Kullanıcı Adı:
Şifre:

F-35’ler SOM füzesi ile uçuşlara başladı
ahmet.
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 13:40:57


ABD’nin son insanlı savaş uçağı olarak görülen F-35 savaş uçaklarının planlanmış silahlar ile uçuş testleri sürüyor. Bu bağlamda Tübitak SAGE tarafından geliştirilen ve Roketsan tarafından ülkemizde üretimi gerçekleştirilen seyir füzesi SOM-J, ilk kez F-35’lere monte edilerek uçuş testine (gerçek özelliklere haiz olmayan temsili şablon ile) çıktı.

F-35 satın alan tüm ülkelerin ülkemizden temin ederek kullanabileceği SOM-J füzeleri, F-35’ler için özel olarak üretildi. Farklı versiyonları olan SOM füzeleri, diğer yerli hava araçlarımızdan da atılabiliyor. F-35’ler tek seferde 4 adet SOM füzesi taşıyabiliyor. 650kg üzerinde bir ağırlığa sahip olan SOM-J, 185+ km menzile sahip. (Son değişiklikler ile menzilin 280km üzerine çıkarıldığı iddia ediliyor.) Kritik uçuşlarda F-35’lerin görünmezlik kabiliyetlerini yitirmeden uzun menzilli olarak hedefleri vurabilmesi amaçlanıyor.

Daha önce ülkemizde yapılan testlerde hedeflerini çok yüksek bir isabet oranıyla vuran SOM füzeleri, SOM-J versiyonu ile F-35 uçaklarından önümüzdeki yıl gerçek atış testlerine başlayacak. F-35 savaş uçaklarının en önemli silahlarından biri olarak kabul edilen SOM füzeleri, testlerden sonra tüm uçaklarda kolayca kullanılabiliyor olacak.

 

Yunan medyası karıştı

F-35 savaş uçaklarının SOM-J ile ilk testlerine çıkması Yunan medyasında da farklı söylemlere neden oldu. Aylardır konuşulan ve ülkede çok eleştirilen F-16 modernizasyonu konusuna dikkat çeken basın kaynakları, ne zaman başlayıp ne zaman biteceği belli olmayan F-16 çalışmaları için şu ifadeleri kullanmış: “Türkiye F-35 için SOM-J’yi hazır ederken Yunanistan hâlâ ne zaman başlayıp ne zaman biteceği belli olmayan F-16 modernizasyon programının prosedürleri ile uğraşıyor.”

Henüz seri üretim aşamasına geçmeyen SOM-J için Roketsan ilk etapta 7 adetlik üretim yapmış ve TSK’ya teslim etmişti. Sonrasında F-35’ler için de bilinmeyen adette üretim gerçekleştirdi veya sadece gerçek özelliklere haiz olmayan, temsili tasarımlar üretildi. Seri üretim içinse imzalar atıldı ve çalışmalar başladı. Roketsan mevcut tesislerinde SOM-J üretimine öncelikli olarak TSK’nın talepleri karşılanmak üzere başlayacak ve sonrasında da ihracat için üretim gerçekleştirilecek. SOM füzelerinin farklı hava araçlarından atılmak üzere geliştirilmiş SOM-A, SOM-B1, SOM-B2, SOM-J konfigürasyonları bulunuyor.

 


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Çok güzel bir haber. F35ler geldiğinde uçaklarda kullanılacak muhimmatı kendi imkanlarımızla üreteceğiz. Tüm düşman unsurların tepesine yerli malı füzeler atacağız.
Silah aldın ama mermisini yalvar...
faniseyler - 8 gün önce
1- "F-35’lere monte edilerek uçuş testine (gerçek özelliklere haiz olmayan temsili şablon ile) çıktı."

Demek Mock-Up fit test demek değildir. Uçuş testi falan yoktur....
transverse - 8 gün önce
Haberi okusaydınız zaten yazdığını görürdünüz.

Diğer söyleminizle ilgili olarak link şurada: https://www.ssb.gov.tr/...spx?PageID=383&LangID=1

Güzel bir gün dilerim.
ahmet. - 8 gün önce
Bayanlar ve baylar bir konuya açıklık getirelim. Kötü birşey olduğunda eleştiriyorsak iyi birşey olduğunda da eleştirmemiz gerekmiyor. İyi olan birşeyi destekliyoruz diye de kötü olanı yandaş gibi ...
cebrail.bsrn - 8 gün önce
genç chp liler rahatsız.
sistemli adam - 8 gün önce
keşke hiç böyle bir başlık açılmasaydı . mazallah batar birilerine o füzeler
ispirliyik - 8 gün önce
Daha 'muhalif' yazamayan bir varlıksın, orjinalin bile senden iyi.
mehmetg - 8 gün önce
Aynen imamhatipler çalışıyor
olağan_şüpheli - 8 gün önce
yunanlardan hiçbir farkın yok daha iyisini istemek yerine , sabit kalıp alkışlamayı tercih ediyorsun
firatyagmur041 - 8 gün önce

transverse
8 Kasım 2018; 13:44:26
Gerçek som değil o, Mock-up fit test. Nasıl haber yapıyorsunuz anlamak mümkün değil.


Edit: Ayrıca F-35 iç silah istasyonunda 4 değil, 2 adet Som-J taşıyabilmekte. Savunma Sanayii den uzak insanların bu konularda editörlük yapması tuhaf.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 8 Kasım 2018; 13:50:8 >

Buna gelen 2 yanıtı gör.


ahmet.
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 13:52:10
Haberi okusaydınız zaten yazdığını görürdünüz.

Diğer söyleminizle ilgili olarak link şurada: https://www.ssb.gov.tr/...spx?PageID=383&LangID=1

Güzel bir gün dilerim.



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @transverse


Rouvax
8 Kasım 2018; 14:04:36
Haber güzel inşallah devamı gelir.



faniseyler
8 Kasım 2018; 14:05:12
Çok güzel bir haber. F35ler geldiğinde uçaklarda kullanılacak muhimmatı kendi imkanlarımızla üreteceğiz. Tüm düşman unsurların tepesine yerli malı füzeler atacağız.
Silah aldın ama mermisini yalvararak alabiliyorsan o silah ne işe yarar.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


ispirliyik
8 Kasım 2018; 14:06:06
keşke hiç böyle bir başlık açılmasaydı . mazallah batar birilerine o füzeler

_____________________________

Eski kullanıcı adı: kariyer1586


m_carleone82
8 Kasım 2018; 14:17:16
Sanıyorum yerli de olsa , mühimmatı nato kontrol yazılımı ile kullanabilcek..
Yani uzaktan istenirse kapatabiliniyor.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @faniseyler


transverse
8 Kasım 2018; 14:22:26
quote:

Orijinalden alıntı: ahmet.

Haberi okusaydınız zaten yazdığını görürdünüz.

Diğer söyleminizle ilgili olarak link şurada: https://www.ssb.gov.tr/...spx?PageID=383&LangID=1

Güzel bir gün dilerim.
1- "F-35’lere monte edilerek uçuş testine (gerçek özelliklere haiz olmayan temsili şablon ile) çıktı."

Demek Mock-Up fit test demek değildir. Uçuş testi falan yoktur. Kaldı ki Block 4.2 konfigürasyondan önce uçuş testine çıkması zaten mümkün değildir.


2- SSB çeviri hatası yapmış, piyasada ne kadar abuk sabuk kaynak varsa onlar da kopyalamış. F-35, 4 ve 8 numaralı iç silah istasyonunda 2500 lb sınıfında 2 adet JSOW, JDAM tipi muhimmat taşıyabilir. 5 ve 7 numaralı iç istasyonlara SOM-J ve türevlerinin sığması fiziksel olarak zaten mümkün değil. Kaldı ki 5 ve 7 silah istasyonları maksimum 350 lb sınıfında mühimmat taşıyabilir ki bunlar da genellikle A2A mühimmatları.





Hocam kusura bakmayın da şimdi kazık kadar adama oturup burada ders vermeye niyetim yok, ayrıca sırf 2 tık fazla alsın diye haberlere abuk sabuk Yunanistan'ı ekleyip kaliteyi düşürmenize de gerek yok diye düşünüyorum. iyi forumlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 8 Kasım 2018; 14:25:4 >

Buna gelen 2 yanıtı gör.


ahmet.
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 14:26:52
Başlıkta Yunanistan bilgisi yok. Tıklamış girmişse görür. Haliyle son cümledeki teziniz kökten sakat doğum. Diğer teknik detaylar için Savunma Sanayii Başkanlığı hata yapmış ise buna benim diyebilecek çok fazla bir sözüm olamaz. Benim referans bilgi kaynağım ülkenin resmî kurumu olmayacaksa neresi olacak.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 2 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @transverse


kangroo
8 Kasım 2018; 14:29:02
Yunan basınında som füzeleri ile ilgili haberlere dair kaynak var mı? yoksa kaymak haber mi?

Buna gelen 2 yanıtı gör.


transverse
8 Kasım 2018; 14:36:48
quote:

Orijinalden alıntı: ahmet.

Başlıkta Yunanistan bilgisi yok. Tıklamış girmişse görür. Haliyle son cümledeki teziniz kökten sakat doğum. Diğer teknik detaylar için Savunma Sanayii Başkanlığı hata yapmış ise buna benim diyebilecek çok fazla bir sözüm olamaz. Benim referans bilgi kaynağım ülkenin resmî kurumu olmayacaksa neresi olacak.
Peki orasına tamam diyelim sonuçta teknik detayları takip etmek zorunda değilsiniz ama koskocaman "uçuş testi" yazmışsınız, o uçağın Block 4'ten önce o füze ile uçuş testine çıkmasının mümkünatı yok ona da en az 2 yıl var. Neyse ben söyleyeceğimi söyledim, siz çıkarımları yaparsınız artık. İyi günler.



hömmgüzel
8 Kasım 2018; 14:39:16
Bu kadarınıda görmedim haberi okumadan...



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @transverse


hömmgüzel
8 Kasım 2018; 14:43:30



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @kangroo


hömmgüzel
8 Kasım 2018; 14:45:03
https://twitter.com/mce...060427325827891200?s=21



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @kangroo


kangroo
8 Kasım 2018; 14:46:24
link var mı?bizde her şey engelli olduğundan vpn siz filan wikide som hakkında ne yazıyor onu bile okuyamıyoruz.ben arattım bir kaç sayfa inceledim ama bulamamıştım paylaşır mısınız linki?


Bu mesajda bahsedilenler: @hömmgüzel


sistemli adam
8 Kasım 2018; 14:54:12


gun
8 Kasım 2018; 14:56:13
Biz ucuza yapalım Yunan F-16 modernizasyonunu ancak savaş filan çıkarsa bir anda uçaklar kontrolden çıkıp bizim havalimanlarına inerse tamamen ABD orijinal üretim hatası.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



fuckulteli
8 Kasım 2018; 15:07:13
Haberi okuyayım diye girdim, bir iki yorumda sırf ortam gerisin diye milleti tahrik etme çabalarına girişilmiş. Eleştrilecek bir şey varsa eleştirilir, başka bir taraf kendi düşüncesiyle savunur, medenice tartışılır ama ortada eleştiri yokken kendi kendine galip gelmiş havalarına girip ortamı germeye gerek yok.



Yarın başka bir haberde, başka bir gelişmede yine eleştiri gelebilir. Sürekli sürekli her şeyi eleştirmez insanlar.



kımyasal
8 Kasım 2018; 15:08:16
Uçağın içine bak,insan organı bile bu kadar komplike değil :))



F-35’ler SOM füzesi ile uçuşlara başladı