Kullanıcı Adı:
Şifre:

Samsung resmen çentik tasarımına geçti
ekrem71
Konu Sahibi

8 Kasım 2018; 2:01:46

Akıllı telefon pazarını saran çentikli ekran trendine uzun süre direnen Samsung bundan vazgeçmiş görünüyor. Geliştirici konferansında önümüzdeki dönemin telefonlarında yer alacak 3 çentik tasarımı tanıtıldı.

 

3 farklı tasarım
 

Daha önce de sızdırıldığı üzere Infinity-V, Infinity-U ve Infinity-O şeklinde 3 isim tescillenmiş. O dönem bunların ne anlama geldiği tam olarak bilinemiyordu ancak şimdi ekran tasarımına işaret ettiği ortaya çıktı. Bununla birlikte Samsung yine detayları karanlıkta bıraktı ve tam görüntüler vermedi.

 

Ayrıca Bkz.Kullanıcı ara yüzünde yeni dönem: Samsung One

Infinity-V ismi ekranda V şeklinde çentik barındıran telefonlarda kullanılacak. Yine çok ince kenar ve alt çerçeveler ile tam ekran olarak adlandırılan çerçevesiz tasarım ortaya çıkacak. Infinity-U ise su damlası şeklinde çentik tasarımına işaret ediyor.

 

Infinity-O ise daha farklı bir tasarıma işaret ediyor. İlk olarak Galaxy A8s modelinde ve sonrasında Galaxy S10 serisinde kullanılması beklenen bu tasarım ekrana entegre delikler içerisinde sensörlerin yer alacağını gösteriyor. Hali hazırda Oppo da bu tasarımı bir akıllı telefonunda görücüye çıkarmaya hazırlanıyor. Samsung One UI ara yüzünün bu çentiklere destek vereceğini hatırlatalım. Ayrıca mevcut çerçevesiz tasarıma da yeni bir iyileştirme yapılmış gibi görünüyor. 

 

Samsung’un da trende katılmasıyla artık akıllı telefon pazarında çentik kullanmayan üretici yok gibi. Bundan böyle çentikli ekran tasarımının daha da gelişerek yoluna devam edeceğini söyleyebiliriz.

 


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Notcha karşı olanların hepsi hiç eline notch telefon alıpta en az 1-2 gün kullanmamış net. Başta Bende ön yargılıydım ama mi 8 kullandıktan sonra tamamen sevmeye başladım. Gerekli bilgiler saat ope...
TITAN - 9 gün önce
Samsung kadar tükürdüğünü yalayan bir firma daha yok sanırım
kymelria - 9 gün önce
Çentik gibi bir kusura isim ve logo yapıp özellik gibi sunmak nedir ya.
Escapetolife - 9 gün önce
Artık sen de herkes gibisin Samsung.
Starrk35 - 9 gün önce
En iyi çentik hiç doğmamış var olmamış bahsi bile geçmemiş çentiktir. :)
stalker(1979) - 9 gün önce
Evet son kalemiz de düştü. Samsung da çentik belasına yenik düştü ne yazık ki. ALLAH BELANI VERSİN ÇENTİK.
stalker(1979) - 9 gün önce
Ne guzel cercevesize yakin ekranlarin var be kardesim. Onu daha da gelistirmek yerine centik isine girmek nedir? Nerde kaldi ozgunluk?
Das Boot - 9 gün önce
En iyi çentik, ölü çentiktir.
sniper23 - 9 gün önce

Starrk35
8 Kasım 2018; 2:38:42
Artık sen de herkes gibisin Samsung.



esmerbuyucu
8 Kasım 2018; 3:25:59


V4LKyR
8 Kasım 2018; 5:56:46
Samsung açısından talihsiz bir hareket. Şahsen bir Apple savaşçısı olsaydım mahvetmiştim şimdi Samsung'u.



TITAN
8 Kasım 2018; 5:59:34
Notcha karşı olanların hepsi hiç eline notch telefon alıpta en az 1-2 gün kullanmamış net. Başta Bende ön yargılıydım ama mi 8 kullandıktan sonra tamamen sevmeye başladım. Gerekli bilgiler saat operatör wifi falan yukarıda notchın yanında bu sayede ekran daha geniş, daha ferah.

Su damlasını falan görmedim ama geleneksel notch başarılı bir inovasyondur. Apple da başarıyla tutturdu. Siz anca çemkirin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TITAN -- 8 Kasım 2018; 6:1:26 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


kymelria
8 Kasım 2018; 6:58:14
Samsung kadar tükürdüğünü yalayan bir firma daha yok sanırım



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


kotukoylu
8 Kasım 2018; 8:24:56
Teknolojiye yön veren firmalara akıl vermek ne haddimize



Kayrabey
8 Kasım 2018; 9:12:46
Bence de çentik çok hoş... Katılıyorum sana...


Bu mesajda bahsedilenler: @TITAN


Kayrabey
8 Kasım 2018; 9:13:03
Mecbur yapacaktı ne zannediyordunuz ki...



WB
8 Kasım 2018; 9:28:56
Apple’a yenilik getirme noktasinda o kadar elestiri yoneltsekte rakipleri actigi yoldan ilerlemeye devam ediyor..



Ekrem71.5
8 Kasım 2018; 9:32:36
Arkadaşlar olay apple dan önce çıktı diye 50 kere yazıldı nedir bu apply luk ya asıl çalan apple bu tasarımı. Marka büyük diye göze battı ilk yapmış gibi oldu. Bu arada reisin herkese selami var dolar yılbaşını görmeden 4 e düşecek



The R0CK
8 Kasım 2018; 9:54:37





mgokhanozen
8 Kasım 2018; 10:17:25
Samsung'u, Apple'ı trendi takip ediyorlar diye eleştirmemeliyiz. Büyük firma olmak Nokia gibi yanlış yolda ısrar etmek değil, yön nereye doğruysa onu takip etmektir.



batuta
8 Kasım 2018; 10:53:59
Samsung’dan devrimci bi yenilik beklerdik ama en büyük rakibinin yoluna gitti



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Tlg3
8 Kasım 2018; 10:58:38
Geç bile kaldı



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



___Lawyer___
8 Kasım 2018; 10:58:47
Paylaşılan concept videosunda sadece kamera var ve full ekrandan oluşan bir telefon var. O kameranın orada bulunması çentik oluyorsa diyecek bir şey yok. Bu kadar saçma düz bir haber görmedim. İnsanları fazlasıyla yanıltıyorsunuz



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



A. Burak
8 Kasım 2018; 11:02:50
Sony kaldı geriye ama o da Türkiye ye getirmiyor



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



cngzmls
8 Kasım 2018; 11:04:04
Önceden çentiğe ben de gıcık oluyordum. Ama Huawei p20 pro da ayarlardan kapatılıyormuş, kapattım çentiği hiç belli olmuyor. O yüzden çentik bir sorun değil.



Samsung resmen çentik tasarımına geçti