Kullanıcı Adı:
Şifre:

Cevap: KALORİFER VE DOĞALGAZ TESİSATI SORU CEVAP SAYFASI (GÜNCEL)  (4. sayfa)
livingston
Konu Sahibi

29 Aralık 2011; 1:02:10
quote:

Orijinalden alıntı: kocabasoglu

Binada doğalgaz var, dairenin kapısına kadar doğalgaz getirilmiş durumda. Daire içi şimdi yapılacak. (Abone olunacak, kalorifer ve doğalgaz boru tesisatı yapılacak, kombi ve petekler alınacak...)
Peteklerin hatları döşenmemiş ancak şu anda ustalar zemini sökmekle meşguller, tabandan peteklere gidecek tesisatın yolunu hazırlayacaklar. Yani şap altı olacak ancak şap altı işçiliği bize ait.
Kalan 28 m2 banyo, mutfak, koridor ve evin girişi.
5 m2 koridor 1*5m, 8 m2 mutfak 2*4m, 5m2 banyo ve geniş bir kapı girişi.
Anlayacağınız evi tepeden tırnağa yeniliyoruz. Teşekkürler.

sıradan giderek bir hesap ve alternatiflerden söz edelim. yaklaşık fiyatı kendiniz hesaplayın.
Şap altı işciliği ile neleri kastettiğinizi anlayamadım kırımdan bahsediyorsanız işin ehli firmalar zaten ellerinde güçlü makineler olduğu için bunu müşteriye yansıtmazlar bile.

1.Doğalgaz tesisatınız 2 ağız (ocak + kombi) proje gaz açımı dahil ortalama 800 tl
2.kalorifer tesisatınız standart oxi plus boru ile şap altı olarak fiyatlandıralım mobil sistem için inşai işler hariç üzerine %30 ekleyebilirsiniz 700 tl
3.ısı hesabı yapılması şarttır lakin evinize 3 metre dd radyatör ekleneceğini hesap edelim (120 tl mt) 360 tl (70 tl yede kalitesi düşük radyatör bulabilirsiniz)
4.İki adette havlupan eklediğimizde tahminen 50*110 120 tl
5. radyatör vanaları marka ve kaliteye göre değişir 8 tl lik xxxx marka köşe radyatör vanası kullandığımızı var sayarsak 80 tl (Termo vana düşündüğünüz yerlere + 17 tl ekleyiniz)

Geriye kombiniz kalır kombide ise tercihinize göre alternatif ve fiyat aralıklarınız oldukça yüksektir bu konuda kombi öneri sayfasından yararlanıp en güncel fiyatlara ulaşabilirsiniz.

kombinizide fiyata ekledikten sonra geriye sadece aboneliğiniz olacaktır yanılmıyorsam en son 320 tl idi bu fiyatı hiçbir firma teklifinde sunmaz çünkü abone olurken doğalgaz firmasına ödenen teminattır aboneliğinizin iptalinde son dönem kullandığınız gaz bedeli düşülerek kalan meblağ size iade edilecektir (içerinden bir miktar kesinti yapılıyor olabilir)



livingston
Konu Sahibi

29 Aralık 2011; 1:22:13
quote:

Orijinalden alıntı: b.özcan

Alıntıyı Göster
Sn:livingston

üstat öncelikle allahtan acil şifalar dilerim.Size sorum kombi tesisat ve petek temizliği nasıl olmalı bu forum da bir topic var tabiki ama size sormak istedim kimyasal,peteklerin sökülerek yada petek kör tapasını çıkararak yapın diyenler var sizce en iyi sonuç tabi pratik olması da önemli nasıl alınabilir?

Sevgili özcan arkadaşım.

İyi dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum


Öncelikle sunu belirteyim kimyasal temizliği işin ehli uzman firmalar tarafından yapılması gereken çok ciddi bir iştir.
Bunun nedeni ise kullanılan kimyasallardır.
Kalorifer tesisatındaki su miktarı, radyatörlerinizin üzerindeki donanımlar, radyatör ve tesisatınızın çürüme olasılıkları ve et kalınlıkları tamemen hesap edilmelidir.
Kontrolsüz kullanılan kimyasallar sisteminizi temizlemekle birlikte borularınıza ve kalorifer donanımınıza zarar verecektir.
Bu nedenle kimyasal temizliği düşünüyorsanız işin ehli firmalar tarafından yapılmasını şitdetle tavsiye ederim.

Bunun yanı sıra bazı kombi marketlerde satışa sunulan kimyasallarıı kullanabilirsiniz. (kullanım şartlarına dikkat ettiğiniz sürece)
Bunu söylede izah edebiliriz örneğin bir banyo temizliği için bakkaldan marketten tuz ruhu alırsınız lakin aldığınız tuz ruhu 3. kalitedir kalitesi düşük olmasına rağmen birçok yerde etkilidir lakin uzman olmayan kişilerin kullanmasındada bir sakınca yoktur. (Bilinçli kullanıldığı sürece)

Neticeye gelirsek forumda zendersemki sizin de göz attığınız topic'te @yeniçeri üstadın yazmış olduğu bütün peterlerin kapatılıp temizlenecek peteği açarak yapılan radyatör temizlliği sizin için en uygun ve pratik olanıdır.
Bunun yanısıra sisteminize yukarıda söz ettiğim şartlarda kimyasalda ekleyebilirsiniz.


Benim görüşümü sorarsanız sisteminizi 3 yılda bir kez uzman kişilere temizletiniz aradaki 2 yılda kendiniz kimyasal kullanmadan @Yeniçeri üstadın önerdiği şekilde temizlemenizdir.


Her ne kadar ısıtma soğutmayla ilgilensette Uzmanlığımın dışında olduğu için kombi konusunda bilmediğim konularda yapum yapmaktan kaçınmışımdır forumda bu konuda detaylı bilgiler alabileceğiniz Üstatlarımız mevcuttur.

Saygılarımla.



b.özcan
30 Aralık 2011; 14:44:57
Sn:livingston

ilginize ve vermiş olduğunuz tüm bilgiler için çok teşekkür ederim.



pekcan16
6 Ocak 2012; 19:39:55
öğrenciyim ve ilk defa kombili evde kalıyorum.1 hafta önce gaz kontrolü için biri geldi daha sonra daha sonra 30 yakmamıza rağmen kombi 50-60 dereceye kadar çıktı.kapatıp açtığımızda düzelmişti fakat aynı sorun bugünde oldu.yrn bi usta çağırcam ama şimdilik bi fikir verebilecek olan var mı?



sonrep
31 Ocak 2012; 19:11:47
hocam benim birkaç sorum olacak
,
öncelikle durumu anlatayım. yaşadığım yerde doğalgaz yok gelmeside zaman alacak fakat ben kaloriferle ısınmak istiyorum.evim iki katlı müstakil 2. katta oturuyorum evim 90 metrekare.
1 oda 18 metrekre
3 oda metrekare
mutfak,banyo ve koridor
üstten yalıtım var.
kalorifer tesisatı hiç yok üstten döşeme olacak.
1. sorum Hangi radyatör markası ve yüksekliği 60 lık ama boyları odalara göre ne kadar olacak
2. sorum hangi kompozit boru markası ve parçaları kulanılmalı
3. katı yakıtlı kazan kozlusan 20.000 kcal tam otomatik kül boşaltmalı düşünyorum uygun mu
4. kazan yanınca içindeki sıcak su kullanılabilir mi yakıtta ne kadar farkeder.sürekli su çekeceği için bizim burası çok kireçli su makineye zarar verir mi
5. birde boru döşeme ,radyatör bağlama (üstten döşeme) sadece işçilik ortalama yaklaşık ne kadar uygundur
usta 1000 tl civarı istedi ama pazarlık etmedim. usta 32 lik boruyla evin ortasına gelecek 25 likle devam edecek ve girişi 20 lik le yapacak.



Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

1 Şubat 2012; 2:15:06
quote:

Orijinalden alıntı: sonrep

hocam benim birkaç sorum olacak
,
öncelikle durumu anlatayım. yaşadığım yerde doğalgaz yok gelmeside zaman alacak fakat ben kaloriferle ısınmak istiyorum.evim iki katlı müstakil 2. katta oturuyorum evim 90 metrekare.
1 oda 18 metrekre
3 oda metrekare
mutfak,banyo ve koridor
üstten yalıtım var.
kalorifer tesisatı hiç yok üstten döşeme olacak.
1. sorum Hangi radyatör markası ve yüksekliği 60 lık ama boyları odalara göre ne kadar olacak
2. sorum hangi kompozit boru markası ve parçaları kulanılmalı
3. katı yakıtlı kazan kozlusan 20.000 kcal tam otomatik kül boşaltmalı düşünyorum uygun mu
4. kazan yanınca içindeki sıcak su kullanılabilir mi yakıtta ne kadar farkeder.sürekli su çekeceği için bizim burası çok kireçli su makineye zarar verir mi
5. birde boru döşeme ,radyatör bağlama (üstten döşeme) sadece işçilik ortalama yaklaşık ne kadar uygundur
usta 1000 tl civarı istedi ama pazarlık etmedim. usta 32 lik boruyla evin ortasına gelecek 25 likle devam edecek ve girişi 20 lik le yapacak.




Sorunuzu pm olarak cevapladım umarım yardımcı olabilmişimdir.



byfigen
2 Şubat 2012; 11:33:38
Merhaba,
acaba bana bu konuda yardımcı olabilecek kimse var mı??? Teşekkürler....
Baymak marka bir kombim var. Kullanım suyu giriş ve kullanım suyu çıkış hortumları bu örme kauçuk su hortumlarından. Biri damlama yapmaya başlamış maalesef. Patladıklarında çok büyük sorun yarattıklarını bildiğimden (daha önce şofbeniminki patlamıştı-evi su basmıştı da:))ben de değiştirim diyorum ama doğru şekli nedir? Bu bölümleri kurcalarken sistemi bozar mıyım diye de düşünüyorum. Yani hortumu değiştirirken kombinin zarar görmemesi için birşeyleri kapamak-ya da adım adım ne yapmak gerekir acaba? Yardımlarınıza şimdiden çok teşekkür ederim. selamlar...

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

3 Şubat 2012; 16:19:35
quote:

Orijinalden alıntı: byfigen

Merhaba,
acaba bana bu konuda yardımcı olabilecek kimse var mı??? Teşekkürler....
Baymak marka bir kombim var. Kullanım suyu giriş ve kullanım suyu çıkış hortumları bu örme kauçuk su hortumlarından. Biri damlama yapmaya başlamış maalesef. Patladıklarında çok büyük sorun yarattıklarını bildiğimden (daha önce şofbeniminki patlamıştı-evi su basmıştı da:))ben de değiştirim diyorum ama doğru şekli nedir? Bu bölümleri kurcalarken sistemi bozar mıyım diye de düşünüyorum. Yani hortumu değiştirirken kombinin zarar görmemesi için birşeyleri kapamak-ya da adım adım ne yapmak gerekir acaba? Yardımlarınıza şimdiden çok teşekkür ederim. selamlar...

En sağlıklı çözüm bu noktayı rekorlar aracılığıyla ppr tesisata çevirmek olacaktır.

Ama Flex olarak kullanmaya devam etmek istiyorum derseniz varsa kombinin altındaki kullanma suyu besleme vanasını kapatmanız yeterli olacaktır.



byfigen
4 Şubat 2012; 1:57:05
Cevabınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim livingston.
Selamlar...



metinoglu
8 Haziran 2012; 21:05:53
selamun aleykum bi sorum olacaktı biz eve yeni doğalgaz tesisatı döşetiyoruz ama bi şeyde karar veremedik herkes bişey diyor. Sorum şu tesisatta normal tek boru ile tüm odalara dağıtımmı yoksa mobil sistem mi daha iyi? acil cevaplayın lütfen

Buna gelen 1 yanıtı gör.


zassaz2002
10 Haziran 2012; 0:02:07
quote:

Orijinalden alıntı: metinoglu

selamun aleykum bi sorum olacaktı biz eve yeni doğalgaz tesisatı döşetiyoruz ama bi şeyde karar veremedik herkes bişey diyor. Sorum şu tesisatta normal tek boru ile tüm odalara dağıtımmı yoksa mobil sistem mi daha iyi? acil cevaplayın lütfen

a.s kalorifer tesisatında mobil sistem kullanmanız tüm peteklerin aynı anda ısınması açsısından tercih edilir.ama oturulan bir dairede kırma işi çok olabileceğinden genelde yanaşılmıyor. Mobil sistem daha sağlıklı ve pahalı iken pprc borulama daha pratik ve ucuzdur.



burakekrem
11 Eylül 2012; 13:40:30
Merhaba,

İki gün önce evdeki eski kombi arızalandığı için yeni bir kombi aldım. Kombinin montajını yetkili servis yaptı. Kombinin altındaki boruların çıktığı alan dar olduğundan dolayı, ürünle birlikte gelen bağlantı elamanlarını monte edebilmek için duvardaki fayansları kırmak gerekiyordu. Bu nedenle servis, fayansları kırmadan, kalorifer tesisatının kombiye giriş ve çıkışlarını, doğalgaz fleks borusu ile yaptı. Benim merak ettiğim husus, dışı sarı olan kombinin doğalgaz bağlantısında kullanılan bu fleks borunun, kombinin kalorifer tesisatının bağlantısında da kullanılmasının uygun olup olmadığı. Bu konuda bilgili olan arkadaşlar, bu bağlantı borularının, tesisattaki basınç, ısı, kir tutma ve paslanmazlık gibi faktörleri de göz önünde bulundurarak, uygun olup olmadığı konusunda bilgi verebilirlerse sevinirim.

Teşekkürler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakekrem -- 11 Eylül 2012; 20:21:55 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

13 Eylül 2012; 12:24:46
quote:

Orijinalden alıntı: burakekrem

Merhaba,

İki gün önce evdeki eski kombi arızalandığı için yeni bir kombi aldım. Kombinin montajını yetkili servis yaptı. Kombinin altındaki boruların çıktığı alan dar olduğundan dolayı, ürünle birlikte gelen bağlantı elamanlarını monte edebilmek için duvardaki fayansları kırmak gerekiyordu. Bu nedenle servis, fayansları kırmadan, kalorifer tesisatının kombiye giriş ve çıkışlarını, doğalgaz fleks borusu ile yaptı. Benim merak ettiğim husus, dışı sarı olan kombinin doğalgaz bağlantısında kullanılan bu fleks borunun, kombinin kalorifer tesisatının bağlantısında da kullanılmasının uygun olup olmadığı. Bu konuda bilgili olan arkadaşlar, bu bağlantı borularının, tesisattaki basınç, ısı, kir tutma ve paslanmazlık gibi faktörleri de göz önünde bulundurarak, uygun olup olmadığı konusunda bilgi verebilirlerse sevinirim.

Teşekkürler.

Sözünü ettiğiniz Flex ts 10670 normuna tabidir.

Bu norma göre 1,6 megapascal (16 bar) olması ve çelikten üretilmiş olması gerekmektedir.

Bahsi geçen standartlara uygun üretilmiş ise fiziki yapısı ele alındığında kalorifer tesisatında kullanılması uygun gözükmektedir.

Lakin bütün bunlara rağmen orjinal elemanlarının yanında çirkin bir görünüm neden olacağından ötürü kullanılmasını tavsiye etmem.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


burakekrem
13 Eylül 2012; 15:24:03
@livingstone

Vermiş olduğunuz teknik bilgiler için çok teşekkür ederim.

Evet doğalgaz kombi hortumunun üzerinde TS 10670 DN 16 PN 2.5 yazıyor. Markası PEPE.

Tabiki en doğru olan orijinal elemanların kullanilması fakat kiracı olduğum için fayansları kırmadan halletmek daha mantıklı geldi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakekrem -- 13 Eylül 2012; 15:31:42 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


kalemlikek
14 Eylül 2012; 0:25:00
merhaba livingston ...

evime doğalgaz bağlatmak istiyorum...

ev 10 yıllık kat kaloriferi tesisati mevcut ama petekler takılı değil ve hiç kullanılmamış ... öncelikle 2- sorum olacak ..

1. katkaloriferi demir tesisatı üzerine sistem kurulması sorun çıkarırmı, verimli çalışırmı ?
2. Katkaloriferi merkezi kilere konmuş, kombi balkona konacak, boru çaplarının farklı olmasından dolayı kombinin balkona konması sistemin çalışması açısından sorun çıkarır mı ?
4.immergaz mini ile eca confeo plus kombi arasında kaldım tavsiyeniz ?

Buna gelen 1 yanıtı gör.


yigit+
14 Eylül 2012; 11:39:57
quote:

Orijinalden alıntı: livingston


merhaba

dubleks bir ev var. doğalgaz olmadığı için alt katta ani su ısıtıcısı kullanılıyor. üst kata da aynısı takılması planlanıyor.
ancak üst kat için sıcak su tesisatını ayırmak mümkün olursa 60lt elektrikli termosifon taktırmak istiyoruz. bu mümkün olabilir mi? alt kat 170, üst kat 120 metrekare olan bir evde (üstte mutfak da var) üst kata gelen ana bir boru vardır diye tahmin ediyorum. bu boruya uygun bir yerden gir-çık yaparsak termosifon yukarı kata özel olmaz mı? ya da nasıl yapabiliriz?

teşekkürler

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

14 Eylül 2012; 18:14:37
quote:

Orijinalden alıntı: burakekrem

@livingstone

Vermiş olduğunuz teknik bilgiler için çok teşekkür ederim.

Evet doğalgaz kombi hortumunun üzerinde TS 10670 DN 16 PN 2.5 yazıyor. Markası PEPE.

Tabiki en doğru olan orijinal elemanların kullanilması fakat kiracı olduğum için fayansları kırmadan halletmek daha mantıklı geldi.


Sayın Burakekrem Bir konuda hata yapmışım düzeltme gereksinimi duydum.

Az önce ilgili standartı incelediğimde 1.6 megapascal a akadar kapsadığını farkettim buradan yola çıkarak ve sizin yazınızıda birleştirdiğimde ilgili ürünün tesisat için kesinlikle uygun olmadığı kanısına vardım.

Elinizdeki ürün ilgili standarda göre uygun üretilmiş lakin basıç sınıfı düşük olduğu için tesisatta kullanılmaya kesinlikle uyun değildir. (Kalorifer tesisatını tolere edebilir)

Mevcut tesisatınızdaki basınç 3,5 bar olarak uygun görülür lakin tasisatınıza bağlanan flex pn 2.5 demişsiniz bu 2.5 bar bara uygun olduğu anlamına gelir ve ilerleyen zamanlarda tesisatınızda oluşacak herhangi bir basınç artışında ilk patlayacak yer burası olacaktır.

İleride bir sorun yaşamadan önce kesinlikle değiştirilmesini öneririm.

Saygılarımla.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

14 Eylül 2012; 18:28:47
quote:

Orijinalden alıntı: kalemlikek

merhaba livingston ...

evime doğalgaz bağlatmak istiyorum...

ev 10 yıllık kat kaloriferi tesisati mevcut ama petekler takılı değil ve hiç kullanılmamış ... öncelikle 2- sorum olacak ..

1. katkaloriferi demir tesisatı üzerine sistem kurulması sorun çıkarırmı, verimli çalışırmı ?
2. Katkaloriferi merkezi kilere konmuş, kombi balkona konacak, boru çaplarının farklı olmasından dolayı kombinin balkona konması sistemin çalışması açısından sorun çıkarır mı ?
4.immergaz mini ile eca confeo plus kombi arasında kaldım tavsiyeniz ?

Sevgili Kalemlikek.

Mevcut tesisatınızı grmeden net bilgiler vermem mümkün olmaz lakin bu konudaki genelde rastladığımız olaylardan örnek vermem gerekirse %95 oranla uygun olmayacağını söyleyebilirim.

İlk olarak tesisatınız 10 sene önce döşenmiş ve su verilerek test edilmiştir Demir borular suyu gördüğü tarih itibariyle oksijenle buluştuğu her an içten içe korozyona uğrayacaklardır.

İkinci bir konu metal boruların duvar ve beton bölümlerden geçerken kılıf içine alınarak boşlukların körük ile doldurulması gerekmektedir bu uygulama yapılmadı ise borularınız beton bölümlerde dıştanda korozyona uğramış demektir.

Korozyon borunuzu delecek boyuta ulaşmamış olsa dahi bundan sonra bağlayacağınız ekipmanlara ciddi zararlar verecek ve ilerleyen zamanlarda yakıt sarfiyatınızı ciddi oranlarda artıracaktır.

Ortalama 20000 kcal lik bir üründen söz ediyoruz evinizin metrekaresi vs bilgilerini bilmediğim için gene net bir cevap vermek mümkün olmaz.

Lakin 20 000 lik bir cihazın 3/4 tesisata bağlanmassı uygun olacaktır. Balkondaki boru paçınızı kontrol ederek sorunun cevabını bulabilirsiniz.

Kombi tavsiyesine gelince ben genelde bu konularda karar vermem müşterilere bırakırım.
Lakin illede bir tavsiye isterseniz forumdanda eca dan memnun olan birçok kullanıcının olduğunu belirtebilirim.

Saygılarıma.




livingston
Konu Sahibi

14 Eylül 2012; 18:36:59
quote:

Orijinalden alıntı: yigit+

Alıntıyı Göster
merhaba

dubleks bir ev var. doğalgaz olmadığı için alt katta ani su ısıtıcısı kullanılıyor. üst kata da aynısı takılması planlanıyor.
ancak üst kat için sıcak su tesisatını ayırmak mümkün olursa 60lt elektrikli termosifon taktırmak istiyoruz. bu mümkün olabilir mi? alt kat 170, üst kat 120 metrekare olan bir evde (üstte mutfak da var) üst kata gelen ana bir boru vardır diye tahmin ediyorum. bu boruya uygun bir yerden gir-çık yaparsak termosifon yukarı kata özel olmaz mı? ya da nasıl yapabiliriz?

teşekkürler

Bahsi geçen mahali görmeden böyle bir soruya cevap vermek imkansız olacaktır.
Her ustanın tesisat anlayışı farklıdır kimi sizinde sözünü ettiğiniz gibi kolon sistemi uygularken kimi tüm ana hattı tek kata döşeyerek diğer karlara branşman alır.

Uygun olanı ise sayacın bulunduğu kata suyu verdiktan sonra banyo yada mutfak mahalinden diğer kata kolon çekilerek dağıtım yapılır ve kolona vanalar eklenir...



burakekrem
15 Eylül 2012; 18:52:14
quote:

Orijinalden alıntı: livingston

Alıntıyı Göster

Sayın Burakekrem Bir konuda hata yapmışım düzeltme gereksinimi duydum.

Az önce ilgili standartı incelediğimde 1.6 megapascal a akadar kapsadığını farkettim buradan yola çıkarak ve sizin yazınızıda birleştirdiğimde ilgili ürünün tesisat için kesinlikle uygun olmadığı kanısına vardım.

Elinizdeki ürün ilgili standarda göre uygun üretilmiş lakin basıç sınıfı düşük olduğu için tesisatta kullanılmaya kesinlikle uyun değildir. (Kalorifer tesisatını tolere edebilir)

Mevcut tesisatınızdaki basınç 3,5 bar olarak uygun görülür lakin tasisatınıza bağlanan flex pn 2.5 demişsiniz bu 2.5 bar bara uygun olduğu anlamına gelir ve ilerleyen zamanlarda tesisatınızda oluşacak herhangi bir basınç artışında ilk patlayacak yer burası olacaktır.

İleride bir sorun yaşamadan önce kesinlikle değiştirilmesini öneririm.

Saygılarımla.


Bilgilendirme için teşekkürler. Servisten gelen ustaya bu hortumlar için 30 TL da fazladan para verdim fayansları kırmadan yapsın diye.
Bu durumda söktürüp tekrar doğru bir şekilde yapılması gerekecek sanırım. Kombinin resmi aşağıdaki gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakekrem -- 15 Eylül 2012; 19:07:18 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Cevap: KALORİFER VE DOĞALGAZ TESİSATI SORU CEVAP SAYFASI (GÜNCEL)  (4. sayfa)