Şimdi Ara

Çapa Motoru tavsiyesi (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
88
Cevap
5
Favori
149.475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kangroo

    Deneyimlemediğim ürünü tavsiye etmem.elimde var kullanmış bir kişi olarak söylüyorum.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,

    Bende Antrac smart modelini almak için düşünüyorum.
    Taş olmayan toprağı yumuşak 4.5 dönüm arazimiz var.
    Otomatik şanzumanın avantajı ve dezavantajı nedir ?

    Bilgilerinizi rica ederim.

    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Merhaba,

    Bende Antrac smart modelini almak için düşünüyorum.
    Taş olmayan toprağı yumuşak 4.5 dönüm arazimiz var.
    Otomatik şanzumanın avantajı ve dezavantajı nedir ?

    Bilgilerinizi rica ederim.

    Selamlar.

    Alıntıları Göster
    otomatik şanzumanı ilk defa duydum kullanmadım ama bence manuel olması daha iyi.çünkü bu araçlar kolayca kontrolden çıkabiliyor.yüksek viteste kontrolden çıkmasını istemezdim.
  • kangroo kullanıcısına yanıt
    Bunu da araç gibi düşünebilirsiniz siz gaz vermedikçe üst vitese geçmez.
    Çok yakın gelecekte tüm araçlılar gibi çapa makınaları da otomatik vites olacak.
  • imagoodman kullanıcısına yanıt
    Dostum merhaba Antrac yetkili bayiisiyim ve azımsanmayacak miktarlarda satışımız var...

    Öncelikle Antrac smart dünyada tek otomatik şanzımanlı çapalama makinasıdır. Anadolu motorun 2 sene önce lansmanını gerçekleştirip büyük bir beklentiyle piyasaya sürdüğü patentli ürünüdür.

    Özel bir kayış sistemi ile devrini kendisi ayarlamaktadır, siz sadece gaz verip bırakıyorsunuz.

    Avantajı : kullanımı kolay, orjinal 6.5 HP Honda motorlu, gazı bıraktığında kendiside durduğundan olası bir kaza durumunda elini gazdan çektiğinde en az hasar ile kurtulursunuz. Görünümü daha güzeldir göze hoş gelen bir tasarıma sahiptir.

    Eksik yönleri ; şanzımanı otomatik olduğundan kuyruk mil çıkışı yok bu da ileride şanzımanlı römork veya aparat kullanma imkanını elinizden alıyor... Otomatik şanzımanlı olduğundan gücünü kayış devrinden ayarlar.Kayış sistemi çapa makinalarında çok tutulmaz. Isınan makinada kayış atma olasılığı oluyor. (motor sıcaklığı + hava sıcaklığı) Antrac smartta bu olay az görülsede yine de dezavantaj olarak yazılabilir. En çok satılan Antrac 200 manuel 2+1 şanzımanlıya göre bakılırsa biraz daha hantaldır elle tutup baktığınızda bunu hissedersiniz ...

    ANTRAC ve diğer marka çapa makinaları ile ilgili bilgilerimi sizlerle paylaşabilirim. Bana buradan yazabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geywe54 -- 15 Ağustos 2019; 22:17:25 >
  • geywe54 kullanıcısına yanıt
    Merhaba ben çapa motoru almayı düşünüyorum. Honda GP 200 ile GX 200 arasındaki fark nedir? Hangisini tavsiye edersiniz? Orijinal honda ile antrac aynı motoru kullanıyor ama diğer parçalarda malzeme farkı ve kalitesi var mıdır?
  • aturksoy A kullanıcısına yanıt
    Merhaba GP Motor ile Gx motor arasında kalite farkı vardır.

    - GX Motor daha uzun ömürlü kullanıma olanak sağlar ve parça kalitesi GP motora göre daha üstündür.

    GX Motor önceliğiniz olsun.
  • Kaan 26s kullanıyorum 1 senedir. Tavsiye ederim canavar gibi maşallah.
  • Alacak kişilere referans olması açısından yazayim antract smart otomatik kullanıyorum almadan önce otomatik şöyle kötü olur böyle sorum çıkarır diye henüz bir sorunla karşılaşmadım bana göre artı ve eksileri artıları otomatik olması bir rahatlık sağlıyor motorun çekiş gücü iyi eksilerine gelirsek benzin deposu'nun şekli yüzünden altında kalan benzinin tamamını kullanamıyorsunuz bazen ilk çalışmada almıyor uğraştırıyor çapa makinasının boyası özensiz yapılmış motorun üstündeki plastik koruma kapağının vidası sarsıntıdan sürekli düşüp kayboluyor çapa bıçakların ı söküp takmak için kolay bir pimli mil atmamışlar her seferinde 12-13 anahtar aramak gerekiyor son olarak çok dengesiz fiyat politikası var kimi satıcı 6000 isterken kimisi 4500 satıyordu benim aldığım sıralar
  • Merhaba 1250 metre bir arazim var ve burası için bir çapa makinası almak istiyorum toprak yumuşak ve taş bulunmamakta böyle bir yer için nasıl bir makina tavsiye edersiniz f/p ürünü aramaktayım yakın bir zamanda bahçe işleri ile ilgilenen bir yapı market danışmanı ile konuştum bana Pubert Vario R210 marka çapa makinasını tavsiye etti çok güzel makina olduğunu söyledi kullanan arkadaşlar varsa yorumlarını beklemekteyim.https://www.hepsiburada.com/ara?kategori=60002705_2147483601_465415_454000&q=capa+mak%C4%B1nes%C4%B1&siralama=artanfiyat&sayfa=2
  • anladığım kadarı ile çapa makinaları konusunda forumda aktiif olan sayıgısı pek fazla yok
  • Konuyu hortlatacağım. Kusura bakmayın

    Engebeli ve biraz taşlı arazi için bir çapa makinası alma isteğimiz var.
    Nasıl bir makina önerirsiniz arkadaşlar.
    Pulluk takılma olayı da olsa daha güzel olur
  • Merhaba arkadaşlar hem benzinli hem de dizel kullanan biri olarak deneyimlerimi paylaşayım. Satıcılar genelde çapalanacak alanın büyüklüğüne göre benzinli dizel önerisi yapar. bence bu yeterli değil. Gelelim kullandığımız makinalara.

    Hundai 7 hp dizel çapayı yaklaşık 5 yıldan fazla kullandık. Hundai yazdığına bakmayın motoru kipor, çin şanzuman. Hundai ile alakası yok. Bu arada çin motorları içinde kipor en iyilerinden birisi diyebiliriz. Benzinli makinamız ise Anadolu motorun ürettiği Antrac GX 200 Honda motorlu 6,5 hp 2019 model kendileri.

    7 Hp Dizel Çapanın + ve - Yönleri

    Eksiler; Dizel motor fazla titreşimli çalıştığı için bu elinize de yansır, çapa yaparken kalın bir iş eldiveni giymek gerekiyor. Çapar-teker değişimi yaparken 130-140 kg olduğu için biraz zorlanabilirsiniz, üçgen merdiven şeklindeki demir aparat ve bi demir boruyla bu işi çözdük. 7hpye 26cm veya 28cm çapa bıçağı takılıyor. 30 cm taktık. toprak sert olduğunda biraz zorlanıyordu. Orjinal çapaları 26 cm. Büyük çapa bıçağı takacaksanız 10 hp veya 12 hp dizel alınız. Diğer bir eksi tarafı ise benzinli çapalara göre neredeyse 2 kata yakın fiyat farkı var.

    Artı yönleri; Arazide küçük taşlar varsa benzinliler gibi yüzeye çıkarmıyor. Toprağa iyi battığı için benzinliler gibi sekme yapmıyor. Toprak tavındaysa, banamısın demez çapa bıçakları toprağın içinden yara yara gider. Benzinli gibi toprağın yüzeyinden gitmez. Tecrübe kazandığınızda çapa esnasında benzinli 7x- 8x yoruyorsa dizel 9x veya 10x yorar. aşırı fark olmuyor. Romörk takılır.

    Bu arada çapa yaparken acemilik zamanlarında aşırı yorabilir. Sizi yormaması için makinanın salınım yapmasına izin verin, sabit yolda gibi gitmez tarla sonuçta. kendi halinde çapalasın. makina batarsa gidonu hafiften yukarı kaldırın, hala çıkmazsa hafif sağ sol yapın. yoksa her battığında iterek çıkarmaya çalışırsanız işiniz zor yorar. toprağın yüzeyinden gidiyor ve siz toprağa batırmak istiyorsanız gidonu aşağı doğru bastırmanız yeterli. kendi belli hızla ilerler ittirerek çapaya yardımcı olmaya çalışmayın. Ayrıca arkasındaki derinlik demirini toprağın durumuna çapa yapacağınız derinliğe göre ayarlamış olmanız gerekiyor.

    7 Hp Benzinli Çapanın + ve - Yönleri

    Artıları; Benzinli motorlarda titreşim daha az. çapa makinası 70-80 kg civarında. hafif olduğu için teker, çapa grubu değişimi biraz daha kolay. fiyatları dizele göre daha uygun.

    Eksileri; yüzeyden gittiği için gidonu sürekli bastırarak batırmanız gerekir, toprak çok yumuşaksa kendi batar. toprak tavında değilse (sert ve kuru) zor çapalar. Derinden çapalama ve büyük bıçak takma imkanı yok. Hafif olduğu için toprağın altından yara yara gitmez, gitsede çekmez muhtemelen, torku dizele göre çok düşük. Arazi taşlı ise toprak altındaki taşları yüzeye çıkarıyor. 2-3 yılda toprağın yüzeyi kople taş olur. Dizel biraz daha alttan gittiği için taşlar tekrar toprak içinde kalıyor, yüzeye çıkarmıyor. Küçük römork takabilirsiniz, sizi ve kendi malzemeleri taşır anca. Fazla yük taşımız.

    Benzinlilerle ilgili genellemeden sonra gelelim Antrac GX 200 ile ilgili yaşadığımız sıkıntılara;

    Antrac 2019 model alalı 1 yıl oldu. fazla kullanılmadı. buna rağmen üzerinde gelen çapa bıçakları çabuk aşındı, değiştirdik. Çapa yaparken arkasında toprağa saplanan demir hızlı aşınıyor, bahsettiğim demirin bağlantı yerlerinde de aşınmalar var. Çapa ve bağlantı demirlerinde çelik oranı düşük galiba, çin malı dizele göre çabuk aşındı. Diğer benzinlilerde bu sorun var mı bilmiyorum.

    Bunun dışında 3 yıl garanti diye aldık ama buna aldanmayın. Debriyaja basınca şanzımandan ses gelmeye başladı, fabrika ve 2 servisle görüştük garanti kapsamı dışında dediler. Servis olmayan bir tamirci ise Antracda debriyajın tamiri diğer markalara göre daha zor olduğundan tamir yerine set olarak değiştiriyorum dedi. basit bi yay veya bilye sorununun maliyeti fazla olabilir. Biz acemiliği yıllar önce dizelde attığımız için makinayı yormadan kullanıyoruz. Fazla ısınma, hor kullanma, uzun süre yarım debriyaj kullanma gibi hataları yapmadık.

    Antrac'da makinanın üzerindeki plastik kaputun (kırmızı) vida yerlerine conta koymadıkları için, motor sarsıntısından kendi kendine vida yerlerinden çatladı. bende plastik kaputu söktüm yoksa kendi kendine parçalanacaktı. Bizdeki çin malı dizelde plastik kaputun bağlantı yerleri contalı, dizel benzinliye göre çok daha fazla sarsıntılı çalışmasına rağmen çatlama vs.. olmadı hiç. Antracda montaj hatası plastik kaput da garanti kapsamı dışında dendi. Çinlilerin düşünüp koydukları contayı, niye koymazlar anlamadım.

    Alırken 3 yıllık full garantili dediler. Antrac da hangi arıza garanti kapsamına girecek merak ediyorum.

    Antracın diğer bir eksi yanı, çapa gurubu çok zor çıkıyor. milleri nasıl yaptılarsa artık. arada fazla boşluk olmaması lazım tabi yoksa aşınır. biraz zor takılıp çıkması gerekiyor. antrac gx200 de baya zor girip çıkıyor. çin malı dizelde hafif zorluyor, olması gerektiği gibi. Anracda arkadaki demir çubuk ve çapa montajı vidalı. pimli olması daha pratik, biz kendimiz pimliye çevirdik.

    Antracda bulunan honda gx200 motorla ilgili bir sıkıntı yaşamadık.

    7hp dizelde 30cm çapa bıçağı taktığımızda sert toprakta biraz zorlanması dışında sorun yaşamadık. Zaten 30 cm bıçak takmak için en az 10 hp olmalı.

    ------

    Sonuç Olarak Çapa Makinası Alırken 2 Başlıkta Değerlendirmek Lazım

    1- Motor: Dizel alacaksanız imkanınız varsa lombardini motorlu tercih edin, yoksa çin malı düşünürseniz, biraz bilindik marka olabilir, kipor gibi (kiporda zaten lombardini veya yanmarın kopyası diye biliyorum.)
    Benzinli alacaksanız seçenekler Honda, yamaha, kohler veya Çin malı bir motor. Benzinde 6,5hp veya 7 hp alın. daha düşük beygirliler işinizi görmez.

    2- Şanzuman ve diğer parçalar: Bu tamamen alacağınız marka ile ilgili. avrupa markalarının şanzımanı(italya), çin şanzıman, yerli şanzıman ve çinden getirilip burada toplanan şanzıman olarak 4 grupta düşünebiliriz. Satın almadan önce en azından 4-5 marka belirleyip araştırıp, eleme usulü alacağınız markaya karar verebilirsiniz.
    Bu arada kayışlılardan uzak durun iş görmez.

    Gelelim Sonuca; Benzinli mi Dizel mi ?

    -Benzinli alacaksanız; Toprak yumuşak ve taşsız olmalı. Çapa yaptığınız dönemlerde hafiften nemli olmalı. Bu şartlarda benzinliyle toprağı işleyebilirsiniz. Taşlı, sert, sıkı ve çok kuru toprakta benzinli çapa yapmaz.

    -Dizele gelince; benzinli için ideal şartları sağlamayan toprakta arazi küçük olsa bile dizel tercih etmekte fayda var. Aşırı sert ve kuru olmayan arazilerde yaklaşık 10-15 dönüme kadar 7 hp dizel işinizi rahat görür. Toprak çok aşırı sert ise veya uzun çapa bıçağı takıp derinden çapalamak isterseniz. 10 hp veya 12 hp dizel tercih etmelisiniz.

    Dizelde çaba grubu 90 veya 120 cm genişlikte oluyor. 120cmde 8 sıra çapa, 90cmde 6 sıra çapa oluyor. Bıçakların uzunluğu, toprağın durumu ve motorun gücüne göre 90cm veya 120cm genişliği tercih edebilirsiniz. 90cm-120cm değiştirilebilir şekilde ayarlatabilirsiniz.

    Ayrıca yeni kullanıcılar için şunu da belirteyim , çapa motorları hava soğutmalı olduğu için sık sık dinlendirmelisiniz. Makina aşırı ısınırsa şanzımandaki veya motordaki parçalara zarar verebilir. Uzun süre yüksek ısıda çalıştırmak makinadaki yağı ve contaları bozabilir. bu da motor biraz ısınınca sağından solundan yağ bırakmasına sebep olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azizvefa -- 25 Ağustos 2020; 0:58:42 >
  • Pubert vario 55c r210 nasıl bir makinadır
    Yağmur yet 250
    Yavuz y200

    Bunların arasında kaldım tavsiyelere açığım
  • iclever İ kullanıcısına yanıt
    Pubert vario r210 kayışlı gördüğüm kadarıyla. Kayışlılar verimli değil.
    Şanzımanlı tavsiye ederim.

    Yavuz hakkında fazla bilgim yok.(yavuz200de honda ve yamaha motor seçeneği var sanırım. Şanzımanı vs. nasıldır bilmiyorum.)

    Yağmur çevremde var kullanan. yagmur marka el traktöründe biri sıkıntı yaşamıştı. çapa makinası olanlardan bir şikayet duymadım.
    Yağmurun sahiplerinden biri ayrılarak flash marka çapa makinası üretiyor. şirketin ismi sarpaş. yağmur ve flaşta bir çok modelde kendi şanzımanlarını kullanıyorlar. çok az modelde çinden ithal şanzıman. hangi modellerdi unuttum 2 yıl önce araştırmıştım. sanırım 100 serisiydi.

    Galiba benzinli alacaksınız. yağmur ve flash düşünürseniz.

    Honda GX200, Yamaha MX200, Kohler CH270 motorlulardan birini tavsiye ederim. Yamaha motorlunun fiyatı daha uygun, sarpaş kendisi ihtal ediyor arada distribütör yok. Honda motorları ise distribütörden alıyorlar, diye biliyorum değişiklik olmadıysa.

    yamurda honda ve kohler motor seçenekleri, flashta honda ile yamaha seçenekleri var

    Yagmur yet 300 veya flash 300 modellerine de bir bakın derim, 3+1 vitesli.iki markanında 250 modelleri 2+1 vites.

    Fiyat performans olarak düşündüğümde flash 300 Yamaha MX200 motorluyu tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azizvefa -- 25 Ağustos 2020; 1:14:21 >
  • azizvefa A kullanıcısına yanıt
    Güzel açıklamışsın vermiş olduğun bilgilerden dolayıda çok teşekkür ediyorum flaşın yamahasıni araştırıyorum hemen
  •  Çapa Motoru tavsiyesi
     Çapa Motoru tavsiyesi

    Sa arkadaşlar bu el traktöründen lazım bana araştırdığım kadarıyla NİBBİ marka olarak geçiyor birkaç tane satılık denk geldi ya ilan tarihi geçmiş yada satılmış.

  • Yavuz y200 aldım ve bugün denedim şimdilik bir sıkıntı yok toprağı hamur ediyor.  Çapa Motoru tavsiyesi
  • Antrac B212 B3 çapa makinesi aldım 3 ileri 1 geri vitesli.Çok memnun kaldım.toprak da tavındaydı.Bıçaklar toprağın altından gidebiliyordu.3.vitesi çok kullanmam gerekmedi.ikinci vites gayet iyi iş görüyordu.

  • Bnada çapa makinası lazım ama bahcede bırakırsam çalınabilir 4 bin kdar limitim var ama normal binek arabanin da bagajına sıgmasi gerekiyor gotur getir yapicam varmı böyle bi makina tavsiyeniz
  • Fiat albea arabanın bagajına sığacak tercihen 50-60 kg ağırlığında 2 ileri 1 geri şanzımanlı çapa motoru tavsiyesi istiyorum. Şimdiden teşekkürler.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.