Şimdi Ara

Europa Universalis IV (2013) [ANA KONU] (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.701
Cevap
43
Favori
136.447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gerçekten istediğimi alarak oynayabildiğim yegane strateji oyunu Europa Universalis.
    Paradox gerçekten işini hakkıyla yapıyor.Spesifik bir alanları var ve hep o yönde ilerliyor.
  • Süper bir haber bu, FM13'ü beklerken yine EU3'e dönmüştüm ben, şimdi de EU4 için sabırsızlanacağız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faaty

    sorayım :)

    strateji manyağı ve civ serisini yalayıp yutmuş ama civ5de aradıgını bulamamış birisi olan beni crusader kings 2 tam anlamıyla doyurdu. victoria 2 ve eu3 kurdum oynayacaktım ki dördüncüsü çıkacağını görünce başlamadım.

    crusader 2'de müslümanları oynayabiliyorum, mod kurarsan her din oynanılıyor ama yine de 1453te bitmesi az geliyor.

    eu'da tüm dünyanın seçiliyor olması harika. ama ben hala anlamadım civilization'dan ve ck'dan farkını. kişi veya hanedan, parti yönetmiyorsak sadece ülkeyi yönetiyorsak civilization'dan farkı ne? ülke lideri değişmiyor mu? yönetim şekli değişiyorsa bu civilization'da da var zaten. civilization da ordu ve teknoloji geliştirmeye dayalı.

    civilization serisi ile europa universalis serisini karşılaştırmak yanlış olur. İkisi çok farklı kulvarların oyunu. Civ turn based iken Eu serisi Real time strategy dir. Eu daha gerçekcidir. Eu 3'ü mutlaka oynamalısın. Crusader serisinden çok çok daha iyidir bana göre. Civ kendi tarzında bir numaradır ona lafım yok. Ama paradox oyunlarını seviyorsan eu oynamadan geçme derim.




  • Beyler nasıl oyun iyi mi ?

    Ve ne zaman çıkıyor merak ettim, bi istediğim gibi strateji bulamadım piyasada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amon Amarth

    Beyler nasıl oyun iyi mi ?

    Ve ne zaman çıkıyor merak ettim, bi istediğim gibi strateji bulamadım piyasada.

    EU 3 oynadın mı ? Veya HoI serisi,Vic2,Darkest Hour,Sengoku gibi oyunları ?

    Modları da çok hoştur paradox oyunlarının.
  • http://www.youtube.com/watch?v=ZVK8b6biYFY&feature=related

    bundan haberiniz varmı beyler eski konu uçmuş sanırım :)
  • Eski paradoxçular toplaşın bakalım çıkış tarihi 13 Ağustos.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMUKKS

    Eski paradoxçular toplaşın bakalım çıkış tarihi 13 Ağustos.

    dostum boş bi zamanın olursa oyunu öğrenemeyen benim gibi birçok strateji sever için nasıl oynandığına dair genel bi anlatım hazırlayabilirsen iyi olur. oynamak istiyoruz ama total war gibi değil çok ayrıntılı bu oyun

    eu3 grafik olarak berbat oldugundan oynama hisside vermiyordu ama eu 4 gayet başarılı
  • BU KADAR STRATEJİK DERİNLİĞİ ANLAMAK İÇİN EN AZ BİR SENE GEREKLİ :)


    Yapımcı iletilerinden
    -Oyunun sadece Steam versiyonu olacak.
    -Oyun PC dışında Mac ve Linux için de aynı gün yayınlanacak.

    DD 16
    -Yöneticinizin askeri gücünü isyan riskini düşürmek için kullanabilirsiniz. İsyan riskini 5 birim düşürmek için formül (temel vergi miktarı x 5 askeri güç).
    -Orduların morali önceki oyuna göre çok daha yavaş doluyor.

    DD 17
    -Diplomatik ilişkiler hakkında önemli bilgiler (savaş skoru, ateşkes ömrü) diplomatik arayüzde görülebilecek.
    -Benzer diplomatik hamleler gruplandırıldı ve alt menülere ayrıldı.
    -Arayüz, AI'nin teklifinizi kabul edip etmeyeceğini görmenize olanak sağlayacak.
    -Bir ülkeye karşı oyun içi görüşünüz o ülkeye karşı olan hareketlerinizi etkileyecek.
    -Bazı ilişki değeri değişkenleri sabitlendi, diğerleri zaman içinde kaybolacak.
    -Bir ülkeyi rakibiniz olarak addetmek, diğer rakipleriyle aranızı iyileştirecek.


    29.12.2012
    Genel Bilgi
    -Büyük sefer için seçili on devletten sekizi en üst seviye devletlerden. Diğer ikisi Polonya ve Venedik.
    -Oyunda dört farklı ülke seviyesi var. Bunlar Paradox'un odak seviyesine göre rütbelenmiş durumda.
    -En üst seviyedeki sekiz devlet: Fransa, Osmanlı, İspanya, Rusya, İngiltere, Portekiz, Avusturya ve İsveç.
    -Hollanda (Netherland) ikinci seviye çünkü oyun sürecinde kurulması garanti değil.
    -Bunun dışında 9 ikinci seviye ve 19 üçüncü seviye devlet var:http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?636355-The-3-tiers
    -Yüksek ihtimalle oyunda "Steam Başarıları" olacak.

    Teknoloji
    -Teknoloji artık üç kategoriye ayrılmış durumda. Bunlar yöneticinin üç yetenek değeriyle (adm, dip, mil) eşleşiyor.
    -Denizcilik ve ticaret teknoloji artık diplomatik teknolojinin parçası. Yönetim ve üretim teknolojileri de idari (administrative) teknolojinin parçası.
    -Her bir teknoloji kategorisinin 33 teknolojisi var. Hepsi isimlendirilmiş ve hepsinin de gözle görülür etkileri var.
    -Teknoloji araştırmaları sırasında başarısızlık riski olmayacak.
    -Temel teknoloji maliyeti 400 puan olacak. Teknoloji gurubu dahil olmak üzere birçok şeyden etkilenebilir ama asla 999 puandan yüksek olmayacak.
    -Yine de, tarihin ilerisinde bir teknoloji araştırmak için gereken çarpan sınırı 999 puanın üstüne çekebilir.
    -Maliyet çubuğunda teknoloji araştırmalarına ve maliyetine etki eden değişkenleri ve araştırmanın bitiş tarihini gösteren bir ipucu kutusu olacak.

    Ekonomi
    -Ticaret sadece belirli şehirlerde olmayacak. Böylece tek bir şehri kontrol ederek ticareti de kontrol etme şansınız kalmayacak (CoT olayı kalkıyor sanırım).
    -Tüccarlar görevlendirdiğiniz ticaret bölgesinde gücünüzü hızlıca artıracak ya da bu bölgedeki ticaretten para kazanmanızı sağlayacak ofisi açmanızı sağlayacak.
    -Hafif gemiler ticaret rotasını size çevirmek için göreve yollanabilecek. Ancak bu sadece o bölgede donanma tutma hakkınız veya bir vilayetiniz varsa mümkün olacak.
    -Ticaret rotaları farklı renklerde olmayacak ve ticaret haritası dışında göze batmayacak.
    -Kaynak dağıtımı daha önceden yerleşilmiş topraklarda rastgele olmayacak, ancak kolonize edilebilecek bölgelerde DW'deki gibi çalışacak.
    -Vilayet başına bir kaynak olacak.

    Askeri
    -Ticaret görevinde büyük bir donanmanız varsa bu sizin denizcilik geleneğinizi artıracak.
    -Yüksek puanı gelenek size yüksek moral veya hızlı insan gücü yenileme gibi faydalar sağlayacak.
    -Bir lider tutmak artık gelenek puanı gerektirmeyecek. Ancak barış süresince gelenek puanını muhafaza etmek zorlaşacak.
    -Gelenek puanı değişimi artık sene sonlarında değil, her ay sonunda olacak.
    -Oyun hala piyade,süvari, topçu sınıfı olmak üzere üç basit sınıf kullanıyor.
    -"Force limit" hesaplamaları değişti. Tüccarlar artık gemi limitinizi artıracak.

    Yönetim ve İsyan
    -Cumhuriyetçi gelenek, ülkenizin cumhuriyet yönetimine ne kadar bağlı olduğunu gösterecek. %1 ile başlayacaksınız ve her yıl %1 kazanacaksınız.
    -Aynı adayı üst üste seçmek %10 gelenek kaybetmenize neden olacak. Geleneğiniz %0 olursa despot monarşiye geçeceksiniz.
    -Müdahale edilmeyen isyanlar komşu vilayetlere de sıçrayacak.
    -Asi devletler, aktif isyan olmasa da var olacak ve bunları yönlendirebileceksiniz.
    -İsyan riski oranı insan gücü miktarını aynı oranda etkilemeyecek.
    -Monarşiyle yönetilen ülkeler sadece ihtilal yoluyla cumhuriyete geçebilecek.
    -Yönetim kalitenizi yükseltmek 50 idari (administrative) puan gerektirecek.
    -Blokajlar, kayıplar, savaş vergileri ve yıpranma savaş yorgunluğunun (WE) artmasına neden olacak.
    -Savaş yorgunluğu askerlerinizin moralini ve insan gücünü azaltacak, takviye hızınızı düşürecek ve isyan riskini artıracak.
    -Aşırı büyüme, core olmayan şehirlerinizden daha fazla vergi alıyorsanız ortaya çıkacak.
    -Aşırı büyüme isyan riskini ve stabilite masrafını artırırken, ticaret gelirinizi ve diğer bazı şeyleri düşürecek.

    Yöneticiler
    -Stabilite idari puanlarla artırılabilecek.
    -Kabul edilmeyen kültür grubundaki bir vilayetin kültürünü değiştirmek yönetici gücüyle yapılabilecek.
    -Bir vilayeti core yapmak 50 idari puan gerektirecek.

    Din
    -Dinlerin etkileri büyük oranda değiştirildi. Hıristiyanlara havadan kolonist gelmeyecek.
    -Ülkeler dinlerine göre oyunu farklı oynayacaklar. Bazı dinler kendilerine has özelliklere ve yeteneklere sahip.
    -Katolikler papalığı kullanacaklar, destekledikleri kardinali heyete sokmaya çalışacaklar (heyete giren kardinallerin destekledikleri ülkeler değişemeyecek).
    -Ortodokslar patriklik otoritesiyle baş etmek zorunda olacak.
    -Müslümanların dindarlık değeri olacak ve müslüman olmayanlarla savaşarak kazanılacak. İsyan riskine, defansifliğe, morale, araştırmaya, insan gücüne ve vergi gelirine etki edecek.
    -Doğru dine sahip vilayetlerden gelen vergi oranıyla hesaplanan dini birlik stabilite masrafına ve isyan riskine etki edecek.
    -Protestan ve reformed din grubu için son karar verilmedi.
    -Tamamen dinsiz bir Osmanlı batılılarla teknolojide yarışabilecek.
    -Müslümanlar naip konseyi tarafından yönetilirse başlarına kötü şeyler gelecek.
    -Reform EU III ile büyük benzerlik gösterecek.

    Harita
    -Harita türleri aşağı yukarı aynı sayıda kalacak.

    Tarihsellik
    -Eski "Time of Troubles" eventinin ismi değiştirildi Artık sadece Rusya'da olacak.
    -Oyun sırasında kurulan devletlerin milli görüşleri kuran ülkenin seçiminde olacak

    Karakterler
    -Generaller ortalama 7-8 yıl yaşayacak.


    14.10.2012
    Yeni ülkeler
    -Doğu Frisia oyuna yeni bir ülke olarak eklendi. Başkenti Emden.
    -Büyük sefer için şu anda 10 ülke var.


    DD IV
    Ekonomi
    -Bütün gelirler artık aylık. Yıllık vergi kaldırıldı.
    -Artık teknoloji veya stabiliteye yatırım yapmak veya para basmak yok. Bütün para direkt olarak bütçeye gidiyor.
    -Enflasyonun kaynağı artık sadece borçlar ve altın madenleri.
    -Borçları geri ödemek mümkün olacak.

    Teknoloji
    -Teknolojinin ekonomiyle bir bağı yok.


    DD V
    Hükümdar Puanları
    -Eski hükümdar puanları (Adm/Mil/Dip) hala oyunda ancak skalası 0-6 arası. Bu değerler hangi tür puandan her ay ne kadar kazanacağınızı gösteriyor.
    -Her danışman hükümdar puanlarına 1 ile 3 puan arasında artış sağlıyor. Ancak her tür ****ordan sadece birer tane bulundurabilirsiniz.

    Hükümdar Yetenekleri
    -Hükümdar puanları çeşitli hareketler sergilemenize izin veriyor, bunların maliyetleri birbirlerinden farklı olack.
    -Başkentin taşınması, teknolojik ilerleme ve milli politika seçimleri yüksek maliyetli hükümdar yeteneklerinden.
    -Core yaratmak, stabilite yükseltmek ve enflasyon düşürmek orta maliyetli hükümdar yeteneklerinden.
    -Taaruz, inşaat ve diplomatik antlaşmalar için ücretler ile askeri liderler düşük maliyetli hükümdar yeteneklerinden.

    Danışmanlar
    -Danışmanlar hükümdarların özelliklerini temsil edilen üç gruba ayrıldı.
    -Her grup 5 farklı danışmana sahip, her birinin farklı getirileri var. Bu getiriler danışman yeteneğine (ki bu yetenek hükümdar özelliklerine etki ediyor) bağlı olmamak üzere aynı.


    DD VI
    Milli Politikalar
    -Her ülke 7 politikaya sahip. Küçük ülkeler için genel politikalar, büyük ülkeler için kendilerine özel politikalar var.
    -Milli politikalar 7 politikadan oluşn 16 politika grubu halinde ve sırayla seçiliyorlar. Her politika slotu bir politika grubu seçmenize izin veriyor.
    -Bir gruptaki 7 politikadan hepsini seçmek zorunda değilsiniz. Ancak 7'sini beraber seçerseniz bonus kazanıyorsunuz.
    -Bazı politika grupları diğer grupların seçilmesini engelleyecek. Örneğin aristokrasi ile çoğulculuk gibi. (Ancak nicelik ile nitelik ve saldırganlık ile savunmacılık buna dahil değil).
    -Çoğu politika grubu eski oyundaki sliderların yerini alacak. (nicelik/nitelik, saldırgan/savunmacı, aristokrasi/çoğulculuk gibi).
    -Milan, Genova ve Aragon'un kendilerine özel milli politika setleri bulunduğu kesinleşti. Daha fazla ülkenin bu özelliğe sahip olması mümkün.

    Milli Gelenek ve Heves
    -Her ülkenin bir milli geleneği var. Bu onlara oyunun başından itibaren özel bir bonus veriyor.
    -Her ülkenin ayrıca bir milli hevesi var. Bu 7 milli politikanın hepsini açtıklarında elde edecekleri bir bonus sağlıyor.
    -İsveç'in milli geleneği -25% tüccar masrafı, +5% askeri muharebe yeteneği veriyor ve milli hevesi de +1 lider şoku özelleği veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neczer

    quote:

    Orijinalden alıntı: DMUKKS

    Eski paradoxçular toplaşın bakalım çıkış tarihi 13 Ağustos.

    dostum boş bi zamanın olursa oyunu öğrenemeyen benim gibi birçok strateji sever için nasıl oynandığına dair genel bi anlatım hazırlayabilirsen iyi olur. oynamak istiyoruz ama total war gibi değil çok ayrıntılı bu oyun

    eu3 grafik olarak berbat oldugundan oynama hisside vermiyordu ama eu 4 gayet başarılı

    Sen sor tek tek ben cevaplarım.Ayrıca eu3 başlığında gayet güzel soru cevap şeklinde bilgiler vardı.Ama anlamadığın olursa gene sor.
  • Merakla bekliyoruz.









  • Eli kulağında 22 gün sonra çıkıyor.Toplanın bakalım.




  • Yazılardan ziyade Türkçe video çekecek tecrübeli arkadaşların ilgisini bekliyoruz....yerli malı olsun.
  • yaz okuluna kaldık. şimdi bu oyun kalkacak tam final arefesinde çıkacak. okulumu uzatacak. ondan korkuyorum. inşallah ertelenir de çıkmaz final zamanı
  • çıksada oynasak artık.
  • Çok az kaldı beyler. İlk işim osmanlıyla amerikada kolonileşmek olacak
  • Ne çıkmaz şeydi ya
  • yeter artık çık nalet
  • Eli kulağında 5 gün sonra çıkıyor.Gerçi hafta sonu demo çıkacakmış ama ne kadar saçma zaten oyun 5 gün sonra çıkacak demoyu ne yapalım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.