Kullanıcı Adı:
Şifre:

Dünyanın dört arka kameralı ilk telefonu: Samsung Galaxy A9 (2018)
theJuDGe_41
Konu Sahibi

11 Ekim 2018; 12:52:53

Samsung, bugün gerçekleştirdiği etkinlikte yeni akıllı telefonu Galaxy A9’u tanıttı. Samsung Galaxy A9, sahip olduğu dört arka kamerası ile telefon dünyasına yeni bir soluk getiriyor.
 

Galaxy A9 özellikleri

Galaxy A9’un arka bölümünde yer alan dört kamera da ayrı yeteneklere sahip. Ana kameraya yardımcı kameralar geniş açı, 2x optik zoom ve derinlik tespiti yeteneklerine sahip.
 
 
Telefonun ana kamerası 24 MP çözünürlüğe, f/1.7 diyafram açıklığı özelliklerine sahip. Telefoto kamera, 2x optik zoom yapabiliyor. Geniş açı kamera, 120 derece açıyla çekim yapıyor. Derinlik algılayan kamera ise 5 MP çözünürlüğe sahip. Bu kamera canlı bokeh efekti uygulayabiliyor. Fotoğrafların bokeh şiddeti, çekildikten sonra değiştirilebiliyor. Dört kamera aynı anda çekim yapıp bilgileri tek pikselde toplayabiliyor. Video kaydı yaparken ana kameranın yanında telefoto ve geniş açılı kamera ile de kayıt yapılabiliyor.
 
Yeni telefonların neredeyse tamamının ekranı, 16:9 yerine 18:9, 18:9 gibi daha uzun en-boy oranını tercih ediyor. Samsung, bu en boy oranına uygun video kaydetmek isteyenler için 18:5:9 oranda video kaydı seçeneğini Galaxy A9'a ekledi. Bu oran seçiliyken, telefonun kendi çözünürlüğü olan 2224x1080 piksel video kaydı yapılıyor.
 
 
 
Selfie çekimi için 24 MP çözünürlüğünde f/2.0 diyafram açıklığında, Sony IMX 576 sensörün tercih edildiği bir kamera bizleri selamlıyor. Son dönemde popüler olan yapay zeka desteği ve tüm kameralar ile aynı anda çekim yapma özelliklerini Galaxy A9'da da görüyoruz.
 


Çentik furyasının dışında kalmayı tercih eden Samsuıng, 6.3 inç boyutunda Super AMOLED çentiksiz ekran kullanıyor. Ekranın çözünürlüğü FHD+ değere sahip. Telefonun arka yüzü, çift renkli tasarımıyla ışıltılı görünüyor. Parmak izi okuyucu, arka bölümün ortasına yerleştirilmiş. Galaxy A7'de sağ bölümdeki güç butonu üzerine konumlandırılmıştı. Yeni telefonların pek çoğunda kulaklık girişine yer verilmezken Galaxy A9'da 3.5mm kulaklık girişinin yer aldığını görüyoruz. Standart girişli kulaklığınızı, dönüştürücüye gerek kalmadan kullanabileceksiniz.
 
 
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=9-yoX8nLUj8]
 
 
Samsung, kendi ürettiği Exynos işlemciler yerine Snapdragon 660'ı tercih ediyor. İki farklı varyasyon ile kullanıcıya sunulacak telefonda 6 GB RAM ve 8 GB RAM seçenekleri bulunacak.
 
 
Android Oreo 8.0 ile kutudan çıkan Galaxy A9, 3800 mAh bataryaya sahip. Galaxy A9, 128 GB dahili depolama alanı ile geliyor. Galaxy Note 9’da olduğu gibi 512 GB MicroSD kart desteği bu telefonda da yer alıyor.
 
 
Samsung Galaxy A9’un dört arka kamerası, gelecek yıl tanıtılacak Galaxy S ve Galaxy Note modellerinin kameraları hakkında ipucu veriyor. Firmanın yeni amiral gemileri , dört ya da beş kamera ile gelebilir.
 
 
Galaxy A9 (2018) siyah, mavi ve pembe renk seçenekleri Kasım ayında satışa sunulacak. Fiyatı hakkında herhangi bir açıklama yapılmadı.

 
 


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Abi tamam iyi güzel telefon oldu da bu donanımı 200-250 dolara satıyor Çinliler biz 400-500 dolardan nasıl satacağız?

+ Depoda ne kaldı?

- Kamera var bol bol, birazda RAM stokladık.

+ Koy o zama...
Kefelon - 2 ay önce
4 yetmez komple arkası kamera olsun
komando57 - 2 ay önce
Kefelon
Apple:
-Uzun zamandır se modeli gibi f/p telefonu çıkarmıyoruz çocuklara hitap eden telefon üretmeliyiz
+Yapmışken 6.1" ekran verelim birşey sansınlar. 828p çözünürlük veririz kim ne anlaya...
renega - 2 ay önce
Bir cep telefonuna ilk macro lens ne zaman gelecek sabırsızlıkla bekliyorum. Ben daha önce normal, geniş açı, telefoto ve macro diyordum hep. İlk üçünü farklı kombinasyonlar ile gördük telefonlarda...
shadowmexo - 2 ay önce

komando57
11 Ekim 2018; 12:57:38
4 yetmez komple arkası kamera olsun



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



shadowmexo
11 Ekim 2018; 12:57:51
Bir cep telefonuna ilk macro lens ne zaman gelecek sabırsızlıkla bekliyorum. Ben daha önce normal, geniş açı, telefoto ve macro diyordum hep. İlk üçünü farklı kombinasyonlar ile gördük telefonlarda. Geriye sadece macro kaldı. Hadi bakalım şaşırmayın o da yakındır.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Whippoorwill
11 Ekim 2018; 12:58:40
Kamera dizilimine bak.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



maximus8282
11 Ekim 2018; 12:59:59
Herşey güzel de işletim sistemi android.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Kefelon
11 Ekim 2018; 13:01:33
- Abi tamam iyi güzel telefon oldu da bu donanımı 200-250 dolara satıyor Çinliler biz 400-500 dolardan nasıl satacağız?

+ Depoda ne kaldı?

- Kamera var bol bol, birazda RAM stokladık.

+ Koy o zaman 4 kamera, 8 GB'da RAM bu yüzden pahalı deriz.

- Abi emin misin, 4 kamera fazla olmasın, Snapdragon 660 ile 8 GB RAM'e ne gerek var ki?

+ Ya koy gitsin Samsung'uz biz alırlar napıcan...

Buna gelen 1 yanıtı gör.


quentin
11 Ekim 2018; 13:06:31
Amaci ne 4 kameranin gercekten merak ediyorum. Tanitirken ne diyorlar hadi tek kamerayi gectim 2 kamerali telefonun yapamadigi neyi yapiyor.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



MetalWave
11 Ekim 2018; 13:07:23
biri 4x zoom olsaydı keşke.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



mali76
11 Ekim 2018; 13:19:29
Note 8 ile s9 plusın suçu ne daha düşük pille geldi:)



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



esmerbuyucu
11 Ekim 2018; 13:28:29
"Sıra sıra lensler yan yana dizilmişler." cevap kamera.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerbuyucu -- 11 Ekim 2018; 13:28:53 >



Anythinq
11 Ekim 2018; 13:32:34
İlk olmak için mi yapılmış !? İstese tüm üreticiler yapar. Bilmiyorum.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



ADMİRAL41
11 Ekim 2018; 13:34:49



Frknsa
11 Ekim 2018; 13:42:58
8 gözlü örümceğe doğru gidiyor...



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Mr. Jingles
11 Ekim 2018; 14:03:00
Android One destekli Nokia 7 Plus varken buna para verecek adamın aklına şaşarım. Üstelik Pie güncellemesini kimbilir ne zaman alır. Onu da geçtim hadi Pie ile çıkarmadın anladık bari 8.1 ile çıkar 8.0 nedir? Tabiki de Samsung uyanıklığından başka bir şey değil. Çünkü Note 9'u 8.1 ile çıkarabilen bu telefonu da 8.1 ile çıkarır ama orta seviye olduğu için işletim sistemi sürümünden bile kısıyorlar. Yapacağınız telefona tüküreyim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Jingles -- 11 Ekim 2018; 16:0:33 >



SEİCO
11 Ekim 2018; 14:37:52
Çinliler gibi rame abanmış samsung ama yazılımı halen oturmamış belli kararlı gelmedi bana pek telefon 10 kamerası olsa neye yarar.



renega
11 Ekim 2018; 14:39:04
6" ve üzeri telefonlara beş kuruş vermem. çerçeveli 5.5" çerçevesiz 5.9"e kadar telefonlar ergonomik + şık. Bokeh efekti için lens koyan firmalar ayrıca aptal



cngzmls
11 Ekim 2018; 14:53:50

quote:

Orijinalden alıntı: quentin

Amaci ne 4 kameranin gercekten merak ediyorum. Tanitirken ne diyorlar hadi tek kamerayi gectim 2 kamerali telefonun yapamadigi neyi yapiyor.

İyi okumamışsın herhalde. Bunda 120 derece geniş açı fotoğraf çekebiliyor. Ama aklımın almadığı diğer markalar ikinci kamera ile hem bokeh efekti hem de 2x optik zoom yapabiliyorken bunda niye bu iş için ayrı ayrı kameralar konmuş?



renega
11 Ekim 2018; 14:57:58
@Kefelon
Apple:
-Uzun zamandır se modeli gibi f/p telefonu çıkarmıyoruz çocuklara hitap eden telefon üretmeliyiz
+Yapmışken 6.1" ekran verelim birşey sansınlar. 828p çözünürlük veririz kim ne anlayacak?
-Rengarenk seçenekler sunarız maliyeti de alıcıya kitleriz 6000 falan?
+Budur!

Xiaomi tr:
-Abi, biz distribator oldukda, ucuza satarsak geçinemeyiz %05 bize ters +%40 vergiydi servisti vs yuttururuz bence
+He lan zaten xiaomi herkesin bildiği ucuz marka oldu zaten. Kriz deriz dolar deriz yerler enayiler

huawei
-Beyler tüm parayı benchmark firmalarına verdim siz 3 kamera takacaksınız onlar 1 sene bizi hep zirvede tutacak. Algıları toplayacaz verin dandik donanımı sadece pili 4000mAh yapın kafaları karışsın dxomark ve diğerleri kurtarır bizi
+Ya hep ya hiç, yapalım!



DODANLI
11 Ekim 2018; 15:12:14
Google:



3-5 kamera, 6-8gb ram ne lan!

Tek kamera, 4gb ram koyun adam gibi yazılım yapın hepsini tokatlasın!



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



deniz_sea
11 Ekim 2018; 15:20:39
Geldi tipini sildiğim....



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Dünyanın dört arka kameralı ilk telefonu: Samsung Galaxy A9 (2018)