Kullanıcı Adı:
Şifre:

Cevap: KALORİFER VE DOĞALGAZ TESİSATI SORU CEVAP SAYFASI (GÜNCEL)  (62. sayfa)
livingston
Konu Sahibi

20 Mayıs 2018; 19:06:47
quote:

Orijinalden alıntı: melancohly

Üstadlar merhaba. 3 yıldır evimizde condense 2500 kombili doğalgaz sistemimiz var. Bir yıldır soğuk su debisi normal iken sıcak suya geçildiği an debi soğuk suya oranla %70 düşüyor. Bu sebebten kombi ateşleme yapmıyor. Kombiye yakın olan mutfakta debi düşsede sıcak su gelirken uzak olan banyoda bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Evde yeni doğmuş bir bebeğimiz de var asıl sıkıntı bu. Ne önerirsiniz? Nasıl bir yol izlemeliyim ki sorunu aşabileyim?
İlk olarak kombinizin altındaki küçük olan pislik tutucuyu temizleyin, kombi altında galvaniz(Demir) malzeme varsa zaman içinde paslanarak çap daralmış olabilir kontrolünü sağlayın,
Eğer buralarda sorun yoksa sıcak su hattında kör kaynak vardır, sıcak su açıkken dar olan kesimlerden geçerken ses çıkartır orayı bulup yeniden kaynak yaptırın.

Buna gelen 2 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

20 Mayıs 2018; 19:09:56
quote:

Orijinalden alıntı: akın karaduman

Merhaba bir sorum olacaktı merkezi sistemden hattı kombinin olduğu mahale taşımak istediğimizde hattı kombiye en yakın olan peteğe gelen hattan mı almalıyız yoksa merkezi sistemin dağıtım noktasından mı taşımalıyız.
Buna karar vermek için birden fazla etkene ihtiyaç vardır, Merkezi sistemler genelde kollektörden dağılır, Kollektörünüz varsa hattı kollektörden almak zorundasınız.
Kollektörsüz direk bağlandıysa kalorifer hatıınızın en büyük çapa sahip olduğu yerden bağlantı yapabilirsiniz.



melancohly
21 Mayıs 2018; 15:27:12
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Akşam ilk işim bunu uygulamak olacak.


Bu mesajda bahsedilenler: @livingston


bahadir3790
24 Mayıs 2018; 22:17:33
Arkadaşlar, bina içine doğalgaz tesisatı döşenecek. Fakat 1.katta 4 daire var. Üçü 1+1 biri 2+1. İkinci katta aynı şekilde.Fakat üçüncü katta biri 3+2 diğeri 2+2. Bina içi doğalgaz tesisatını her daire kat mülkiyeti kanununa göre arsa payı oranında mı ödemesi gerekir yoksa her daire büyüklüklerine bakılmaksızın eşit olarak ödemek durumunda mı? Bu arada benim oturduğum daire 1+1.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

25 Mayıs 2018; 0:16:30
quote:

Orijinalden alıntı: bahadir3790

Arkadaşlar, bina içine doğalgaz tesisatı döşenecek. Fakat 1.katta 4 daire var. Üçü 1+1 biri 2+1. İkinci katta aynı şekilde.Fakat üçüncü katta biri 3+2 diğeri 2+2. Bina içi doğalgaz tesisatını her daire kat mülkiyeti kanununa göre arsa payı oranında mı ödemesi gerekir yoksa her daire büyüklüklerine bakılmaksızın eşit olarak ödemek durumunda mı? Bu arada benim oturduğum daire 1+1.
Kanun ne der yorumsuzum, İşçilik ve maliyet tablosuna bakılarak ağız başı (Daire/Saat) ücretlendirilmesi en adil olanıdır,
Nihayetinde 1+1 daire içinde, 3+2 daire içinde aynı çapta ağız bırakılacaktır.
İllede tam hak olsun derseniz sadece en üst kat %5-10 fazla fark ödemelidir, zira alt katlar için kolonu 4 kişi paylaşırken en üst katta 2 kişi paylaşmaktadır.



Merhaba iç tesisat kaynaklı mı, dişli mi olmalı?

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

2 Haziran 2018; 18:03:30
quote:

Orijinalden alıntı: iyi kötü çirkin

Merhaba iç tesisat kaynaklı mı, dişli mi olmalı?
Bu bölgenizdeki gaz dağıtım firmasının insiyatifindedir, Genelde dişli çekilir.



KaranınKarası
3 Haziran 2018; 13:54:26
Hocam merhaba, evimdeki tesisat katı yakıtlı kat kaloriferine ait.
Benim kullandığım odaya ait peteklere en son ulaşan ısıyı tam tersine döndürebilir miyiz acaba? Kırmızı ok ile çizdiğim istikamette olabilir mi?
Teşekkür ediyorum.





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 3 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @livingston


melancohly
7 Temmuz 2018; 19:07:32
quote:

Orijinalden alıntı: livingston

İlk olarak kombinizin altındaki küçük olan pislik tutucuyu temizleyin, kombi altında galvaniz(Demir) malzeme varsa zaman içinde paslanarak çap daralmış olabilir kontrolünü sağlayın,
Eğer buralarda sorun yoksa sıcak su hattında kör kaynak vardır, sıcak su açıkken dar olan kesimlerden geçerken ses çıkartır orayı bulup yeniden kaynak yaptırın.
Alıntıları Göster

Bu işlemler sonrası çözüm olmadı. Bina girişinden itibaren evin eski demir tesisatını plastik borularla yenilettim. Mutfakdan ve banyo lavabosundan akan sıcak soğuk suların debileri eşit ve kombi devreye giriyor. Banyo duş yerinden akan soğuk su debisi gayet iyiyken sıcak su debisi o kadar düşük ki kombi yine devreye girmiyor. O kadar masraf ve emek ardına ana sorun yine çözülmedi. Aklıma banyo bataryası arızalı mı sorusu geliyor ama soğuk su debisi mükemmel geliyor. Ciddi anlamda yardımınızı ve fikrinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



gfbmert
7 Kasım 2018; 22:36:46
Merhaba. Merkezi sistemli bir daireye yeni taşındım. Portmantonun içinde 6 mavi 6 kırmızı vana var. Peteklerin tam performanslı çalışması için tamamını tamamen açmalı mıyım? Ya da nasıl ayarlamalıyım kırmızı ve mavi vanaları? Teşekkürler



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


livingston
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 4:40:46
maviler kaloriferden gelen hat, Kırmızılar kalorifere giren hatların vanasıdır.
Tamamını çalıştırmak için hepsinin açık konumda olması gerekir.


Bu mesajda bahsedilenler: @gfbmert


Ozan Artun
13 Kasım 2018; 20:08:13
Sirkulasyon pompası olduğu yerde 180 derece ters monte edilirse istediğiniz olur..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @KaranınKarası


Ozan Artun
13 Kasım 2018; 20:08:46
Sirkulasyon pompası olduğu yerde 180 derece ters monte edilirse istediğiniz olur..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @KaranınKarası


Ozan Artun
13 Kasım 2018; 20:09:19
quote:

Orijinalden alıntı: KaranınKarası

Hocam merhaba, evimdeki tesisat katı yakıtlı kat kaloriferine ait.
Benim kullandığım odaya ait peteklere en son ulaşan ısıyı tam tersine döndürebilir miyiz acaba? Kırmızı ok ile çizdiğim istikamette olabilir mi?
Teşekkür ediyorum.


Sirkulasyon pompası olduğu yerde 180 derece ters monte edilirse istediğiniz olur..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



tekkkin
18 Kasım 2018; 21:42:38
Her katta 4 daire olan 10 katlı bir apartmandayiz. Merkezi sistem Doğal Gazlı. Kazandan 4 cepheye 3 er farklı yoldan dağıtım oluyor.

Kazan ilk yandığında bizim cephe ısınması gayet iyi oluyor. Ama sonra birden soğuyor. Karşı cephede ise sıcaklık neredeyse aynı şiddette devam ediyor. Bir söyledim görevli gitti bakıyım dedi hemen ısınmaya başladı, 2 söyledim aynı şekil... Yöneticiye söyledim, tesisatı yapan dinlenmeye geçtiğinde 2 cepheye gönderecek şekilde yapmış nasıl yapmışsa falan dedi...

Şimdi ben hiçbir şeyden anlamadan yazdım. Sorun nedir? Geçen sene böyle değildi?...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



tekkkin
18 Kasım 2018; 21:52:45
Her katta 4 daire olan 10 katlı bir apartmandayiz. Merkezi sistem Doğal Gazlı. Kazandan 4 cepheye 3 er farklı yoldan dağıtım oluyor.

Kazan ilk yandığında bizim cephe ısınması gayet iyi oluyor. Ama sonra birden soğuyor. Karşı cephede ise sıcaklık neredeyse aynı şiddette devam ediyor. Bir söyledim görevli gitti bakıyım dedi hemen ısınmaya başladı, 2 söyledim aynı şekil... Yöneticiye söyledim, tesisatı yapan dinlenmeye geçtiğinde 2 cepheye gönderecek şekilde yapmış nasıl yapmışsa falan dedi...

Şimdi ben hiçbir şeyden anlamadan yazdım. Sorun nedir? Geçen sene böyle değildi?...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



svkthsyn
21 Kasım 2018; 9:43:03
Merhaba

Kolay gelsin arkadaşlar evi kabaca çizdim ve ölçülendirdim.

Eski kalorifer sisteminde borular metal olduğu için değiştirelim diye düşündük 15 senelik bina. Bunun içinde mobil sistem yapalım dedik parkesi vs en baştan döşeneceği için.

Bir kaç sorum olacak arkadaşlar size.

1.Kullanacağımız kombi baymak eco s elverişli olur mu.

2.hangi odaları çapraz bağlantı hangi odaları alt alt yapmalıyım.

3.kollektör vana vs bağlantıları hangi marka olmalı .

4. Çapraz bağlantı yapacağımız kaloriferler için uzatma borusunu nasıl kullanmalıyız ve istediğim ölçüde bulabilirmiyim pemcere mesafeleri değişiyor çünkü.

5.hangi boruyu kullanmalıyım. Spralli boru diye biliyorum ama keçeli boru diye bir şey duydum nedir ne değildir bilmiyorum.

6.çıkış ( dönüş ) vanası kullanmanın faydası nedir zararı nedir ?

7. Termostatlı vana kullanmalımıyım ?

Yardımlarını bekliyorum arkadaşlar teşekkür ederim.




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



okoroglu
26 Aralık 2018; 14:03:33




Arkadaşlar merhaba, petek yerleşim ekteki gibi olacaktır.

Sizce en doğru gruplama bu mu ? ( Kolektörlü sistem istemiyorum ) Fotoğrafta temiz su tesisatı da vardır . Düz çizgili temiz su tesisatını temsil ediyor.



Birde bu hatta göre kullanılacak boru nereye kadar 32 lik yapmam gerekir ? Neresi 25 lik olacaktır ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



hasanemmii
26 Aralık 2018; 15:05:06
Merhaba
Aşağıdaki petek bağlantısı hakkında bilgi verebilir misiniz?







buz61
6 Ocak 2019; 13:10:45
Merhaba. Merkezi ısıtma sisteminde iki kat arasındaki dikey kalorifer borusu (üst kata çıkan ya da alt kata inen) arızalanırsa bunun masrafını apartman yönetimi mi öder yoksa daire sakini mi?

Kat mülkiyeti kanununa göre açık olarak yazılmamış ama ortak alanı yönetim öder yazıyor. Bu konuda dava sonucu var mı? Yorumlayarak çözülebilecek gibi durmuyor, çünkü başka kaynaklarda bir çok yorum okudum. Hiç biri yorumla çözüme ulaşamamış. Sonuçlandırılmış bir dava bu işi çözer.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buz61 -- 6 Ocak 2019; 13:41:9 >



Cevap: KALORİFER VE DOĞALGAZ TESİSATI SORU CEVAP SAYFASI (GÜNCEL)  (62. sayfa)