 7 gün önce
Yeni nesil dizellerin cevreye verdigi zarar Teslalara sarj edilen elektrigi uretmek icin cevreye verdigi zarardan daha azdir.
_turbo_ - 6 gün önce
Aylık açılan DİZEL ÖLDÜ OPEL BATIYOR YAKIT ALMAYIN YETER PASSAT-320D HANGİSİ İYİ BEYAZ POLO MU ÇİFT KAPILI BUZDOLABI MI başlıklı konulardan birine daha hoş geldiniz..
4007 - 7 gün önce
Anayasanın hangi maddesinde yazıyor bu?
Ben hiç binmedim kullanmadım ama bir bmw 530d ye bin de olur mu olmaz mı gör
iquique - 7 gün önce
şaka maka bu gidişle herkes kanser olup ölecek
hiç ışıklarda bekleyen mazotlu araçların önünden arkasından yaya olarak geçmediniz mi?
maligezgin - 7 gün önce
Bu ülkede dizel hiç bir zaman cazibesini yitirmez. Çünkü bu ülkede ulaşım nakliyat vs bir çok şey mazot üzerine kuruludur. Genelde bunu benzinli araç kullananlar kabul etmek istemezler çünkü sizler...
zingfth - 3 gün önce

Moueson
8 Kasım 2018; 13:47:14
Dizel araç kullanmak çevreye ihanet , doğaya hakarettir! İnsanlar biraz ekonomi yapacağım diye havayı ne kadar kirlettiklerinin farkında değil. İstanbul'da nefes alamıyorum o kadar yani. Çevreye ve insanlara saygısı olan insan dizel araç kullanmaz zaten!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 8 Kasım 2018; 13:49:30 >

Buna gelen 5 yanıtı gör.


Senkei
8 Kasım 2018; 14:01:28
ilk aracım dizeldi sattım tüplü aldım. tüplüyü sattım tekrar dizel aldm ancak, benzinli arabanın sürüş zevki başkaymış :)
motor sesinden ötürü dizel aracımı satıp tekrar lpgli bir japon alıp uzun yıllar binmeyi düşünüyorum, bakalım.

bu arada tır kamyon vs bunlar hep mazotla çalışıyor. o yüzden rakamlar bu kadar iddaalı ve düşmesi zor gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 8 Kasım 2018; 17:26:14 >



iquique
8 Kasım 2018; 14:06:05
hemen dizel aracımı satmak için ilan vereceğim. ne yapmışız biz ya?



haacar
8 Kasım 2018; 14:10:29
Dünya genelinde dediğiniz doğru olabilir ama yakın gelecekte ülkemizde dizel araçların cazibesini kaybedeceğini düşünmüyorum.

Bu ötv işi de geçici bir durum. yarın mazottaki ötv de eski seviyesine döndüğü an pompa fiyatları tekrar ucuzlamaya başlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haacar -- 8 Kasım 2018; 14:11:43 >



KNTLG
8 Kasım 2018; 14:14:19
Dizel zararlı

LPG patlar güvenli değil

Benzinli bu fiyata enayilik.

Afedersinizde ne kullanacaz biz.?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


İssiz Adam
8 Kasım 2018; 14:16:10
Bilen varsa cevaplasın, dizel motorun üretim maliyeti benzinliden daha mı pahalı, yoksa bu aradaki farklar şirketlerin uyanıklığı mı?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


gurkan1978
8 Kasım 2018; 14:20:46
benzinli motor 90kilo ise dizel olsun olsun 110 kg .... enjektör vs.. o kadar fark etmez



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


caner4141
8 Kasım 2018; 14:49:08
Dizel araç kullanan sürücüleri çevreye ihanet etmekle suçlayan troll'ler hayatlarında kaç kere ellerine çöp poşeti alıp doğada çöp toplamış.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 2 yanıtı gör.


Denorath
8 Kasım 2018; 14:54:06
Dizel kamyon olur, otobüs olur, traktör olur, dozer olur, tekne olur, minibüs olur ama otomobil olmaz...



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 2 yanıtı gör.


Benzinli araç almayı tabi herkes ister ama yakıyor be kardeşim. Az bi sıkıştırınca aracı 10-15 lt görürsünüz maalesef.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


ccecy
8 Kasım 2018; 15:03:00
1.2 ve altı Turbo benzinli motorlar yakıt ve vergi avantajı ile artık daha ekonomik oldu.



sarkihalindekal
8 Kasım 2018; 15:11:48
quote:

Orijinalden alıntı: İssiz Adam

Bilen varsa cevaplasın, dizel motorun üretim maliyeti benzinliden daha mı pahalı, yoksa bu aradaki farklar şirketlerin uyanıklığı mı?
Daha pahalı. Sıkıştırma oranı daha yüksek olduğu için daha kalın cidarlı bir yapı ve özel malzemeler var dizellerde. Pompası da daha yüksek basınç ile çalışıyor, enjektörler daha yüksek basınçta çalışıyor. Zaten benzin ve dizel enjektör fiyatlarına bakın benzinli enjektörleri nerdeyse dizelin 10'da 1'i fiyatındadır.



Bir de egzoz sisteminin daha ciddi ve teferruatlı olma durumu var dizelin. Hatta son zamanlarda artık üreticilerin dizelden üretim maliyetleri yüzünden vazgeçmek istedikleri haberleri dolanıyordu.






< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 3 yanıtı gör.


musetea
8 Kasım 2018; 15:43:01
quote:

Orijinalden alıntı: Denorath

Dizel kamyon olur, otobüs olur, traktör olur, dozer olur, tekne olur, minibüs olur ama otomobil olmaz...
Bende %90 böyle düşünüyorum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



iquique
8 Kasım 2018; 15:44:48
quote:

Orijinalden alıntı: Denorath

Dizel kamyon olur, otobüs olur, traktör olur, dozer olur, tekne olur, minibüs olur ama otomobil olmaz...
Anayasanın hangi maddesinde yazıyor bu?
Ben hiç binmedim kullanmadım ama bir bmw 530d ye bin de olur mu olmaz mı gör

Buna gelen 1 yanıtı gör.


rbcntechnic
8 Kasım 2018; 15:50:53
Bugun Total de Benzin Dizel farkı 15 kuruş tu.

Şu an en iyi seçenek 1.0 1.2 TSI motorlar

Şehir içi ve dışı hemen hemen aynı veriyi alabiliyorsunuz vergi avantajı da cabası



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rbcntechnic -- 8 Kasım 2018; 15:51:32 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


lordplanett
8 Kasım 2018; 15:55:02
quote:

Orijinalden alıntı: KNTLG

Dizel zararlı

LPG patlar güvenli değil

Benzinli bu fiyata enayilik.

Afedersinizde ne kullanacaz biz.?
Elektrikli



iquique
8 Kasım 2018; 15:56:37
sigara içiyor musun sen?

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Moueson


Turkforce
8 Kasım 2018; 15:57:01
Birçok ülkede zaten dizel ve benzin fiyatları eşit yada çok yakın.
Benzin ucuza verildi de benzini mi tercih etmedik, yada elektrikli araçlara süper teşvikler geldi de biz mi almadık.

Cazibesini kaybetmeyecek diyen arkadaşlara;
2009'da Honda Civic I-shift kullanıyordum. Manuel arabayı öve öve bitiremeyen arkadaşlara bakın çok değil 5-10 sene içerisinde manuel vites opsiyon olacak diyordum ve çoğu marka artık otomatik araç üretiyor.

Dizel içinde Avrupa işi bitirdiyse merak etmeyin bizede sıra gelecek.
Önümüzdeki birkaç yıl içinde dizel üretimi gittikçe azalır ve sonunda biter. (Otomobil için)



Moueson
8 Kasım 2018; 16:00:10
quote:

Orijinalden alıntı: iquique

sigara içiyor musun sen?
Hayır ne sigara içer ne alkol tüketirim. Gayet sağlıklı bir hayatım var



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Dizel motorlar cazibesini kaybediyor