Kullanıcı Adı:
Şifre:

iPhone ve iPad ile inceleme nasıl çekilir ve işlenir?
Speed-Step
Konu Sahibi

10 Ocak 2019; 21:31:50
 
4K izlemek için Youtube'u tercih edin
 
 
Yayın akışı: 
 
00:00 Giriş
00:25 Kullanılan cihazlar
01:40 iPhone XR Kutusundan çıkıyor
09:42 Kutu açma videosu sonrası dosyaları iPad'e aktarıyoruz
12:50 Çekilen kutu açma videosunu iPad'e işlemeye başlıyorum 
26:10 Render alıyorum ve süreye, şarj durumuna bakıyoruz
27:57 Son yorumlar ve Kapanış 
 
İşim gereği sürekli olarak yurt içinde veya yurt dışında etkinliklere katılıp orada olup biten her şeyi video olarak sizlere aktarmam gerekiyor.
 
Kimi zaman günlerce süren etkinliklerde binlerce adım atmamız, onlarca farklı fuar alanı dolaşıp yeni ne varsa kayıt altına almamız gerekiyor.
 
Kayıt ediyor, işliyor ve sunuculara gönderip yayına hazır hale getiriyoruz. Bu süreçte çantam ne kadar hafif olursa o kadar az yoruluyor, o kadar fazla iş çıkartabiliyorum.
 
İşte bu yüzden son bir kaç yıldır videoları iPhone ile çekiyor iPad veya Macbook ile işliyor ve sizlere aktarıyorum. iPad 11 ile birlikte keşfettiğim LumaFusion isimli video işleme uygulaması sonrası artık Macbook'a da ihtiyacım kalmadı ve iPhone ile video çekip, iPad ile işleyip yayına hazır hale getirmem mümkün hale geldi.
 
Bu videoda video hazırlama sürecini baştan sona uygulamalı anlatıyor ve Apple ürünlerinin en azından şimdilik benim için bir seçim değil bir zorunluluk olduğunu görmenizi istiyorum. 
 
Her şey nedenleri ile bu videoda.


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

iphone xs max aldığın fiyata tepe seviye android+galaxy watch+ipad+dslr kamera alırsın bunları söylemiyorsun ama :)

dslr kameradan daha mı iyi çekiyor?Hayır
Saat yanında mı geliyor?Hayır.
Ipad yan...
caneycaney - 12 gün önce
Kızmıyorum sadece neden böyle dediğinizi anlamıyorum :)

Elimde Note 9, Galaxy Watch ve Galaxy Tab var. Bu yaptığım şeyi yapamıyorum :) Bu yüzden aynı şekilde Apple ürünleri ile yapıyorum.

SLR...
Speed-Step - 12 gün önce
Reklamları izlediniz. Tek markanın reklamını.

Elime ayda 10k geçmesine rağmen Apple'a tövbe ettim. iPhone 3G modelinden iPhone 7'e kadar kullanan bir kullanıcıydım. + ve 256GB modellerin...
Cute Hentai - 12 gün önce
Vay arkadaş bu videodan sonra kimse artık saçma sapan yorumları yapmaz diyordum yine devam edenler var.

Adam neden apple ürünlerini kullandığını anlatıyor, sizde xs max alın bunları yapın demiy...
Baveran - 12 gün önce
mesut bey yazdığımı okumadınız sanırsam.yazdıklarım arasında ipad de var zaten tepe seviyesinde telefon da var.

Render aldığınız şey ipad,iphone değil.Iphone kalitesinde video çeken ve 3 de 1 fiya...
caneycaney - 12 gün önce
Görüntü kalitesinin diğer DonanımHaber videolarından düşük olduğu bariz şekilde belirgin ama fuara falan gidildiğinde tabii ki iş görecektir. Seste de hafif bir kayma var.

Her neyse, objektif bir...
gizanagi - 12 gün önce
Merhaba,

Öncelikle değerli yorumlarınız ve görüşleriniz için teşekkür ederim ama şunları göz ardı etmeyin lütfen;

1. Hiç bir zaman ben bu ürünleri paramla alıyorum diye sizlere yalan söylemed...
Speed-Step - 12 gün önce
Burada atladığınız nokta şu :)

iPhone 7 veya 7 Plus alın, iPad 9.7 alın, yanına da AppleWatch Series 3 alın. Yine burada gösterdiğim her şeyi yaparsınız.

XS Max, iPad Pro 11'e ihtiyacınız...
Speed-Step - 12 gün önce
Video açılır açılmaz anladım bütün videolarınızı çektiğiniz kamera ile çekmediğinizi görüntüde bir netsizlik var detayları tam veremiyor birazda uzun gösteriyor sizi mesut bey.
dostum kertenkele - 12 gün önce

Xiaomiseverim
10 Ocak 2019; 21:35:14
Sonra androidler güçsüz dediğimde snapdragon 636 bile her şeyine yeter diyolar.

Buna gelen 3 yanıtı gör.


deoks
10 Ocak 2019; 21:38:43
Birazdan "trigger"lanan ergenler damlar buraya.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deoks -- 10 Ocak 2019; 21:41:50 >



Ferucci
10 Ocak 2019; 21:44:58
O adamın ''her şeyine'' yetiyor olabilir, ihtiyaç meselesi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Xiaomiseverim


Aslında evet günlük kullanımda yetiyor çoğu şeye. Apple'ın ürünlerinin bu yönünü kesinlikle seviyorum. Her ne kadar bazı politikalarını beğenmesem de işlem gücü ve platform avantajı olarak çok güzel şeyler sunabiliyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Xiaomiseverim


Video açılır açılmaz anladım bütün videolarınızı çektiğiniz kamera ile çekmediğinizi görüntüde bir netsizlik var detayları tam veremiyor birazda uzun gösteriyor sizi mesut bey.



TorosluAdam
10 Ocak 2019; 22:11:20
iPhone 6S Plus sahibiyim. iOS 10.3.3 sürümünde iken raw olarak çektiğim bir fotoğrafı Snapseed uygulamasında hiç ama hiç takılma olmadan işleyebiliyordum. Hatta, o zamana kadar android kullanmış birisi olarak, "Ya adamlar cidden yapmışlar" dedirtiyordu.

Cihazın tüm güncellemelerini geldikçe yaptım ve cidden her seferinde yavaşladığını hissettim. Bugün en son sürüm olan iOS 12.1.2 sürümünü kullanıyorum ve bütün uygulamalarım güncel olmasına karşın(telefonun hafızası doldukça temiz kurulum yapmışımdır bu arada) raw fotoğrafı Snapseed in açması tam olarak 27 saniye sürdü(evet üşenmedim saydım). Hatta ve hatta bazı zamanlar ne kadar beklediğimi bile hatırlamıyorum, uygulamayı ve telefonu kapatıp tekrar açıyorum anca o şekilde düzeliyor. Yani bu gün, iOS ve Snapseed'in son sürümleri yüklüyken telefon ilk zamanlarına göre 27 saniye daha yavaş.

Şimdi bazı arkadaşlar diceyecektir ki, 27 saniye hiçbir şey vs, işte durum öyle değil arkadaşlar. Bu telefon 2-3 yıl içinde kamerasını iyileştirmedi. Donanım aynı donanım. Tamir görmeyi bırak, yere bile düşmedi telefon. Ancak tabi ki işin içinde 7/24 kullanılan donanımlar var. Haliyle yavaşlaması normal. Ancak ve ancak 27 saniye kadar yavaşlaması biraz olası değil gibime geliyor. Yani işin içinde yazılımsal yavaşlatmalar, "yeni telefona yükselt beni" dedirtiyor. Firmaların klasik durumları yani.

Kısacası tek sorunum iPhone ürünleriyle ilgili, firmanın yaptığı bu yavaşlatmalardır. Eskiden birisi macbook aldığı zaman evladiyelik olurdu. 10 sene macbook kullanmış arkadaşım var ve hiç yavaşladı ya bu dediğini duymadım ağzından. Eğer Apple imajını korumak istiyorsa, benim fikrim, bu yavaşlatmaları yapmasınlar.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Xiaomiseverim
10 Ocak 2019; 22:17:01
Snapdragon 808 benim de her şeyime yetiyor ama bana yetiyo demiyo o arkadaşlar en güçlüsü bu fazlasına gerek yok sentetik testler zaten yalan diyo. Yoksa ihtiyaç meselesi ona lafım yok.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Ferucci


MysticDesign
10 Ocak 2019; 22:31:40
android tayfa kudur kudur kuduruyor video izlerken :D



al-ozaria
10 Ocak 2019; 22:49:15
Bu videonun çekilme amacının, hedefine ulaşma noktasında başarılı olacağını düşünmüyorum.

Çünkü apple bir pazarlama başarısıdır. Onuda geçtim video objektif değil ve sizin apple karşısındaki duruşunuzu samimi bulmuyorum.

Yanlış anlaşılma olmasın eleştiriyi içeriklerinizin (çoğunu :)) seven bir zat olarak yazdım. Emeğiniz için teşekkürler, iyi yayınlar.



Cute Hentai
10 Ocak 2019; 22:56:03
Reklamları izlediniz. Tek markanın reklamını.

Elime ayda 10k geçmesine rağmen Apple'a tövbe ettim. iPhone 3G modelinden iPhone 7'e kadar kullanan bir kullanıcıydım. + ve 256GB modellerini.

Erdi Özüağ bu sitenin en iyi ve kaliteli editörü dediğimde birkez daha ne kadar haklı olduğuma şaşırmadım.

_____________________________

Eski kullanıcı adı: Rubellite
Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @fx57


caneycaney
10 Ocak 2019; 23:13:04
iphone xs max aldığın fiyata tepe seviye android+galaxy watch+ipad+dslr kamera alırsın bunları söylemiyorsun ama :)

dslr kameradan daha mı iyi çekiyor?Hayır
Saat yanında mı geliyor?Hayır.
Ipad yanında mı geliyor?Hayır.


sonra fanboy diyince kızıyorsun.

Buna gelen 3 yanıtı gör.


gizanagi
10 Ocak 2019; 23:26:28
Görüntü kalitesinin diğer DonanımHaber videolarından düşük olduğu bariz şekilde belirgin ama fuara falan gidildiğinde tabii ki iş görecektir. Seste de hafif bir kayma var.

Her neyse, objektif bir video olduğunu düşünmüyorum. Bir yere gidildiğinde zaten bir dizüstü bilgisayarla gidiliyor. Ağırlık sebebiyle iPad Pro tercih edilebilir ama bir dizüstü bilgisayar deneyimi vermediği tüm incelemelerde söyleniyor. Siz videoları çektiğiniz anda mı düzenliyorsunuz? Hayır. Otele döndükten sonra düzenleniyordur diye düşünüyorum ben. Aksi halde fuar aktif iken bunlarla uğraşmak müthiş bir zaman israfı olurdu. Otele döndükten sonra aynı işlemler her türlü cihazla yapılabilir zaten. Bunun için Apple marka telefona ve tablete sahip olmak anlamsız, ki kimsenin de sırf bunun için bu cihazları kullanacağını düşünmüyorum. Sevdiği için kullanacaktır. Bunda yanlış bir şey yok. Belki başka bir senaryo kurulursa mantıklı olabilirdi. Örneğin, çekilen video anında düzenlenecekse mantıklı olabilirdi. Çünkü iPad Pro hafif olduğu için sürekli yanınızda taşıması kolay, cihazın videoları gayet hızlı işlediği de aşikar.

Bu tarz bir yaklaşım yerine ben Apple cihazları daha çok seviyorum demeniz yeterli olurdu diye düşünüyorum. Ben bahsettiğiniz gibi bir ihtiyaç göremedim.

_____________________________

Eski kullanıcı adı: vurkach
Buna gelen 1 yanıtı gör.


Speed-Step
Konu Sahibi

10 Ocak 2019; 23:29:45
quote:

Orijinalden alıntı: caneycaney

iphone xs max aldığın fiyata tepe seviye android+galaxy watch+ipad+dslr kamera alırsın bunları söylemiyorsun ama :)

dslr kameradan daha mı iyi çekiyor?Hayır
Saat yanında mı geliyor?Hayır.
Ipad yanında mı geliyor?Hayır.


sonra fanboy diyince kızıyorsun.
Kızmıyorum sadece neden böyle dediğinizi anlamıyorum :)

Elimde Note 9, Galaxy Watch ve Galaxy Tab var. Bu yaptığım şeyi yapamıyorum :) Bu yüzden aynı şekilde Apple ürünleri ile yapıyorum.

SLR kamera aldınız diyelim, telefon ile bir taşınabilirliği sunacak mı? Hangi lens ile nerede ne kadar süre çekim yapabileceksiniz? iPhone kadar hızlı odak yapan modeller ne kadar satılıyor bir fikriniz var mı?

Apple ürünleri evet pahalılar :) Hem de çok pahalılar ama içerik üreten herkesin elinde bir Apple ürünü olması rastlantı mı sizce? Hepsi mi özenti? Bu videoyu izleyip böyle yorum yazılabiliyorsa daha yapabileceğimiz bir şey yok demek ki. İçerik üreten neden Apple ürünü kullanıyor, ancak bir şeyler üretmeye başlayınca anlaşılıyor sanırım.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


kesbi
10 Ocak 2019; 23:30:18
Görüntü çok kırmızı.



Speed-Step
Konu Sahibi

10 Ocak 2019; 23:31:44
quote:

Orijinalden alıntı: gizanagi

Görüntü kalitesinin diğer DonanımHaber videolarından düşük olduğu bariz şekilde belirgin ama fuara falan gidildiğinde tabii ki iş görecektir. Seste de hafif bir kayma var.

Her neyse, objektif bir video olduğunu düşünmüyorum. Bir yere gidildiğinde zaten bir dizüstü bilgisayarla gidiliyor. Ağırlık sebebiyle iPad Pro tercih edilebilir ama bir dizüstü bilgisayar deneyimi vermediği tüm incelemelerde söyleniyor. Siz videoları çektiğiniz anda mı düzenliyorsunuz? Hayır. Otele döndükten sonra düzenleniyordur diye düşünüyorum ben. Aksi halde fuar aktif iken bunlarla uğraşmak müthiş bir zaman israfı olurdu. Otele döndükten sonra aynı işlemler her türlü cihazla yapılabilir zaten. Bunun için Apple marka telefona ve tablete sahip olmak anlamsız, ki kimsenin de sırf bunun için bu cihazları kullanacağını düşünmüyorum. Sevdiği için kullanacaktır. Bunda yanlış bir şey yok. Belki başka bir senaryo kurulursa mantıklı olabilirdi. Örneğin, çekilen video anında düzenlenecekse mantıklı olabilirdi. Çünkü iPad Pro hafif olduğu için sürekli yanınızda taşıması kolay, cihazın videoları gayet hızlı işlediği de aşikar.

Bu tarz bir yaklaşım yerine ben Apple cihazları daha çok seviyorum demeniz yeterli olurdu diye düşünüyorum. Ben bahsettiğiniz gibi bir ihtiyaç göremedim.
Merhaba,

Benim son 2 senedir gittiğim tüm fuar ve etkinlik videoları fuardan veya etkinlikten atılıyorlar :) Otele dönüp işlemekle uğraşmıyorum. Etkinliğe gidiyor ne varsa çekip anında gönderiyorum.

Bu yüzden de videoda nasıl yaptığımı anlatıyorum. Ben iPhone, dev lensli, sensörlü tek işi video çekmek olan 4K stüdyo kameramdan iyi demiyorum. Ben iPhone ve iPad ile içerik üretirken böyle üretiyorum, varsa benzer alternatifi söyleyin diyorum.

Sevgiler,
Mesut Çevik

Buna gelen 1 yanıtı gör.


gizanagi
10 Ocak 2019; 23:48:27
Ben sadece görüntü kalitesindeki farkı söylemiştim zaten. Fuarlarda iş göreceğini özellikle belirttim ve sanırım buna itiraz eden olamaz. Yoksa böyle bir şey iddia ettiğinizi söylemedim.

Video çekildikten hemen sonra, fuar devam ederken, düzenleme yapılıyorsa gayet makul. Hem video işleme hızı hem de yanınızda taşımak için cihazın hafifliği bunun için yeterli sebepler. Benim de yorumumda tek kurabildiğim senaryo buydu zaten. Her ne kadar fuar devam ederken bu işlerin yapılmasını hâlâ israf olarak düşünsem de bir sebebi vardır herhalde.

Fuar devam ederken video işleme işi yaptığınızı öğrenmiş oldum. Yanlış bildiğim bir konuyu düzelttiğiniz için teşekkür ederim.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

_____________________________

Eski kullanıcı adı: vurkach
Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Speed-Step


Speed-Step
Konu Sahibi

11 Ocak 2019; 0:00:44
quote:

Orijinalden alıntı: gizanagi

Ben sadece görüntü kalitesindeki farkı söylemiştim zaten. Fuarlarda iş göreceğini özellikle belirttim ve sanırım buna itiraz eden olamaz. Yoksa böyle bir şey iddia ettiğinizi söylemedim.

Video çekildikten hemen sonra, fuar devam ederken, düzenleme yapılıyorsa gayet makul. Hem video işleme hızı hem de yanınızda taşımak için cihazın hafifliği bunun için yeterli sebepler. Benim de yorumumda tek kurabildiğim senaryo buydu zaten. Her ne kadar fuar devam ederken bu işlerin yapılmasını hâlâ israf olarak düşünsem de bir sebebi vardır herhalde.

Fuar devam ederken video işleme işi yaptığınızı öğrenmiş oldum. Yanlış bildiğim bir konuyu düzelttiğiniz için teşekkür ederim.
Görüntü kalitesi değil sorun aslında beyaz ayarı otomatikte. Önden aydınlatma da sıcak ışıkla yapılınca sarı görünüyorum doğal olarak. Full HD yapıp bakarsanız arkadaki lamba ve gözler beyazlar :) Deri rengi ışığın etkisi ile sarıya dönmüş. Filmic Pro ile nasıl profesyonel video çekilir anlattığım bir video şart oldu sanırım.

Fuardan veya etkinlikten atmak inanılmaz yararlı. Şöyle düşünün, yeni bir telefon etkinliği olsun Note 10. Cihaz lansmanı bitti, deneyim alanına geçtik. Çekimi yaptım, otele dönmeyi beklersem en az 3-4 saat sonra atarım videoyu. Akşam olsun, otelde işler atarım dersem de dinleneceğim, yemek yiyeceğim saati PC başında video işleyerek geçiririm. Ne yapıyorum peki? Hemen etkinlik alanında iPhone ile çekip yine iPhone ile işleyip videoyu atabiliyorum.

Luma Fusion'ı keşfedene kadar videoları iPhone ile çekip, iMovie ile iPhone üzerinde işleyip öyle yayına alıyordum :)



unsalneo
11 Ocak 2019; 0:13:16
söylediğiniz yaptığınız işe göre değişir sonuçta sinema film çekilmiyor burada taşınabilirlik daha önem kazanıyor bu tarz yayınlarda.


Bu mesajda bahsedilenler: @caneycaney


caneycaney
11 Ocak 2019; 0:23:58
quote:

Orijinalden alıntı: Speed-Step

Kızmıyorum sadece neden böyle dediğinizi anlamıyorum :)

Elimde Note 9, Galaxy Watch ve Galaxy Tab var. Bu yaptığım şeyi yapamıyorum :) Bu yüzden aynı şekilde Apple ürünleri ile yapıyorum.

SLR kamera aldınız diyelim, telefon ile bir taşınabilirliği sunacak mı? Hangi lens ile nerede ne kadar süre çekim yapabileceksiniz? iPhone kadar hızlı odak yapan modeller ne kadar satılıyor bir fikriniz var mı?

Apple ürünleri evet pahalılar :) Hem de çok pahalılar ama içerik üreten herkesin elinde bir Apple ürünü olması rastlantı mı sizce? Hepsi mi özenti? Bu videoyu izleyip böyle yorum yazılabiliyorsa daha yapabileceğimiz bir şey yok demek ki. İçerik üreten neden Apple ürünü kullanıyor, ancak bir şeyler üretmeye başlayınca anlaşılıyor sanırım.
Alıntıları Göster

mesut bey yazdığımı okumadınız sanırsam.yazdıklarım arasında ipad de var zaten tepe seviyesinde telefon da var.

Render aldığınız şey ipad,iphone değil.Iphone kalitesinde video çeken ve 3 de 1 fiyatına olan android telefon yok mu? var, dxomark puanları orada duruyor bakabilirsiniz.Google pixel 3 video performansı 2 adım önde puanlar orda duruyor söylediğim gibi.

11.000 TL iphone XS MAX bastın parayı aldın.Ben de diyorum ki gidip 3500 liraya s9 plus al.(ben bu fiyata aldım amazon.com.tr den)Sonrasında gidip galaxy watch al 1750 tl ye bulabilirsin.

Sonrasında kalan parayla bir ipad al prosundan olsun. DSLR alma geçtim onu hadi.

Şimdi ben yukarıda yazdığım 3 lü kombinasyonu 11000 tlye alıyorken neden gidip aynı fiyata sadece bir telefon alayım biraz mantık yahu.
Bize sizin gibi havadan iphone xs max gelmiyor tuzumuz kuru değil malesef.Kendiniz söylüyorsunuz zaten önüme telefonlar dizildi ben de xs maxı seçtim diye.
Aynı/benzer kalitede video çeker misin s9 plus ile?Çekersin.Saatin olur mu?Olur hemde fersah fersah şık bir saatin olur.Ipad zaten aynı anlatmaya gerek yok.

Ben ekosistem adamıyım bana havadan apple geliyor diyorsan o ayrı tabi.Bana da havadan apple gelse ben de giderdim 3 lü ekosistemi kurardım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caneycaney -- 11 Ocak 2019; 0:28:7 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


iPhone ve iPad ile inceleme nasıl çekilir ve işlenir?