Şimdi Ara

Fallout: New Vegas (2010) [ANA KONU] (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.518
Cevap
18
Favori
229.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün aldığım en iyi haber.İnşallah F1,F2 kadar güzel yapabilirler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: |PortaL|

    Gözlerim yaşarıcak. Efsane fallout 1-2 ye benzerse deymeyin keyfime.


    Belki daha kapsamlı, detaylı yazılmış dialoglar ve daha akıllıca yazılmış, karmaşık bir olay örgüsüne sahip bir senaryo görebiliriz. Ama, Fallout 1 - 2'nin kalitesine ulaşabileceğini zannetmiyorum.
  • eski günlere dönüyoruz demek,tadıda eskisi gibi olur umarım
  • HORT !
  • Oyunu duyuralı altı ay olmuş, ne bir ekran görüntüsü, ne bir video, ne bir ropörtaj var ortada. Sanki öyle bir oyun hiç duyurulmamış gibi. Bu hiç hayra alamet değil, Alpha Protocol'de yaza ertelendi. Umarım iptal olmaz da biz de eski Black Islecıların elinden yeni bir Fallout oynarız.
  • fallout 3 ten sonra kendini birdaha toparlayabilcekmi bakıcaz.
  • ya tamam biz de sevdik oynadık başından kalkmadık da hala fallout 1 2 konuşuluyor baldurs gateler icewind daleler artık kapandı o oyunların dönemi bunu kabul edin artık. o degil 2 mesaj okuyan fallout 1 2 diye ahkam kesmeye kalkmıyor mı çıldırıyorum. biraz değişime ayak uydurun arkadaşlar. sene 2009. hala pikselleri sayılan grafiklerle oyun oynayacak kaç kişi kaldı dünyada.

    tamam o oyunlar kadar güzel yapım olmayabilir. fakat en azından oyunculara zevk veren bir oyun fallout 3. elder scrollsla bile karıştırmışlar fallout3ü. oynanışı ne kadar çok birbirine benzese de karşılaştırma yapmak dogru degil.

    *ayrıca ben adım gibi eminim ki burada fallout3ü yerden yere vurup (akılları sıra) fallout 1 2 oynamadan (!) burada ahkam kesen vatandaşların çoğu fallout 3ü oynamaya çalışıyordur.

    NOT:* yıldızlı cümle herkes için değildir. eger söylediğim kritere uymuyorsanız umursamayın :)

    ha bu arada sinirden new vegas hakkında yorum yapamadım. umarım fallout 3ün üzerine koyarak yaparlar yapımı. üzerine koymaktan kastım hikaye derinligi yan görevlerin coklugu ve explore etmeye değecek bir harita. yapılacak şeyler (özellikle silah yapımı dart gun gibisinden) ve insanlarla ilişkilerimiz de artık derinleşsin. konuşmalar detaylansın biraz daha

    mesela ben bi bayanken erkekleri baştan çıkartıp onları soyup sonra silah zoruyla gaspetmek istiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CyLess

    ya tamam biz de sevdik oynadık başından kalkmadık da hala fallout 1 2 konuşuluyor baldurs gateler icewind daleler artık kapandı o oyunların dönemi bunu kabul edin artık. o degil 2 mesaj okuyan fallout 1 2 diye ahkam kesmeye kalkmıyor mı çıldırıyorum. biraz değişime ayak uydurun arkadaşlar. sene 2009. hala pikselleri sayılan grafiklerle oyun oynayacak kaç kişi kaldı dünyada.



    Bir ben ve benim gibi dünyada bir kaç bin dinozor arkadaş kaldık sanırsam. Kendi çapımızda jurassic park çeviriyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokyabgu


    quote:

    Orijinalden alıntı: CyLess

    ya tamam biz de sevdik oynadık başından kalkmadık da hala fallout 1 2 konuşuluyor baldurs gateler icewind daleler artık kapandı o oyunların dönemi bunu kabul edin artık. o degil 2 mesaj okuyan fallout 1 2 diye ahkam kesmeye kalkmıyor mı çıldırıyorum. biraz değişime ayak uydurun arkadaşlar. sene 2009. hala pikselleri sayılan grafiklerle oyun oynayacak kaç kişi kaldı dünyada.



    Bir ben ve benim gibi dünyada bir kaç bin dinozor arkadaş kaldık sanırsam. Kendi çapımızda jurassic park çeviriyoruz.



    Sayımız gayet fazla.

    2d spritelarlada çok şahane oyunların yapılabileceğini gösteren zilyontane örnek oyun var abi.

    Demekki isteyince oluyor.

    Ama amaç grafik şişirerek milletin gözünü boyamak değil mi ?

    Demmeki başarmışlar bunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatbkath

    Sayımız gayet fazla.

    2d spritelarlada çok şahane oyunların yapılabileceğini gösteren zilyontane örnek oyun var abi.

    Demekki isteyince oluyor.

    Ama amaç grafik şişirerek milletin gözünü boyamak değil mi ?

    Demmeki başarmışlar bunu.


    Nice grafikler gördüm içinde oyun yoktu, nice oyun gördüm içinde grafik yoktu.

    Haklısın. Herşey grafik değildir. En son çıkan RPG'den örnek vereyim. Dragon Age Origins, grafik olarak beni oldukça hayal kırıklığına uğratan bir oyun oldu. Daha kaliteli çevre grafikleri bekliyordum açıkcası. Ama grafikleri zerre kadar umurumda değil, oynanış, karakterlerin işlenişi, hikayenin anlatımı, dialoglar, kurgulanan dünya o kadar derin ve zevkli ki grafikler yemeğin üzerine atılan baharat gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CyLess

    ya tamam biz de sevdik oynadık başından kalkmadık da hala fallout 1 2 konuşuluyor baldurs gateler icewind daleler artık kapandı o oyunların dönemi bunu kabul edin artık. o degil 2 mesaj okuyan fallout 1 2 diye ahkam kesmeye kalkmıyor mı çıldırıyorum. biraz değişime ayak uydurun arkadaşlar. sene 2009. hala pikselleri sayılan grafiklerle oyun oynayacak kaç kişi kaldı dünyada.

    tamam o oyunlar kadar güzel yapım olmayabilir. fakat en azından oyunculara zevk veren bir oyun fallout 3. elder scrollsla bile karıştırmışlar fallout3ü. oynanışı ne kadar çok birbirine benzese de karşılaştırma yapmak dogru degil.

    *ayrıca ben adım gibi eminim ki burada fallout3ü yerden yere vurup (akılları sıra) fallout 1 2 oynamadan (!) burada ahkam kesen vatandaşların çoğu fallout 3ü oynamaya çalışıyordur.

    NOT:* yıldızlı cümle herkes için değildir. eger söylediğim kritere uymuyorsanız umursamayın :)

    ha bu arada sinirden new vegas hakkında yorum yapamadım. umarım fallout 3ün üzerine koyarak yaparlar yapımı. üzerine koymaktan kastım hikaye derinligi yan görevlerin coklugu ve explore etmeye değecek bir harita. yapılacak şeyler (özellikle silah yapımı dart gun gibisinden) ve insanlarla ilişkilerimiz de artık derinleşsin. konuşmalar detaylansın biraz daha

    mesela ben bi bayanken erkekleri baştan çıkartıp onları soyup sonra silah zoruyla gaspetmek istiyorum


    Son birşey daha söyleyeceğim. Fallout: New Vegas'ın yapımı için kiminle anlaşmış Bethesda: Obsidian ile. Obsidian kim peki: kıdemli Black Isle elemanlarından oluşan bir firma. Black Isle'ın ise en başarılı oyunları hangisidir: Fallout 1 ve 2. O zaman bırak da biraz Fallout 1-2 muhabbeti yapalım. Bethesda bile ustalara saygı gösteriyor, biz göstermişiz çok mu?

    Ayrıca ilerde birşey olmaz da oyun piyasaya çıkabilirse (inşallah, tahtaya vuralım) bütün incelemelerde bol bol Fallout 1 ve 2 referansları göreceğiz, bundan adım gibi de eminim.




  • Gerçi ben Fallout 3'e kötü dememiştim, ama insanların fallout 1-2 demelerinin sebebi pixel grafiklere olan hayranlıkları değil bence, fallout 3'de fallout 1-2'nin atmosferi varmıydı? Yanına bile yaklaşmazdı, iki adımda bir üzerine atlayan mahlukatı kesip bir kasabaya gidip 2 satırdan oluşan bir diyalog kurduktan sonra haritadaki bir sonraki quest'e yönlenmekten ibaretti fallout3 zevkli oyunmuydu, evet zevkliydi ama ilk iki oyunun derinliğine ve havasına sahip değildi. Ben fallout evrenini 3. boyutta görmekten rahatsız değilim ama bu gelişmiş grafiklerin 2 boyutlu rezil pixel grafiklerin bile verdiği derinliği verememesi üzücü. Blackisle bir oyun yaptığında o oyunun diyaloglarından kitap olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CyLess

    ya tamam biz de sevdik oynadık başından kalkmadık da hala fallout 1 2 konuşuluyor baldurs gateler icewind daleler artık kapandı o oyunların dönemi bunu kabul edin artık. o degil 2 mesaj okuyan fallout 1 2 diye ahkam kesmeye kalkmıyor mı çıldırıyorum. biraz değişime ayak uydurun arkadaşlar. sene 2009. hala pikselleri sayılan grafiklerle oyun oynayacak kaç kişi kaldı dünyada.

    tamam o oyunlar kadar güzel yapım olmayabilir. fakat en azından oyunculara zevk veren bir oyun fallout 3. elder scrollsla bile karıştırmışlar fallout3ü. oynanışı ne kadar çok birbirine benzese de karşılaştırma yapmak dogru degil.

    *ayrıca ben adım gibi eminim ki burada fallout3ü yerden yere vurup (akılları sıra) fallout 1 2 oynamadan (!) burada ahkam kesen vatandaşların çoğu fallout 3ü oynamaya çalışıyordur.

    NOT:* yıldızlı cümle herkes için değildir. eger söylediğim kritere uymuyorsanız umursamayın :)

    ha bu arada sinirden new vegas hakkında yorum yapamadım. umarım fallout 3ün üzerine koyarak yaparlar yapımı. üzerine koymaktan kastım hikaye derinligi yan görevlerin coklugu ve explore etmeye değecek bir harita. yapılacak şeyler (özellikle silah yapımı dart gun gibisinden) ve insanlarla ilişkilerimiz de artık derinleşsin. konuşmalar detaylansın biraz daha

    mesela ben bi bayanken erkekleri baştan çıkartıp onları soyup sonra silah zoruyla gaspetmek istiyorum


    fallout 3'ün en büyük şanssızlığı adının fallout olmasıydı sanırım. o 'eski dinozor' varlıklardan birisi olarak ben, düğünlerde içinden canavar çıkan ağabeylerimiz gibi sağa sola mermi sıkmak istemiyorum. ağzıma çalmışlar VATS sistemini bir parmak bal olarak demişler ki "al evladım yaptık işte."
    fallout dediğin insanlığın Supermutantlara karşı olan savaşı değildir. Benzeri yapıldığında, firma adına '3' takısı koymamış da 'Tactics' ekini uygun görmüş.
    ilk cümlemi bu noktada geliştirmek istiyorum 'fallout 3'ün en büyük şanssızlığı adının fallout olmasıydı sanırım ya da sonunda 3 takısı olması.' yoksa oyun gayet başarılı. sürükleyici değil ancak başarılı.
    ortalama bir fallout sever dinozor neler ister;
    -eloğlunun open world dediği, bizim (ve sanırım bu sıralar çalışan oyun yapımcılarının) 'alacaksın eline silahı (ateşli-ateşsiz farketmez) haritanın değişik yerlerinde dayayacaksın milletin gözüne gözüne' olarak anladığımız sistemi. Ancak silahı falan aradan çıkaracaksınız, en azından çıkarma şansı vereceksiniz ki (diplomacy) adı fallout olsun.
    -bol bol kara mizah. fallout 3'ün en büyük eksiğidir ne yazıkki. beni tek gülümseten olay enclave çıkışında dostumuz supermutantın elinde gatling laser ile millete lazeri dayamasıydı.
    -şöyle gönlünce konuşan karakterler. bathesda, oblivion'daki 'az konuşun öz konuşun ulen npcler' mantığını burada da sürdürmüş. hayır, ulan mecbur musunuz seslendirme yapmaya. tamam atmosfere etkisi büyük, ben de çok seviyorum ama iki satır konuşup da beni asosyal dünyama terkeden npcleri de istemiyorum be kardeşim. sadece fallout 3 olarak eleştirmiyorum bunu, genel olarak oyunlar bu hale geldi. "gel babacığım otur da iki sohbet edelim, birer kahve içelim" diye beni çağıran npc, daha kahvem bitmeden satır sonuna inmiş oluyor.
    -biraz daha taktiksel oynanış. taktiksel derken izometrik prespektifden bahsetmiyorum. oyunun perspektifi ne olursa olsun biraz kafamızı kullanalım. VATS'ın T'si taktik ama taktiksel bir kısmını da göremedik. yine de hiç yoktan iyi tabi yoksa oyun iyiden iyiye fps olacaktı.
    -rpg. yahu bu insanlar sanıyorlar mı ki rpg dediğin item toplamak stat dağıtmaktır. değil efendim değil! rpg kendini senaryoda, diyaloglarda gösterir, en azından bilgisayar rpg'sinde bu işler böyledir. oyuncu dünyanın içine çekilip onun bir parçası haline gelir. onun verdiği kararlar ile dünya şekillenir. bir yandan da kendini tek kişilik ordu gibi hissetmemelidir oyuncu, onun dışında da dünya şekillenmeye devam eder (çoğu zaman triggerlar ile). bu his oyunda ne yazıkki hiç ama hiç yoktu. bunun en büyük sebebi yukarda bahsettiğim yüzeysel diyaloglardı. işte senin kurduğun "mesela ben bi bayanken erkekleri baştan çıkartıp onları soyup sonra silah zoruyla gaspetmek istiyorum" cümledir rpg ve tamam kabul ediyorum bunu bilgisayarda yapmak kolay değil.




  • Arkadaşlar gelen gideni aratır derler :D Obsidian denen firma, Bioware oyunlarını alıp bir aşağı kademeye çeken(NWN1>NWN2,KOTOR1>KOTOR2 gibi) bir firmadır. Bu firmanın Bethesda gibi bir firmadan daha iyi oyun yapmasını beklemek bence hayal Fallout3 bence muhteşem bir oyundu tıpkı Oblivion gibi. F4 umarım yine Bethesda tarafından çıkartılır. İzometrik kamera açısının insanı yeterince oyunun atmosferine çekemediğini düşünüyorum ve insanların neden izometrik kamera açısıyla oynamak istdiğini hiç anlayamıyorum. Dragon Age oyununda mesela. Oyunu izometrik kamerayla oynayanlar varsa bence baştan başlasınlar çünkü kaçırdıkları manzaraları tahmin bile edemezler. Ufku göstermek yerine yerleri gösteren bir kamera niye bu kadar seviliyor(meraktan soruyorum,seven biri açıklarsa sevinirim )?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thereisno_spoon

    Arkadaşlar gelen gideni aratır derler :D Obsidian denen firma, Bioware oyunlarını alıp bir aşağı kademeye çeken(NWN1>NWN2,KOTOR1>KOTOR2 gibi) bir firmadır. Bu firmanın Bethesda gibi bir firmadan daha iyi oyun yapmasını beklemek bence hayal Fallout3 bence muhteşem bir oyundu tıpkı Oblivion gibi. F4 umarım yine Bethesda tarafından çıkartılır. İzometrik kamera açısının insanı yeterince oyunun atmosferine çekemediğini düşünüyorum ve insanların neden izometrik kamera açısıyla oynamak istdiğini hiç anlayamıyorum. Dragon Age oyununda mesela. Oyunu izometrik kamerayla oynayanlar varsa bence baştan başlasınlar çünkü kaçırdıkları manzaraları tahmin bile edemezler. Ufku göstermek yerine yerleri gösteren bir kamera niye bu kadar seviliyor(meraktan soruyorum,seven biri açıklarsa sevinirim )?


    obsidian eski black isle firması çalışanlarını barındıran bir firmadır. biraz araştırma ile black isle'ın geçmişteki başarıları öğrenilebilir. obsidian'ın bahtsızlığı kendilerine ait bir projede çalışamamış olmalarından kaynaklanmaktadır. hep emanetçi muamelesi gördüler. kotor 2 olayında lucas'ın oyunu bitmeden çıkarma ısrarı, nwm 2 olayında atari'nin ekonomik olarak sallanması ve yeterli ekonomik destek verememesi gibi sebeplerden tam potansiyellerini yakalayamadılar (ki nwm 2 bir çok alanda ilk oyunu geride bıraktı ve bu oyun dünyasında çok az rastlanan bir şey).
    gelecek olan alpha protocol tamamen kendi oyunları. AP geldiğinde bu yeni oluşumun ilk meyvesini göreceğiz bakalım.

    izometrik kamera açısı ise bir hitap meselesidir. taktik yapmak ve yaptığın taktiğin meyvesini verişini izlemek ufuk çizgisini izlemekten çok daha tatmin edicidir. sinemanın yeni seyircileri nasıl ki ekspresyonizm dönemi filmleri (metropolis, dr. caligari gibi) özümseyemiyorlar, seyir zevklerine uymuyor bu da öyle bir şey gibi.
    tabi burada eskiler iyidir yeniler kaka demiyorum. ancak benim bol efektli sinema filmlerinden iğrenmem ve yeni nesilin çok sevmesi gibi bir şey olsa gerek. yani, nesil değişiyor, beğeniler değişiyor, bununla beraber tabi ki stiller de değişecek.
    ancak ben hala "oradaki ağacı görsem ne olur, ben o ağacı sırtımı dayayıp destek olarak kullanmadıktan sonra" diyenlerdenim oyunlar konusunda.




  • Açıklama için teşekkürlşer ama ben yine de Obsidian'ın Bioware ve Bethesda ile yarışabileceğini sanmıyorum. Özellikle Bioware şu aralar verimliliğinin zirvesinde. Mass Effect çıkmak üzere,Dragon Age ortalığı sallıyor ve SWTOR için herkes beklemede ayrıca Jade Empire'ın yenisinin çıkacağı söylentileri vardı bir ara.
    Bu arada Oblivion ve Fallout3'ü oynadıysan bilirsin,iki oyunda kapalı alanlarda başlar ve bu alanlardan ilk çıktığında çok etkileyici manzaralar bizi karşılar. Fallout evreninin o yıkıntı,harabe atmosferini o sahneden daha iyi ne anlatabilir bilmiyorum. Bazen insanın sadece durup izleyesi geliyor ki bence o zaman bir RPG oyunu amacına ulaşmış olur(evet bence grafikler önemli. güzel grafikler olmazsa o dünyanın içine girmek zorlaşabiliyor,bazıları "grafikler ryo oyunlarında önemsizdir!!" diye çıkabilir diye açıklayayım dedim).
  • ingilizceniz sağlam değilse hiç bulaşmayın
  • Bana mıydı bu laf tam olarak anlayamadım Eğer banaysa İngilizcem "sağlam"dır şüpheniz olmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thereisno_spoon

    Açıklama için teşekkürlşer ama ben yine de Obsidian'ın Bioware ve Bethesda ile yarışabileceğini sanmıyorum. Özellikle Bioware şu aralar verimliliğinin zirvesinde. Mass Effect çıkmak üzere,Dragon Age ortalığı sallıyor ve SWTOR için herkes beklemede ayrıca Jade Empire'ın yenisinin çıkacağı söylentileri vardı bir ara.
    Bu arada Oblivion ve Fallout3'ü oynadıysan bilirsin,iki oyunda kapalı alanlarda başlar ve bu alanlardan ilk çıktığında çok etkileyici manzaralar bizi karşılar. Fallout evreninin o yıkıntı,harabe atmosferini o sahneden daha iyi ne anlatabilir bilmiyorum. Bazen insanın sadece durup izleyesi geliyor ki bence o zaman bir RPG oyunu amacına ulaşmış olur(evet bence grafikler önemli. güzel grafikler olmazsa o dünyanın içine girmek zorlaşabiliyor,bazıları "grafikler ryo oyunlarında önemsizdir!!" diye çıkabilir diye açıklayayım dedim).




    öyledir muhakkak, etkileyicidir. ancak 100 saat sürdüğünü varsaydığımız (ki çoğu sürmüyor) bir oyun görsel olarak ilk etkileyiciliğini ne kadar koruyabilir? bu zamana kadar ne oyunlar oynadım hiç birisinin görselliği ilk kez dragonlance oynadığımız zaman gittiğim palanthas'ı bana anlatan dm'in sunduğu gibi değildi. önümde hiç görmediğim muazzamlıkta bir şehir duruyordu. kalabalıktı, gürültülüydü ancak insanın yüreğine dokunan bir güzelliğe sahipti. arkadaşlarımdan birisinin evine giderken önünden geçtiğim great library'nin görüntüsü beni derinden etkiledi. uzağımda olmasına rağmen tower of high sorcery'den nasıl da çekinmiştim, hayal meyal seçtiğim shoikan korusuna bakmaya bile dayanamamıştım. sözlerden oluşan bu görüntüler benim aklımdadır, ancak fallout 3'te dediğin yeri hayal meyal hatırlıyorum oblivion'dakini unutmuşum bile.

    grafikler önemsizdir demiyorum, sadece daha az önemlidir diyorum. görsellik konusunda bir oyunda en öne koyduğum şey ise art design'dır. (misal bioshock'un görselliği bana crysis'te asla yaşayamayacağım şoku yaşatmıştı)

    bioware için dediğine katılabilirim ama bethesda için ne yazıkki katılamam. kendilerini çok eskiden bilirim, taa arena döneminden. oynadığım ve 'ulan bu oyun zordu ha' diye hatırladığım ender oyunlardandır arena. daggerfall ve morrowind muazzam yapıtlardı ancak oblivion'dan bırakın morrowind'i daggerfall'dan aldığım keyfin yarısını alamadım açıkçası. bir de adamların yayınladığı oyunları çıkarın (yapımına katkıda bulunmadıklarını) elinizde sadece elder scrolls serisi kalıyor adam gibi iyi diyebileceğimiz oyunlar olarak. bethesta kısır bir firma ne yazıkki. bioware'deki yaratıcılığın zerresi kendilerinde mevcut değil. tüm oyunlarını toplasak eski black isle (yeni obsidian) yapımı olan bir tane planescape: torment etmez.

    edit: bu arada muhalefet etmek ya da bilgiçlik taslamak gibi bir niyetim yok, sadece düşündüğümü örneklerle ifade etmek istedim. umarım yanlış anlamazsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thausael -- 8 Aralık 2009; 1:44:54 >




  • Thausael kesinlikle katılıyorum oyun dediğin hayalgücüyle öyle bir hale gelirki aslında başka bişeye gerek olmadığını anlarsın.Seninde anlattığın gibi Dm in oyun boyu sadece ağzından çıkan kelimeler senin aklında ordaymışsın gibi kalır anılarında.Bunu hangi grafik sağlar ? yeterki anlatılan şey iyi ve seni içine alabilen birşey olsun.Doğru f3 te vaulttan çıktım evet post apocalyptic dünya budur dedim ama sorasında fps oynarken buldum kendimi,işin kötü tarafı oyunun sonlarına doğru diyalogların kısırlığından okadar sıkıldımki hadi konuşmayı keselimde şavaşalım adamım durumuna geldim.Eğer rpg den bahsediyorsak gerçekten grafik minimaldir.Eğer eski grafiklere katlanırım diyebiliyorsanız Planescape Torment ve Baldur's gate serisini oynayın,ki halihazırda oynıyanlar nedemek istediğimi çok iyi biliyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.