Şimdi Ara

BAŞLANGIÇ MOTORU MT-09 TRACER (ALINDI)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba. Daha önce bu konu açılmış ve birçok yorum yapılmış. Vaktinizi ayırıp bana da biraz fikir vermenizi rica ederim. Sırayla aşağıdaki eğitimleri aldım ve bazılarını da alacağım. Aldığım eğitimlere bakarak acaba hayalini kurduğum YAMAHA MT-09 TRACER ile başlayabilir miyim?

    1- motocross başlangıç eğitimi aldım 10 saat (ilk ders yarım saat sadece teorik kalan tüm zaman ormanlık alanda toprak yolda ve asfalt yolda kullanım.kullanılan motor 150cc)
    2- motocross ileri seviye motocross enduro eğitimine başlıyorum 10 saat (buna henüz başlamadım. başlangıç eğitime göre motor 250cc oluyor ve hoplama zıplama herşey var.)
    3- güveli sürüş eğitimi 1 ve 2 yi alacağım.

    Şimdi eğitim bitsin sonra görüşürüz diyenler olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acemi42 -- 27 Kasım 2016; 14:38:25 >



  • Bu kadar egitimden sonra kendini tartıp karar verirsin artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğitim tecrübe kazandırmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mt09 dan önce 250cc de 10000 km, 600 cc de 15000km tecrübe lazım. Cross eğitimlerini geç hiçbir işe yaramaz. Güvenli sürüş 1 ardından A2 ehliyeti 1 yıl 125 cc tecrübesinden sonra gs2 alırsınız sonrasına duruma bakarsınız. Şimdiden bir şey söylemek için çok erken. Nerden baksan en az 5 yıl var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • başlayamazsın
  • olmaz
  • arkadaşın da dediği gibi eğitim tecrübe katmaz, gaz kolu hassasiyetini arttırmaz, tehlike anında panik yapmanı engellemez sadece bilgilendirir bunların hepsi tecrübe ile olur,bence şuanki tecrübenle az çok istediğin tarzda motora yakın bir motor olan nc700x ya da nc750x alıp 20bin km civarı sürmen senin için daha iyi olur, sakin konforlu makina.


    edit: Ayrıca bu sorunu güvenli sürüş eğitimi hocalarına sorarsan büyük ihtimalle sana olumsuz cevap vereceklerdir, denemesi bedava..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykuttasbg -- 2 Ekim 2016; 11:28:53 >
  • 150-200 cc bir scooter veya vitesli ile başla. Ne kendi canını ne de başkasının canını tehlikeye atma.
  • Bu tipte konuları hem burada ama sıklıkla motosiklet.nette görüyorum.Bende motorsiklet ehliyeti almak için kayıt oldum.Konuları merakla okuyup ne tip , ve kaç cc motorla başlayayım diyorum. Öeriler neticesinde 125cc yada 150 cc düşünüyorum ama konuyu açan arkadaş bu ne cesaret 850cc motorla başlangıç...Genelde verilen kısa cevabı yazayım. Helvanı yanına al yada Hayabusa düşünürmüsün :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinkcrow7

    Bu tipte konuları hem burada ama sıklıkla motosiklet.nette görüyorum.Bende motorsiklet ehliyeti almak için kayıt oldum.Konuları merakla okuyup ne tip , ve kaç cc motorla başlayayım diyorum. Öeriler neticesinde 125cc yada 150 cc düşünüyorum ama konuyu açan arkadaş bu ne cesaret 850cc motorla başlangıç...Genelde verilen kısa cevabı yazayım. Helvanı yanına al yada Hayabusa düşünürmüsün :)

    Hocam helvasız olmaz bu işler ya alınca tatlını yeriz yada ölünce helvanı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk motorum 250 likti ve 7500 km yol yaptım.
    İkinci motorum 1000 lik. Yaklaşık 400 km yol yaptım.

    Şöyle söyleyeyim , iki gömlek fazla geldi.

    Ayrıca MT-09 tracer gördüğüm kadarı ile heybetli bir motor. En az 200 kilo vardır. Cross yaptığınız motor 100 kilodan biraz fazla olacaktır.

    Kısacası yol yapmadan büyük ve güçlü motor kullanmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    İlk motorum 250 likti ve 7500 km yol yaptım.
    İkinci motorum 1000 lik. Yaklaşık 400 km yol yaptım.

    Şöyle söyleyeyim , iki gömlek fazla geldi.

    Ayrıca MT-09 tracer gördüğüm kadarı ile heybetli bir motor. En az 200 kilo vardır. Cross yaptığınız motor 100 kilodan biraz fazla olacaktır.

    Kısacası yol yapmadan büyük ve güçlü motor kullanmayın.

    1000 lik makinaya direk geçmen yanlış olmuş hocam, bende tvs apache ile başladım şimdi 250-500 cc 2 silinidirli bakıyorum. min 20k km yapıp o şekilde 4 silindirli makineye geçmek için.

    kazasız sürüşler dilerim, iyi forumlar.
  • Teşekkür ederim.
    Aslında yeterince yol yaptığımı düşünüyorum.
    Bakalım hayırlısı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aldığınız eğitimler mutlaka size birşeyler katacaktır ama, Ben yinede daha düşük cclerde başlamanızı öneririm. Ben eğitim almadım bazı konularda eksikliğini hissediyorum, yani teoride birşeyler biliyorsunuz ama uygulamaya korkuyorsunuz, şuan durumum bundan ibaret. 125 cc scooterla başladım.tam 10.000 km yaptım. Ardından 200cc bajaj pulsar aldım.şuan yaklaşık 17binde. Çok niyetlendim mt07 e ama cesaret edemedim. :) arkadaşımın hyosungunu aldım 200metre anca gitmişimdir buna bile daha çok var ne mt07si dedim kendi kendime :) ufak cc ile başlamamın avantajı çok temkinliyim, trafiği iyi okuyabiliyorum. Ama öyle şeyler gördümkü altımdaki motor daha büyük olsa neler olurdu bilemiyorum. Eğer kısa bir heves değilse sizin için, onca eğitimden heves olmadığı anlaşılıyor. Max. 250lik bir motorla yapabildiğiniz kadar yol yapın, uzun yola çıkın keyfini çıkarın yavaş yavaş motoru büyütün.faydasını görürsünüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eğitim geçmişini göz önüne alarak, ben başlayabileceğini düşünüyorum. Yine de tecrübe gerçekten önemli bir faktör ve de kendini gerçekten bilmek.
  • Eğitim geçmişini göz önüne alarak, ben başlayabileceğinizi düşünüyorum. Yine de tecrübe gerçekten önemli bir faktör ve de kendini gerçekten bilmek.
  • Eğitim veren hocalar bu konuda en doğru yorumu yapar. Eğitim almanız kesin öğreneceğiniz anlamına gelmez. En iyi hocalar görür. Onlardan tavsiye alabilirsin. Tabi en doğrusu kendine güven ancak bu konuda temkinli olmak çok önemli. MT07 ile eğitim aldım ve eğitim sırasında 700'lük bir motorun bana fazla geleceğini kendim anladım. Uzun yok yapmayacaksan o kadar maliyet ve tehlikenin altına girmek çok mantıklı bir hareket değil.
  • Önce 500 cc üstü motosiklet dene sonra karar ver yeterli olup olmadığını

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben motosiklet kullanmaya eğitimimi aldıktan sonra cbr250 ile başladım ve şu ana kadar yaklaşık 30.000km yol yaptım. Büyük bir kısmını istanbulda yaptım km'nin.

    Samimiyetle söylüyorum direk büyük motorla başlama. Hatta uzunca bir süre 500cc ve altı kullan. Özellikle 4 silindirden önce birkaç sene tecrübe kazan (kullanım sıklığına göre bu süre değişir).

    Altında iyi motor olunca ister istemez gazlıyorsun. Panik fren, manevra kabiliyeti, farklı yol ve hava şartlarında bol bol sürüş gibi deneyimlerden sonra kıvamına geleceksin.

    Direk büyük cc ile başlamak başına bir şey gelmese bile tecrübe kazanma sürecini sancılı kılacaktır.

    Ayrıca motorunu iyi muhafaza edebileceğin bir yerin yoksa mutlaka kasko yaptır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam boy kilo yas ne kadar o da gerekli bence. Ben de olmaz diye dusunuyorum o motora hakim olabilmesi var 210 kilo gördüğüm kadariyla.

    Hocam bence en iyi ihtimalle crf250 diyorum size o da yas kilo boy ve egitimlerdeki basariniza kistasla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.