Kullanıcı Adı:
Şifre:

Gazi Tıpta okuyorum bilgilendirebilirim
Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 2:17:04
Gazi tıpta Intern doktorum. Zamanında burada az takılmadım :) şimdi vefa borcu için sizlere yardıma geldim. Ankaradaki tıp fakülteleri hakkında da bilgi verebilirim elimden geldiğince. Sorularınızı bu konu altından sorabilirsiniz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Candarr77
10 Ağustos 2018; 2:18:16
Ankara vs Ege ne dersin bir de tercih listemde egenin altına gazi yazayım mı memnun musun



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 2:21:26
Şöyle cevap vereyim ki egeyi gaziden önce yazman mantıklı bir tercih. Sadece şehir avantajı için söylemiyorum. Fakülteleri de gayet iyi. Gazinin temel eğitimi biraz zayıf. Gerçi son 2-3 senedir baya zorlamaya başlamışlar iyileşme emareleri gösteriyor ancak egenin sistemi çok daha verimli ve öğretici bence.. Klinik olarak ikisi açısından çok fark olduğunu düşünmüyorum. Ege gelmezse altına akdeniz veya erciyes yazacağına gazi çok mantıklı bir seçenek olur



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Candarr77
10 Ağustos 2018; 2:24:34
ankara üni egenin üstüne yazılır mı sence 3435 sıralamam

gelmez ama yine de yazmıcam gibi sehirden dolayı biraz da

egitimi ankara üninin cok daha iyi midir egeden?



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 2 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Alfa245


Hep LYS Kasan Adam
10 Ağustos 2018; 2:25:26
Hocam sıralamam 6024

Ankara da yaşıyorum.Sence nereyi yazmalıyım bu sıralamaya aybü, akdeniz, uludağ, sbü gülhan(sivil olanı), eskişehir ?

Buna gelen 2 yanıtı gör.


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 2:31:16
quote:

Orijinalden alıntı: Candarr77

ankara üni egenin üstüne yazılır mı sence 3435 sıralamam

gelmez ama yine de yazmıcam gibi sehirden dolayı biraz da

egitimi ankara üninin cok daha iyi midir egeden?
Ege de ankara da çok köklü fakülteler. İkisinden de çıktığın zaman iyi bir doktor olabilirsin fakültede biraz gayret gösterirsen :). Eğitim açısından pek fark olduğunu düşünmüyorum. Bana sorarsan ankarayı yazacak puanın olsa bile yazma ege de gelmezse dokuz Eylülü bi düşün. Onların eğitimi de güzel vaka odaklı çalışıyorlar samsun gibi..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 2:34:55
quote:

Orijinalden alıntı: Hep LYS Kasan Adam

Hocam sıralamam 6024

Ankara da yaşıyorum.Sence nereyi yazmalıyım bu sıralamaya aybü, akdeniz, uludağ, sbü gülhan(sivil olanı), eskişehir ?
Onların içinde en köklüsü akdeniz. Tıpta kök çok önemli :). Oturmuş kötü bir sistem henüz oturmamış bir sistemden daha iyidir şahsi Görüşüm. Ybü yeni kuruldu ancak ankara VW hükümet yanlısı olma avantajlarıyla çok hızlı büyüdü ve güzelleşti. Ankara istiyorsan değerlendirebilirsin sistemini bilmiyorum pek ama iyi olduklarını duydum. Gülhaneyi yazacağına akdeniz öneririm. Gülhanedeki eski hocalar hep atıldı veya gitti. Hoca eksikleri var ve yeni, genç hocalar çoğunlukta. Tıpta tecrübe de önemli.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 2:37:18
quote:

Orijinalden alıntı: Hep LYS Kasan Adam

Hocam sıralamam 6024

Ankara da yaşıyorum.Sence nereyi yazmalıyım bu sıralamaya aybü, akdeniz, uludağ, sbü gülhan(sivil olanı), eskişehir ?
Uludağ ve eskişehire dikkat etmemişim. Uludağ hala komite sistemine geçmedi diye biliyorum. Belki de tek üniversitedir klasik sinav yapan :) soruları çıkmış oluyormuş diyorlar ama bilemeyeceğim tercih meselesi. Eskişehir hakkında bilgim yok



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



kingreymane
10 Ağustos 2018; 2:41:01
hocam neden ankara gelse bile yazma dediniz?



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Alfa245


Hep LYS Kasan Adam
10 Ağustos 2018; 2:45:55
Akdeniz tıp için ankara dan antalya ya gitmek delilik midir hocam sence?
Aybü yazsam çok mu şey kaybederim?
Birde aybü de akreditasyon yok, bu problem yaratır mı sizce, dezavantaj mıdır, avantajları nelerdir?
Bilkente fakültenin yanına şehir hastanesi yaptılar hocam Atatürk hastanesini yıkacaklarmış uygulama hastanesi olarak bış kalacak yani, bilkenti verirler mi sence?Sonuçta eğitim ve araştırma hastanesi değil..
Sonuç olarak aybü mü akdeniz mi?
Gülhaneyi eledim zaten:D

Buna gelen 2 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Alfa245


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 2:49:43
quote:

Orijinalden alıntı: kingreymane

hocam neden ankara gelse bile yazma dediniz?
Daha çok şehir odaklı düşündüğümden dolayı. Ankara ve Hacettepe temel bilimlerde iyi zorlar. Tusa soru hazırlayan çok hocaları vardır. Ancak tıp fakülteleri pratisyen hekim yetiştiren yerlerdir. Gereksiz temel bilim zorluğu tıp için faydalı değil bilakis zarardır bi aşamadan sonra. Bilmem ne hastalığın bilmem ne geni sınavda soruluyorsa o sistemden uzak durmak daha iyi. Şunu çok açık söylüyorum ki basit girişimsel işlemleri kan alma sonda takma vs geçtim üsyeyi bakteriyel mi viral mi diye ayıramayan ancak geni ezberleyen birçok doktor mezun oluyor. Ve bunlar çok yüksek puanlı fakülteler de oluyor. Kişi kendini geliştirmeli evet ama o ortamı da fakülte sağlamalı. Tıp tercihi yapmak pek kolay değil bir sürü değişken var gazi dışında diğer fakülteleri çok detaylı bilmiyorum ama baştan söyleyeyim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 2:53:00
quote:

Orijinalden alıntı: Hep LYS Kasan Adam

Akdeniz tıp için ankara dan antalya ya gitmek delilik midir hocam sence?
Aybü yazsam çok mu şey kaybederim?
Birde aybü de akreditasyon yok, bu problem yaratır mı sizce, dezavantaj mıdır, avantajları nelerdir?
Bilkente fakültenin yanına şehir hastanesi yaptılar hocam Atatürk hastanesini yıkacaklarmış uygulama hastanesi olarak bış kalacak yani, bilkenti verirler mi sence?Sonuçta eğitim ve araştırma hastanesi değil..
Sonuç olarak aybü mü akdeniz mi?
Gülhaneyi eledim zaten:D
Akdeniz tıpın acili bir numara onu biliyorum ama fakültede pek işe yaramaz :) sistemlerini detaylı bilmiyorum ama ybü nün aleyhine bir şey olacağını sanmam. Orayı ybü ye bırakırlar gibi geliyor bana da.. Şehir değişmek neden çılgınlık olsun ki ailesi yanında olan arkadaşlarım hep pişman keşke yalnız okusaydık diye :D



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 2:55:32
quote:

Orijinalden alıntı: Hep LYS Kasan Adam

Akdeniz tıp için ankara dan antalya ya gitmek delilik midir hocam sence?
Aybü yazsam çok mu şey kaybederim?
Birde aybü de akreditasyon yok, bu problem yaratır mı sizce, dezavantaj mıdır, avantajları nelerdir?
Bilkente fakültenin yanına şehir hastanesi yaptılar hocam Atatürk hastanesini yıkacaklarmış uygulama hastanesi olarak bış kalacak yani, bilkenti verirler mi sence?Sonuçta eğitim ve araştırma hastanesi değil..
Sonuç olarak aybü mü akdeniz mi?
Gülhaneyi eledim zaten:D
Akreditasyon da eğer yurtdışında uzmanlık alayım orda çalışıp yaşayayım gibi bir düşüncen yoksa pek takmamak gerek. Biz akrediteyiz ama uzaya çıkmıyoruz aynı dersler aynı hastalıklar :)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Hep LYS Kasan Adam
10 Ağustos 2018; 3:00:27
Tıpı şehir dışında okumak zor diyorlar hocam:D

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Alfa245


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 3:05:13
quote:

Orijinalden alıntı: Hep LYS Kasan Adam

Tıpı şehir dışında okumak zor diyorlar hocam:D
Ben ki lisede şehir dışına fen lisesine gidip orda yapamayıp aile özlemine dayanamayıp kendi şehrime bi anadolu lisesine gelmiş evcimen biri olarak söylüyorum ki üniversite aileden uzakta okunmalı:) ha zorlanır mısın ilk 1 sene evet. Bunun tıpla alakası yok. Ortama alışıp bölümü seversen her yerde yaparsın. Ortama alışamazsan ailenin yanında olması hafifletici de olsa yine de mutlu olamazsın..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Hep LYS Kasan Adam
10 Ağustos 2018; 3:06:58
Hocam neden aileden uzakta kalınmalı diyorsunuz ana nedenler neler?
Esogü hakkında ne düşünüyorsunuz peki?

Buna gelen 2 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Alfa245


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 3:23:53
quote:

Orijinalden alıntı: Hep LYS Kasan Adam

Hocam neden aileden uzakta kalınmalı diyorsunuz ana nedenler neler?
Esogü hakkında ne düşünüyorsunuz peki?
Şöyle ki kendi ayakları üzerinde durmak çok önemli. Hayat müşterektir aile hep yanımızda olmayacak. Kişisel özgüven ve bağımsızlık, kişilik yönünden gelişim ergenlik döneminde tamamlanır. Aile yanımızda olmasın ortamlara rahatça akalım diye bir sebepten ötürü söylemiyorum. :) kişisel Görüşüm de şudur ki korumacı bir aile yapısı ergenlik döneminde bireye zarar verir hele o birey doktorluk gibi hayatın ve toplumun içinde olması gereken bir meslek mensubuysa daha da zararlı olabilir. Her problemi ailesi tarafından çözülmeye alışmış bir doktor iyi bir doktor olamaz. Mesele sadece öğretim değil yani.. Aile yapısıyla da alakalı ama bu Dediklerim. Esogüyü maalesef bilmiyorum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 3:27:24
quote:

Orijinalden alıntı: Hep LYS Kasan Adam

Hocam neden aileden uzakta kalınmalı diyorsunuz ana nedenler neler?
Esogü hakkında ne düşünüyorsunuz peki?
Ailesi yanında olan, korumacı bir aile yapısına mensup, tabiri caizse evde bir çay bile dökmemiş her şeyi ailesi tarafından karşılanan hekim adayı arkadaşlarım da var. Teorikte Dersleri süper ancak klinikte hastalarla iletişim ve problem çözme yönünde vasatlar. Ve hasta görmeyen bölümleri tercih etme yarışındalar. Tek müsebbibi ailelerin yanında olmamaları değildir elbette. Ancak kolaya alışmal büyük bir etken şüphesiz..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


tomthejeer
10 Ağustos 2018; 3:28:18
hocam ben de soru sormak istiyorum ama stajlarla ilgili,

izin var mı? :)

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Alfa245
Konu Sahibi

10 Ağustos 2018; 3:29:12
quote:

Orijinalden alıntı: tomthejeer