Kullanıcı Adı:
Şifre:

Cevap: Mikrotikçiler buraya Mikrotik Türkçe Forum? Sorularım var..  (7. sayfa)
Elindeki cihaz 5ghz etraftaki 2.4ghz bandındaki ağlara ne yazıkki bağlanmaz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @wise09


sekomiko
21 Mayıs 2017; 19:44:19
Arkadaşlar merhaba, Elimde şuan RB3011 cihazı var . Sistemim uydunetin verdiği modemi bridge moda alıp 1. porttan mikrotiğe bağladım kendim de başka bir lan portumdan çıkış alıyorum. Mikrotiği quick setupla kurdum Guzelce ip adresi.

İnternet bağlantım var ancak speedtest tam download testi yapamıyor. Ve dosya indirirken en yüksek hızla başlayıp sonra neredeyse sıfıra kadar iniyor indirme hızım bir müddet sonra tekrar artıp tekrar azalıyor. Bunun sebebi nedir

Ana modemi bridge değil de router olarak kullandığım zaten böyle sıkıntılar yaşamıyorum sadece mikrotik üzerinden bağlanınca oluyor



Meretten
20 Temmuz 2017; 16:21:41
Arkadaşlar,
Aşağıdaki resimdeki sistemi kurdum. SXT HG5 AC 100 metre için biraz overkill oldu ama binamızda fiber bağlantı olmadığı için zorunlu olarak 100 metre ilerideki annemin evinden 100 Mbps interneti eve getirdim. Kayıp yok, sistem düzgün çalışıyor. ASUS RT-AC5300 tanımlarken AP olarak değil router olarak seçtim. Bu nedenle iki IP adresi var. Soruma gelince Huewi 253s modemden PC'ye (192.168.2.10) port yönlendiremiyorum. Port Yönlendirme nedir bilirim. Daha önce portacma.com sitesini yapmıştım, bugünkü delikanlıların çoğu port açmayı oradan öğrenmişlerdi.
Ben Huewi modemden (192.168.1.1), ASUS routere (192.168.1.25) port yönlendirdim.
ASUS routerden (192.168.2.1), PC'ye (192.168.2.10) port yönlendirdim.
Portları test ettiğimde kapalı görünüyor.
Bu sistemde SXT HG5 AC lerin sorun yarattığını düşünüyorum. Ne yapmam lazım?
Kalın salıcakla,
Meret ;)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meretten -- 20 Temmuz 2017; 16:23:0 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


mehmet_alp
Konu Sahibi

21 Temmuz 2017; 21:02:36
Mikrotik WiFi tecrübem yok. Ama en azından Asus ve Huawei nin port yönlendirmesini Test edebilirseniz, sorunun mikrotikten kaynaklandığı emin olunabilinir.


Bu mesajda bahsedilenler: @Meretten


Meretten
22 Temmuz 2017; 16:02:39
Routeri devreden çıkardım. SXT HG5 AC Clientten gelen kabloyu direk bilgisayara bağlayıp portchecker (portforward.com) programıyla test ettim. Port kapalı görülüyor. Mikrotikler arasında port açmam gerekiyor galiba ama nasıl yapılacağını bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla APler için port açmaya gerek yok.
Meret ;)

Buna gelen 1 yanıtı gör.


mehmet_alp
Konu Sahibi

22 Temmuz 2017; 21:08:26
Bende sadece RB450G var. Kurcalamaya kurcalamaya bunuda unuttum..
Bu Wifiler Router değil dimi?
Ben LAN soketlerini Switch mişi gibi olması için, winbox daki interfaces sekmesindeki menüde ki Master port seçimini yaparak yaptım. Wifi lerde menü nasıl oluyor bilmiyorum..


Bu mesajda bahsedilenler: @Meretten


merhaba arkadaşlar yeni bir mikrotik router aldım mikrotikle ilk tanışmamız diyebilirim öğrenmek istediğim şey şu ki
lan 1 portuna modemi bağladım lan 2 portundan switchlere kameralara ve diğer cihazlara switch üerinden dağitim var

lan 2 portunda dhcp server kurulu 192.168.1.100 den ip dağitıyor
ben ağda bulunan switche bağlı bazı clientlere farkli bir bloktan ip vermek istiyorum
ki bu iki blok yerel ağda birbirlerini göremesin hiçbir şekilde bağlantı kurmasın ve ayrıca ağa bağlanabilecek kullanıcı sayısını artırmak istiyorum
ama sistemin yapısı gereği router çıkışı tek lan dan yapılıyor bu işi nasıl yaparım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altiparmak1982 -- 4 Mart 2018; 16:5:34 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


difox050
4 Mart 2018; 21:28:09
yönetilebilir swicle yaparsınız


Bu mesajda bahsedilenler: @altiparmak1982


karayel90
15 Temmuz 2018; 18:53:46
Arkadaşlar elimde mikrotik marka bi cihaz var bu cihazda internette kopmalar gibi sorunlar yaşıyorum everest-ewr 301 marka repeater ile beraber (dhcp modunda kullanıyorum) mikrotik cihazı birbirine kablolu bi şekilde iletişim kurduruyor everest cihazdan internete çıkıyorum yanlız baştada söylediğim gibi ara ara kopmalar yaşıyorum şu an ise 2 saatten beri uğraşıyorum internete çıkamadım cihaz hakkında çok fazla bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



baden
2 Ağustos 2018; 18:27:00
Mikrotik kullanan arkadaşlar için küçük bir uyarı.

6.29 ile 6.42 arasındaki yazılımlarda winbox portundan cihaza sızılabiliyor! Cryptominer inject ediliyor.

23 Nisan 2018 de bu farkedilmiş ve 6.42.1 ile düzeltilmiş.

Bu nedenle "doğrudan internete açılan" ve standart winbox portunu kullanan ve 6.29 ila 6.42 arası sürümlü cihazlarınıza girilmiş olabilir.

Gördüğüm kadarıyla,
Tools/Script içinde bir script ve bunun zamanlayıcısı ekleniyor. Bu script bir ip üzerinden dosya flech ediyor. "mikrotik.php" Files bölümünde bu isimli bir dosya görürseniz etkilenmişsiniz demektir.

Aytıca tüm Firewall/Filtrer kurallarını da disable edilmiş göreceksiniz.

Bir de IP/Socks'u aktive ediyor.

Yapmanız gereken:
!!Önce mutlaka backup ve export alıp PC nize indirin!!
1. Yazılım güncellemesi ve ardından Firmware güncellemesi yapın.
2. Mutlaka Şifrenizi değiştirin. Güncellemeden sonra da şifreniz deşifre olduğundan olay bağlanmaya devam ediyorlar. Güncelleme sadece açığı kapatıyor.
3. Güncellemelerden sonra Firewall/Filter filtrelerini düzeltin ve gerekirse yeniden yapılandırın, Eklenen Script'i ve Schedule'ını silin. Socks'u disable edin. Files içinde de "mikrotik.php" dosyasını silin.
4. (isteğe bağlı öneri) IP/services Winbox portunu değiştirin (uzak bağlantı için filter'da yönlendirme portunu da değiştirmeyi unutmayın)ve kullanmadığınız portları kapatın.

Daha fazlası için:

https://forum.mikrotik....wtopic.php?f=2&t=137570

https://blog.mikrotik.c...nbox-vulnerability.html

Kolaylıklar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baden -- 2 Ağustos 2018; 18:28:53 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


baden
22 Ağustos 2018; 23:56:40
Merhabalar, Bir arkadaş özelden bir soru sormuş ama özelden cevap veremedim. Mikrotik kullandığını düşünerek buraya cevap vermek istedim.

Cevap:
Sanal Metro, bu hizmeti sunanların verdikleri bir isim muhtemelen. Aslında tunel bonding yapıyorlar. Yaptığım yada kullandığım bir şey değil ama biraz araştırınca nasıl yapıldığını teorik öğrenmek mümkün. %10-%20 ye yakın kayıp olabildiğini okudum. Ama çok gerekliyse hiç yoktan iyi olabilir. Genelde internet bağlantısı için değil de iki lokasyon arası noktadan noktaya bağlantı için kullanılıyor.

5 VDSL hattınız 50/4 hızları olsa kayıplar çıkınca 200-220 Mbit download (böyle bir hız verdiklerini sanmam ama) ve 15-18 Mbit arası upload teorik olarak görebilirsiniz.

Normal olarak, mikrotik ile düzgün FW filtrelemesi, queuesve PCC yada NTH loadbalance ile devam edebilirsiniz sanırım.

Kolaylıklar...


Bu mesajda bahsedilenler: @Ukde


mehmet_alp
Konu Sahibi

1 Eylül 2018; 10:50:39
30 Ağustos 2018. RB450G de başıma geldi. Cihazların bir kısmı internete girmemeye başlayınca sizin mesajınız aklıma geldi. Aynen öyle olmuş. Şimdilik hemen 2017 yedeğini restore ettim. Yazdığıız düzenlemeleri yapacağım. Sağolun. Sürümümü V6.30.1..


Bu mesajda bahsedilenler: @baden


baden
7 Eylül 2018; 15:08:22
Mikrotik RB1100 alternatifi ve neredeyse RB3011 fiyatına yakın yeni iki cihaz çıkarmış.

RB4011iGS+RM (tavsiye edilen fiyatı 199$)
https://mikrotik.com/product/rb4011igs_rm

RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN (tavsiye edilen fiyatı 249$)
https://mikrotik.com/pr.../rb4011igs_5hacq2hnd_in

Wifi versiyonunun PCB yapısını da aşağıdaki adresten görmek mümkün.
https://weblance.com.ua...d-wi-fi-s-mimo-4x4.html

LCD ekran, USB ve SD card desteği yok.



thunder11
15 Eylül 2018; 13:56:23


Arkadaşlar resimdeki bir network var. Kendi evimde Routeros kurdum ve access pointlerden bağlanıp ip alıp internete sorunsuz çıkabiliyorum . Ama annemin evinde aynı şekilde mikrotikten ip alıp networke bağlanabildiğim halde internet yok. Yardımcı olabilecek varmı?



mikrotikmaster
30 Kasım 2018; 12:05:41
sorununuz devam ediyorsa uzaktan bağlanarak yardımcı olabilirim


Bu mesajda bahsedilenler: @thunder11


kucukoglu
3 Aralık 2018; 22:20:57
Valla kullanmadım mikrotik ama çok tavsiye ediyorlar.



Cevap: Mikrotikçiler buraya Mikrotik Türkçe Forum? Sorularım var..  (7. sayfa)