Şimdi Ara

BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
1
Favori
34.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hesheit

    Demek istedigim birşey var. Volvo bisiklet tekerlekli arabalarını uretırken BMW ucak motoru uretıyordu. Tarihi bmw den eski degil.
  • Volvo belli bir kesime otomobil yapar. yani daha muhafazakar, sosyal görüş olarak daha environmentalist, tabi üst düzey ve kişiselleştirilebilir. ama yinede çeşit ve rekabet açısından çok önlerde yer almadığı için tam bir BMW rakibidir denemez. yani otomobilleri gerçekten çok iyi olabilir ama mühendislik ve aktif teknoloji üretiminde BMW gibi olmaz.

    örneğin BMW active steering/suspension, magnezyum alaşımlı blokları, ödüllü motorlar, maksimum dengeye sahip şasiler vs vs pek çok maliyetli ve "daha öncelikli" şeyleri üretir. Volvo ise alternatif teknoloji üzerinde daha çok, yani BLIS kör nokta sistemi var, işte çok gelişmiş bir uzaktan kumanda ünitesi örneğin, enlemesine çarpışmalarda daha fazla boşluk oluşturacak motorlar, ozonu oksijene çeviren patentli filtreler, collision sistemleri ,WHIPS, IC ve pek çok böylesi güvenlik detayı. açıkcası bunları geliştirebilmek fazla maliyetli değildir, yani bunlar çok özel yapılmayacak şeyler değiller. sonuçta tecrübeyle alakası yok bunların sadece düşünebilmekle alakası var ama düşünmeleri güzel bişey tabi, Volvo'yu diğer güvenliğiyle ünlü markalardan ayrıan şeylerde bunlardır bir yerde. bu adamlar komple güvenli otomobil yapar her yönüyle.


    ama işte BMW daha bir hani.. sürüş odaklı ve pahalı teknolojiler geliştirdiği için ve bu konularda yetkin olduğu için doğal olarak yüksek bir imaja sahip ve pahaılar Volvo'dan. bundan daha doğal bişey yok. ama BMW'ye bakıp da hani Volvo kötü mü o zaman vah vah diemek de ayrı bir ilgiçnlik olur, sonuçta Volvo BMW gibi olmak zorunda değil, hiçbirisi BMW gibi veya Volvo gibi olmak zorunda değil. ikiside kendi izlerinden giden prestijli firmalar.



    bu arada Amerika meselesine gelince, aslında bu konudaki en iyi özeti GM'nin çalışanlarından birisi vermişti "eğer biz bunca sene otomobil ürettiysek BMW ve Mercedes ne üretmiş" diyerek yani onlar gerçek kaliteli, incelikli, rafine otomobil üretim sanatını avrupalı ürünlerde gördüler gerçekten. amerikan otomobilleri tasarım ve tarz olarak avrupalılarla kapışabilir yapıda olsalar bile teknik anlamda çok çok zayıflar. ve çok ucuzlar tabiki. japonlar teknik olarak iyi otomobiler geliştiriyor ama onlarda daha çok ucuz ve kullanışlı oldukları için satılıyor.




  • Konumuz markaların otomobilden önce ne ürettiği olmadığından ben de size Volvo'nun otomobilden önce ne ürettiğini yazmayacağım. Ben sizden, ilk Volvo otomobilin 1927 yılında üretildiğini öğrendikten sonra "Volvo da neymiş daha düne kadar kamyon tır üretiyordu herifler" sözünüz için bir pardon beklerdim. Siz şimdi de Volvo'nun ilk otomobili bisiklet tekerli diyerek yeniden bir aşağılama çabasına girmişsiniz. Peki siz bize bir zahmet 1920li veya 1930lu yıllarda lastik tabanı 205 filan olan bir otomobil gösterin de biz de tarihi bilgilerimizi yenileyelim. Markası önemli değil BMW de olur başka bir marka da.

    quote:

    Orjinalden alıntı: BMWE39
    hesheit
    Demek istedigim birşey var. Volvo bisiklet tekerlekli arabalarını uretırken BMW ucak motoru uretıyordu. Tarihi bmw den eski degil.





  • hesheit@ belki bizim yazımızı okurken taraflı diye düşünüyor olabilirsin.

    giris@ arkadaşın yazısını lütfen oku, çok güzel yazmış, aradaki teknoloi farkı ve herşeyi iyi irdelemiş.

    saygılar...
  • eee kim daha uzağa işeyebiliyormuş :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    eee kim daha uzağa işeyebiliyormuş :)


    BMW daha uzaga isiyebiliyormus fakat Volvo daha guvenli isiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    eee kim daha uzağa işeyebiliyormuş :)

  • Bence;

    BMW yi m (spor paket) alıyorsan 5.30 u al ama m (spor paket) almaacaksan volvo ol.
  • s80in T5 modelini önermem , çok kısa dönem satıldı , birkaç deişik moto daha kullanıldı ama , yoğunlukta olan T6, ağır bir kasa üzerine yerleşmiş 6silndir turbo beslemeli motorla 272hp üretiyor ve 7.2snde 100km ye ulaşıyor, bu araçta sadece geartronic şanzıman seçeneği var, yani düz vites olarak tr ye gireni yok. volvonun son senelerdeki amiral gemisi olan bu araç 2006başlarında yeni kasanın çıkmasıyla yerini V8 kardeşine bıraktı. Yalnız bu aracı beğenebilmek ve 530a tercih edebilmek için belli konulardaki düşüncelerinin volvoyla uyuşması gerekir. Bunlardan bir tanesi kalabalık bir dizayn , aslında kullanımı çok kolay olup dışardan bakıldığında tuş karmaşası olan bir ön kokpit, bmw deki idrive teknolojisine göre alışması oldukça zor, iç mekan konfor konusunda volvo bmw den geri kalmamakta iddaalı, özel deri döşeme çeşitleri, kol dayamalar, işlevsel malzemeler. whips , boyun zedelenmesini önleyici koltuk kafalıkları, sips bel destekli hava yastıkları, yandan çarpmalar için perde hava yastıkları, sürücü için koruyucu güvenlik kafesi, vs. performans konusunda volvo her seri için topsport model üretmiyor , m3 m5 gibi, tek spor amaçlı sedanı 4çeker olan s60R , bu araçta m3ün bile oldukça canını yakabilecek verilere sahip, 530la T6 nın performansını karşılaştırdığımızda 2araçtan birinin çok önde olacağını zannetmiyorum, güç avantajından dolayıda t6 nın galip geleceğini zannediyorum, ancak zaten 5serisi ile s80 aynı sınıfta deil, s60la kıyaslamak gerekir 5serisini, 2sini alt alta üst üste koyduğumuzda ben s80 t6 derim, ama benim fikrime çokta itimat etmeyin , çünkü ben volvo fanatiğiyim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BMWE39
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay
    eee kim daha uzağa işeyebiliyormuş :)

    BMW daha uzaga isiyebiliyormus fakat Volvo daha guvenli isiyor


    Biz de bunu anlatmaya çalışıyoruz işte Volvo işerken etrafına zarar vermez, direkt nokta atışı yapar
    Neyse arkadaşlar, şaka bir yana, bu topicteki tüm yazıları birkaç defa okudum. Bence foruma epey katkısı oldu, katkı sağlayan herkese teşekkürler. Volvo topiği dışında forumda Volvo hakkında bir topiğin üç sayfaya ulaşması bile başlı başına bir mucize. Söylenebilecek şeyler söylendi, bundan sonra iş cidden çiş yarışına filan dönebilir. Sürç-i lisanımız varsa affola, kırıcı bir kelime kullanmışsam da özür dilerim. Bana müsade, dileyen devam etsin.




  • Volvo cu arkadaşlarım, 99 veya 2000 model s80 t5 almayı düşünüyorum.Rakamsal değerleri biliyorum ama daha kişisel yorumları öğrenmek istiyorum.Kullanan varsa yol tutuş,konfor,performans gibi konularda yorumlarını yazarlarsa sevinirim.Özellikle yakıt tüketimini merak ediyorum,teşekkür ederim.
  • Arkadaşlar bakın konu yine benim dediğim noktaya geldi.. BMW lükstür daha teknolojiktir, fakat Volvo'da daha güvenlidir.. Fakat bunlar demek olmuyorki Volvo teknolojiden, lüksten yoksun, bmw ise güvenlik konusunda sıfırdır.. İşte siz Volvo'yu sıfır olarak görüyorsunuz problem bu noktada.. Yoksa BMW de süper araba üretir, Volvo'da.. İkiside kendi alanında süper ve devrim yaratan araçlar üretir..

    2. konu olarak SAAB'la Volvo'yu karşılaştıranlar büyük hata ediyor.. Volvo'da SAAB da bildiğim isveç markasıdır ikiside isveç çeliği kullanır sağlamlığını önemli olarak burdan alır.. İki aracı güvenlik olarak karşılaştırmak yersizdir..

    Sinirliyken attığım mesajlarda kırıcı olduysam lütfen kusura bakmayın umarım hepimiz birşeyler kapmışızdır bu konudan..

    tuareq dostum, S80 alacağına sevindim.. S80 kullandım ve bir akrabamda olduğu için sıksıkda kullanıyorum.. Araç gerçekten çok rahat ve işlevsel, eğer paradan kaçılmamış donanımıda iyi bir araç alırsan her aradığın elinin altındadır.. Performans olarak bir performans sınıfı araç tadını veremez fakat, güçlü motoru sayesinde standart binek otomobillerinin çoğundan iyidir.. Yol tutuşu konusuna gelince S40 dan XC90 a Volvo araçların yol tutuşu gerçekten iyidir.. Yüksek hızlarda virajlara girerken en ufak bir güvensizlik hissetmezsin.. Birde ağır araç olduğu için mıh gibi yapışıyor yere motorunda gücüyle.. Fakat tavsiyem standart boyutlardaki lastiklerle gezmemen.. Amcaoğulunkileri hatırlamıyorum şuan fakat 225 veya 235 olabilr, önemli olan kalınlığı fakat.. Kalın lastik kullanırsan konfor-performans-yol tutuşu hepsinde büyük fark yaşarsın.. Bu sene ilk aldığında standart lastiklerini ben değiştirmesini söylemiştim, bu nedenle aradaki büyük farkı yaşadığım için üstüne basarak vurguluyorum.. Umarım bilgilendirebilmişimdir..

    Herkese, iyi geceler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 19 Kasım 2006; 22:39:36 >




  • Şimdi bu yazılar giriş@ nickli arkadaşa ait. Bizim yorumlarımızı taraflı bulabilirsin. İşte tarafsız olanları:::

    Bunları kabul ediyor musun? Bazı şeyleri hala kabullenemediğini sanıyorum...

    Bu kadar mükemmel yazılanı henüz görmedim:::



    Volvo belli bir kesime otomobil yapar. yani daha muhafazakar, sosyal görüş olarak daha environmentalist, tabi üst düzey ve kişiselleştirilebilir. ama yinede çeşit ve rekabet açısından çok önlerde yer almadığı için tam bir BMW rakibidir denemez. yani otomobilleri gerçekten çok iyi olabilir ama mühendislik ve aktif teknoloji üretiminde BMW gibi olmaz.[/b],

    örneğin BMW active steering/suspension, magnezyum alaşımlı blokları, ödüllü motorlar, maksimum dengeye sahip şasiler vs vs pek çok maliyetli ve "daha öncelikli" şeyleri üretir.
    Volvo ise alternatif teknoloji üzerinde daha çok, yani BLIS kör nokta sistemi var, işte çok gelişmiş bir uzaktan kumanda ünitesi örneğin, enlemesine çarpışmalarda daha fazla boşluk oluşturacak motorlar, ozonu oksijene çeviren patentli filtreler, collision sistemleri ,WHIPS, IC ve pek çok böylesi güvenlik detayı. açıkcası bunları geliştirebilmek fazla maliyetli değildir, yani bunlar çok özel yapılmayacak şeyler değiller. sonuçta tecrübeyle alakası yok bunların sadece düşünebilmekle alakası var ama düşünmeleri güzel bişey tabi, Volvo'yu diğer güvenliğiyle ünlü markalardan ayrıan şeylerde bunlardır bir yerde. bu adamlar komple güvenli otomobil yapar her yönüyle.

    arkadaşlar yazdığınız mesajları fazla okumadım kusura bakmayın. çünkü kişisel sataşmalardan birkaç önemli yer dışında okumaya değer birşey görmedim.


    diğer nokta;



    ancak gördüğüm kadarıyla burdaki çoğu fanatik Volvo kullancısı, Volvo'nun başarısından gaz alarak malesef BMW ile Volvo'yu seviye olarak "tam aynıdır" demeye getirmişlerdir. malesef buna katılamayacağım çünkü böyle birşey yok.,

    öncelikle BMW tamamen bağımsız bir markadır. yani Volvo, geliştirirken çok maliyet getidiği halde o derece başarılı olmayan parçaları kendileri üretip tasarlamazken BMW herşeyi sıfırdan ve "kendisi üretir". Volvo ise orta ölçekte bir grup markası olduğu için ve klasman olarakda BMW kadar üst seviye olmadığı için bu tip şeyleri kendileri üretemezler. tıpkı yeni Ford eucd platformunda yeni S80'de veya C1'in gelişmişi P1 platformundaki S40 V50 veya C30 gibi modellerde görebilirsiniz. yani herşeyi kendileri geliştiremezler, çünkü böyle bir güçleri yoktur. Ford iel birleşmeden öncede renault'dan faydalanırlardı motor şanz. olarak, sadece ünlü turbo motorlarını kendileri üretirlerdi. ha Ford şasisi kullanmanın ne zararı olabilir ki diyebilirsiniz, elbette hiçbir zararı yok ki askine fayadı var çünkü Volvo modelleri artık hiç olmadığı kadar dinamik ve sürüş keyfi veren otomobiller ama malesef bu şekilde özel ve özgün yapılarını BMW kadar iyi korumaları imkansız. yani S40'ın kendine has bir sürüşü yok örneğin, daha çok focusa benziyor sürüş kalitesi bakımından, keza eski S40da Ned-carda birlikte üretildiği carisma ila aynı özellikleri sergiliyor genel olarak (ve tabi çok daha düşük bir seviyede). aynı şey yeni S80'de de biraz geçerli olacak ama yinede Volvo tabiki arabalarına kendi tatlarını katıyor yani hiçbirisi gelişmiş bir Ford değildir asla, burdan böyle bir anlam çıkmasın. ama marka olarak düşündüğümüzde bu Volvo'ya bir -1'dir "eğer BMW ile karşılaştırırsak". ,

    peki BMW napar, BMW arkadaşlar dünyanın en büyük mühendislik firmalarından biridir ve Ar-GE'ye verdiği önemle ün yapmıştır. BMW örneğin bir 5 serisini geliştirken herşeyi baştan ve özel olarak ele alır, özel çalışır. grup içerisndeki bir markadan tüm herşeyi hazırlanmış ayarlanmış bir motoru bir şasiyi, elektronik ekipmanı veya görnmeyen pek çok parçayı satın almaktansa binlerce teste sokarak kendi mantalitesine göre geliştirir, tasarımını herşeyin birebir uyumlu ayarına uygun yapar ve bu sayede yabancı bir ürünü kendi özellikleriyle kombine etmeye uğraşmaz. çünkü zaten herşeyi kendi projelerine göre geliştirirler, maliyetten fazla kaçınmazlar. böylece satın aldığınız 5 serisindeki veya herhangi bir seri farketmez, tüm detaylar ve kullanılan teknolojiler, motorlar o arabaya özgüdür, tekniğini ve parçalarını başka alt düzeydeki otomobillerle paylaşmaz. kısacası BMW özel otomobiller üreten bir markadır, Volvo bu konuda zaten BMW düzeyinde değildir, eskiden de değildi.

    bir 3.16i ile S40 1.6'ın fiyatına bakın. görünüşte yakın birbirlerine rakip gibi duran ve gerçekten ikiside oldukça iyi otomobiller ama BMW arabayı tamamen özel ürettiği için, arkadan itişinden tutunda, kökten tasarlanan motor, şasi, sürüş, süspansiyon, teknik ve elektronik sistemlere sahip olduğu için S40dan çok daha maliyetli ve üstün bir otomobildir, bu yüzden de çok daha pahalıdır. ha asıl BMW 3'ün rakibi S60'da diyebilirsiniz ama Volvo artık S40'ı rakip olarak sunduğunu hem açıkladı, hemde zaten Volvo modelleri tam sınıf kalıplarına oturmadığı için belli bir rakipde sunamayız ki ancak genel olarak daha pahaldır diyebiliriz BMW için



    salt olarak ürettikleri otomobilere bakarsak ise Volvo'nun model adedi, gövde tipi, motor seçenekleri, sürüş teknolojileri ve altyapısı olarak BMW'ye rakip olması çok mümkün değildir, çünkü BMW 1.6lt 115HP'lik motorlarda üretir, 5.0lt'lik F1 teknolojili muhteşem V10 motorlarda üretir, F1'de de yarışır, M motorsports adlı "çok çok" özel ve mühendislik harikası otomobiller üreten ve McLaren gibi dünya üstü otomobillere motor verebilen departmanları da vardır, model ve motor seçenekleri Volvo'nun hayal edemeyeceği kadar yüksek seviyelere de ulaşır, top modelleri ve onların prestiji olarak da ele aldığımız zaman gerçekten Volvo'ya fark atmakta pek zorlanmaz. yani örneğin Volvo daha yeni yeni 300HP'nin üstündeki güçlerde otomobil üretmeye başlamışken, BMW 20 yıldır 300HP+ çalışıyor, böyle otomobiller üretiyor. daha buraya o kadar çok yazılır ki bu yüzden bu konuda çok fazla yazıp çizmeye gerek yok ki zaten gerekli olan demirbaşları yukarıda belirttim.

    genel olarak zaten otomobilere de bakıldığında BMW çok daha dinamik, keskin hisli, sürücü dostu, sportif, uyumlu ve üst seviye otmobiller ürettiğini görebiliriz.


    son olarak şunu söyleyeyim, Volvo'da kesinlikle çok iyi ve klas otomobiller üreten bir markadır. ancak karşılaştırmak istedeğiniz marka gerçekten dünyanın şuan en çok kar eden üreticilerinden ve otomobilleri en çok arzulanan markalarından. bu yüzden haliyle BMW karşısında zayıf bir görüntü çiziyor.,

    tıpkı BMW'nin Porsche karşısında çizebileceği gibi, Porsche'nin de örneğin bir Lamborgihini karşısında. bu işler hep seviye seviye gider, hiçkimse her zaman en iyisine sahip olamaz.






    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Arkadaşlar bakın konu yine benim dediğim noktaya geldi.. BMW lükstür daha teknolojiktir, fakat Volvo'da daha güvenlidir.. Fakat bunlar demek olmuyorki Volvo teknolojiden, lüksten yoksun, bmw ise güvenlik konusunda sıfırdır.. İşte siz Volvo'yu sıfır olarak görüyorsunuz problem bu noktada.. Yoksa BMW de süper araba üretir, Volvo'da.. İkiside kendi alanında süper ve devrim yaratan araçlar üretir..

    2. konu olarak SAAB'la Volvo'yu karşılaştıranlar büyük hata ediyor.. Volvo'da SAAB da bildiğim isveç markasıdır ikiside isveç çeliği kullanır sağlamlığını önemli olarak burdan alır.. İki aracı güvenlik olarak karşılaştırmak yersizdir..

    Sinirliyken attığım mesajlarda kırıcı olduysam lütfen kusura bakmayın umarım hepimiz birşeyler kapmışızdır bu konudan..

    tuareq dostum, S80 alacağına sevindim.. S80 kullandım ve bir akrabamda olduğu için sıksıkda kullanıyorum.. Araç gerçekten çok rahat ve işlevsel, eğer paradan kaçılmamış donanımıda iyi bir araç alırsan her aradığın elinin altındadır.. Performans olarak bir performans sınıfı araç tadını veremez fakat, güçlü motoru sayesinde standart binek otomobillerinin çoğundan iyidir.. Yol tutuşu konusuna gelince S40 dan XC90 a Volvo araçların yol tutuşu gerçekten iyidir.. Yüksek hızlarda virajlara girerken en ufak bir güvensizlik hissetmezsin.. Birde ağır araç olduğu için mıh gibi yapışıyor yere motorunda gücüyle.. Fakat tavsiyem standart boyutlardaki lastiklerle gezmemen.. Amcaoğulunkileri hatırlamıyorum şuan fakat 225 veya 235 olabilr, önemli olan kalınlığı fakat.. Kalın lastik kullanırsan konfor-performans-yol tutuşu hepsinde büyük fark yaşarsın.. Bu sene ilk aldığında standart lastiklerini ben değiştirmesini söylemiştim, bu nedenle aradaki büyük farkı yaşadığım için üstüne basarak vurguluyorum.. Umarım bilgilendirebilmişimdir..

    Herkese, iyi geceler..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 19 Kasım 2006; 23:21:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Arkadaşlar bakın konu yine benim dediğim noktaya geldi.. BMW lükstür daha teknolojiktir, fakat Volvo'da daha güvenlidir.. Fakat bunlar demek olmuyorki Volvo teknolojiden, lüksten yoksun, bmw ise güvenlik konusunda sıfırdır.. İşte siz Volvo'yu sıfır olarak görüyorsunuz problem bu noktada.. Yoksa BMW de süper araba üretir, Volvo'da.. İkiside kendi alanında süper ve devrim yaratan araçlar üretir..

    2. konu olarak SAAB'la Volvo'yu karşılaştıranlar büyük hata ediyor.. Volvo'da SAAB da bildiğim isveç markasıdır ikiside isveç çeliği kullanır sağlamlığını önemli olarak burdan alır.. İki aracı güvenlik olarak karşılaştırmak yersizdir..

    Sinirliyken attığım mesajlarda kırıcı olduysam lütfen kusura bakmayın umarım hepimiz birşeyler kapmışızdır bu konudan..

    tuareq dostum, S80 alacağına sevindim.. S80 kullandım ve bir akrabamda olduğu için sıksıkda kullanıyorum.. Araç gerçekten çok rahat ve işlevsel, eğer paradan kaçılmamış donanımıda iyi bir araç alırsan her aradığın elinin altındadır.. Performans olarak bir performans sınıfı araç tadını veremez fakat, güçlü motoru sayesinde standart binek otomobillerinin çoğundan iyidir.. Yol tutuşu konusuna gelince S40 dan XC90 a Volvo araçların yol tutuşu gerçekten iyidir.. Yüksek hızlarda virajlara girerken en ufak bir güvensizlik hissetmezsin.. Birde ağır araç olduğu için mıh gibi yapışıyor yere motorunda gücüyle.. Fakat tavsiyem standart boyutlardaki lastiklerle gezmemen.. Amcaoğulunkileri hatırlamıyorum şuan fakat 225 veya 235 olabilr, önemli olan kalınlığı fakat.. Kalın lastik kullanırsan konfor-performans-yol tutuşu hepsinde büyük fark yaşarsın.. Bu sene ilk aldığında standart lastiklerini ben değiştirmesini söylemiştim, bu nedenle aradaki büyük farkı yaşadığım için üstüne basarak vurguluyorum.. Umarım bilgilendirebilmişimdir..

    Herkese, iyi geceler..




    wartox verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.bence 25-30 milyara alınabilecek en güzel araçlardan biri. lütfen kimse üzerine almasın "bence" diyorum.. peki yakıt tüketimi hakkında bilginiz var mı?




  • Bir kısmına katılıyorum güzel kardeşim; güzel yorumlar.. İki markanında kendine özel güzel özellikleri var.. Fakat Volvo bilmemne grup arabasıdırda, BMW bilmemnedir yorumlarına katılmıyorum.. Kendi üretmiş üretmemiş, geliştirmiş geliştirmemiş beni enterese etmez.. Önemli olan hepsini BENİM İÇİN BİR ARADA sunan markadır.. Volvo'da aradığım herşeyi sunduğu için ben Volvo tercih ediyorum.. BMW de güzel bir markadır.. Zamanında bende BMW740 kullanmıştım şuanki kasanın, makyajsız halinin bir önceki kasasıydı, gayette güzel, performanslı ve konforlu bir araçtı fakat Volvo S40 da kendimi daha güvenli hissediyorum.. Şuanki RangeRover danda daha güvenli hissediyorum, diğer akraba-arkadaşların BMW-Mercedes'lerindende.. Benim için önemli olanda bu güveni hissetmektir.. Siz nasıl rahat ederseniz öyle yapın arkadaşlar, sizin içinde rahatlık, konfor-lüks olabilir, benimkide güvenlik.. Umarım yorumlarımı yanlış anlamazsınız, teşekkürler..

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Şimdi bu yazılar giriş@ nickli arkadaşa ait. Bizim yorumlarımızı taraflı bulabilirsin. İşte tarafsız olanları:::

    Bunları kabul ediyor musun? Bazı şeyleri hala kabullenemediğini sanıyorum...

    Bu kadar mükemmel yazılanı henüz görmedim:::



    Volvo belli bir kesime otomobil yapar. yani daha muhafazakar, sosyal görüş olarak daha environmentalist, tabi üst düzey ve kişiselleştirilebilir. ama yinede çeşit ve rekabet açısından çok önlerde yer almadığı için tam bir BMW rakibidir denemez. yani otomobilleri gerçekten çok iyi olabilir ama mühendislik ve aktif teknoloji üretiminde BMW gibi olmaz.[/b],

    örneğin BMW active steering/suspension, magnezyum alaşımlı blokları, ödüllü motorlar, maksimum dengeye sahip şasiler vs vs pek çok maliyetli ve "daha öncelikli" şeyleri üretir.
    Volvo ise alternatif teknoloji üzerinde daha çok, yani BLIS kör nokta sistemi var, işte çok gelişmiş bir uzaktan kumanda ünitesi örneğin, enlemesine çarpışmalarda daha fazla boşluk oluşturacak motorlar, ozonu oksijene çeviren patentli filtreler, collision sistemleri ,WHIPS, IC ve pek çok böylesi güvenlik detayı. açıkcası bunları geliştirebilmek fazla maliyetli değildir, yani bunlar çok özel yapılmayacak şeyler değiller. sonuçta tecrübeyle alakası yok bunların sadece düşünebilmekle alakası var ama düşünmeleri güzel bişey tabi, Volvo'yu diğer güvenliğiyle ünlü markalardan ayrıan şeylerde bunlardır bir yerde. bu adamlar komple güvenli otomobil yapar her yönüyle.

    arkadaşlar yazdığınız mesajları fazla okumadım kusura bakmayın. çünkü kişisel sataşmalardan birkaç önemli yer dışında okumaya değer birşey görmedim.


    diğer nokta;



    ancak gördüğüm kadarıyla burdaki çoğu fanatik Volvo kullancısı, Volvo'nun başarısından gaz alarak malesef BMW ile Volvo'yu seviye olarak "tam aynıdır" demeye getirmişlerdir. malesef buna katılamayacağım çünkü böyle birşey yok.,

    öncelikle BMW tamamen bağımsız bir markadır. yani Volvo, geliştirirken çok maliyet getidiği halde o derece başarılı olmayan parçaları kendileri üretip tasarlamazken BMW herşeyi sıfırdan ve "kendisi üretir". Volvo ise orta ölçekte bir grup markası olduğu için ve klasman olarakda BMW kadar üst seviye olmadığı için bu tip şeyleri kendileri üretemezler. tıpkı yeni Ford eucd platformunda yeni S80'de veya C1'in gelişmişi P1 platformundaki S40 V50 veya C30 gibi modellerde görebilirsiniz. yani herşeyi kendileri geliştiremezler, çünkü böyle bir güçleri yoktur. Ford iel birleşmeden öncede renault'dan faydalanırlardı motor şanz. olarak, sadece ünlü turbo motorlarını kendileri üretirlerdi. ha Ford şasisi kullanmanın ne zararı olabilir ki diyebilirsiniz, elbette hiçbir zararı yok ki askine fayadı var çünkü Volvo modelleri artık hiç olmadığı kadar dinamik ve sürüş keyfi veren otomobiller ama malesef bu şekilde özel ve özgün yapılarını BMW kadar iyi korumaları imkansız. yani S40'ın kendine has bir sürüşü yok örneğin, daha çok focusa benziyor sürüş kalitesi bakımından, keza eski S40da Ned-carda birlikte üretildiği carisma ila aynı özellikleri sergiliyor genel olarak (ve tabi çok daha düşük bir seviyede). aynı şey yeni S80'de de biraz geçerli olacak ama yinede Volvo tabiki arabalarına kendi tatlarını katıyor yani hiçbirisi gelişmiş bir Ford değildir asla, burdan böyle bir anlam çıkmasın. ama marka olarak düşündüğümüzde bu Volvo'ya bir -1'dir "eğer BMW ile karşılaştırırsak". ,

    peki BMW napar, BMW arkadaşlar dünyanın en büyük mühendislik firmalarından biridir ve Ar-GE'ye verdiği önemle ün yapmıştır. BMW örneğin bir 5 serisini geliştirken herşeyi baştan ve özel olarak ele alır, özel çalışır. grup içerisndeki bir markadan tüm herşeyi hazırlanmış ayarlanmış bir motoru bir şasiyi, elektronik ekipmanı veya görnmeyen pek çok parçayı satın almaktansa binlerce teste sokarak kendi mantalitesine göre geliştirir, tasarımını herşeyin birebir uyumlu ayarına uygun yapar ve bu sayede yabancı bir ürünü kendi özellikleriyle kombine etmeye uğraşmaz. çünkü zaten herşeyi kendi projelerine göre geliştirirler, maliyetten fazla kaçınmazlar. böylece satın aldığınız 5 serisindeki veya herhangi bir seri farketmez, tüm detaylar ve kullanılan teknolojiler, motorlar o arabaya özgüdür, tekniğini ve parçalarını başka alt düzeydeki otomobillerle paylaşmaz. kısacası BMW özel otomobiller üreten bir markadır, Volvo bu konuda zaten BMW düzeyinde değildir, eskiden de değildi.

    bir 3.16i ile S40 1.6'ın fiyatına bakın. görünüşte yakın birbirlerine rakip gibi duran ve gerçekten ikiside oldukça iyi otomobiller ama BMW arabayı tamamen özel ürettiği için, arkadan itişinden tutunda, kökten tasarlanan motor, şasi, sürüş, süspansiyon, teknik ve elektronik sistemlere sahip olduğu için S40dan çok daha maliyetli ve üstün bir otomobildir, bu yüzden de çok daha pahalıdır. ha asıl BMW 3'ün rakibi S60'da diyebilirsiniz ama Volvo artık S40'ı rakip olarak sunduğunu hem açıkladı, hemde zaten Volvo modelleri tam sınıf kalıplarına oturmadığı için belli bir rakipde sunamayız ki ancak genel olarak daha pahaldır diyebiliriz BMW için



    salt olarak ürettikleri otomobilere bakarsak ise Volvo'nun model adedi, gövde tipi, motor seçenekleri, sürüş teknolojileri ve altyapısı olarak BMW'ye rakip olması çok mümkün değildir, çünkü BMW 1.6lt 115HP'lik motorlarda üretir, 5.0lt'lik F1 teknolojili muhteşem V10 motorlarda üretir, F1'de de yarışır, M motorsports adlı "çok çok" özel ve mühendislik harikası otomobiller üreten ve McLaren gibi dünya üstü otomobillere motor verebilen departmanları da vardır, model ve motor seçenekleri Volvo'nun hayal edemeyeceği kadar yüksek seviyelere de ulaşır, top modelleri ve onların prestiji olarak da ele aldığımız zaman gerçekten Volvo'ya fark atmakta pek zorlanmaz. yani örneğin Volvo daha yeni yeni 300HP'nin üstündeki güçlerde otomobil üretmeye başlamışken, BMW 20 yıldır 300HP+ çalışıyor, böyle otomobiller üretiyor. daha buraya o kadar çok yazılır ki bu yüzden bu konuda çok fazla yazıp çizmeye gerek yok ki zaten gerekli olan demirbaşları yukarıda belirttim.

    genel olarak zaten otomobilere de bakıldığında BMW çok daha dinamik, keskin hisli, sürücü dostu, sportif, uyumlu ve üst seviye otmobiller ürettiğini görebiliriz.


    son olarak şunu söyleyeyim, Volvo'da kesinlikle çok iyi ve klas otomobiller üreten bir markadır. ancak karşılaştırmak istedeğiniz marka gerçekten dünyanın şuan en çok kar eden üreticilerinden ve otomobilleri en çok arzulanan markalarından. bu yüzden haliyle BMW karşısında zayıf bir görüntü çiziyor.,

    tıpkı BMW'nin Porsche karşısında çizebileceği gibi, Porsche'nin de örneğin bir Lamborgihini karşısında. bu işler hep seviye seviye gider, hiçkimse her zaman en iyisine sahip olamaz.






    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Arkadaşlar bakın konu yine benim dediğim noktaya geldi.. BMW lükstür daha teknolojiktir, fakat Volvo'da daha güvenlidir.. Fakat bunlar demek olmuyorki Volvo teknolojiden, lüksten yoksun, bmw ise güvenlik konusunda sıfırdır.. İşte siz Volvo'yu sıfır olarak görüyorsunuz problem bu noktada.. Yoksa BMW de süper araba üretir, Volvo'da.. İkiside kendi alanında süper ve devrim yaratan araçlar üretir..

    2. konu olarak SAAB'la Volvo'yu karşılaştıranlar büyük hata ediyor.. Volvo'da SAAB da bildiğim isveç markasıdır ikiside isveç çeliği kullanır sağlamlığını önemli olarak burdan alır.. İki aracı güvenlik olarak karşılaştırmak yersizdir..

    Sinirliyken attığım mesajlarda kırıcı olduysam lütfen kusura bakmayın umarım hepimiz birşeyler kapmışızdır bu konudan..

    tuareq dostum, S80 alacağına sevindim.. S80 kullandım ve bir akrabamda olduğu için sıksıkda kullanıyorum.. Araç gerçekten çok rahat ve işlevsel, eğer paradan kaçılmamış donanımıda iyi bir araç alırsan her aradığın elinin altındadır.. Performans olarak bir performans sınıfı araç tadını veremez fakat, güçlü motoru sayesinde standart binek otomobillerinin çoğundan iyidir.. Yol tutuşu konusuna gelince S40 dan XC90 a Volvo araçların yol tutuşu gerçekten iyidir.. Yüksek hızlarda virajlara girerken en ufak bir güvensizlik hissetmezsin.. Birde ağır araç olduğu için mıh gibi yapışıyor yere motorunda gücüyle.. Fakat tavsiyem standart boyutlardaki lastiklerle gezmemen.. Amcaoğulunkileri hatırlamıyorum şuan fakat 225 veya 235 olabilr, önemli olan kalınlığı fakat.. Kalın lastik kullanırsan konfor-performans-yol tutuşu hepsinde büyük fark yaşarsın.. Bu sene ilk aldığında standart lastiklerini ben değiştirmesini söylemiştim, bu nedenle aradaki büyük farkı yaşadığım için üstüne basarak vurguluyorum.. Umarım bilgilendirebilmişimdir..

    Herkese, iyi geceler..







  • Volvo S80 T5 99" Test Verilerine dayanarak söylüyorum;

    Ortalama: 9.6 lt/100km
    Şehir içi: 14.3 lt/100km
    Şehir dışı: 7.8 lt/100km

    Bunlar test verileri, bana kalırsada bu civarda tüketeceğini düşünüyorum.. Teknik olarak veriler bunu gösteriyor, kullanırken biraz şikayet edebilirsin çok yakıyor diye fakat yinede diğer lüks modellere göre kabul edilebilir düzeyde.. Aracın teknik verilerinide veriyim istersen;

    Motor Hacmi: (cc) 2922
    Silindir Sayısı: 6
    Beygir Gücü: (BG/d/d) 226/5500
    En Yüksek Tork: (Nm)/(d/d) 310/2700-5000
    Son Hız: (km/s) 245
    0-100 km/s Hızlanma: (sn) 7.5
    Ağırlık: (kg) 1489
    Dingil mesafesi: (mm) 2790
    Uzunluk: (mm) 4820
    Genişlik: (mm) 1830
    Yükseklik: (mm) 1440
    Bagaj Hacmi: (litre) 440/1106


    quote:

    Orjinalden alıntı: tuareq


    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Arkadaşlar bakın konu yine benim dediğim noktaya geldi.. BMW lükstür daha teknolojiktir, fakat Volvo'da daha güvenlidir.. Fakat bunlar demek olmuyorki Volvo teknolojiden, lüksten yoksun, bmw ise güvenlik konusunda sıfırdır.. İşte siz Volvo'yu sıfır olarak görüyorsunuz problem bu noktada.. Yoksa BMW de süper araba üretir, Volvo'da.. İkiside kendi alanında süper ve devrim yaratan araçlar üretir..

    2. konu olarak SAAB'la Volvo'yu karşılaştıranlar büyük hata ediyor.. Volvo'da SAAB da bildiğim isveç markasıdır ikiside isveç çeliği kullanır sağlamlığını önemli olarak burdan alır.. İki aracı güvenlik olarak karşılaştırmak yersizdir..

    Sinirliyken attığım mesajlarda kırıcı olduysam lütfen kusura bakmayın umarım hepimiz birşeyler kapmışızdır bu konudan..

    tuareq dostum, S80 alacağına sevindim.. S80 kullandım ve bir akrabamda olduğu için sıksıkda kullanıyorum.. Araç gerçekten çok rahat ve işlevsel, eğer paradan kaçılmamış donanımıda iyi bir araç alırsan her aradığın elinin altındadır.. Performans olarak bir performans sınıfı araç tadını veremez fakat, güçlü motoru sayesinde standart binek otomobillerinin çoğundan iyidir.. Yol tutuşu konusuna gelince S40 dan XC90 a Volvo araçların yol tutuşu gerçekten iyidir.. Yüksek hızlarda virajlara girerken en ufak bir güvensizlik hissetmezsin.. Birde ağır araç olduğu için mıh gibi yapışıyor yere motorunda gücüyle.. Fakat tavsiyem standart boyutlardaki lastiklerle gezmemen.. Amcaoğulunkileri hatırlamıyorum şuan fakat 225 veya 235 olabilr, önemli olan kalınlığı fakat.. Kalın lastik kullanırsan konfor-performans-yol tutuşu hepsinde büyük fark yaşarsın.. Bu sene ilk aldığında standart lastiklerini ben değiştirmesini söylemiştim, bu nedenle aradaki büyük farkı yaşadığım için üstüne basarak vurguluyorum.. Umarım bilgilendirebilmişimdir..

    Herkese, iyi geceler..




    wartox verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.bence 25-30 milyara alınabilecek en güzel araçlardan biri. lütfen kimse üzerine almasın "bence" diyorum.. peki yakıt tüketimi hakkında bilginiz var mı?




  • Bu tip araçları alabilecek gücüm olsa ortalama 300 beygirlik bir araçta güvende olmak isterim, Volvo tartışmasız bu konunun uzmanı, Discovery de Volvonun hikayesini izledikten sonra başka arabaya bakmak istemem doğrusu, ben Volvoyu tercih ederim. BMW güzel araç, güzel olarak kalsın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Bu tip araçları alabilecek gücüm olsa ortalama 300 beygirlik bir araçta güvende olmak isterim, Volvo tartışmasız bu konunun uzmanı, Discovery de Volvonun hikayesini izledikten sonra başka arabaya bakmak istemem doğrusu, ben Volvoyu tercih ederim. BMW güzel araç, güzel olarak kalsın...


    Bencede mantıklı bir insan güvenliği, lüksten önde tutmalıdır.. Lüks bir arabada hayatımı kaybetmektense, gösterişsiz bir arabada hayatta kalmayı tercih ederim; ki Volvo'da gayet lüks bir marka..

    Discovery de bende o belgeseli izlemiştim, Volvo'nun çarpışma pistiyle ilgili olanı izledin sanırım.. Gerçekten etkileyici bir sistem kurmuş adamlar...
  • her markanın kalite anlayışı , satış politikası ve hitap ettiği kitle farklıdır. , BMW büyük bir markadır, üst düzey müşteriye hitap eder ve gayet de iyi satış rakamlarına ulaşmaktadır. BU tartışılmazdır. Ancak 2araçta farklı yönlerden farklı kullanıcılara cazip gelmektedir, Misal veriyorum ön kokpit dizaynında volvo karmaşayı , her ayrı iş için farklı tuş kullanmayı sever., bmw ise yanılmıyorsam idrive teknolojisiyle her işi tek tuştan halletmeyi sever. belki bu olumsuz bir yön ama bu benim hoşuma gidiyor. Güvenlik konusunda volvonun kendine has sistemleri var, teknoloji harikası çarpışma test merkezinde(bence dünyada en iyisi) bir çok denemeler sonucunda kendine has sistemler üretiyor. sürücü koruyucu güvenlik kafesi , sips bel destekli hava yastıkları , whips boyun zedelenmesini önleyici kafalıklar , darbe emici tamponlar etc. bmwnin bunun karşısında kayıtsız kaldığı söylenemez, onlarda bence bu konuda volvodan geri değiller, hatta denemelerde şunu gösteriyorki, modelden modele bmw ve volvo araçları arasındaki güvenlik karşılaştırmasında bazı kasalarda volvo modelleri bazılarında ise bmw galip geliyor.

    motor ve yürüyen aksam anlayışları zaten tamamen farklı , volvo yoğunluk olarak önden çekiş ve dört çeker kullanıyor. bmw ise arkadan çekiş üretiyor, ve 2lt ve üstü araçların yanlamasıyla ünlü:) , volvo genelde turbo kullanıyor, bmw nin pek öyle bir huyu yok .

    benim genel fikrim bmw daha büyük oynayan, daha fazla iddaalı bir firma, volvo ise daha az satmayı düşünen daha özel araçlar üretmeyi amaçlayan bir firma,
    ben herşeyi üst üste koydum volvo dedim




  • Ama artık bişi demek lazım ya, lüks araçta ölmektense mi???

    Tata mı BMW?

    Eğri oturup doğru konuşmak lazım...


    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX


    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Bu tip araçları alabilecek gücüm olsa ortalama 300 beygirlik bir araçta güvende olmak isterim, Volvo tartışmasız bu konunun uzmanı, Discovery de Volvonun hikayesini izledikten sonra başka arabaya bakmak istemem doğrusu, ben Volvoyu tercih ederim. BMW güzel araç, güzel olarak kalsın...


    Bencede mantıklı bir insan güvenliği, lüksten önde tutmalıdır.. Lüks bir arabada hayatımı kaybetmektense, gösterişsiz bir arabada hayatta kalmayı tercih ederim; ki Volvo'da gayet lüks bir marka..

    Discovery de bende o belgeseli izlemiştim, Volvo'nun çarpışma pistiyle ilgili olanı izledin sanırım.. Gerçekten etkileyici bir sistem kurmuş adamlar...




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.