Şimdi Ara

Corsa CDTi Mazot Pompası arızası.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
2
Favori
39.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam Herkese,

    Arabamın mazot pompası 52.000 km'de bozuldu, 1.500 ytl yenisinin fiyatıymış, 300 ytl ye de Bosch Car Serviceler onarım yapıyormuş.

    Yaz Kış her sabah 30sn civarında arabayı ısıtıp 20m civarında geri geri yokuş tırmanıyorum, bu böyle bir arızaya neden olabilir mi? veya kullanımla ilgili tavsiyesi olan var mı?

    Bildiğiniz Bosch Car Service var mı?

    Bu km'de bu problem normal mi?

    *Aracımın motoruna dair ilk problem, çok canım sıkıldı.



  • geçmiş olsun..
    öncelikle canını sıkma, otomobil bu, olur böyle şeyler...
    benim aracım 78bin'i buldu, belki de geçmiştir, şu an ank.da değil dolaşıya habire..
    ama öyle bi sorun yaşamadım henüz..

    yakıt kirliliği falan mı sorun çıkardı acaba?

    mazot pompasının kullanım hatası sonucu bozulcağını sanmıyorum, mekanik bişey olmalı..

    bildiğim kadarıyla ankara'dasın..
    bosch servis bildiğim 2 tane var, biri turan güneş üzerinde, diğeri de nene hatun'un sonundaki BP benzinliğinin hemen yanında...

    bide aklıma bi şey geldi, biraz komik ama,
    madem ki bizim motorlarımız fiat'ın multijet'iyle aynı, o zaman yakıt pompası da aynı olmalıdır
    bi fiat servisinden 1.3multijet için yakıt pompası fiyatı alsana, daha farklı olabilir...




  • Fircam,

    bosch servis bilgisi için teşekkür ederim,
    fiat multijet konusunda haklı olabilirsin bunu bu hafta içi araştırıcam.
    sonucu foruma yazıcam,

    *Bilgi olsun diye söylüyorum, problemi ben kendim farkettim yoksa aracın kullanımını etkileyen birşey değil sadece plastik motor koruma kapağının sağ tarafındaki borular ve diğer aksamda karter muhafazasına kadar ıslaklık vardı, servis arıza tanımını yaptı. Yaptırmazsam sabahları çalışmama problemi çıkartabilirmiş.
  • ya bi dk sen söleyince hatırladım ben de böyle bi sorun yaşamıştım, dediğin gibi ufak bi sızma vardı hatırladım şimdi..

    hatta ben koku aldığım için gitmiştim..

    ama o zaman garanti kapsamındaydı araç, ve babam götürmüştü servise ben gidememiştim, ne yaptıklarını da sormamıştım..

    aynı sorun olabilir..
    faturaları bulabilirsem bakayım..

    garanti bitti mi?
  • Garantisi bitti fircam, yaklaşık 1 yıl önce, o nedenle başımın çaresine bakıcam. Şaşmazda bir özel servis var bildiğim, şu direksiyon tıkırtısından da beni kurtarmıştı onlara götürücem, sonuçtan haberdar ederim
  • benim de yakıt pompası değişmiş aynı sorundan, ve yaklaşık aynı km.lerde...
    ama garanti kapsamındaydı, bedavaya kurtarmışım
  • selam,
    servisin 1500 - 300 ytl arası harcarsın dediği işi 10 ytl bahşişle hallettirdim,

    pompanın içindeki lastik eskimiş, onu değiştirdiler. özel servisin gözünü seveyim...


  • iyi halletmişsin walla...

    bu arada, fiat'a sordun mu pompa fiyatını? merak ettim
  • Yok fircam sormadım ama ben de merak ediyorum, bir fırsat olursa sorucam.
    *Yanlız fiat punto kullanan bir arkadaşım yedek parça konusunda çok farklı maliyetleri olmayacağını söyledi bana
  • multijet pompası bozulan değil de sızıntı veya damlama yapan varsa , yapılacak iş sadece o ringlerin değiiişimi ama bosh marka contalar ile değişmesi gerekr. 1-2 saat süren bir işlem süresi
  • Ya kafam karışıt şimdi. Benim 2004 palio multijetim var. Araç calıştıktan sonra enjeksiyon lambası bir dakika kadar yanıp sönmeye devam ediyordu ve sonra sönüyordu. Pompaciya gittim. Enjeksiyonlardan bir tanesi arıza yapmış değiştirdi düzeldi. Usta dediki mazot pompan kaçırmaya başlamış bir ara değiştirelim. ne kadar masrafım olur dedim 200 TL ye hallederim dedi. Sizler milyardan felan bahsetmişsiniz nasıl iş anlamadım.?? sadece tamir mi edecek ti ki benim usta
  • multijetle cdti temelde aynı da olsa kullanılan parçalar farklı. Enjektörler fiat da delphi iken opel bosch kullanıyo mesela bu da biraz daha sessiz çalışmasını sağlıyor
    0
  • A-nf-A "yaptırmazsam sabahları çalışmama problemi çıkarabilirdediler" demiş. benim de sabahları çalşıma ile ilgili sorunum var. hatta gündüz bile olabiliyor. sorun 17 ve hatta 20 derecede bile ortaya çıktığı ve ısıtma bujilerini 1 sene kadar önce değiştirdiğim için ben de yazılanları okuyunca yakıt pompasından şüphelendim.

    peki bu sorun yakıt tüketimini de arttırır mı? depoyu fulleme fırsatı bulamadım. ancak sanki tüketim epeyce arttı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desailles -- 5 Mayıs 2010; 10:09:18 >
  • kaputu açtığımda yakıt pompasının yakıt sızdırdığını gördüm. yakıt tüketimin artmasını açıklar bu. servisi aradığımda pompanın tamir edilmesi gerektiğini 150 civarı maliyeti olacağını söylediler. "internette araştırdım contasını değiştirip halletmişler.10 tl maliyet olmuş" deyince, "bakarız. conta değişerek hallolacak gibiyse 10 tl gibi maliyetle hallederiz. görmemiz lazım dediler.

    bu durumda servise güvenmek zor. servisin gerçeği söyleyip söylemediğini nasıl anlayabilirim. yani eğer gerçekten iş conta ile hallolacaksa ama servis bana conta ile olacak iş değil derse bunu nasıl anlayabilirim? anlamam mümkün mü????????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desailles -- 10 Mayıs 2010; 16:17:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desailles

    kaputu açtığımda yakıt pompasının yakıt sızdırdığını gördüm. yakıt tüketimin artmasını açıklar bu. servisi aradığımda pompanın tamir edilmesi gerektiğini 150 civarı maliyeti olacağını söylediler. "internette araştırdım contasını değiştirip halletmişler.10 tl maliyet olmuş" deyince, "bakarız. conta değişerek hallolacak gibiyse 10 tl gibi maliyetle hallederiz. görmemiz lazım dediler.

    bu durumda servise güvenmek zor. servisin gerçeği söyleyip söylemediğini nasıl anlayabilirim. yani eğer gerçekten iş conta ile hallolacaksa ama servis bana conta ile olacak iş değil derse bunu nasıl anlayabilirim? anlamam mümkün mü????????


    sanayi de bir pompacıya gidin. sorunu gösterin size en kısa ve ucuz maliyeti çıkartacaklar.
    pompa, hemen mazot kaçırmayla değilmez. zaten çatlak olmuş olsa araç çalışmayacak duruma gelir. arkadaşlarda söylemişler contalardan diye. tahminleriş muhtemelen doğru.




  • corsa c lerdeki kronik arıza mazot pompasından sızıntıyla başlar ve bir süre sonra yolda bırakabilir. Mazot pompasının altına yanına elinizle dokunduğunuzda kaçak olup olmadığını kolayca anlayabilirsiniz. Kaçak varsa pompacılar 150 tl civarında bakımını yapıyorlar ve ilerde oluşabilecek olası büyük masraflardan korursunuz.
  • arkadaslar merhaba. 2000 model opel corsa 1.5 hb dtı arabam var. 3 kere beni yolda bıraktı. motor hava yapıyomuş.marşı uzun tutarak siyah dumam çıkararak çalıstırdık.tamirci arkadası çagırdım baktı mazot pompasında arıza olabilir dedi. yaklasık 500 ile 700 arası masraf çıkabilir dedi. bana yardımcı olabilirmisiniz. 500 ile 700 arası masraf çıkarmı?
  • ciddi bir sorunum yokmuş. mazot pompası değilmiş yani sızdıran. mazot filtresi imiş. bu salaklığın suçu ise mazot filtresinin mazot pompası olduğunu söyleyerek beni yanıltan arkadşımda :) ben anlamam öyle pompadan filan. filtrenin değişim zamanı da gelmişti. hallettik.
  • arkadaslar bu sizinti tam olarak nerde oluyor benimde pompanin uzerinde borunun etrafi islak duruyor
  • kemal 03 dediğin sıkıntı bendede var, aracım 120 bin km.ye geldi. 2006 essentia 1.3 cdti, aracımın hangi parçası olduğundan emin değilim. tarif ediyorum; kaputu kaldırıp aracın önünden motora bakınca sağ tarafta siyah bi parça var, mazot filtresinden boruların bağlı olduğu kısım, altından da radyatörün hortumları felan geçiyor, o kısımda ıslaklık var, önce yağ zannettim ama parmağıma bulaştırıp kokladığımda buram buram mazot kokusu geldi, ve sızıntı olduğundan eminim çünkü aracımın 500 km yapması gerektiği mazotla sadece 300-350 km yol yapabildiğini gördüm. ilk fark etmem motor sıcakken kaputu açtığımda o kısımdan hafif buharlanma olmasını görmemle oldu. konyadayım ve buradaki hem yetkili hemde özel servisler rezalet, gel de tamir ettir hadi bakalım,para vermekten kaçan biri değilim ama gerçekten adam gibi yapsınlar kuruşuna kadar helal olsun diyeceğim ama nerdeee. arkadaşlar mazot pompasının fitillerinden olabileceğini tahmin ediyorum babamdada 2004 olanından vardı onda da aynı sıkıntı oldu ve 150 tl ye tamir ettirdi 4-5 ay önce o da sivasta, yalnız çok beğenmedim araç çekişten düştü,babam ucuz motorin kullanırdı o sebeple olduğunu sanıyorum ama ben mazotun en kalitelisini kullanıyorum bu arızanın belli km.lerden sonra illaki olduğunu tahmin ediyorum. parça konusunda yardımlarınızı bekliyorum, durum acil, aracımın periyodik bakımını yaptıramamıştım tam 5 bin km. geçmişim farkında olmadan, acaba bakımını aksatmamdan da olabilir mi?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.