Şimdi Ara

2016'da çift haneli büyüme bekleniyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Reklam sektörü için 2015 çok da iyi geçmedi. Yıla yüzde 10 büyüme beklentisiyle başlayan sektör yılı yüzde 5-6 arasında bir büyümeyle kapatmaya hazırlanıyor. 2016’da çift haneli büyüme bekleyen sektör temsilcileri, birleşme, satm alma ve transferlerin devam edeceğini söylüyor.

    Reklam sektörü 2014’ü yüzde 4,3’lük büyümeyle kapatmıştı. 2015 yılı başlarken, 2014’te 7,9 milyar TL’ye ulaşan toplam reklam yatırımlarının yüzde 10 artacağı tahmin ediliyordu. Ancak ülke genelinde yaşanan olumsuz gelişmeler ve iki genel seçim 2015’te sektörü olumsuz etkiledi. Her ne kadar reklam yatırımlan 2015’in ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,8 artsa da, ikinci yarıyıldaki yavaşlama nedeniyle bu yılın yüzde 5-6 oranında büyümeyle kapanması bekleniyor. Sonuçta sektör iki yıldır enflasyonun altında artış göstererek reel olarak küçüldü.

    2015’te her şeye rağmen iletişimi kesmeyen sektörlerin başında FMCG, iletişim ve finans geldi. Mecra olarak televizyon, açıkhava ve dijitalle birlikte sinemanın da payı arttı.

    SATIN ALMALAR HIZLANDI

    Geride bırakmaya hazırlandığımız 2015’te reklam sektöründeki birleşme ve satın almalar hız kazandı. Manajans JWT’nın Wanda’mn azınlık hissesini satm alması, M&C Saatchi’nin Inspired’in hisselerini satm alarak Türkiye’de faaliyet göstermeye başlaması, Group M’in directComm Marketing Group ün çoğunluk hissesini satın alması, arka arkaya açıklanan işlemler oldu. Son olarak da Leo Burnett, Türkiye’nin önde gelen dijital ajanslarından Voden ile güçlerini birleştirdiğini açıkladı.

    UltraRPM tarafında ise farklı bir gelişme söz konusu oldu. Ajans, 2015 yılının Ultra’nm kuruluşunun 35’inci yılı olması nedeniyle tekrar Ultra ismine döndü.

    Publicis Worldwide‘ın ana dijital ajansı Nuran, Türkiye’deki operasyonlarına bünyesine dahil ettiği Publicis Modem ile başladı. Yıl içindeki ilginç gelişmelerden biri de 4l?29!’un Grey İstanbul ile birleşmesi oldu. Ajans 4l29Grey adını aldı.

    Bu süreçte yeni şirketler de faaliyete geçti. Bir Connected Age şirketi olan R/GA 15’inci global ofisini Türkiye’de açtı. 2015 yılı başmda M.A.R.K.A ajanstan aynlan Engin Tezcan, yeni bir ajans kurması beklenirken, marka konumlandırma ajansı Capon’u kurdu. Kerem Mutlu ve Hüseyin Camcı ise yıl içinde sporculara yönelik ilk değer yönetim ajansı olan Galaktikos’u faaliyete geçirdi.

    YARATICILAR İŞ DEĞİŞTİRDİ

    Son 3,5 yıldır Leo Burnett'te yaratıcı yönetmen koltuğunda oturan ve bu yıl reklamcılık kariyerinde 20’nci yılım kutlayan Emrah Akay, Lowe İstanbul’a yeni baş yaratıcı direktör oldu. 1993 yılında Ali Taran Creative Workshop’ta başladığı reklamcılık kariyerine yurtiçi ve yurtdışında iş kurmaya devam eden Kerim Milar, 2009 yılında ortak olarak kurduğu THE Reklam Hizmetleri ile Ekim 2015’te yollarını ayırdı. Engin Kafadar FCB Art Group’a katılırken, Mehmet Kalyoncuoğlu ise yıl içinde SMG Genel Müdürü olarak atandı.

    SPORA YATIRIM ARTTI

    Spom mecra olarak kullanan şirket sayısında 2015’te ciddi bir artış yaşandı. 2005-2010 yılları arasında Türk futbolunun en üst ligine ana sponsor olarak destek veren Turkcell, beş yıl aradan sonra geri dönerek 2015-2016 sezonu itibariyle Spor Toto Süper Lig’in resmi iletişim sponsoru oldu. Futbola verdiği desteği hem Türkiye’de hem de tüm dünyada sürdüren Coca-Cola, Beşiktaş, Bursaspor, Fenerbahçe ve Galatasaray dahil olmak üzere Süper Lig takımlan ile sponsorluk anlaşması imzaladı. 60’tan fazla ülkede araç sahipleri ve sürücülerle buluşan lastik markası Lassa, küresel marka olma yolculuğunda dünyanın en başarılı spor kulüplerinden FC Barcelona ile işbirliğine imza attı. Yıl içinde THY, Vivident, Integral Menkul Değerler, Leas Plan, Odeobank, THY, Denizbank, Abank, Pınar Su gibi pek çok şirket spora yaptıkları yeni yatının kararlanın açıkladı.

    2016’DA NE OLUR?

    Reklam sektöründe çift haneli büyüme hayali 20l6’ya kalmış görünüyor. Reklamcılar Demeği As Başkanı Demet ikiler, “20l6’da çift haneli büyüme öngörüyorum.

    Reklamveren potansiyelini daha harekete geçirmedi.

    20l6’nın bu anlamda yoğun olacağını düşünüyorum” diyerek yeni yıla ilişkin beklentilerini paylaşıyor. Özellikle Anadolu Kaplanları’nın mecralara dönmesini beklediğini anlatan ikiler, 20l6’nın radyo, açıkhava, televizyon ve dijitalin büyüyeceği bir yıl olacağını da sözlerine ekliyor.

    Ajanslar tarafında ise inorganik büyüme planları söz konusu. 20l6’mn satın alma ve birleşmelerin yaşanacağı bir yıl olacağı tahmin ediliyor. WPP, Publicis gibi iletişim gruplarının bu yöndeki ataklarının 20l6’da da sürmesi bekleniyor. Onların dışında kalan yerli oyuncuların da birleşme ya da satın alma yaparak rekabette öne çıkma girişimlerine şahit olacağız. 20l6’da büyüme yolunda satın alma yapma planları yapan şirketlerden biri de Open Medya. Open Medya Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Ayın, “Yıl içinde bayilik veren firmaları bünyemize katabiliriz” diye konuşuyor.

    Konkurların da artacağı bir yıl olacağı düşünülen 20l6’da, yıldız isimlerin transferlerinin de hız kazanması bekleniyor.







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.