Kullanıcı Adı:
Şifre:

Cevap: KALORİFER VE DOĞALGAZ TESİSATI SORU CEVAP SAYFASI (GÜNCEL)  (3. sayfa)
mmg55
10 Kasım 2011; 22:49:26
Mrb arkadaslar benim sorunum yatak odasinda petegim alt taraflari iyi isinmiyor merkezi sistemden kombiye yeni gectik ferroli kombi taktirdik yatak odasinda 1,5 mt petek var petek cekvalf sistemli havasinida cok guzel aldik ama hala altlar isinmiyor yardimci olacak arkadaslara simdiden tesekkurler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

12 Kasım 2011; 0:21:26
quote:

Orijinalden alıntı: mmg55

Mrb arkadaslar benim sorunum yatak odasinda petegim alt taraflari iyi isinmiyor merkezi sistemden kombiye yeni gectik ferroli kombi taktirdik yatak odasinda 1,5 mt petek var petek cekvalf sistemli havasinida cok guzel aldik ama hala altlar isinmiyor yardimci olacak arkadaslara simdiden tesekkurler

Peteklerin altları ve üstleri arasında ısı farkı olması normaldir (bir noktaya kadar) lakin abartı bir fark olmaması gerekmektedir.

Tesisatınızın temizliğini uzun zamandır ihmal ediyorsanız sorununuz muhtemelen bundan kaynaklıdır. Dilerseniz kendiniz dilerseniz uzman yardımı alarak tesisatınızın temizliğini yaptırınız tesisatınızda problem yoksa sorurunuz büyük ihtimal çözülecektir.


Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

12 Kasım 2011; 0:25:56
Servisi çağırmışsanız. Bu konuya servisin cevap vermesi daha uygun olacaktır. Zira keşif yapıp sorunu yerinde gözlemleyebilirler.

Hangi tarafın sıcak olduğunu anlamanın birkaç yolu vardır.

ilk olarak termostatik vananın bağlı olduğu yer sıcaktır (GİRİŞTİR).

Lakin emin olmak istiyorsanız radyatör vanalarınızı yarım saat kadar kapatıp radyatörünüzün soğumasını bekleyiniz soğuduktan sonra tekrardan radyatörü açtığınızda ilk ısınan vana sıcak (GİRİŞTİR)



livingston
Konu Sahibi

12 Kasım 2011; 0:41:31
quote:

Orijinalden alıntı: cauchy81

Merhabalar,
Evimdeki kalorifer tesisatındaki bir sorunun çözümü için fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar. Öncelikle bu konulardan hiç anlamadığımı belirteyim.
Apartman Kayseri'de 15 katlı (son kat dubleks, dubleks ile 16 katlı). Biz son katta GBK cephede oturuyoruz. Her katta üç daire var ve her dairenin kalorifer tesisatının dağıldığı kendi dolabı (bir nevi pano gibi) var. Bu dolabın içinde ayrıca kullandığımız sıcak suyu ölçmek için bir de sayaç var. Bu arada bu dolap bizde yatak odasında, diğer iki dairenin ki ise merdiven dairesinde yani dairelerinin dışında.
Kalorifer sistemi en üstten dağılacak şekilde, yani bodrumdaki kazan sıcak suyu en yukarı çatıya pompalıyor, sonra yer çekimin etkisiyle yukarıdan aşağıya dağılıyor. Yani (tahminim) teorik olarak en fazla ısınan kat bizim kat sanırım.
Sorunum şu: Kalorifer yanmaya başladığında, bizim dağıtım dolabının içinde 20-30 saniyede bir (bir süre önce/sonra 1-2 saniyede bir) çat çat diye ses gelmeye başlıyor ve bu 20-30 dakika sürüyor. İnşaat firmasının garantisi var güya fakat çözüme ilişkin onların cevabı şu şekilde oldu: Sıcak su yukarı doğru basıldığında borular soğuk olduğu için borular sıcak su ile karşılaşınca genleşmeye başlıyor, ses de o yüzden oluşuyor, yapacak bir şey YOK. Çevremdeki bazı kişilerin analizi ise şu şekilde: Sistemde hava vardır, sistem suyu basmaya çalıştıkça sistemdeki havadan dolayı ses oluşmaktadır.
Yani, kısacası kimse çözüm bulamıyor ve kış gelince biz bu odayı kullanamıyoruz (çünkü sabahın 3ünde 4ünde yanmaya programlanmış, dolayısıyla gecenin bir yarısı uykumuzu kaçırıyor).
Acaba gerçekten sorun ne olabilir? Bu normal midir? Normal değilse nasıl çözülebilir?
Önerisi olan arkadaşlardan (garanti bitmeden) acil cevap bekliyorum.
Teşekkürlerimle...


Not: Eğer bu durum normal ise o zaman böyle bir daireyi bize kakalamış oldular sanırım.

Merhaba .

Sözünü ettiğiniz bina kiptaş/toki ise bildiğim kadarıyla yönetmeliklerinde açık devre kabul edilmiyor bu nedenle kapalı devre çalışmaktadır.

Kapalı devrelerde sözünü ettiğiniz yağmurlama sistemi kullanılmamaktadır (Yukardan aşşağıya akış)

Sorununuz birçok nedenden kaynaklı olabilir lakin genel olarak bu sorunun nedenlerini sıralayacağım.

İlk olarak binanın tesisatına uygun bir genleşme tankı kullanılmadığı için borulardaki basınç yükselip boruların şişmesine dolayısıyla sese neden olabilir lakin 16, katta olduğunuzu belitrmişsiniz sorun buysa en alt katlarda bu ses çok daha rahatsız edici boyutlarda olmalıdır.

Bir başka akla gelen neden ise sıcağın etkisiyle borularda genleşme meydana gelmektedir bu da boruların uzayıp kısaymasına neden olurken kelepçe ve montaj elemanları bu sese neden olmaktadır Bunun çözümü ise borulara belli aralıklarla kompansatör koyarak genleşmeyi almaktır.

Şimdilik aktarabileceklerim bunlardır.
Ama unutmayınızki sorununuz ne olursa olsun müteahit firma sizin bu dairede huzurla oturabilmeniz için hertürlü teknik desteği vermekle hükümlüdür.
Garanti süreniz dolmadan koonuyla ilgili zabıt tutturmanız yararınıza olacaktır.




ilozof
15 Kasım 2011; 15:59:33
quote:

Orijinalden alıntı: livingston

Alıntıyı Göster
Kombiniz kapalı olmasında yarar vardır.

Ufak kaçaklarda kapalı olmasında önem vardır çünkü kaçak ısının etkisiyle buharlaşıp havaya karışabilir Bu nedenle tüm radyatör ve kombi setinizin vanalarını açtıktan sonra basıncı 2 ye getirip testinizi yapabilirsiniz.

Tesisattan kaynaklı bir kaçak söz konusu ise evinizi kırıp dökmeden kimyasal ile kaçağı giderebilirsiniz.

bizim kaçağın yeri nihayet bulundu, kombiden 2 m. uzaktaki bir ek yerinden alt komşuya damlama yapmış. evin tadilatını yapan Gülsoy Emlak Dekorasyon sahibi Erkan Gülsoy hatasını üstlenmiyor, bir de istediğin yere şikayet et deyip telefonu yüzümü kapatıyor, (ayrıntılar şurada) şimdi bu sızıntıyı kimyasalla gidermek mi daha mantıklı yoksa kırdırmak mı (kırılırsa fayans ustasıyla beraber 300 TL yi bulacak) Ne tavsiye edersiniz?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi il eri -- 15 Kasım 2011; 16:02:31 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

15 Kasım 2011; 18:39:45
quote:

Orijinalden alıntı: il eri

Alıntıyı Göster
bizim kaçağın yeri nihayet bulundu, kombiden 2 m. uzaktaki bir ek yerinden alt komşuya damlama yapmış. evin tadilatını yapan Gülsoy Emlak Dekorasyon sahibi Erkan Gülsoy hatasını üstlenmiyor, bir de istediğin yere şikayet et deyip telefonu yüzümü kapatıyor, (ayrıntılar şurada) şimdi bu sızıntıyı kimyasalla gidermek mi daha mantıklı yoksa kırdırmak mı (kırılırsa fayans ustasıyla beraber 300 TL yi bulacak) Ne tavsiye edersiniz?

Kimyasalla giderme imkanınız var.
Lakin kaçağın yeri tespit edildiyse (nokta olarak) kırdırıp yaptırmanızı tavsiye ederim ki bu iş için sözünü ettiğiniz meblanın normalin üzerinde olduğunu düşünüyorum.



mecan22
15 Kasım 2011; 19:54:22
merhaba sorum burada mı sorulmalı bilmiyorum ama bilgisi olan arkadaşım cevaplarsa sevinirim
Binamız merkezi yerden ısıtma (kömür) dır.Fakat 7 yıl boyunca (binanın yaşı) çok yakıt harcar diye kullanılmamış.Daireyi
satın aldığımız yıl doğalgaza geçildi.İlk başta tereddüt ettim acaba petekli sisteme mi geçsem diye ilk baştaki maliyet nedeni ve
forumdaki arkadaşların tavsiyesiyle yerden ısıtma sistemine devam ettim.Kısacası yerden ısıtmayı kombi+doğalgaz ile ilk ben kullandım.Üst kat petek döşetti.3 gündür kullanıyorum, şuan itibari ile yerden ısıtmada sıkıntı yok gibi, fatura gelince fikrim değişebilir
1)sizce yerden ısıtmayı peteğe tercih etmek doğru karar mıdır?
2)yerlerin her tarafını halıyla kaplamamın yararı mı zararı mı olur? kısacası ne,ne kadar serilmeli ,yardımcı olan arkadaşlara
Çok teşekkur

Buna gelen 1 yanıtı gör.


ibrahim_halil
15 Kasım 2011; 23:21:40
Benim yeni taşındığım evde 2 petekte problem var.Diğer petekler iyi ısınıyorken 2 peteğimin ılık olmasının sebebi ne olabilir?



livingston
Konu Sahibi

16 Kasım 2011; 2:13:23
quote:

Orijinalden alıntı: mecan22

merhaba sorum burada mı sorulmalı bilmiyorum ama bilgisi olan arkadaşım cevaplarsa sevinirim
Binamız merkezi yerden ısıtma (kömür) dır.Fakat 7 yıl boyunca (binanın yaşı) çok yakıt harcar diye kullanılmamış.Daireyi
satın aldığımız yıl doğalgaza geçildi.İlk başta tereddüt ettim acaba petekli sisteme mi geçsem diye ilk baştaki maliyet nedeni ve
forumdaki arkadaşların tavsiyesiyle yerden ısıtma sistemine devam ettim.Kısacası yerden ısıtmayı kombi+doğalgaz ile ilk ben kullandım.Üst kat petek döşetti.3 gündür kullanıyorum, şuan itibari ile yerden ısıtmada sıkıntı yok gibi, fatura gelince fikrim değişebilir
1)sizce yerden ısıtmayı peteğe tercih etmek doğru karar mıdır?
2)yerlerin her tarafını halıyla kaplamamın yararı mı zararı mı olur? kısacası ne,ne kadar serilmeli ,yardımcı olan arkadaşlara
Çok teşekkur

Herhangi bir alerjik rahatsızlığınız yoksa yerden ısıtma daha konforlu ve daha tasarrufludur.

Anladığım kadarıyla halıdan kastınız halıflex Yerlerden bir şikayetiniz yoksa masraf etmemenizi tavsiye ederim.

Lakin unutmayınızki boruların üzerindeki katmanlar ne derece yalıtımlı olursa evinizi ısıtmak için kombinizin ayarını yükseltmeniz gerekecektir.



livingston
Konu Sahibi

16 Kasım 2011; 2:14:58
quote:

Orijinalden alıntı: ibrahim_halil

Benim yeni taşındığım evde 2 petekte problem var.Diğer petekler iyi ısınıyorken 2 peteğimin ılık olmasının sebebi ne olabilir?

Bunun birçok nedeni olabilir eviniz, ve genel ısıtma ssisteminiz hakkında daha detaycı olursanız bir nebze yardımcı olabliriz.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


mecan22
16 Kasım 2011; 15:06:35
quote:

Orijinalden alıntı: livingston

Alıntıyı Göster
Herhangi bir alerjik rahatsızlığınız yoksa yerden ısıtma daha konforlu ve daha tasarrufludur.

Anladığım kadarıyla halıdan kastınız halıflex Yerlerden bir şikayetiniz yoksa masraf etmemenizi tavsiye ederim.

Lakin unutmayınızki boruların üzerindeki katmanlar ne derece yalıtımlı olursa evinizi ısıtmak için kombinizin ayarını yükseltmeniz gerekecektir.

teşekkurler ilginize,
halıflex kullanmayacağım.sadece bir odanın her yerine halı sersem mi diye tereddüt etmiştim.Ama 2 halı ile her yeri kapanacak
odayı tek halı sererek kullanmak daha mantıklı olacaktır.Bende dediğinizi tahmin etmiştim,emin olmak istedim.teşekkur



mors
16 Kasım 2011; 22:34:21
quote:

Orijinalden alıntı: cauchy81

Merhabalar,
Evimdeki kalorifer tesisatındaki bir sorunun çözümü için fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar. Öncelikle bu konulardan hiç anlamadığımı belirteyim.
Apartman Kayseri'de 15 katlı (son kat dubleks, dubleks ile 16 katlı). Biz son katta GBK cephede oturuyoruz. Her katta üç daire var ve her dairenin kalorifer tesisatının dağıldığı kendi dolabı (bir nevi pano gibi) var. Bu dolabın içinde ayrıca kullandığımız sıcak suyu ölçmek için bir de sayaç var. Bu arada bu dolap bizde yatak odasında, diğer iki dairenin ki ise merdiven dairesinde yani dairelerinin dışında.
Kalorifer sistemi en üstten dağılacak şekilde, yani bodrumdaki kazan sıcak suyu en yukarı çatıya pompalıyor, sonra yer çekimin etkisiyle yukarıdan aşağıya dağılıyor. Yani (tahminim) teorik olarak en fazla ısınan kat bizim kat sanırım.
Sorunum şu: Kalorifer yanmaya başladığında, bizim dağıtım dolabının içinde 20-30 saniyede bir (bir süre önce/sonra 1-2 saniyede bir) çat çat diye ses gelmeye başlıyor ve bu 20-30 dakika sürüyor. İnşaat firmasının garantisi var güya fakat çözüme ilişkin onların cevabı şu şekilde oldu: Sıcak su yukarı doğru basıldığında borular soğuk olduğu için borular sıcak su ile karşılaşınca genleşmeye başlıyor, ses de o yüzden oluşuyor, yapacak bir şey YOK. Çevremdeki bazı kişilerin analizi ise şu şekilde: Sistemde hava vardır, sistem suyu basmaya çalıştıkça sistemdeki havadan dolayı ses oluşmaktadır.
Yani, kısacası kimse çözüm bulamıyor ve kış gelince biz bu odayı kullanamıyoruz (çünkü sabahın 3ünde 4ünde yanmaya programlanmış, dolayısıyla gecenin bir yarısı uykumuzu kaçırıyor).
Acaba gerçekten sorun ne olabilir? Bu normal midir? Normal değilse nasıl çözülebilir?
Önerisi olan arkadaşlardan (garanti bitmeden) acil cevap bekliyorum.
Teşekkürlerimle...


Not: Eğer bu durum normal ise o zaman böyle bir daireyi bize kakalamış oldular sanırım.

Daha önceki evim merkezi ısıtma sistemiydi ve her sabah yandığında aynı sesler olurdu. Kısacası size de söylendiği gibi o ses ani sıcak suyla karşılaşan soğuk boruların genleşme sesi ve gayet normal bir durum.



ibrahim_halil
16 Kasım 2011; 22:49:07
quote:

Orijinalden alıntı: livingston

Alıntıyı Göster
Bunun birçok nedeni olabilir eviniz, ve genel ısıtma ssisteminiz hakkında daha detaycı olursanız bir nebze yardımcı olabliriz.

Hocam evim doğalgaz ile ısınıyor, yalıtım filanda iyi, yalıtımdan kaynaklansa diğer peteklerde promlem olurdu.Peteklerin uzaklığı ile mi ilgili diyecem ama en uzak banyo peteği oda süper ısınıyor.Antrede peteklere su dağıtan vanalar var, sıcak soğuk vanaları galiba onlardan anlamadığım için oynamadım.Acaba bu vanalar ile ilgili olabilir mi?

Buna gelen 1 yanıtı gör.


sserin
17 Kasım 2011; 2:35:49
quote:

Orijinalden alıntı: ibrahim_halil

Alıntıyı Göster
Hocam evim doğalgaz ile ısınıyor, yalıtım filanda iyi, yalıtımdan kaynaklansa diğer peteklerde promlem olurdu.Peteklerin uzaklığı ile mi ilgili diyecem ama en uzak banyo peteği oda süper ısınıyor.Antrede peteklere su dağıtan vanalar var, sıcak soğuk vanaları galiba onlardan anlamadığım için oynamadım.Acaba bu vanalar ile ilgili olabilir mi?

Eski oturan kişi kendine göre reglaj yapmış olabilir. O peteklerin alt ve üst vanalarının açık olduğundan emin olun. Kombi altındaki dağıtım kanallarının vanalarına da bakın. Diğer vanalara göre 2 tanesi farklı yönde ise onu diğerlerinin yönüne çevirin. Bu bilgiyle yapılacak olan budur. Onun dışında kombi altındaki dağıtım kanallarının resmini çekip koyabilirsiniz. Belki yorum yapılabilir. Bunlar da yarar sağlamazsa bir tesisatçının bakmasında yarar olabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 17 Kasım 2011; 2:37:01 >



gocaherif
17 Kasım 2011; 15:32:39
Arkadaşlar evim net 100 metrekare ara kat. Güney Doğu cephe. Mobil sistem tesisat ve demirdöküm kalisto kombim var. Evde toplam 5,5 metre 60 lık radyatör + banyo da havlupan var. 10 mt2 den büyük bir antre var ve antrede petek yok. sistemi oda termostadı ile 23 derecede ve kazan sıcaklığını 60 derecede kullanıyorum. Ev Niğde'de.

1. sorum antreye patek taktırsam önemli bir faydası olur mu?
2. Sorum eğer çok faydası olacaksa antreye taktıracağım peteği en yakındaki petekten T ile bağlayabilirmiyim?


Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

18 Kasım 2011; 2:44:56
quote:

Orijinalden alıntı: gocaherif

Arkadaşlar evim net 100 metrekare ara kat. Güney Doğu cephe. Mobil sistem tesisat ve demirdöküm kalisto kombim var. Evde toplam 5,5 metre 60 lık radyatör + banyo da havlupan var. 10 mt2 den büyük bir antre var ve antrede petek yok. sistemi oda termostadı ile 23 derecede ve kazan sıcaklığını 60 derecede kullanıyorum. Ev Niğde'de.

1. sorum antreye patek taktırsam önemli bir faydası olur mu?
2. Sorum eğer çok faydası olacaksa antreye taktıracağım peteği en yakındaki petekten T ile bağlayabilirmiyim?



Kolidoru ısıtamadığınız sürece evinizde konfor sağlayamazsınız bu nedenle kolidorunuza petek taktırmanızın önemi büyüktür.

Sözünü ettiğiniz peteğin bağlantısı 1/2 dir bu bağlantıdan randıman alamazsınız.

Lakin yakından geçen min 3/4 hatlardan birine t kullanarak yeni radyattörünüzü besleyebilirsiniz.


mobil sistemi atlamışım.
bu durumda borunuz 16mm dir .

kollektörden hat çekme imkanınız yoksa t kullanarak bağlantı yaptırınız sorun beslememesi halinde diğer radyatörlerinizin vanalarını kusınız.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi livingston -- 21 Kasım 2011; 5:22:19 >



kocabasoglu
28 Aralık 2011; 0:37:31
Sevgili arkadaşlar, bilen varsa söylesin; Şişli de net 55 m2 lik bir daire. Yüksek giriş, odalar 9 m2 üç oda, iki yan kapalı, ön ve arka pencereler pimapen. İçinde bir şey yanmasa bile ev soğuk değil! Soru şu; Hangi kombi, 3 adet küçük petek, iki adet havlupan, Anahtar teslim yaklaşık maliyet ne kadar olur? Bu maliyetin içindeki işler nelerdir? Teşekkürler.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

28 Aralık 2011; 2:30:21
quote:

Orijinalden alıntı: kocabasoglu

Sevgili arkadaşlar, bilen varsa söylesin; Şişli de net 55 m2 lik bir daire. Yüksek giriş, odalar 9 m2 üç oda, iki yan kapalı, ön ve arka pencereler pimapen. İçinde bir şey yanmasa bile ev soğuk değil! Soru şu; Hangi kombi, 3 adet küçük petek, iki adet havlupan, Anahtar teslim yaklaşık maliyet ne kadar olur? Bu maliyetin içindeki işler nelerdir? Teşekkürler.

Sorunuzu daha ayrıntılı bilgilerle sorarsanız daha net bilgiler alırsınız.

binada ve dairede doğalgaz varmı.
peteklerin hatları döşenmişmi?
3 oda 27 m2 demişsiniz kalan 28 m2 yi iki adet havlupan ısıtmaz! mutfak kolidor ölçüleri nedir banyo tuvalet ölçüleri nedir?
Tesisatınız çekilmemiş ise sıva üzerimi düşünüyorsunuz, şap altı klasik sistemmi mobil sistemmi?



kocabasoglu
28 Aralık 2011; 10:11:24
Binada doğalgaz var, dairenin kapısına kadar doğalgaz getirilmiş durumda. Daire içi şimdi yapılacak. (Abone olunacak, kalorifer ve doğalgaz boru tesisatı yapılacak, kombi ve petekler alınacak...)
Peteklerin hatları döşenmemiş ancak şu anda ustalar zemini sökmekle meşguller, tabandan peteklere gidecek tesisatın yolunu hazırlayacaklar. Yani şap altı olacak ancak şap altı işçiliği bize ait.
Kalan 28 m2 banyo, mutfak, koridor ve evin girişi.
5 m2 koridor 1*5m, 8 m2 mutfak 2*4m, 5m2 banyo ve geniş bir kapı girişi.
Anlayacağınız evi tepeden tırnağa yeniliyoruz. Teşekkürler.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


b.özcan
28 Aralık 2011; 11:30:10
quote:

Orijinalden alıntı: livingston

Alıntıyı Göster
Peteklerin altları ve üstleri arasında ısı farkı olması normaldir (bir noktaya kadar) lakin abartı bir fark olmaması gerekmektedir.

Tesisatınızın temizliğini uzun zamandır ihmal ediyorsanız sorununuz muhtemelen bundan kaynaklıdır. Dilerseniz kendiniz dilerseniz uzman yardımı alarak tesisatınızın temizliğini yaptırınız tesisatınızda problem yoksa sorurunuz büyük ihtimal çözülecektir.



Sn:livingston

üstat öncelikle allahtan acil şifalar dilerim.Size sorum kombi tesisat ve petek temizliği nasıl olmalı bu forum da bir topic var tabiki ama size sormak istedim kimyasal,peteklerin sökülerek yada petek kör tapasını çıkararak yapın diyenler var sizce en iyi sonuç tabi pratik olması da önemli nasıl alınabilir?

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Cevap: KALORİFER VE DOĞALGAZ TESİSATI SORU CEVAP SAYFASI (GÜNCEL)  (3. sayfa)