Şimdi Ara

Hadisleri kaynak olarak kabul etmeli miyiz ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
197
Cevap
2
Favori
2.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kurandan öte, benim gözümde hadisler "araplaştırma - arap kültürünü yayma" işlevi görür. peygamber beşerdir, insandır ve unutulmamalıdır ki araptır. doğal olarak yaşadığı zamandan ve çevreden etkilenerek hal ve hareketlerde bulunmuştur ve bu yazılanlara bakarak örnek almak araplaşmak demektir.

    yani kısaca hadis=m.s 600'lerde arap kültürü ve tarihi
  • ilk kaynak kuran ikinci kaynak ise hadislerdir hadislere bakarken hadislerin kaynaklarına bakmalısın güvenilir olarak kabul edilen buhari tirmizi müslim ibni mace gibi..

    Önemine gelince

    (Allah'a ve Resulüne itaat edin) (Al-i İmran 32)

    (İhtilaflı bir işin hükmünü Allah'tan (Kur'andan) ve Resulünden (Sünnetten) anlayın) (Nisa 59)

    (Allah ve Resulü bir işte hüküm verince, artık inanmış kadın ve erkeğe o işi kendi isteğine göre tercih, seçme hakkı kalmaz) (Ahzab 36)

    (Resulüme uyun ki doğru yolu bulasınız) (Araf 158)

    (Resule itaat eden Allah'a itaat etmiş olur) (Nisa 80)

    (Peygamberin verdiğini alın yasak ettiğinden sakının) (Haşr 7)

    (İhtilaflarda seni hakem edip verdiğin hükmü tereddütsüz kabullenmeyen iman etmiş olmaz) (Nisa 65)

    (Resulüm kendi arzusu ile konuşmaz onun (dini hükümlere ait her) sözü vahiydir) (Necm 3, 4)

    Hadislerin ne derece önemli olduğu açık




  • uzun uzadıya tartışmanın anlamı yok. kısaca hadisleri kabul etmek=araplaşmak.
  • Öncelikle soruda sorulmak istenenin "hadisleri bilgi kaynağı olarak kabul etmeli miyiz" olduğunu varsayıyorum. Bu sorunun cevaplanması için gereken ön koşul sorular:

    1. Bilgi nedir?
    2. Kuran bir bilgi kaynağı mıdır?
    3. Hadisler bir bilgi kaynağı mıdır?
    4. Mezhepler nedir ve hangi sebeple oluşmuştur?

    Üstteki ilk üç soru temel sorular, dördüncü soru ise genel bir soru. İlk üç soru bireysel seviyede cevap gerektirmektedir. Daha sonra başlıktaki soru şu şekilde sorulabilir: X mezhebine göre hadisler bilgi kaynağı mıdır? Yoksa soru çok havada kalacaktır. Neye göre, kime göre?
  • Hocam ama hangi tür hadislerden bahsediyorsunuz, İslam literatüründe mütevatir diye tesmiye olunan hadisler vardır ki bu hadislerden asla şüphe edilmez,mesela Kuran'ın peygambere ne suretle geldiği, Kuran'ın bütün ayetleri, namazların kaçar rekat oldukları gibi bazı hususlar bu suretle sabit olmuşlardır. Mütevatir hadisi şöyle açıklayabiliriz: Bugün görmediğimiz birçok memleket varki, biz bunların var olduklarında hiç şüphe etmiyoruz. Çünkü, o memleketlerin varlığını bir iki adam değil,bir çok fertler haber vermişlerki, onların bu hususta yalan söylemekte ittifak etmiş olmalarını akıl kabul etmez. Bunun içindir ki tevatüren sabit olan bilgiler zaruridir.

    Bu konuda detaylı bilgi almak isteyenler bu hadis türünü google amcadan araştırsın.
  • Mütevatır hadisler konusunda da tartışmalar olmuş. Bazı kişiler mütevatır olması için 7 kişi yeterli derken bazıları 1000 kişiye kadar çıkarmış. 100.000 kişi tarafından dinlenildiği söylenen veda hutbesinin bile üç farklı aktarılmış hali var. Mütevatır denilenler tartışılmıyorsa neden mezheplere göre namaz rekat sayıları değişkenlik gösteriyor ?
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Hocam anladığım kadarıyla hadisin tevatür derecesine ulaşmasını şartı "yalan üzere ittifak etmesi mümkün olmayan bir topluluğun" bu hadisi nakletmesidir,yoksa hadisi rivayet edenlerin sayısı değildir.
    Veda Hutbesinde dediğiniz gibi farklı rivayetler var;fakat benim anladığım kadarıyla bu farklılıklar İslamiyetin ruhuna aykırı değil.

    Namazların ise sadece sünnetlerinin rekat sayıları değişiklik gösteriyor, namazların sünnetlerinin rekatlarının değişiklik göstermesinin nedeni de peygamberin bazı zamanlar sünnetlerini iki rekat bazı zamanlar ise 4 rekat kılmasıdır.

    Mesela Hz. Muhammedin namaz kılma, oruç tutma ve hac etme şekli mütevatiren müslümanlara ulaşmıştır. Burada şunu da belirtiyim, mütevatir hadis, manen ve lafzı mütevatir olmak üzere iki ye de ayrılır.

    Onun için ister manen olsun ister lafzen olsun bir mütevatir hadisi inkar etmenin müslümanlara yapılacak bir haksızlık olduğunu düşünüyorum şahsen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35_izmirli_35

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alinti: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alinti: Hümiyettin

    Mütevatir hadisler konusunda da tartismalar olmus. Bazi kisiler mütevatir olmasi için 7 kisi yeterli derken bazilari 1000 kisiye kadar çikarmis. 100.000 kisi tarafindan dinlenildigi söylenen veda hutbesinin bile üç farkli aktarilmis hali var. Mütevatir denilenler tartisilmiyorsa neden mezheplere göre namaz rekat sayilari degiskenlik gösteriyor ?

    haa senin olayin simdi belli oldu. sen mütevatir hadisleride reddediyorsun. ee ben bosuna yazmisim sana. dogal olarak islamin yarisini reddedeceksin. tek devlet anlayisinin olmadigini iddia etmene sasmamali. bide müslümanim diye geziyorsunuz hey allahim ya. begenmiyorsan tamamen reddedersin, yarisini alip yarisini inkar edersende yine dine göre müslüman olmamis oluyorsun. amellerin bosa gidiyor. kasma bence.

    Hayır, tartışmalar olduğunu söyledim. Benim akıbetimi sadece Allah bilir, bunu bilme yetkisi size verilmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35_izmirli_35

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alinti: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alinti: Hümiyettin

    Mütevatir hadisler konusunda da tartismalar olmus. Bazi kisiler mütevatir olmasi için 7 kisi yeterli derken bazilari 1000 kisiye kadar çikarmis. 100.000 kisi tarafindan dinlenildigi söylenen veda hutbesinin bile üç farkli aktarilmis hali var. Mütevatir denilenler tartisilmiyorsa neden mezheplere göre namaz rekat sayilari degiskenlik gösteriyor ?

    haa senin olayin simdi belli oldu. sen mütevatir hadisleride reddediyorsun. ee ben bosuna yazmisim sana. dogal olarak islamin yarisini reddedeceksin. tek devlet anlayisinin olmadigini iddia etmene sasmamali. bide müslümanim diye geziyorsunuz hey allahim ya. begenmiyorsan tamamen reddedersin, yarisini alip yarisini inkar edersende yine dine göre müslüman olmamis oluyorsun. amellerin bosa gidiyor. kasma bence.

    Aynysy gönderildi. Silinsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hümiyettin -- 3 Nisan 2016; 21:58:42 >




  • Yalan üzerine ittifak etmesi mümkün olmayan topluluk konusunda ortak bir görüşe varılmamış. Bu görüşlerdeki 7 kişi ile 1000 kişi arasında çok fark vardır. Yaklaşık 100 bin kişi tarafından dinlenilen veda hutbesinin üç farklı metni aktarılmıştır:

    1 - "Size izleyeceğiniz iki şey bırakıyorum: Kuran ve benim Sünnetim." (Muvatta 46/3)
    2 - "Size Kuran'ı ve aile halkımı (ehli beyt) bırakıyorum." (Müslim 44/4 Nu, 2408; Hanbel 4/366; Darimi 23/1 Nu, 3319).
    3 - "Size Kuran'ı bırakıyorum; onu izlemelisiniz." (Müslim 15/19 Nu, 1218; İbn Mace 25/84 Nu, 3074; Ebu Davud 11/56, Nu 1905).

    Bunların üçü de İslam konusunda birbirine aykırı ifadeler içeriyor. Yani hepsi aynı anda doğru olamaz. Muhtemelen her mezhep bunlardan birini doğru olarak kabul ettiği için farklı görüşlere sahip olmuş.

    Namaz konusunda çok farklı hükümler verilmiş. Hz. Muhammed namaz konusunda şimdi anlatıldığı kadar çok detaylı ve kesin kurallar koymadıysa bunları mezhep adı altında mutlak din olarak anlatmak doğru olmaz. Mesela ayakların arasındaki aralığa kadar detaylı anlatımlar yapılıyor. Muhtemelen Hz. Muhammed hep aynı şekilde yapmadığı için farklı şekillerde aktarılmıştır. Dolayısıyla böyle bir kural olmaz ama ayaklar bir karış açmak gibi kurallar koymuşlar.

    O rivayetin doğruluğu kesin ise kabul etmemek inkar olur. Ben burada herhangi birini yargılamıyorum. Sadece bu konudaki ihtilafları örnek gösteriyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alinti: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alinti: Hümiyettin

    Mütevatir hadisler konusunda da tartismalar olmus. Bazi kisiler mütevatir olmasi için 7 kisi yeterli derken bazilari 1000 kisiye kadar çikarmis. 100.000 kisi tarafindan dinlenildigi söylenen veda hutbesinin bile üç farkli aktarilmis hali var. Mütevatir denilenler tartisilmiyorsa neden mezheplere göre namaz rekat sayilari degiskenlik gösteriyor ?

    haa senin olayin simdi belli oldu. sen mütevatir hadisleride reddediyorsun. ee ben bosuna yazmisim sana. dogal olarak islamin yarisini reddedeceksin. tek devlet anlayisinin olmadigini iddia etmene sasmamali. bide müslümanim diye geziyorsunuz hey allahim ya. begenmiyorsan tamamen reddedersin, yarisini alip yarisini inkar edersende yine dine göre müslüman olmamis oluyorsun. amellerin bosa gidiyor. kasma bence.

    Hayır, tartışmalar olduğunu söyledim. Benim akıbetimi sadece Allah bilir, bunu bilme yetkisi size verilmedi.

    biseye inandigin ortada fakat bu islam falan degil. bazi hukumleri begenmiyorum benim isime gelmiyor de olsun bitsin. laf kalabaligina gerek yok.

    ''İslam'' nedir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35_izmirli_35

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alynty: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alynty: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alynty: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alynty: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alinti: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alinti: Hümiyettin

    Mütevatir hadisler konusunda da tartismalar olmus. Bazi kisiler mütevatir olmasi için 7 kisi yeterli derken bazilari 1000 kisiye kadar çikarmis. 100.000 kisi tarafindan dinlenildigi söylenen veda hutbesinin bile üç farkli aktarilmis hali var. Mütevatir denilenler tartisilmiyorsa neden mezheplere göre namaz rekat sayilari degiskenlik gösteriyor ?

    haa senin olayin simdi belli oldu. sen mütevatir hadisleride reddediyorsun. ee ben bosuna yazmisim sana. dogal olarak islamin yarisini reddedeceksin. tek devlet anlayisinin olmadigini iddia etmene sasmamali. bide müslümanim diye geziyorsunuz hey allahim ya. begenmiyorsan tamamen reddedersin, yarisini alip yarisini inkar edersende yine dine göre müslüman olmamis oluyorsun. amellerin bosa gidiyor. kasma bence.

    Hayyr, tarty?malar oldu?unu söyledim. Benim akybetimi sadece Allah bilir, bunu bilme yetkisi size verilmedi.

    biseye inandigin ortada fakat bu islam falan degil. bazi hukumleri begenmiyorum benim isime gelmiyor de olsun bitsin. laf kalabaligina gerek yok.

    ''Yslam'' nedir ?

    kuran, sunnet, icma ve islam kaynaklaryna kyyas yaparak ictihat etmektir.

    sen sunneti reddettigine gore direkt olarak islamin disina cikmis oluyorsun bunun amasi falan yok.

    beni baglamaz senin inancin. ama burada beni alintilayip dinsizlikle itham edersen birileride gercekleri yuzune vurur.

    Sünnetin Kuran'ın dışındaki bir kaynak olduğunu düşünmüyorum. Bazı mezheplerin öğretilerini kabul etmemek İslam'ın dışına çıkmak değildir. Allah sadece Kuran'dan sorumlu olduğumuzu söylüyor :

    ''Doğrusu Kur'ân, sana ve kavmine bir şereftir. İleride ondan sorumlu tutulacaksınız.'' (Zuhruf 44)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hümiyettin -- 3 Nisan 2016; 22:22:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alynty: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alynty: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alynty: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alynty: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alinti: 35_izmirli_35

    quote:

    Orijinalden alinti: Hümiyettin

    Mütevatir hadisler konusunda da tartismalar olmus. Bazi kisiler mütevatir olmasi için 7 kisi yeterli derken bazilari 1000 kisiye kadar çikarmis. 100.000 kisi tarafindan dinlenildigi söylenen veda hutbesinin bile üç farkli aktarilmis hali var. Mütevatir denilenler tartisilmiyorsa neden mezheplere göre namaz rekat sayilari degiskenlik gösteriyor ?

    haa senin olayin simdi belli oldu. sen mütevatir hadisleride reddediyorsun. ee ben bosuna yazmisim sana. dogal olarak islamin yarisini reddedeceksin. tek devlet anlayisinin olmadigini iddia etmene sasmamali. bide müslümanim diye geziyorsunuz hey allahim ya. begenmiyorsan tamamen reddedersin, yarisini alip yarisini inkar edersende yine dine göre müslüman olmamis oluyorsun. amellerin bosa gidiyor. kasma bence.

    Hayyr, tarty?malar oldu?unu söyledim. Benim akybetimi sadece Allah bilir, bunu bilme yetkisi size verilmedi.

    biseye inandigin ortada fakat bu islam falan degil. bazi hukumleri begenmiyorum benim isime gelmiyor de olsun bitsin. laf kalabaligina gerek yok.

    ''Yslam'' nedir ?

    kuran, sunnet, icma ve islam kaynaklaryna kyyas yaparak ictihat etmektir.

    sen sunneti reddettigine gore direkt olarak islamin disina cikmis oluyorsun bunun amasi falan yok.

    beni baglamaz senin inancin. ama burada beni alintilayip dinsizlikle itham edersen birileride gercekleri yuzune vurur.

    Sünnetin Kuran'ın dışındaki bir kaynak olduğunu düşünmüyorum. Bazı mezheplerin öğretilerini kabul etmemek İslam'ın dışına çıkmak değildir. Allah sadece Kuran'dan sorumlu olduğumuzu söylüyor :

    ''Doğrusu Kur'ân, sana ve kavmine bir şereftir. İleride ondan sorumlu tutulacaksınız.'' (Zuhruf 44)

    helal yüzyıllardır kimse farketmedi bunu sen farkettin tebrikler

    Bu tür görüşlerin ilk defa dile getirildiğini sanıyorsanız biraz tarih okumanız faydalı olur.




  • 35_izmirli_35 3 kullanıcısına yanıt
    Hangi sözümün Kuran'a muhalif olduğunu söyleyebilir misiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35_izmirli_35


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Hangi sözümün Kuran'a muhalif olduğunu söyleyebilir misiniz ?

    bence hangi sözün islama muhalif değil diye sormamız gerekiyor.

    sen daha hz muhammedin kurduğu devleti inkar ediyorsun. allahın şeriatını inkar ediyorsun. sünneti inkar ediyorsun. islamda tek devlet anlayışı yok diyorsun.

    hangi sözün islama muhalif değil ki?

    Hayır, son cümle dışında hiçbirini söylemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Sana ne desem boşa gidecek. Milletin uçkuruna özen gösterdiğiniz kadar, garibanın hakkına da özen gösterseniz keşke. Cinsellik iki kişi arasındadır. Üçüncü bir kişiye etkisi yoktur eğer aldatma durumu yoksa fakat milyonlarca kişinin emeğini cebe indirmek herkesi ilgilendirir. Sizin ahlak anlayışınız çökmüş.

    konuyu oraya ceken sensin
    Erkeklere gozlerini sakinmalari belirtilmis desek ne kadar meraklisin erkeklerin gozlerinin nelere kaydigina mi diyeceksin cok yanlis.

    Uslubu dogru mu hayir?
    Ama senin uslubun da kotu gercekten
    Kuran da kadinlarin nasil davranmasi gerektigi belirtilmis sen diyorsun bakin cinsiyetcilik?
    Hastaya sabret denirse saglikli bir kimseye hitap edilmedigi icin ayrimcilik mi olacak? (HAYIR KAdNLAR HASTADIR vs. DEMIYORUM)
    kimsenin kimsenin namusuna laf etmeye hakki var mi? Yok. Bu kismi islamla bagdastirman yanlis zaten.
    butun muminler benim kardesimdir. Birinin hatasi beni elbette ilgilendirir,asagilamak,hele dedikodusunu yapmak cok yanlis kabul.
    Kafirin insanligina saygi gosteren bir peygamberin ummetiyiz pesin lafim su ki genel saygiyi kastetmiyorum belki senin gostermeyecegin kadar yani.
    Siz de biliyorsunuz islama uygulanan karalamayi,akillarin nasil oyuncaklarla bulandirildigini hic reddetme.

    Ayrica her gunahta kufre giden bir yol vardir.
    Once bilmeden konusup iftira atarsin,sonra yalan sonra umursamamaya baslama sonra hakaret sonra kasitli iftira sonra siddet.
    Şayet bir durur bir dusunursen ya yanlis bakis acisindan bakiyorum dersen hirsinla degil kalbinle ararsan emin ol onunde sonunda faydasini gorursun. Bak degersiz buluyor olabilirsin belki,senin gozunde bazit biri olabilirim.zaten konudan konuya atladigimin da farkindasin o iki satirina degil bu kadar yazim . Aklin bazi sorularda takiliyor her soruda ayni siklar var. Her yapamadigin soruyu bi hocana soruyosun
    diyo ki bu soru cok zor bos ver cikmaz,bu soruda gariplik var sanki bosver,bu soru zaten bilindik dusunme bosuna bu sorunun baska cozumj oldugunu iddia edenler var vs. Sen bu adama gitmeye devam ettikce sinavin ehemmiyetini kaybedersin,ilmi de anca seni dare edecek bir malzememolarak gormeye baslarsin. Ama sana butun sorulari kendisinin hazirladigini iddia eden birini yeterli kanit sunmuyorsun bana diyip yuz cevirirsen ve gariplik oldugunu bile bile ders aldigin hocadan medet umarsan sinavin hesap vaktinde pisman olursun.
    Kalbinle dogruyu bulmak iste .aklina takilanlari aklina takanlara degil cevaplarin sahibine sor.
    Umarim kizmassin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Genjuro -- 4 Nisan 2016; 2:17:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcılarınavcısı

    uzun uzadıya tartışmanın anlamı yok. kısaca hadisleri kabul etmek=araplaşmak.

    Peygamberimizin (Aleyhi Salatu ve Selam) hadislerini kabul etmenin araplaşma ile ne alakası var ? Tamamen insanlığın yararına dokunacak ahlak ve adalet ile ilgili sözlerdir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcılarınavcısı

    uzun uzadıya tartışmanın anlamı yok. kısaca hadisleri kabul etmek=araplaşmak.

    Sünnet İslam dininin bir parçasıdır.
  • Kuran yeterlidir
    yetmez diyenler istediği kadar kaynağa inanmakta serbesttir
    ve bu konuyu daha önce defalarca paylaştık
    lütfen aynı soruları tekrar sormazsanız memnun olurum
    Allah'ın yetersiz bir kitap gönderdiğini iddia edenleri ,Allah'a havale etmek en güzelidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    Kuran yeterlidir
    yetmez diyenler istediği kadar kaynağa inanmakta serbesttir
    ve bu konuyu daha önce defalarca paylaştık
    lütfen aynı soruları tekrar sormazsanız memnun olurum
    Allah'ın yetersiz bir kitap gönderdiğini iddia edenleri ,Allah'a havale etmek en güzelidir

    Allah'in elçisine itaat etmemizi emreden ayetleri nasil anlamaliyiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.