Şimdi Ara

FİAT TİPO KULÜP (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13.909
Cevap
89
Favori
2.584.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya ben tipo almak istiorum sizce bahsettiğiniz kadar iyimi vede piyasası ne bunun cidden çok güsel araba.98 model düsünüom yardımcı olursanız ii olur
  • ahbuka ve DİĞER KİTAPÇIK İSTEYEN ARKADAŞLAR BİRMOT SİTESİNE GİRİYOR VE ORADAKİ İLETİŞİM BÖLÜMÜNE ARACINIZIN MODELİNİ YAZIP KİTAPCIK İSTEDİĞİNİZE DAİR BİR YAZI YAZIYORSUNUZ...
    SONUÇTA İLK GÜN SİZİ ARAYIP ARACINIZIN ŞASE ve PLAKASINI ALIYORLAR İLK KULLANICININ ADIYLA SİZİ KARŞILAŞTIRIP FİAT TAN ONUN YERİNE SİZİN ADINIZ ARAÇ HANESİNE YAZILIYOR..
    2. SEFER İŞ YERİM ARANDI BAYAN BANA KİTAPÇIK İSTEDİĞİM MESAJINI ONAYLATTIRDI
    CMT-PAZAR GİRMESİ ve KARGONUN PZT.BENİ BULAMAMASI SONUCU YİNEDE KISA SÜREDE SALI GÜNÜ KİTAPCIK ELİME GEÇTİ....
    VEEE BENDEN KARGO PARASI BİLE ALMADILAR İŞTE HİZMET DİYORUM
    DÜN TEŞEKKÜR MESAJI YAZDIM BUGÜN YİNE ARAYIP SİZİN MEMMUNİYETİNİZ BİZİM MEMMUNİYETİMİZ TARZI VE İSTEĞİNİZDE BİZLER BURADAYIZ DEDİLER VEEE İNANIN ÇOK MEMMUN OLDUM

    BU KADAR ARKADAŞLAR BURADAN YİNE FİAT ve BİRMOTA İLGİLERİNDEN DOLAYI TEŞEKKÜRLERİMİ İLETİYORUM

     FİAT TİPO KULÜP
  • Çünkü DIN standardına göre TIPO 1.4 IE 70 beygirdir. Fatura ve trafik kayıt sicil için gerekli teknik belgede belirtilen motor gücü SAE standardına göre veriliyor hatta araçları tanıtırkende FIAT bu yola başvuruyor. Siz nasıl görmek isterseniz öyle görün isterseniz başka bir standart oluşturup 100 hp. deyin ama bütün dünya DIN kullanırken SAE değerine bakarak kendimizi kandırmayalım. Gerekli bilgiyi buradan alabilirsiniz konu hakkında :

    http://www.arabadergisi.com/cf/citroen/hb/din-sae.htm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yasins

    Neden 70 bg mmengi?
    Ben 1,4 ler 88 bg diye biliyorum. Aracın faturasında da böyle yazıyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    sonradan klima takmak çok basit bir işlem değildir diye düşünüyorum soğutma fanı elektrik sistemi ve radyatör yapısı değişmesi gerekiyor ayrıca kalorifer peteğinin olduğu yere eveparatör takılacak ve kompresör motoru için gerekli montaj ve kayış sisteminin yeniden düzenlenmesi gerekiyor bunların dışında klimalı modellerdeki şarz dinamosu normale göre daha güclü bunların hepsi bayağı bir masraf gerektirecektir ve işlem bittiğinde ne kadar iyi olacak ve sağlıklı bir çalışma sağlayacak düşünmek lazım bence satıp klimalı model almak en uygunu olacaktır.

    Benim aracım 1.4 ie ve 70bg güc üretiyor klima açıkken elbette motorun çekişini etkiliyor ama getirdiği konforu düşünürsek verilen ödün çokta fazla değil bence.


  • İlginç bir bilgi mmengi. Bilmiyordum. Araştıracağım. Sağol...
    quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    Çünkü DIN standardına göre TIPO 1.4 IE 70 beygirdir. Fatura ve trafik kayıt sicil için gerekli teknik belgede belirtilen motor gücü SAE standardına göre veriliyor hatta araçları tanıtırkende FIAT bu yola başvuruyor. Siz nasıl görmek isterseniz öyle görün isterseniz başka bir standart oluşturup 100 hp. deyin ama bütün dünya DIN kullanırken SAE değerine bakarak kendimizi kandırmayalım. Gerekli bilgiyi buradan alabilirsiniz konu hakkında :

    http://www.arabadergisi.com/cf/citroen/hb/din-sae.htm


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yasins

    Neden 70 bg mmengi?
    Ben 1,4 ler 88 bg diye biliyorum. Aracın faturasında da böyle yazıyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    sonradan klima takmak çok basit bir işlem değildir diye düşünüyorum soğutma fanı elektrik sistemi ve radyatör yapısı değişmesi gerekiyor ayrıca kalorifer peteğinin olduğu yere eveparatör takılacak ve kompresör motoru için gerekli montaj ve kayış sisteminin yeniden düzenlenmesi gerekiyor bunların dışında klimalı modellerdeki şarz dinamosu normale göre daha güclü bunların hepsi bayağı bir masraf gerektirecektir ve işlem bittiğinde ne kadar iyi olacak ve sağlıklı bir çalışma sağlayacak düşünmek lazım bence satıp klimalı model almak en uygunu olacaktır.

    Benim aracım 1.4 ie ve 70bg güc üretiyor klima açıkken elbette motorun çekişini etkiliyor ama getirdiği konforu düşünürsek verilen ödün çokta fazla değil bence.




  • mmengi arkadaşım bilgiler için teşekkürler...
    PEKALA BİŞEY SORUCAM FİAT 1,4 i.e'LERDE NEDEN 70 BEYGİR YAZARKEN 1,4 S'LERDE 88 BEYGİR YAZMIŞ SONUÇTA AYNI FİRMA ve AYNI ARAÇ ve FİAT KİTAPÇIĞINDA OKUDUM DEĞERLER SAE CİNSİNDEN DİYE YAZIYOR ZATEN
    "... dünya üzerinde otomobillerin motor gücü ölçümünde yaygın olarak kullanılan 2 adet güç ölçüm standardı bulunmaktadır. Bunlardan SAE normu olarak bilineni motor gücünü, motorun çıkış noktası olan krank ucundan ölçerken, diğer norm (DIN) motor gücünü tekerleklerden ölçer. Kabaca birbirlerine 1.123 katsayısıyla çevrilebilen bu iki ölçüm şeklinden hangisinin kullanılacağına karar vermek firmaların yetkisindedir.
    ŞİMDİ SORUYORUM SİZCE ve MANTIKEN MOTORUN ÇIKIŞ NOKTASI OLAN KRANK UCU HESABIMI DOĞRUDUR,
    YOKSA TEKERLEKLERDEN ÖLÇÜLENMİ?
    MOTORA EXTRA BİŞEYLER YAPARAK BEYGİR GÜCÜ ARTAR AMA HER ARAÇ KENDİ ORJİNAL LASTİĞİNİ KULLANIYORMU,MARKA MARKA FARK ETMEZMİ ÖZELLİKLER?
    SİZCE BURADA TİCARİ BİR DERGİ OLAN ARABA DERGİSİ BİR AYRIMCILIK veya KAYIRMACILIK YAPMIYORMU?
    SONUÇTA BEN TRAFİKDEDE ZATEN FARKINI GÖRÜYORUM

     FİAT TİPO KULÜP
  • hoşbulduk sagol volkan kardeş bu arada forumdaki tüm arkadaşlara selamlar burada çıkma klima konusunda kulaktan duyma bilgiye sahip oldugumuza inanıyorum tam doyurucu bir cevap alamadık örnekleri var özellikle toyota marka arabalarda çok duymuşsunuzdur ve gayet güzelde arabalar çalışıyor ama tipoda hiç uygulayan yokmu bize uygulamayı gerçekleştirmiş arkadaşlar lazım 500 ytl ye çıkma klima işini halledebiliriz.(takılmasıyla birlikte)şimdi yeni almaya kalksak devir işleri model yükselt falan baya masraf çıkacak bence klima tutarsa daha karlı olacaz 1.6 sx te tek eksigim benim klima bu konu hakkında görüşlerinizi bekliyorum hataydan selamlar
  • selam arkadaşlar tipo kulüp,ü uzun süredir takip ediyorum,arkadaşların yazdıklarından bayağı bilgi sahibi oldum 1997 1.4s,im var hem evim hem işim aynı yerde olduğundan(ist/mecidiyeköy) arabayı yalnız haftada bazen onbeşte bir gün kullanıyorum çocukta gelip hanımda işi bırakınca masraflar iyice arttı istemesemde arabayı satmak zorundayım,ilgilenen arkadaşlar olursa bilgi verebilirim aracım 2 yıldır periyodik bakım dışında en ufak sorun çıkarmadı.
  • 70 HP diye kitabında yazıyor demedim DIN standardına göre i.e. modeller 70bg. S modeli 78HP, aradaki 8HP i.e. modellerde katalitik konverter den dolayı bir düşme oluyor ama zaten 2-3 sene sonra konverter dolup değiştirmek gerektiğinde fazlaca masraf açtığından yerine orta susturucu takılıp bu güç geri kazanılıyor. 1.4 modeller S olsun ie olsun aynı motor sadece karbüratör yerine tek nokta enjeksiyon var.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo

    quote:

    Orjinalden alıntı: ilksar

    mmengi arkadaşım bilgiler için teşekkürler...
    PEKALA BİŞEY SORUCAM FİAT 1,4 i.e'LERDE NEDEN 70 BEYGİR YAZARKEN 1,4 S'LERDE 88 BEYGİR YAZMIŞ SONUÇTA AYNI FİRMA ve AYNI ARAÇ ve FİAT KİTAPÇIĞINDA OKUDUM DEĞERLER SAE CİNSİNDEN DİYE YAZIYOR ZATEN
    "... dünya üzerinde otomobillerin motor gücü ölçümünde yaygın olarak kullanılan 2 adet güç ölçüm standardı bulunmaktadır. Bunlardan SAE normu olarak bilineni motor gücünü, motorun çıkış noktası olan krank ucundan ölçerken, diğer norm (DIN) motor gücünü tekerleklerden ölçer. Kabaca birbirlerine 1.123 katsayısıyla çevrilebilen bu iki ölçüm şeklinden hangisinin kullanılacağına karar vermek firmaların yetkisindedir.
    ŞİMDİ SORUYORUM SİZCE ve MANTIKEN MOTORUN ÇIKIŞ NOKTASI OLAN KRANK UCU HESABIMI DOĞRUDUR,
    YOKSA TEKERLEKLERDEN ÖLÇÜLENMİ?
    MOTORA EXTRA BİŞEYLER YAPARAK BEYGİR GÜCÜ ARTAR AMA HER ARAÇ KENDİ ORJİNAL LASTİĞİNİ KULLANIYORMU,MARKA MARKA FARK ETMEZMİ ÖZELLİKLER?
    SİZCE BURADA TİCARİ BİR DERGİ OLAN ARABA DERGİSİ BİR AYRIMCILIK veya KAYIRMACILIK YAPMIYORMU?
    SONUÇTA BEN TRAFİKDEDE ZATEN FARKINI GÖRÜYORUM

     FİAT TİPO KULÜP

  • Fiat, tipo ve temprayı türkiyede tanıtırken anlaşılan kullanım klavuzlarına ve tanıtım broşürlerine SAE olarak motor gücü yazmış sonraki modellerde bunu DIN olarak vermeye başladı. Şimdi ben 88hp motor gücüm var dersem 2007 model grande punto 1.4 FIRE 8V 77HP MPI enjeksiyonlu modeline haksızlık etmiş olmazmıyım yada birisine söylesem benim tipom senin puntondan daha güçlü diye komik duruma düşmüş olmazmıyım sizce ?

    Ayrıca tipo ya ait yabancı tanıtım broşürleri bu adreste var incelerseniz 1.4 ie için 70hp yazdığını görürsünüz bence araba dergisindeki yazı doğru ve gerçekçi bir tespit.

    http://www.fiat-tipo.de/tipohp/prospekte.php
  • @mmengi arkadaşın verdiği bilgiler doğrudur.
    90'lı yıllarda fiat ve bir çok otomobil üreticisi sae - din normları farklılıklarından yararlanıp araçlarını bikaç bg daha yüksek göstermiştir.
    tablo olarak da koymuştum foruma.zaten arabadergisi.com da ve bikaç sitede daha detaylı belge mevcut.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilksar

    mmengi arkadaşım bilgiler için teşekkürler...
    PEKALA BİŞEY SORUCAM FİAT 1,4 i.e'LERDE NEDEN 70 BEYGİR YAZARKEN 1,4 S'LERDE 88 BEYGİR YAZMIŞ SONUÇTA AYNI FİRMA ve AYNI ARAÇ ve FİAT KİTAPÇIĞINDA OKUDUM DEĞERLER SAE CİNSİNDEN DİYE YAZIYOR ZATEN
    "... dünya üzerinde otomobillerin motor gücü ölçümünde yaygın olarak kullanılan 2 adet güç ölçüm standardı bulunmaktadır. Bunlardan SAE normu olarak bilineni motor gücünü, motorun çıkış noktası olan krank ucundan ölçerken, diğer norm (DIN) motor gücünü tekerleklerden ölçer. Kabaca birbirlerine 1.123 katsayısıyla çevrilebilen bu iki ölçüm şeklinden hangisinin kullanılacağına karar vermek firmaların yetkisindedir.
    ŞİMDİ SORUYORUM SİZCE ve MANTIKEN MOTORUN ÇIKIŞ NOKTASI OLAN KRANK UCU HESABIMI DOĞRUDUR,
    YOKSA TEKERLEKLERDEN ÖLÇÜLENMİ?
    MOTORA EXTRA BİŞEYLER YAPARAK BEYGİR GÜCÜ ARTAR AMA HER ARAÇ KENDİ ORJİNAL LASTİĞİNİ KULLANIYORMU,MARKA MARKA FARK ETMEZMİ ÖZELLİKLER?
    SİZCE BURADA TİCARİ BİR DERGİ OLAN ARABA DERGİSİ BİR AYRIMCILIK veya KAYIRMACILIK YAPMIYORMU?
    SONUÇTA BEN TRAFİKDEDE ZATEN FARKINI GÖRÜYORUM

     FİAT TİPO KULÜP


    bence tekerlekten ölçülen güç daha doğrudur.
    sonuçta gerçeği yansıtan odur. aracın yol almasını sağlayan gücün ölçümüdür.
    ayrıca ne gibi bir fark bu ilksar???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayım

    Hayırlı günler arkadaşlar, benim arabam 1.6 sx birkaç aydır arabam içeriye su alıyor, kalofer radyatörü tıkanmış direk yenisiyle değiştirdim, musluğu değiştirdim yetmedi ön camı en baştan yapıştırttım ama hala paspasın altında su birikiyo, geçen hafta komple alt taraftaki halıyı söktüm orayı mükemmel şekilde kuruttum yeni keçe serdim motorun orda eksik tıpa fln yok, sileceğin ordaki siyah yeri söktüm altındaki hortumda çıkmadır boşluktur hiç bişey yok, cidden arabamda hiç bi sorun yok ama şu olay çok soğuttu, yardımcı olursanız sevinirim. birde su göğüsün ordan damlamıyor.

    lpg var mı aracınız da?
    belki regülatöre sıcak su almak için
    kalorifer hortumlarını kullanmışlardır.
    oradan bi kaçak olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayım

    öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. lpg taktırmadım cidden çözemedim kaportacıda çözemedi artık arabanın altına fln bakmaya başladım geçen lifte baktım hani kazara acaba altınımı vurdum diye hiç bişey yok davlumbazın altına baktım cidden kafayı yedirtcek şu illet

    hakkatten kötü bi durum.
    umarım bi an önce çözülür.
  • Mmengi arkadaşım Tipo, Puntodan daha güçlü bence ama fiyat/verim oranına göre
    Hayırlısı olsun ne diyelim abiler yaa boşverin beygiri meygiri...
    Bayım kalorifer peteğini değiştirdim demişsin. Peteğe gelen boruların özellikle dışarı çıkana olan kısmı ve kelepçeli boğaz bağlantıları sağlam mı? Bir de bu kısımlar araba çalışmazken veya soğukken kontrol ettiğinde sızdırma olmadığı halde çalışır vaziyette iken devir daym basıncı ile sızdırabilir sanırım. Borular içeride tam olarak ne kadar dolanıyor bilmiyorum ama tahmini olarak aklıma geleni söylüyorum. Ayrıca bu suyun kaloriferle alakalı olup olmadığını eğer motorun ve radyatörün normalde su eksiltmiyorsa, bağlantılarda da kaçak yoksa su seviyesini tesbit edip bir süre sonra tekrar azalıp azalmadığını kontrol ederek de anlayabilirsin belki...
    Kötü bir problem umarım en kısa zamanda çözülür.

    quote:

    Orjinalden alıntı: okanisilak


    quote:

    Orjinalden alıntı: bayım

    öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. lpg taktırmadım cidden çözemedim kaportacıda çözemedi artık arabanın altına fln bakmaya başladım geçen lifte baktım hani kazara acaba altınımı vurdum diye hiç bişey yok davlumbazın altına baktım cidden kafayı yedirtcek şu illet

    hakkatten kötü bi durum.
    umarım bi an önce çözülür.
  • 1.4 i.e ile 1.4 s MODELLERİN BEYGİR GÜÇLERİ AŞAĞI YUKARI AYNIDIR.HATTA 1.4 ie 1.4 S MODELİNDEN 1 YADA 2 HP DAHA FAZLADIR.ARAÇ KATALOG DEĞERLERİNEDE BAKARSANIZ 1.4 S 88 SAE 1.4 İE 89 SAE NORMUNA GÖRE GÜÇ VERİR.AYRICA 1.4 İE MODELİ KATALİZÖR NEDENİ İLE 70 HP YE KADAR DÜŞÜYOR İSE 1.6 İE MODELİDE 80HP YE DÜŞÜYOR GİBİ BİR ÇELİŞKİ ÇIKIYOR ORTAYA.1.4 İE LERDE KATALİZÖR YOKTUR.KENDİMİN KULLANDIĞI 1.4 İE ARACIMI 12.000 KM DE ALDIM ARAÇTADA KATALİZÖR YOK.YANİ DOĞRU BİLİNEN BAZI YANLIŞLAR VAR DİYEBİLİRİM.1.4 İ.E İLE 1.4 S MODELİN SIKIŞTIRMA VE EKSANTRİK ORANLARIDA BİRBİRİNDEN FARKLIDIR.BİLMEM ANLATABİLDİMMİ..
  • Herkes herşeyi ne kadar biliyor bravo, o kadar resmi döküman falan hepsi yalan söylüyor bizim ahmet efendiler doğru söylüyor herkes kendi hayal dünyasında yaşasın ben boşuna araştırıp sizlere döküman ve link toplamışım aslında tipo 120 hp de ayıp olmasın diye öyle yazıyolar
  • mmengi ARKADAŞIM HERKES BİLDİĞİNİ AKTARIYOR ve PAYLAŞIYOR BELGE ve DÖKÜMAN DEDİĞİN TİCARİ ŞİRKETLER
    BEN ARABANIN GERÇEĞİNİ KULLANIYORUM

    LPG TAKTIRMAYIN PATLAR DEMİŞLERDİ İLK ÇIKTIĞINDA BENZİN ve FİRMAYA YAKIN OLANLARDA DESTEKLEMİŞLERDİ NOLDU,
    ŞİMDİ ARAÇLARIN YARIDAN FAZLASINDA LPG VAR HAA BANA YOK RESMİ KAYITLARDA ŞU SİTEDE LPG ORANI %40 MIŞ DESEN YİNE OLMAZ ÇÜNKÜ BU SEFERDE %15 KAYITSIZ LPG KULLANICISI VAR DERİM

    BEN OTOBANDAYIM ve BİR ÇOK MODELİN 1,4 1,6 SIYLA ÇOK DENK GELDİM BU TİPOYU GEÇERİM DİYE DÜŞÜNÜPTE KENDİ ÖN CAMINDAN BENİM GİDİŞİMİ İZLEYEN

    TİPO 2,0 'LARI İNCELERSEN VEYA KULLANANLAR VARSA 120 BEYGİRİN BİLE AZ GELDİĞİNİ GÖRÜRSÜN
    CİTROEN/BMV/OPEL vs.vs'LERİN YARIŞ ORTAMINDA YOUTUBE'DE TİPONUN NASIL ONLARI EZİP GEÇTİĞİ GÖRÜNTÜLERLE BELGELENİYOR ZATEN

    LASTİKLE ÖLÇÜM DOĞRU İSE BUNA YOL ŞARTLARI,LASTİĞİN DURUMU ETKEN OLMAZMI

    mmengi ARKADAŞIM SENİN VERDİĞİN LİNKTE AYNEN YETKİLİ KİŞİ
    hangisinin kullanılacağına karar vermek firmaların yetkisindedir.

    DEMİŞ...
    VE BEN motorun çıkış noktası olan krank ucundan ÖLÇÜME İNANIYORUM LASTİKLERİNDE İYİYSE
    OTOBANDA GEREKLİ İŞLEMİ GEREKEN ARABAYA YAPARSIN

    Grand Puntoya gelince NE O FiAT'ın ÇIKARDIĞI EN BASİT ARABA ARKADAŞLA REKLAMI ÇIKTIĞINDA ÖFF DEYİP GİTTİĞİMİZDE TV İLE GERÇEĞİNİN ARASINDA ÇOKK FARK GÖRDÜK....
    STİLO OLSA BOYNUM KILDAN İNCE DERİM
  • arkadaşlar merhaba
    aynı sorun bendede vardı,söktüm heryeri. ön sah paspasın üzerinde su .ama yagmur yagdıgında oluyordu.arabanın tavanından süzülen yagmur suları kapının lastıklerı arasından dırek paspasa damlıyordu.kapı üst çerçevesini içeriye dogru cektim kapı tastiklere(fitil,di galiba adı) tam oturmaya başladı su derdim ortadan kalktı.
    belki sendede bu sorun vardır.kolay gelsin.


    quote:

    Orjinalden alıntı: bayım

    Hayırlı günler arkadaşlar, benim arabam 1.6 sx birkaç aydır arabam içeriye su alıyor, kalofer radyatörü tıkanmış direk yenisiyle değiştirdim, musluğu değiştirdim yetmedi ön camı en baştan yapıştırttım ama hala paspasın altında su birikiyo, geçen hafta komple alt taraftaki halıyı söktüm orayı mükemmel şekilde kuruttum yeni keçe serdim motorun orda eksik tıpa fln yok, sileceğin ordaki siyah yeri söktüm altındaki hortumda çıkmadır boşluktur hiç bişey yok, cidden arabamda hiç bi sorun yok ama şu olay çok soğuttu, yardımcı olursanız sevinirim. birde su göğüsün ordan damlamıyor.
  • arkadaşlar benim bir akrabam arabasını(kaza nedeni ile) hurdaya cıkardı,arabasındaki lpg takımını söküp bana verdi araca 5 ay önce taktırmıştı.daha yeni malzemeler.ama ruhsata işlenmezmiş galiba! sizce takmakla hatamı yapmış olurum??
  • arkadaşlar ben bir marea binicisi olarak derimki arçlarınızın kıymetini bilin tiponun kafa tutmuyacagı nadir araçlar vardır birde abart eksoz takın bakın aracınızın sibop sesine cavar maşallah süper arac şu tipo selam lar
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.