Kullanıcı Adı:
Şifre:

Kmde 50 Kuruş Yakıyor , Fiat Marea
Fiat Marea 20V
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 8:56:04
Merhaba, Aracım Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103 hp , yaz ayından itibaren şunu farkettimki araç şehir içi kilometrede 50 kurus lpg tüketiyor.

Orjinal fabrika verisi şehir içi 11.6 litre benzin olan araç lpgde ne kadar yakıt tüketir? Ben % 20 daha fazla tüketir biliyorum. Bu hesaba göre 100 kmde 13.92 litre

lpg tüketmesi gerekiyor ancak facebooktaki marea gruplarında konuları okuduğumda benim gibi yakıt tüketen nadir var herkes az yakıyor 35 40 kuruş civarı konuşuyor.

Lpgciye götürsem abi ayarların tam diyecek 20 lira alıp yollayacak tabi en son lpgye ayar yaptırmaya gittiğimde 1 yıl oldu. Aracı eski olanlar şehiriçi yakıtınız nasıl?

dün 10 liralık gaz aldım denemek için 3.47 den 2,88 litre tam 20 km dedi şehiriçi bitti.


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Kuruş hesabı yapanlar zaten anlamıyor muhtemelen

Kaç litre yaktığını sjylüyorum bana kuruş söyle diyo

Litre ile fiyatı çarpmayı bilmiyo çoğu fii tarihinde 30krş yakıyormuş halen 30 krş yakıo diyo
Cezdim34 - 9 gün önce

Sen 30-40 kuruş diyenlere inanma,kimse benim arabam fazla yakıyor demez.zaten mareada az yakan bir araç değil gayet normal bir değer.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



karahancer2
8 Kasım 2018; 9:16:18
Normal 45-55 arası yakar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



legendboxer
8 Kasım 2018; 9:23:14
Ben 2014 yılında 1 yıl kadar kullandım. Lpg de yakıtından çok memnundum.



Cezdim34
8 Kasım 2018; 9:29:22
Kuruş hesabı yapanlar zaten anlamıyor muhtemelen

Kaç litre yaktığını sjylüyorum bana kuruş söyle diyo

Litre ile fiyatı çarpmayı bilmiyo çoğu fii tarihinde 30krş yakıyormuş halen 30 krş yakıo diyo



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



ccecy
8 Kasım 2018; 9:35:56
LPG'yi 3.47 den alsanız dahi benzine göre %20 fazla yanacağı için maliyeti 4.16 olur. Aracın şehir içi fabrika verisi bile hesaplansa şehir içinde en az 48kuruş tüketir. Fabrika verisinden fazla yakacağına göre taban 48-60kuruş arası olur. Matematik hesabı yapınca gerçeği kimse kabullenmiyor,kızıyor.



dangerousman
8 Kasım 2018; 9:40:02
Genel araç kullanıcısı davranışı. Aracı her zaman cok az yakar çok memnundur, sattıktan sonra sattım kurtuldum.
Bence yakıtınız gayet normal.



Fiat Marea 20V
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 9:42:21
aynen arkadaşlar siz daha objektif oluyorsunuz , boş yere sanayiye uğramaya gerek yok o zaman zaten senede 1 uğruyorum tek sıkıntımız yakıt olsun o zaman . şehirler arası zaten uygun şehiriçi de kabul edeceğiz, teşekkür ederim herkese. Aklımda tereddüt kalmıştı dün 10 liralık alıp deneyim dedim 20 kmde bitince birde buradan akıl alayım dedim.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


wehby
8 Kasım 2018; 9:47:52
sağlıklı bir marea lpg de 10-12 litre arası yakar...bence bir sorun var araçta...

Buna gelen 2 yanıtı gör.


beyinsis
8 Kasım 2018; 9:53:12
quote:

Orijinalden alıntı: wehby

sağlıklı bir marea lpg de 10-12 litre arası yakar...bence bir sorun var araçta...
benzinde o kadar yakar.



Alisilin07
8 Kasım 2018; 9:57:36
Benim Serçe de 13- 14lt lpg yakıyor.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



ttfvol
8 Kasım 2018; 10:03:53
benzin 7 tl civarı olmuş hala km de kaç kuruş hesabımı yapıyorsunuz, dün itibari ile motosiklet almış bir forumdaşınız olarak allah kurtarsın beyler bayanlar..



Fiat Marea 20V
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 10:08:48
quote:

Orijinalden alıntı: wehby

sağlıklı bir marea lpg de 10-12 litre arası yakar...bence bir sorun var araçta...
hocam benim marea normal mareadan 135 kg daha ağır ve yakıtta 11.5 litre

normal marea 11 litre ve 1140 kg

benim weekend 11.5 litre ve 1275 kg



e30 m3
8 Kasım 2018; 10:26:29
10 liralık alarak hesap yapılmaz depoyu doldurup denenmeli



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Kasto_37
8 Kasım 2018; 11:10:13
Bu yakıt gayet normal. Belki bi miktar düşürülebilir, yumuşak kullanım, kısa mesafe kullanmama, doğru lastik basıncı, gerekli bakimlar vb şeyler yapılarak.



Lpg kullananların en büyük hatası 2 tüketim arasını hesap edip, benzini katmamak. Lpg de çoğu zaman basınç farkı olduğu için her fulllemede aynı oranda dolmuyor. Benim tavsiyem 1000 km ortalaması veya 3-4 depo ortalaması hesabı yapmak, hatta aynı istasyon ve pompadan hesabınızı yapın.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



fx82ms
8 Kasım 2018; 11:20:16
Kuş serisi bile 12-13 lt lpg yakıyor şehir içi

Senin araç 14 lt lpg yakar şehir içi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Fiat Marea 20V
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 11:28:31
yanlış anlamayın full depo hiç ölçmedim 6 aydır

ancak hep aynı benzinlikten aynı yerden alırım

50 lira şehir içi 100 km dedimi biter

benzini ölçtüm nasıl ölçüyorum araç lpgye geçtiğinde kmyi hesaplıyorum

ancak şunu farkettim araç benzinde lpgdeki gibi atik değil , benzinde araba hemen gaza basıyım gidiyim modunda değil

ancak lpgde gaza hangi devirde basarsan hemen ataklaşıyor

Buna gelen 2 yanıtı gör.


quote:

Orijinalden alıntı: Fiat Marea 20V

aynen arkadaşlar siz daha objektif oluyorsunuz , boş yere sanayiye uğramaya gerek yok o zaman zaten senede 1 uğruyorum tek sıkıntımız yakıt olsun o zaman . şehirler arası zaten uygun şehiriçi de kabul edeceğiz, teşekkür ederim herkese. Aklımda tereddüt kalmıştı dün 10 liralık alıp deneyim dedim 20 kmde bitince birde buradan akıl alayım dedim.
Araçta sorun yoksa bakımı tamsa 100km de 12 litre LPG yakar o da 3.30 dan gaz alsan 40 kuruş olr .bu bütün atmosferik ler için geçerli.



Ha sen bilinçsiz bir şekilde araç kullanırsın.kirmizida roket gibi kalkar bir gaz bir fren şeklinde gider manyak gibi devir saati ni 30 un altına düşürmeden gidersen araba 50 de yakar 70 de. Sonra ağlarsın sağda solda uhu uhu diye. LPG ayarı denen şeyde tam saçmalık düzgün bir şekilde montajı olduysa ayarı mayari bozulmaz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



furkantasdemir
8 Kasım 2018; 11:36:08
Benzin pompanı da kontrol ettir hocam.Benzine geçince ilk gaz tepkin zayıfladıysa genelde pompa ömrünün sonuna yaklaşmış oluyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Fiat Marea 20V


Kmde 50 Kuruş Yakıyor , Fiat Marea