Şimdi Ara

Vurdurmak nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
4.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar amcamın Fiat Tipo arabası var. Bugun ona hem araba kullandıracaktım, yani öğreticektim hemde annenemleri ziyaret etmeuye gidicektik.

    1 - Arabanın herşeyi yerli yerindeydi, daha dun sanayiden çıkmıştı, onca para verdi motoro felan. Bu sabah saat 9 gibi Tipo ile gitmediğim yer kalmamıştı, hiç bir sorun yoktu. Taaa ki simitçinin önünde durana dek. Neyse simitçiye geldik, simidi aldı teyzem. Tam direksiyona oturdum marşa bastım marş almıyor, tık dahi demiyor. Anahtar sanki boşta dönüyor gibiydi? Akü'ye baktım akü şarjlı zaten 1 ay once değişmişti. Bujiler dun değişti, onlardada sorun yok. Peki sorun ne olabilir?

    2 - Sonra yanımıza bi amca geldi, yaşlı bişey. Oğlum vurdurdun mu arabayı? Dedim amca ben bilmem, ben sıfır araba kullandım hep böyle sorunlarla karşı karşıya gelmedim dedim. Tamam o zaman direksiyondan çekil, siz ittirin arkadan. 2. vitesle vurdurunca mutlaka çalışır dedi.. Direksiyona geçti, 40 - 50 Mt. ittirdik hoppaa küt dedi çalıştı bir kerede. Nasıl oldu anlamadım.

    Şimdi bana bu 1. sorunun cevabını ve 2. sorun olan vurdurmayı kim açıklayacak.

    2. vitesle vurdurmak nedir? Kontak anahtarı boşa dönüyorken nasıl çalıştırdu bu yaşlı amca arabayı?


    Şimdi arabayı park ettim eski yerine, tabii bizim planda yattı akşama kendi arabam ile götüreceğim. Stop ettikten sonra, şimdi tekrar marş basmıyor tekrar boşta donuyor anahtar. Peki bunu halletmek için ne yapmak lazım anlayan arkadaşlar bi yardım ederlerse sevinirim. İlla sanayiye mi gitmek lazım, usta getirsem yada elektrikçi halledemez mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 29 Ekim 2006; 10:46:38 >







  • hareket halindeyken 2 ye takıyo tekerlerdeki güc motoru döndürüyo yani hareket halinde 2 ye takınca çalışıyo kontak açık olacak
  • Açıklayıcı bir cevap olmadı, teşekkürler. Acilen öğrenmem lazım bu vurdurma olayını.
  • walla bence pek iyi bişi deildir

    şakasini gecelim...
    vurdurma arabanin aküsünün marş dinamosunu çaliştiracak kadar voltaja sahip olmadiğinda (ki bu durumlar genelde işikleri açik unutmak teybi açik unutmak yada eski ise akunuz olasidir) arabayi yokuş aşşaği yada duz yolda (birileri itecek) hareket halinde iken kontak anahtarini 2 konumuna getirip vitesi 2 ye alip arabanin çalişmasini sağlamaktir...
    akünüz marş basmayacak kadar dusuk voltaja sahipse bu işlemle araba çaliştirila bilinir (otomatik vitesler hariç) amacida budur zaten
  • Teşekkürler, yavaş yavaş anlamaya başlıyorum.

    Ama bence şöyle değil mi? Ayağını debriyajdan küt diye çekiyor sonra marşa basıyor öyle değil mi? Çunku arkadan ittirirken araba bi anda durdu küt dedi çalıştı. O sırada sanki debriyaja basılıp anıden çekilmiş gibi oldu yada frene.

    Fakat garip tarafı, arabanın aküsü 1 ay önce değişti, mutlu akü aldık. Sanayiden dün çıktı amcamın çok yakın arkadaşı bakımı yaptı. Sabah onca yere gittim hiçbir sorun olmadı durduktan 2 sn sonra çalıştırdım anahtar boşa döndü.

    Akü dolu, o zaman kontakta mı sorun vardı?

    Peki diyelim şöyle bi durum var, benim arabam Megane II anahta yok, kontak yok. Bas çalıştır, bas dursun. Start/Stop olayı. Bunda böyle bi durum olabilir mi? Veya oldugunda, nasıl vurdurma yapacaz?
  • Vallaha Geçmiş olsun kardeş. Ama Dikkat et o amca Hırsızda olabilirdi arabayıda götürebilirdi.
  • vurdurmak zararlı olarak bilinen bir eylem. akünün voltajı yeterli olmadığında kontak açılır araba belli bir hıza ulaşıncaya kadar ittirilince vites ikiye lınır ateşleme olduğu için motor krank dönmeye başlar ateşlemeden yararlanıldığı için çalışır.

    bazı arabalar ileri çalışmazken geri viteste dah kolay vurdurulur.
  • Geçmiş olsun. Vurdurmanın mantığı tekerleklerden güç alarak krank milini çevirmek. Yani gücü marş dinamosundan değilde tekerleklerden almak. Önce kontağı açarsın ardından ya itilerek ya da bayır aşşağı hızlandırarak hızı uygun değere getirirsin (işte 25-30 civarı uygun olur sanırım). Ardından zaten hâl-i hazırda ikinci viteste takılı olan vitesi ellemeden ayağımızı debriyajdan kaldırıyoruz ve motor çalışıyor. Dediğiniz olay güç birdenmotoru çalıştırdığından kompresyon oluşuyor ve bir yavaşlama hareketi devreye giriyor ama bu kısa süreli olacaktır tabi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Vallaha Geçmiş olsun kardeş. Ama Dikkat et o amca Hırsızda olabilirdi arabayıda götürebilirdi.


    Sanmıyorum ya, zaten yaşlı başı sakallı bi amcaydı.. Elinde tesbih felan vardı Saolsun, bir kerede çalıştırdı. Yoksa biz uğraşırdık baya.

    Yorum yapan diğer arkadaşlar saolun.
  • aman yaa elinde tesbih yuzunde sakal var die inanmayin!!
    cengelkoyde yasli bi teyze beni karsidan karsiya gecir dio bi kiza!!
    kiz bunu kolundan tutuo karsidan karsiya gecirio!! o sirada bu yasli teyze elindeki iyne ile kizi bayiltio!! bagirmaya baslio kizim bayildi falan die!! neyse teyze ile kizi bi taksiye bindiriolar!!

    teyze kizi alio bi eve goturuo!! taksici gidio tabi!! bi kacv gun sonra kizi cengelkoyde bi cop konteynirinin icinde olu buluolar!!

    butun organlari calinmis vaziyette

    demek istedigim kimseye guvenmemek lazim!!


    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Vallaha Geçmiş olsun kardeş. Ama Dikkat et o amca Hırsızda olabilirdi arabayıda götürebilirdi.


    Sanmıyorum ya, zaten yaşlı başı sakallı bi amcaydı.. Elinde tesbih felan vardı Saolsun, bir kerede çalıştırdı. Yoksa biz uğraşırdık baya.

    Yorum yapan diğer arkadaşlar saolun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cilikka

    aman yaa elinde tesbih yuzunde sakal var die inanmayin!!
    cengelkoyde yasli bi teyze beni karsidan karsiya gecir dio bi kiza!!
    kiz bunu kolundan tutuo karsidan karsiya gecirio!! o sirada bu yasli teyze elindeki iyne ile kizi bayiltio!! bagirmaya baslio kizim bayildi falan die!! neyse teyze ile kizi bi taksiye bindiriolar!!

    teyze kizi alio bi eve goturuo!! taksici gidio tabi!! bi kacv gun sonra kizi cengelkoyde bi cop konteynirinin icinde olu buluolar!!

    butun organlari calinmis vaziyette

    demek istedigim kimseye guvenmemek lazim!!


    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Vallaha Geçmiş olsun kardeş. Ama Dikkat et o amca Hırsızda olabilirdi arabayıda götürebilirdi.


    Sanmıyorum ya, zaten yaşlı başı sakallı bi amcaydı.. Elinde tesbih felan vardı Saolsun, bir kerede çalıştırdı. Yoksa biz uğraşırdık baya.

    Yorum yapan diğer arkadaşlar saolun.




    Yani Bi bakımdan insanlık öldümü diyoruz ama ülkemizde bu gibi trajik olaylar yaşandıkça nereye gidiyoruz diyede sormamız gerekiyor aslen .. Çarpıcı Açıkçası . Neyse Saygılar




  • marş dinamosu arızalı olabilir
  • arkadaşın dediğine katılıyorum, marş motoru arızalı olabilir, yada kablosu filan gevşemiş olabilir. bir bak derim
  • geçen gün dayım yaptı aynısını biran afalladım yokuşta duruyoruz stop ettirdi sonra marşa basmadı kotagı son kademeye getırdı yag gostergesı fln yandı ama marşa basmadı sonra onumuzdekı gıttı arabayı saldı asagıya dogru vites ikide ayagını bı cektı debriyajdan araba çat çalıştı. vurdurdu sanırım elektiriği kendin üretiyorsun olay bundan ibaret cunku normalde 1 e tak arabayı ıktırmeye calıs gıtmez ama araba gderken calısmasken bırden debrıyajdan ayagını cekınce ateşleme gerçekleşiyo sanırım öle bişi benımde tam kafam basmıyo


    araban megane ise kart varsa vurduramıcan direk arabayı tamire kaldırtcan heralde kartlı sistem ne kadar kötü bişi ya vurduramıyon bile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tacarsoy -- 29 Ekim 2006; 14:00:43 >




  • arkadaşım, anlattığın sorunun iki nedeni olabilir, biri akünün bitmesi, diğeri marş dinamosundaki bir problem. akünün yeni olduğunu söylediğine göre sorun marş motorunda.

    vurdurmaktaki durum ise şu. normal çalıştırma durumunu düşünelim. kontağı açık konumuna getiriyorsunuz, bu elektrik aksamının, açık olduğu, bujilere ateşlemenin gideceği anlamına geliyor. sonra marş bastığınız ve motor çalışınca bıraktığınız son konumda ise marş motoru krank milini çevirip, buna bağlı tüm aksamın dönmesini ve motorun çalışmasını sağlıyor. eğer dediğimiz gibi marş motoru, kontağın marş konumunda bu görevi yerine getiremiyorsa yani bir problem varsa marş motorunda, o zaman hiç bir parça gerekli işlemi yapamıyor.

    işte bu nedenle vurdurmak denilen yönteme başvuruluyor. yani marş motorunun yapması gereken işlemi manuel olarak yapıyorsunuz. kontak açık konumuna getiriliyor. yani elektrik aksamının aynı şekilde çalışmaya hazır olması sağlanıyor. sonraki aşamada vites boşta iken ya da 2. veya 3. viteste ancak debriyaja basılı iken (çünkü malum olduğu üzere vites ile motor irtibat halinde iken arabanın itilerek hareket ettirilmesi imkansız), araba itilip bir miktar hız kazanması yani tekerleklerin dönmesi sağlanıyor. motorun normal çalışabilmesi için krank milinin dönmesi gerekiyor. dediğimiz gibi marş motorunun görevi de krank milini döndürüp motora ilk hareketi vermek. itilerek hareket ettirilen arabanın debriyajı araba hareket ederken bırakıldığında da dönmekte olan tekerleklerin ürettiği hareket, şanzıman üzerinden motorun volanına ordan da krank miline gitmiş oluyor. dolayısıyla marş motorunun vereceği ilk krank hareketi tekerlekler üzerinden verilmiş oluyor. ondan sonrasında zaten diğer aksamlarda bir sorun yoksa, birbirine bağlı tüm mekanizma motoru çalıştırmış oluyor. bu işlemin 2. veya 3. viteste yapılmasının sebebi ise, 2. ve 3. vites dişlilerinin oranının bu işlem için daha uygun olması. 1 vites dişlisi çok büyük olduğundan gerekli hareketi iletemez. oysa 2. veya 3. vites dişlileri oranları itibarıyla motoru daha rahat döndürür.

    ancak bu işlemin asıl can alıcı noktası şu ki : bu dediğimiz işlem yani vurdurma işi, eski nesil karbüratörlü araçlarda uygulanan bir olay. sakın ola ki, yeni nesil enjeksiyonlu, elektronik ünitelere sahip arabalarınızda bunu denemeyin. asla ve asla tavsiye edilmiyor. çünkü bir çok sensör ve işlemcinin kafasını karıştırmış olursunuz ve elektronik beyin arızasından tutun da katalitik konvertörün tıkanmasına kadar bir sürü riski almış olursunuz. kesin sorun çıkaracağı anlamına gelmez ama alınacak riskler çok ciddi riskler. onun için eğer kaldığınız yer dağ başı değilse ve vurdurmaktan başka bir çareniz varsa, onu deneyin. kesinlikle çaresizseniz vurdurun. yoksa çağırın bir çekici, verin parasını çektirin servise veya tamircinize. inanın aldığınız riskin sonunda size açacağı masraf çekici parasını katlayacaktır.




  • aksakallı dedeydi heralde
    bazı arabaların kaputunun altında ittirerek çalıştırmayın yazar.zararlı birşey heralde
  • aya hocam çok teşekkürler.. Neyin ne oldugunu öğrenmiş oldum..
  • Eğer marşı verirken yağ lambası şarj lambası vs gib lambalar sönüyor ve motor dönmüyorsa bil ki akü bitmiş. Yok eğer yağ lambası fln aynı parlaklıkta yanmaya devam ediyorsa burada sorun ya marş motorunda ya da marş motoruna giden kablolardadır. Zaten söylediğin üzere akü 1 aylıkmış farları fln açık untumadığın sürece bitmesi imkansız. Bu tip durumlarda radyoyu farları tepe lambasını fln açıp bi bakmam lazım eğer sönük yanıyorlarsa ya da yanmıyorlarsa sorun aküdendir diğer türlü marş sistemine baktırmak lazım.
    Vurudrma olayına gelince araç 2. veya 3. vitese alınır,kontak anahtarı 2. kademeye getirlirir (motorun tüm elektrik aksamı aktif hale gelmiş olur) debriyaja tam basılır birinin aracı itmesi sağlanır ya da bayır aşağı salnır. Araç hızlanınca debriyajdan ayak çekilir, karbüratörlü araçlarda gaz da verilir bu evrede ve motor çalışır.
    Kartlı sistem olsun olmasın hiçbir enjeksiyonlu aracın vurdurulması tavsiye edilmez. Katalitik konvertör tıkanabilir, dijital göstergeler çalışmaz, motor arıza lambası yanabilir vs. vs. Aslında vurdurma işlemi eski tip araçlarda bile tavsiye edilmez zira triger sıyırabilir.
    Sizin yapmanız gereken yakında tamirci fln yoksa arabayı bi kez daha vurudurup sanayinin yolunu tutmak. Keşke aracı hiç stop etmeden direk sanayiye gitseydiniz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin
    Arkadaşlar amcamın Fiat Tipo arabası var. Bugun ona hem araba kullandıracaktım, yani öğreticektim hemde annenemleri ziyaret etmeuye gidicektik.
    1 - Arabanın herşeyi yerli yerindeydi, daha dun sanayiden çıkmıştı, onca para verdi motoro felan. Bu sabah saat 9 gibi Tipo ile gitmediğim yer kalmamıştı, hiç bir sorun yoktu. Taaa ki simitçinin önünde durana dek. Neyse simitçiye geldik, simidi aldı teyzem. Tam direksiyona oturdum marşa bastım marş almıyor, tık dahi demiyor. Anahtar sanki boşta dönüyor gibiydi? Akü'ye baktım akü şarjlı zaten 1 ay once değişmişti. Bujiler dun değişti, onlardada sorun yok. Peki sorun ne olabilir?
    Şimdi arabayı park ettim eski yerine, tabii bizim planda yattı akşama kendi arabam ile götüreceğim. Stop ettikten sonra, şimdi tekrar marş basmıyor tekrar boşta donuyor anahtar. Peki bunu halletmek için ne yapmak lazım anlayan arkadaşlar bi yardım ederlerse sevinirim. İlla sanayiye mi gitmek lazım, usta getirsem yada elektrikçi halledemez mi?

    Arkadaşım 2. soruna sagolsun aya arkadaşımız güzelce cevap vermiş, 1. sorunla ilgili birkaç şey söyleyeyim ben de. Bizde Broadway RN var 99 model, arabanın ilk senelerinde karşılaştık seninkine benzer sonuçlar doğuran bir sorunla. Araçla biraz da bozuk olan bir yolda seyahatten sonra (hatırlıyorum da baya bozuktu 15-20 km ile gitmek zorunda kalmıştık) düz bir yolda aracı park ettik. İşimizi halledip tekrar araca döndük, marşa basmamıza rağmen dediğin gibi tık yok, marş motorundan gelen o klasik sesten eser yok. Vurdurarak çalıştırmıştık. Ve senin dediğin gibi akümüz de gayet iyi durumdaydı. İstanbul'a dönene kadar bi çok kez geldi başımıza o yüzden mümkünse yokuşlara park etmiştik aklında olsun
    İstanbul'a dönüp servise götürdüğümüzde manş motoruna giden "fiş"in yerinden çıkığını söylediler, ve herhalde haklıydılar ve hallettiler ki bir daha karşılaşmadık. Aynı semptom ve sorunla eniştemin de seneler önce kendi arabasında (renonun o stationwagon arabası neydi hatırlayamadım adını sanırım toros tu) karşılaştığını öğrendik. Senin yaşadığın problem de buna benziyor sanki. Ancak bu konuda bilgili biri değilim, sadece bizim de başımıza gelmişti oradan biliyoruz.
    En kısa zamanda sorunu giderirsen iyi olur, çünkü motoru "vurdurarak" çalıştırmak oldukça zararlı bir şey.
    Umarım yardımcı olmuşumdur, o ak sakallı amcanın yaptığını da o kadar büyütme gözünde, kolay bir şey, gerekirse sen de yapabilirsin.
    Kontağı motorun normal çalışma pozisyonuna getiriyorsun, ancak manşa basmıyorsun. Vitesi 2'ye ya da geri geri giderken çalıştıracaksan geri ye takıyorsun, debriyaja sonuna kadar basılı iken, itilerek ya da yokuş aşağı gerekli hıza ulaşıyorsun, ideal hız genelde 1. vitesten 2'ye attıktan sonra bir miktar gidip 3'e atacak kadar hızlanmamış olduğun sürat yani yaklaşık 30 km/h civarıdır (ya da araç seyir halindeyken motor durduysa ve çalıştırmak istiyorsan manş motoru kullanamıyorsan, o andaki hızına göre örneğin 70 ise 4. vitestir). Debriyajdan ayağını birden çekiyorsun, frene falan basmıyorsun sadece debriyajdan çekiyorsun, araba bi öksürür gibi oluyor ve çalışıyor. Sakın 1'de yapma, çok zararlı ve muvaffak olamazsın. Bi de araba çalışınca, bir süre devam et gitmeye hemen sağa çekip durma, motor tekrar durabilir soğuk olduğundan.
    İyi günler, iyi bayramlar herkese...




  • 1. AKÜ YENİYSE VE MARŞ YAPILDIĞINDA HİÇ SES YOKSA, SORUN MARŞ OTOMATİĞİNE GİREN FİŞİN YERİNDEN ÇIKMIŞ OLMASI...
    2. VURDURMAYLA İLGİLİ YETERLİ AÇIKLAMA YAPILMIŞ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Arkadaşlar amcamın Fiat Tipo arabası var. Bugun ona hem araba kullandıracaktım, yani öğreticektim hemde annenemleri ziyaret etmeuye gidicektik.

    1 - Arabanın herşeyi yerli yerindeydi, daha dun sanayiden çıkmıştı, onca para verdi motoro felan. Bu sabah saat 9 gibi Tipo ile gitmediğim yer kalmamıştı, hiç bir sorun yoktu. Taaa ki simitçinin önünde durana dek. Neyse simitçiye geldik, simidi aldı teyzem. Tam direksiyona oturdum marşa bastım marş almıyor, tık dahi demiyor. Anahtar sanki boşta dönüyor gibiydi? Akü'ye baktım akü şarjlı zaten 1 ay once değişmişti. Bujiler dun değişti, onlardada sorun yok. Peki sorun ne olabilir?

    2 - Sonra yanımıza bi amca geldi, yaşlı bişey. Oğlum vurdurdun mu arabayı? Dedim amca ben bilmem, ben sıfır araba kullandım hep böyle sorunlarla karşı karşıya gelmedim dedim. Tamam o zaman direksiyondan çekil, siz ittirin arkadan. 2. vitesle vurdurunca mutlaka çalışır dedi.. Direksiyona geçti, 40 - 50 Mt. ittirdik hoppaa küt dedi çalıştı bir kerede. Nasıl oldu anlamadım.

    Şimdi bana bu 1. sorunun cevabını ve 2. sorun olan vurdurmayı kim açıklayacak.

    2. vitesle vurdurmak nedir? Kontak anahtarı boşa dönüyorken nasıl çalıştırdu bu yaşlı amca arabayı?


    Şimdi arabayı park ettim eski yerine, tabii bizim planda yattı akşama kendi arabam ile götüreceğim. Stop ettikten sonra, şimdi tekrar marş basmıyor tekrar boşta donuyor anahtar. Peki bunu halletmek için ne yapmak lazım anlayan arkadaşlar bi yardım ederlerse sevinirim. İlla sanayiye mi gitmek lazım, usta getirsem yada elektrikçi halledemez mi?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.