Kullanıcı Adı:
Şifre:

Cevap: KALORİFER VE DOĞALGAZ TESİSATI SORU CEVAP SAYFASI (GÜNCEL)  (62. sayfa)
livingston
Konu Sahibi

20 Mayıs 2018; 19:06:47
quote:

Orijinalden alıntı: melancohly

Üstadlar merhaba. 3 yıldır evimizde condense 2500 kombili doğalgaz sistemimiz var. Bir yıldır soğuk su debisi normal iken sıcak suya geçildiği an debi soğuk suya oranla %70 düşüyor. Bu sebebten kombi ateşleme yapmıyor. Kombiye yakın olan mutfakta debi düşsede sıcak su gelirken uzak olan banyoda bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Evde yeni doğmuş bir bebeğimiz de var asıl sıkıntı bu. Ne önerirsiniz? Nasıl bir yol izlemeliyim ki sorunu aşabileyim?
İlk olarak kombinizin altındaki küçük olan pislik tutucuyu temizleyin, kombi altında galvaniz(Demir) malzeme varsa zaman içinde paslanarak çap daralmış olabilir kontrolünü sağlayın,
Eğer buralarda sorun yoksa sıcak su hattında kör kaynak vardır, sıcak su açıkken dar olan kesimlerden geçerken ses çıkartır orayı bulup yeniden kaynak yaptırın.

Buna gelen 2 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

20 Mayıs 2018; 19:09:56
quote:

Orijinalden alıntı: akın karaduman

Merhaba bir sorum olacaktı merkezi sistemden hattı kombinin olduğu mahale taşımak istediğimizde hattı kombiye en yakın olan peteğe gelen hattan mı almalıyız yoksa merkezi sistemin dağıtım noktasından mı taşımalıyız.
Buna karar vermek için birden fazla etkene ihtiyaç vardır, Merkezi sistemler genelde kollektörden dağılır, Kollektörünüz varsa hattı kollektörden almak zorundasınız.
Kollektörsüz direk bağlandıysa kalorifer hatıınızın en büyük çapa sahip olduğu yerden bağlantı yapabilirsiniz.



melancohly
21 Mayıs 2018; 15:27:12
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Akşam ilk işim bunu uygulamak olacak.


Bu mesajda bahsedilenler: @livingston


bahadir3790
24 Mayıs 2018; 22:17:33
Arkadaşlar, bina içine doğalgaz tesisatı döşenecek. Fakat 1.katta 4 daire var. Üçü 1+1 biri 2+1. İkinci katta aynı şekilde.Fakat üçüncü katta biri 3+2 diğeri 2+2. Bina içi doğalgaz tesisatını her daire kat mülkiyeti kanununa göre arsa payı oranında mı ödemesi gerekir yoksa her daire büyüklüklerine bakılmaksızın eşit olarak ödemek durumunda mı? Bu arada benim oturduğum daire 1+1.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

25 Mayıs 2018; 0:16:30
quote:

Orijinalden alıntı: bahadir3790

Arkadaşlar, bina içine doğalgaz tesisatı döşenecek. Fakat 1.katta 4 daire var. Üçü 1+1 biri 2+1. İkinci katta aynı şekilde.Fakat üçüncü katta biri 3+2 diğeri 2+2. Bina içi doğalgaz tesisatını her daire kat mülkiyeti kanununa göre arsa payı oranında mı ödemesi gerekir yoksa her daire büyüklüklerine bakılmaksızın eşit olarak ödemek durumunda mı? Bu arada benim oturduğum daire 1+1.
Kanun ne der yorumsuzum, İşçilik ve maliyet tablosuna bakılarak ağız başı (Daire/Saat) ücretlendirilmesi en adil olanıdır,
Nihayetinde 1+1 daire içinde, 3+2 daire içinde aynı çapta ağız bırakılacaktır.
İllede tam hak olsun derseniz sadece en üst kat %5-10 fazla fark ödemelidir, zira alt katlar için kolonu 4 kişi paylaşırken en üst katta 2 kişi paylaşmaktadır.



Merhaba iç tesisat kaynaklı mı, dişli mi olmalı?

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

2 Haziran 2018; 18:03:30
quote:

Orijinalden alıntı: iyi kötü çirkin

Merhaba iç tesisat kaynaklı mı, dişli mi olmalı?
Bu bölgenizdeki gaz dağıtım firmasının insiyatifindedir, Genelde dişli çekilir.



KaranınKarası
3 Haziran 2018; 13:54:26
Hocam merhaba, evimdeki tesisat katı yakıtlı kat kaloriferine ait.
Benim kullandığım odaya ait peteklere en son ulaşan ısıyı tam tersine döndürebilir miyiz acaba? Kırmızı ok ile çizdiğim istikamette olabilir mi?
Teşekkür ediyorum.





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 3 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @livingston


melancohly
7 Temmuz 2018; 19:07:32
quote:

Orijinalden alıntı: livingston

İlk olarak kombinizin altındaki küçük olan pislik tutucuyu temizleyin, kombi altında galvaniz(Demir) malzeme varsa zaman içinde paslanarak çap daralmış olabilir kontrolünü sağlayın,
Eğer buralarda sorun yoksa sıcak su hattında kör kaynak vardır, sıcak su açıkken dar olan kesimlerden geçerken ses çıkartır orayı bulup yeniden kaynak yaptırın.
Alıntıları Göster

Bu işlemler sonrası çözüm olmadı. Bina girişinden itibaren evin eski demir tesisatını plastik borularla yenilettim. Mutfakdan ve banyo lavabosundan akan sıcak soğuk suların debileri eşit ve kombi devreye giriyor. Banyo duş yerinden akan soğuk su debisi gayet iyiyken sıcak su debisi o kadar düşük ki kombi yine devreye girmiyor. O kadar masraf ve emek ardına ana sorun yine çözülmedi. Aklıma banyo bataryası arızalı mı sorusu geliyor ama soğuk su debisi mükemmel geliyor. Ciddi anlamda yardımınızı ve fikrinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



gfbmert
7 Kasım 2018; 22:36:46
Merhaba. Merkezi sistemli bir daireye yeni taşındım. Portmantonun içinde 6 mavi 6 kırmızı vana var. Peteklerin tam performanslı çalışması için tamamını tamamen açmalı mıyım? Ya da nasıl ayarlamalıyım kırmızı ve mavi vanaları? Teşekkürler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 4:40:46
maviler kaloriferden gelen hat, Kırmızılar kalorifere giren hatların vanasıdır.
Tamamını çalıştırmak için hepsinin açık konumda olması gerekir.


Bu mesajda bahsedilenler: @gfbmert


Sirkulasyon pompası olduğu yerde 180 derece ters monte edilirse istediğiniz olur..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @KaranınKarası


Sirkulasyon pompası olduğu yerde 180 derece ters monte edilirse istediğiniz olur..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @KaranınKarası


quote:

Orijinalden alıntı: KaranınKarası

Hocam merhaba, evimdeki tesisat katı yakıtlı kat kaloriferine ait.
Benim kullandığım odaya ait peteklere en son ulaşan ısıyı tam tersine döndürebilir miyiz acaba? Kırmızı ok ile çizdiğim istikamette olabilir mi?