Şimdi Ara

Bu resmin anlamı ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sadece düşüncenizi merak etmiştim hocam bu da yeterlidir. İyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Revolutiøn kullanıcısına yanıt
    Yanlış, birden fazla tekrarlanıyorsa artık yanlış değil, bir karardır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • WeiLucas kullanıcısına yanıt
    Yarın unutmazsam bakarım. Size de iyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu resim insanın doğayı betonlarla dizginlemesine bir tepki. Bakın kutu gibi eve sığınmışsın ama aslında camda gördüğün manzaranın bir parçasısın hala. Ya da kapındaki denizle bütünleşiksin. Eve kapanıp tüm bunlardan uzak kalamazsın. Keza insanın kendi eliyle yamuk yaptığı Pisa kulesini doğa düzeltmiş. Arka odadaki yaprak saçlı adam da bir diğer kanıtı. Bunun dışında farklı anlamlar da çıkabilir, bu sadece birisi. Örneğin kızların kıyafetinin taban ve duvarla birleşmesi. Yaşadığımız hayatla bütünleşik kalmalıyız, onun bir parçası olmalıyız gibi bir anlam çıkarılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Charm -- 3 Ekim 2016; 2:44:42 >
  • Resmin orjinali bu; (özellikle bayanların saydam kısımlarına dikkat)

     Bu resmin anlamı ?

    Bir de google'dan biraz bir şeyler buldum aşağıdakilerin tümü ALINTIDIR.

    Anlamı "Hafızanın Boşlukları Arasında" olan bu tablo İsviçreli ressam Dominique Appia'nın oldukça ünlü bir eseri. 20 seneye yakın zaman geçti, hala acaba bir detay yakalar mıyım diye tabloyu incelerim.



    Tabloyla ilgili izlenimlerime gelecek olursak;

    Tabloyla ilgili en çok ilgimi çeken detay, zemindeki çökmeden dolayı her sene biraz daha eğilen Pisa Kule'sini içeren fotoğraf çerçevesinin eğik asılmış olması. Buradaki mesaj çok açık. Hiçbir şey mükemmel değildir ve kişinin/nesnelerin kusurları onları sevmemize engel değildir, yeter ki sevmek isteyelim.

    Tabloda yer alan kadınların (bana göre ikisi de aynı kişi) cinsel organlarının bir kısmının saydam olması da bir başka detay. Bu detay, kadınların sadece cinsel obje olarak görülmesine bir tepki olabilir.

    Yanan kitaplar direkt Fahrenheit 451'i getiriyor aklıma. Kitabı okuyanlar ne demek istediğimi anlayacaktır.

    Kitapların bir kısmı yanarken hala okumaya devam eden kadın burada çok önemli. O kapının ardında görünen gemi ve içeri dolan su onun hayal gücü. O deniz suyu süzüle süzüle gelip o kitap yangınını söndürecek!
    (Bu arada gemideki logonun ne olduğunu çok merak ediyorum)

    Yorumlamakta en zorlandığım kısım ayakta duran kadını izleyen adam figürü. Geçmişinden biri olduğunu varsayıyorum en fazla. Sürekli onu izliyor, peşini bırakmıyor. Kadın ise odanın bir kısmını hayal gücünün yardımı ile doldurup seyre dalmış. Belki de elinde tuttuğu kitap o odadaki hayalleri kurmasına yardımcı oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Frozzy45 -- 3 Ekim 2016; 2:50:56 >
  • Rölativist?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uranus_97


    quote:

    Orijinalden alıntı: Maksim Gorki


    quote:

    Orijinalden alıntı: uranus_97


    quote:

    Orijinalden alıntı: Maksim Gorki

    Yaşarken ölen biri için Chopin'den Marcha Funebre, yani ölüm marşı çalıyor.

    Nickin hakkini veriyon kardes helal

    Teşekkür ederim ama sadece bir görüş bu. Ayrıca bu konular fazlasıyla rölativist konular. Herkes farklı bir yorum katar. Ben böyle düşündüm sadece, o kadar.

    Rolativist filan bilmiyom ben hocam sen diyosan iyidir

    Şu cümledeki samimiyete bayıldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seyitonbaşi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maksim Gorki

    Yaşarken ölenler biri için Chopin'den Marcha Funebre, yani ölüm marşı çalıyor.

    Bunu biliyormusunuz? Bu resmin anlamı ?



    Sanata, kültüre bağlı ve karşı olan iki insanın betimlemesini gördüm. Mesela eğri olan Pisa Kule'sinin fotoğrafının eğri tutularak kuleyi düz görmeleri. Ya da birinin elindeki kitapla manzaraya bakarken veya içinde bulunduğu durumdan kurtulmak için balonu beklerken diğerinin yaklaşan felakete rağmen kitapları yakmaya devam etmesi. Evin içinde heykel olması ve duvarda tablo olacağına boş bir ayna olması gibi şeyler de göze çarpan diğer detaylar. Iki karakterin de siliklesmesini anlayamadım. Belki bedensel arzulardan vazgeçildiğini göstermeye çalışılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi David Attenborough -- 3 Ekim 2016; 6:24:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ali1903kemal kullanıcısına yanıt
    Göreceli, subjektif diyebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Modası geçmeyen tek şey kefendir,hala cebi yok ,beyaz ve tek parça :D
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.