Şimdi Ara

Hadisleri kaynak olarak kabul etmeli miyiz ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
197
Cevap
2
Favori
2.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • k2fg9 kullanıcısına yanıt
    Saka misin sen? Genellikle dedim dikkat edersen. Ayni sey erkekler icinde var zina yapmamalari konusunda vs.

    Ve de musluman kadin nasil olunur kisaca yaziyor orada gunumuzdeki kadinlarin(!) ben muslumanim diyip kafirden bile daha serefsiz yasamasi her seyi ozetliyor ulkede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sana ne desem boşa gidecek. Milletin uçkuruna özen gösterdiğiniz kadar, garibanın hakkına da özen gösterseniz keşke. Cinsellik iki kişi arasındadır. Üçüncü bir kişiye etkisi yoktur eğer aldatma durumu yoksa fakat milyonlarca kişinin emeğini cebe indirmek herkesi ilgilendirir. Sizin ahlak anlayışınız çökmüş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • k2fg9 kullanıcısına yanıt
    hadi ordan nerden biliyorsun ben hırsızlık helaldir diye bir şey mi dedin . Kuran da yazıyor hırsızlık en ağır günahtır her günah affedilir kul hakkı affedilmez diye vs. bununla ilgili hadislerdende yararlanabilirsin , tabi inanıyorsan

    geri kalmış ülkeyiz ne inanıyorum diyen dinini yaşıyor ne ben Türküm diyen Türk gibi yaşıyor ne ben insanım diyen insan gibi yaşıyor ne de ben kadınım diyen kadın gibi yaşıyor..

    kutuplaşma içindeyiz vs. bunların tek sebebi kurandan uzaklaşmamız başka açıklamasıda yok aksini iddia eden ya zorundan ya da cahilliğinden gerçi ikiside aynı kapıya çıkıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sembroni

    Kuran'da genelde ey iman edenler diye hitap edilir yani cinsiyet ayrımı yoktur sadece insan ayrımı vardır nasıl iman etmeyenelr için eşşek deyimi kullanılmışsa iman edenler içinde cinsiyet ayrımı yapılmamıştır.

    Sanırım bu mesaj bana gelmiş. Öyleyse sana kuran ile cevap veriyorum;

    quote:

    Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar; görünmesi zaruri olanların dışında zinetlerini açmasınlar ve baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar; zinetlerini, kocalarından veya babalarından yahut kayınbabalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut kardeşlerinden yahut kardeş oğullarından yahut kız kardeş oğullarından yahut kendi kadınlarından yahut sahibi bulundukları cariyelerden veya uyuntu (şehvetten yoksun) erkek hizmetçilerden veya henüz kadınların şehvet uyarıcı taraflarından habersiz çocuklardan başkasına göstermesinler; gizledikleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey mü'minler, hepiniz Allah'a tevbe edin ki, mutluluğu bulabilesiniz.


    Başka sözüm yok.

    Bu olmasaydı muhtemelen sadece erkeklere özgü bir din olduğunu söyleyecektiniz. Onun öncesindeki ayette de erkeklere benzer şeyler söyleniyor. Buna benzer ve iki cinsin bir arada kullanıldığı birçok ayet vardır :

    ''İnanmış erkekler ve inanmış kadınlar da birbirlerinin samimi dostlarıdır/birbirlerini desteklerler. İyiyi emreder, kötülükten sakındırırlar. Namazı kılar, zekâtı verir, Allah'a ve Peygamberine itaat ederler. İşte bunlara Allah rahmet edecektir. Kuşkusuz Allah, mülkünde galiptir; hikmet sahibidir.'' (Tevbe 71)

    ''Erkek veya kadın olsun her kim inanmış olarak iyi bir iş yaparsa, onu hoş bir hayatla yaşatırız ve onların ödülünü yaptıklarının en güzeli ile veririz.'' (Nahl 97)

    ''Münafıkların erkekleri de kadınları da birbirinin aynıdır. Kötülüğü emrederler, iyilikten alıkoyarlar, ellerini sıkarak cimrilik ederler. Onlar Allah'ı unuttu, Allah da onları unuttu. Münafıklar fâsıkların ta kendileridir.'' (Tevbe 67)

    ''Allah'ın, bir kısmınıza bir kısmınızdan farklı olarak lütfettiği şeyleri isteyip durmayın. Erkeklere kendi kazandıklarından bir pay var; kadınlara da kendi kazandıklarından bir pay var. Allah'tan, O'nun lütfunu isteyin! Allah, herşeyi iyice bilmektedir.'' (Nisa 32)

    '': Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkek ve bir kadından yarattık ve birbirinizi tanıyıp kaynaşasınız diye sizi milletlere ve kabilelere ayırdık. Şüphesiz Allah katında en üstün olanınız, Allah'a en çok saygı duyanınızdır. Allah her şeyi bilendir; her şeyden haberdar olandır.'' (Hucurat 13)

    ''Müslüman kadınlar ve Müslüman erkekler; mümin erkekler ve mümin kadınlar; itaat eden erkekler, itaat eden kadınlar; özü-sözü doğru erkekler, özü-sözü doğru kadınlar; sadaka veren erkekler, sadaka veren kadınlar; oruç tutan erkekler, oruç tutan kadınlar; ırzlarını koruyan erkekler, ırzlarını koruyan kadınlar; Allah'ı çok anan erkekler, Allah'ı çok anan kadınlar var ya; işte Allah bunlar için bir af ve büyük bir ödül hazırlamıştır.'' (Ahzab 35)




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Boş konuşmuşsunuz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Boş konuşmuşsunuz.

    Neden böyle düşündüğünüzü söyler misiniz ?
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Paylaştığınız yerler kuranın ataerkil olmadığını ispatlamıyor. Eğer direk kadınlara hitap ederek başlayan bir ayet varsa ancak beni yalanlar.

    Kadınla erkek islamiyette eşit değildir. Bunun en temel ispatı, bir erkek 4 kadın ile evlenebiliyorken tam tersi mümkün değildir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 17/İSRÂ-9: Şüphesiz ki bu Kur'ân, en doğruya, en sağlama iletir. Güzel-yararlı amellerde bulunan mü'minlere büyük bir mükâfatı müjdeler.

    Kuran'ın en doğruya ileten tek kaynak olduğu açık seçik belirtilmiş, diğer kaynakların doğruluğu tartışılır ve şüpheyle yaklaşmak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Paylaştığınız yerler kuranın ataerkil olmadığını ispatlamıyor. Eğer direk kadınlara hitap ederek başlayan bir ayet varsa ancak beni yalanlar.

    Kadınla erkek islamiyette eşit değildir. Bunun en temel ispatı, bir erkek 4 kadın ile evlenebiliyorken tam tersi mümkün değildir.

    O ayetleri kadın ve erkeğe beraber hitap edilmesine dikkat çekmek için gösterdim. Belki erkek elçi aracılığıyla kadınlara hitap edildiği için böyle bir izlenim oluşabilir. Örnek verdiğiniz ayetten önceki ayette erkeklere şöyle deniyor :

    ''Mümin erkeklere, harama bakmamalarını ve iffetlerini korumalarını söyle! Çünkü bu, kendileri için daha güzel bir davranıştır. Şüphesiz Allah, onların yaptıklarından haberdardır.'' (Nur 30)

    Elçi bir erkek olarak erkeklere de aynı şekilde iletiyor fakat erkek elçi kadınlara da aynı şekilde ilettiğinde bunu kadınları aşağılama olarak görüyorsunuz.

    En değerli kadınlara olarak görülen Meryem örneği var. Ahzab suresinde peygamber eşlerine doğrudan hitap ile konuşuluyor :

    ''Ey Peygamber hanımları! Sizden kim açık/kanıtlanmış bir edepsizlik yaparsa, onun azabı iki katına çıkarılır. Bu, Allah için kolaydır. '' (Ahzab 30)

    ''Ey Peygamber hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer kötülükten korunursanız, yabancı erkeklere karşı çekici bir eda ile konuşmayınız; sonra kalbinde hastalık bulunan kimse ümide kapılır. Örfe uygun söz söyleyiniz.'' (Ahzab 32)


    Kuran'da ''Ey erkekler!'' diye başlayan bir ayet de yoktur. Erkek elçi aracılığıyla hitap edilmesinden kaynaklanan bir yanlış anlaşılma olduğunu düşünüyorum.




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Tabi kuran'da peygamber hanımları için özel ayet inmesi de ayrı bir konu fakat off-topic.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Şu da bonus olsun;

    http://www.birgun.net/haber-detay/suudi-arabistan-da-kadin-insan-midir-semineri-105046.html

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuran'da hem kadınlara hem de erkeklere ayrı ayrı yada birlikte hitap ediliyor. Burada Kuran üzerinden konuşuyoruz. Suudi Arabistan din konusunda ölçütüm değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Paylaştığınız yerler kuranın ataerkil olmadığını ispatlamıyor. Eğer direk kadınlara hitap ederek başlayan bir ayet varsa ancak beni yalanlar.

    Kadınla erkek islamiyette eşit değildir. Bunun en temel ispatı, bir erkek 4 kadın ile evlenebiliyorken tam tersi mümkün değildir.

    Evet ataerkil bir tutum sergileyen o dini,vahyi ileten peygamber cahiliye döneminde diri diri gömülen kızları kurtarmadı.Kendi şehvetinden 40lı yaşlarında 65 yaşındaki bir kadınla evlendi.İnsanları kötüye sevketti,fakiri gözetmedi.Şehvet düşkünü o peygamber dul kadınlara bakmadı,sefaletten kurtarmadı.10 evliliğe kadar varan kadın düşkünlerine 4 sınırlamasını iletmedi.

    Kafanı o kadar cinsellikle bozmuşsun ki adamım feminist takılacağım ayağına seks için ruhunu satacak bi eleman görüyorum karşımda.Ayet cımbızlamada siz Türkiyede bulunan ateistler üstüne yok.İşte çapınız belli,fikirsiz fikir adamları olduğunuz için tek çabanız Kuran ve İslama sataşmak.Dostum senin inancın sana bizim inancımız bize,sorgulayan ve akleden bir beyne sahip olduğunu düşünüyorum,o yüzden maneviyatımıza dil uzatmaman gerektiğini bilirsin.Ölümlü dünya dövüşmeye gerek yok,fikirlerin ve ilminle gel bize,maneviyatınla değil.Ateist olduğun için otomatikman bilim adamıda olduğuna göre atom parçalamana devam et,din konusu seni bu kadar alakadar etmemeli.

    Dine saygı duymuyorsun bari Cahiliye dönemindeki sapıklıklara dur diyen,iyiliği tavsiye eden ve devrim yapan insana bari saygı duy.Yazık ülkedeki yobaz dinciler çekiliyorda yobaz ateistler hiç çekilmiyor.

    Hayatında başarılar dostum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar

    quote:

    Sünnileri fazla kaale alma.Onlar hala ortaçağda kalmışlar

    Bu din Sünnilerin yüzyıllarca yürüttükleri şerefli mücadele sayesinde bu günlere gelmiştir. Bizler hakkında bu ithamınız hiç hoş değil. Bizler bu dini olabildiği en saf haliyle yaşamaya ve anlatmaya çalışıyoruz. Birileri gibi hoşumuza gitmiyor diye Alemlerin Rabbinin sözlerini inkar etmiyoruz.

    Kuranın gerektirdiği şeylerden biride fırkalara bölünmemek,haramı helali farklı olan dinlere(hafifletilmiş tabirle mezheplere) ayrışmamak ama?

    41/FUSSİLET-33: Allah'a çağıran, salih amel işleyen ve: 'Şüphesiz ben Müslümanlardanım' diyenden daha güzel sözlü kim olabilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar

    quote:

    Sünnileri fazla kaale alma.Onlar hala ortaçağda kalmışlar

    Bu din Sünnilerin yüzyıllarca yürüttükleri şerefli mücadele sayesinde bu günlere gelmiştir. Bizler hakkında bu ithamınız hiç hoş değil. Bizler bu dini olabildiği en saf haliyle yaşamaya ve anlatmaya çalışıyoruz. Birileri gibi hoşumuza gitmiyor diye Alemlerin Rabbinin sözlerini inkar etmiyoruz.

    Kendilerince hizmet veren iyi insanların varlığını ve bazılarının fedakarlıklarını inkar edecek değilim.Yanlış olduğunu kanaat getirdiğim Deniz Gezmiş gibilerini çok sevmesem de kendi inandığı dava uğruna yaşam mücadelesi verdiğinden dolayı az çok saygı duyarım.Ya da inandığı din konusunda iğneleyici tavır takınmam kim neye inanırsa inansın.Benim takıldığım konu kavramların saptırılması.İnsanların İslam hakkındaki ön yargıların temel nedeni gelenekçi hacı hoca tayfasıdır.Ateist oranı korkunç bir şekilde artmakta.Pekala bazıları göremese de geleneksel İslam modelinde bir çok çelişik durum var ve bunlar öyle yorumlamalarla şerhle geçiştirilecek gibi değil maymun gözünü açtı artık

    Fakat ölçütümüz hak yani Kuranın kendisi olmalıdır gelenekleşmiş din yani zamanının anlayışını ele alan feodal çağın sorunlarına iyi ya da kötü alternatif sunmuş lokal ideolojiyle aydınlanma bence mümkün değil.Evrenselliği ilke edinen insanı ve aklı ele alan bir yapı söz konusu olduğu için algılandığı biçimiyle aynı potada eritmek mümkün değil.İranda da şeriat vardır fakat içki içenler gırla.Şiiliğin ya da sünniliğin insanı ne denli çözdüğü burdan anlaşılabilir aslına bakarsan

    Ayrıca yalnızca sünniler diyerek şiilerin daha da önemlisi sünnilik rayına oturmadan önceki çağlarda emek veren fakat belli bir hizibe bağlı olmayan adamları nebileri görmezden geliyorsunuz.Bu bence hiç hoş değil

    Hepten inkar edilip edilmemesi ölçüt değil kafalardaki Tanrı tasavvuru hatalıysa çelişik sözleri esas alıp onun öğretilerini izliyorsa zaten inkar etmiştir.Mekkeliler Allaha hiç inanmıyor değildi dejenere olmuş aracı inanışlarına sahiplerdi.Şimdi cübbeliye baktığımda gördüğüm şey onun gölgesi.Alınıyorsanız kusura bakmayın fakat yumuşak olma lüksüm yok.Benim içinde tasavvufun aslında göründüğü gibi olmaması başta olmak üzere bir çok konuyu hazzetmek zor geldi.Hiçbir şey bedelsiz değildir

    Neyse bir soru sorayım mürtedin öldürülmesi fikri size doğru mu geliyor ? Doğru geliyorsa metodolojisi nasıl olmalı ? Ve bunun zamanın imkanları dahilinde isyanları bastırmanın zorluğu gibi bir çok koşul altında oluştuğunun farkında mısınız ? Savunduğunuz öğretiye göre doğru olsa gerek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar

    Cevabını bildiğin soruları sormamalısın, benim ne düşündüğüm önemli değil, önemli olan Allah ve Rasulu bu konuda ne diyor, dediğin şey doğru değil sonradan eklendi gibi birşey söz konusu değil.

    Diğer verdiğin örnek ise bidattir, Hint ve Çin felsefesinden İslama bulaşmıştır.

    Kavramları açıkca belirtmiyorum, zira tartışma çıkarma niyetim yok.

    Sünneti inkar eden çok insan var forumda, hiçbirine neden inkar ediyorsun diye sormuyorum, bu tartışmalarada girmiyorum.

    Kuran ve Sünnette hacıların, hocaların veya şeyhlerin, adeta kulu olmamız gerektiği sonucuna varan bir delile rastlamadım, bunun Sünnilikle bir alakası yok.

    Benim sitemim ortaçağ benzetmesine, bunu Müslüman olduğunu iddia eden biri tarafından dillendirilmesini hiç hoş bulmuyorum.



    Tanrıyı şeyleştiren(insanlaştıran) ya da insanlara insan üstü vasıflar yükleyenler hadislere hiç girmiyorum.Buharinin şahsı hakkında bin bir türlü rivayet var.Kendince kutsiyetler ve lanetler katmıştır dine(kara köpek,hırka,zemzem suyu vs.)

    Tasavvufun sünnilikle doğrudan alakası olmadığını biliyorum.Fakat et-tırnak ilişkisi söz konusu olduğu ve tabanın algısının bu yönde şekillendiği için eş geçemem.Ayrıca mezheplerin oluşum aşamasında tasavvuf kültürünün etkisi yok sayılamaz.Mezhepler sünnet demek ayrıca değildir.Hadislerin çeşitli usullerle şerh edilmesiyle kalıplaşan öğretilerdir

    Neden kabul etmediğime dair tartışmaya girmeye pek gerek yok.Üstte ayrıntıya girerek anlattım zaten

    Akıl-vahiy ilişkisinde ise sana katılmıyorum.Kuran düşün sorgula derken sen benim aklım önemli değil demektesin

    Benzetmem için kusura bakma fakat sünni teşkilatmalara bakınca maalesef öyle bir intiba bırakıyorlar.Mesela işid.Onlar hanbeli ekolüne bağlı saman altı edilmek istense de.Selefiliğin bir çok tonu olsa da demek istediğimi anlamışsındır diye düşünüyorum.Bana kalırsa modern yaşam tarzı dahi post-feodal olması itibariyle ortaçağı andırıyor bana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar

    quote:

    Kuran düşün sorgula derken sen benim aklım önemli değil demektesin

    Bu iddiayı geçersiz kılacak çok yazım var bu forumda fakat önemli değil.

    Biz bu dini sadece Kuran'dan ibaret görmüyoruz. Hz Muhammed'in sözleri ve uygulamalarıda bizim için bir delil kaynağıdır. Bunun böyle olması gerektiğini ise yine Alemlerin Rabbi olan Allah Teâlâ'nın kitabından anlıyoruz.

    Sizin bu gerçekliği reddetmeniz hususunda birşey diyemem, nihayetinde herkes istediği şekilde inanabilir. Biz bununla ilgilenmiyoruz.

    Ne şiş yansın ne kebap tarzı yorumlarınızla denecek çok fazla şey bırakmıyorsunuz.Senin beni doğru yola döndürmek için çabalamanı beklerdim(sonuçta ikimizin dininde de tebliğ esas)

    Neyse.Sadece ilk uzun yorumum üzerine düşün bence.Tasavvufun ne kadar yanlış olduğunu görebilmen bile takdire şayan.Bu dahi az ya da çok aklın gücüne inandığını gösterir





  • Diyanet İşleri

    35/FÂTIR-43:
    Yeryüzünde büyüklük taslamak ve kötü tuzak kurmak için (böyle davranıyorlardı). Oysa kötü tuzak, ancak sahibini kuşatır. Onlar ancak öncekilere uygulanan kanunu bekliyorlar. Sen Allah’ın kanununda hiçbir değişiklik bulamazsın. Sen, Allah’ın kanununda hiçbir sapma bulamazsın.


    Sünnet=Kanun

    Resulallah sav sünnetullah ile yani ALLAH azze ve cellenin kanunları ile sımsıkı idi. Dolayısı ile sünneti en iyi yaşamak resûlun vahyettiğine ALLAH'ın ipine sımsıkı sarılmaktır. Resulden geleni en iyi anlamak ilk olarak Kurana davettir, onu okumaya davettir. Sünnet ve Kuranı Kerim birbirine bağlıdır ayrı kulvar değil.

    Kurana davedin, yani Kuran müslümanlığı olmak kendi içinde resûlallah sav için canını bile veren demektir. Ayeti kerimede:

    Diyanet İşleri
    33/AHZÂB-6: Peygamber, mü’minlere kendi canlarından daha önce gelir. Onun eşleri de mü’minlerin analarıdır. Aralarında akrabalık bağı olanlar, Allah’ın Kitab’ına göre, (miras konusunda) birbirleri için (diğer) mü’minlerden ve muhacirlerden daha önceliklidirler. Ancak dostlarınıza bir iyilik yapmanız başka. Bu (hüküm) Kitap’ta yazılıdır.


    Daha net nasıl olabilirdi. Sadece bu tek ayet yeterli olacaktır.

    Çok farklı algılar oluşuyor bence bu farklı algılardan kurtulup kendimize gelmemiz gerekiyor. Sonuçta bazı şeyler ile itham olmak, inkarcı diye iftira atmak, kul hakkına girmek olur. Ameldeki yeri çok ağır.


    Bana ehli sünnet gibi yapılar hoş gelmiyor. Hiçbir şekilde bir oluşum hoş gelmiyor. Ama birşey demem diyemem şeker gibi insanlar var. Ama neden? Çünkü amacından sapıyor, insanlar kendi elleri ile kötü etkiliyor bazı şeyleri. Sırf ismi bu ve yanlış yoktur diye işaret edilene değil işaret eden parmağa bakılır duruma geliyor. Zamanla bazı değerler unutuluyor. İşte ehli sünnetten olmayınca inkarcı, sünnet karşıtı gibi yaftalamalar yiyorsunuz. Yaramıyor insanların bir kısmına, değerlerini unutuyorlar.


    Müslüman olmak hatta müslüman yaşayıp hayatın sonuna gelmek yetmiyor mu. Gayet tabiki yetiyor

    Ey iman edenler! Allah'tan, O'na yaraşır şekilde korkun ve ancak müslümanlar olarak can verin. (AL-İ İMRAN/102)


    Müslüman olupta inandık demek yetiyor mu? Gayet tabiki yetmiyor :)

    Diyanet İşleri
    29/ANKEBÛT-2: İnsanlar, “İnandık” demekle imtihan edilmeden bırakılacaklarını mı zannederler.


    Çünkü kimileri ayrıştırıyor. Yine söylüyorum sımsıkı bağlılar sünnetullah ile, velevki tabikide öyle sen ne diyorsun diyen için Kuranı ilk kaynak ve rehberliğine almak gerekir demek rahatsız etmeyecektir.

    İnanın Kuran ile yoğunlaşan, resûlallahı şuan olduğundan daha güzel anlar. Vahyedileni söyleyen, söylediği ile en güzeldir. Ondan gelen yaşayışları, öğütleri en güzel anlama methodudur.


    Ben tasavvufu İslam ile bağdaştırmayı hoş bulmuyorum. Tuhaf tuhaf şeyler oluyor yorumlar vesayre. Eserse eser olarak kalsın:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 10 Mart 2016; 0:11:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rebellion kullanıcısına yanıt
    Atatürk kendi el yazısıyla kaleme aldığı Medeni Bilgiler kitabında şöyle demiş :

    "Türk milleti birçok asırlar, bir kelimesinin manasını bilmediği halde Kur'an'ı ezberlemekten beyni sulanmış hafızlara döndü."
  • Kuran dışında hiçbir kıtap İslami kaynak değildir. İncil de dahil çünkü bozulduğu bilgisi var. Hadislerde peygamber sözü mü değil mi asla bilinemez. Bu sebeple hadisler olmadan olmaz diyen çok ağır konuşmuştur.Hadislerin korunduğu bilgisini neye dayanarak söylüyorlar anlamış değilim.Hz.Muhammed zaten Kuran dan konuşur kendi hevasindan değil diye ayet vardır. O hâlde Kurana uyan Resule uymustur. Hala Kuran yetmez Resulü inkar etmeyin diyenler ciddi kıtlık içinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.