Şimdi Ara

Mazda: “Zorunlu olduğumuz için elektrikli otomobil üreteceğiz” (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
2.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • “İnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim.” Henry Ford

  • quote:

    Orijinalden alıntı: veteriner69

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Infinitum


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Bir mazda fanı olarak motor konusunda mazda'yı akşama kadar gömebilirim. Birader nasıl talep yok ya sen daha turbo benzinli motor çıkarmadın diye bir sürü küfür yedin nereden elektrikli araca talep yok diyebiliyorsun.

    Hocam ben de Mazda'ları seviyorum ama motor olarak sorunu nedir, pek bilgim yok.

    Hocam millet 1.6 motor ile standart c segment arabalardan 150 hp / 300 nm alıyor mazda efendi sorunsuzluk diyip 1.5 motoru 120 hp / 150 nm koyuyorlar. Mazdaclubtr'de bayağı sırf motor yüzünden arabadan soğuyup satanlar var. Ha mesela iç mekanı bana kalırsa (Mazda 3 için) Mercedes A ve BMW 1 serisinden daha kaliteli, dış görünümüne laf eden zaten çarpılıyor ama işte motor işi bozuyor

    O beğenmediğiniz motor (1.5 benzinli) şehir dışında 4.2, ortlama da 5 lt yakıyor. 0-100 10.1 sn.

    Tabii ki performans istiyorsan beğenmezsin ama benim gibi performans/tüketim oranı isteyene süper motor.


    Ekonomisine kimsenin lafı yok ama yokuşta bayıldığı için istemeye istemeye 116d ile değiştirenler var ki güzel bir turbolu motor konsa kimsenin değiştirmeyi düşüneceğini sanmıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1000km menzili olmadan geçilmez elektrikli otoya. Ayrıca yerli elektrikli otomobil üretip batarya üretilmezse benzinden daha pahalıya malolacaktır. Türkiye ye de bir adet giga faktory lazım. Bu elektrikli araçların bataryası kaç yıl ömrü var ve ne kadara$ değişim oluyor? bu konulara değinen yok.

  • Rekabet iyidir gelsin...

  • Emisyon değerini sağlayamayan wankel motora o kadar yatırım yapacağınıza elektrikli arabalara yapın neymiş insanların azı istiyormuş devletler bunu zorunlu yapınca insanlar EV almak zorunda kalacak neyin kafasını yaşıyorsun Mazda ? Gelecekte dediğim gibi şirketler yatırım yapmazsa Nokia gibi Kodak gibi Blackberry gibi firmaların arasına katılabilir içten palamalı motoru savunanlar çünkü Kodak filmli makinelerde kalır insanlar dedi profesyonel fotoğrafçılar film kameraları dijitale geçti Blackberry tuşlu telefonu savundu insanlar dokunmatiğe geçti şu anda içten patlamalı motorları savunan firmalarda aynı bu firmalar gibi tarihin tozlu sayfalarında yer alabilirler. Ayrıca Tesla şuanda ford ve GM gibi firmalara marka değeri olarak yaklaşmış ve Mitsubishi Nissan vb. firmaları geçmişse demek ki İnsanlar elektrikli arabaları seviyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 9 Mart 2017; 10:52:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GetSomeRest

    1000km menzili olmadan geçilmez elektrikli otoya. Ayrıca yerli elektrikli otomobil üretip batarya üretilmezse benzinden daha pahalıya malolacaktır. Türkiye ye de bir adet giga faktory lazım. Bu elektrikli araçların bataryası kaç yıl ömrü var ve ne kadara$ değişim oluyor? bu konulara değinen yok.

    Tesla 8 Yıl batarya garantisini limitsiz mesafe (mil) ile veriyor.https://www.tesla.com/blog/infinite-mile-warranty



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infom@n -- 9 Mart 2017; 11:7:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: travers

    “İnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim.” Henry Ford




    nah üretirdin Henry
  • Mazda'nın petrolün sınırlı bir kaynak olduğundan ve çevreyi kirlettiğinden haberi yok galiba.

  • PSA elektrikli araç altyapısı olduğu için gitti OPEL'i satın aldı, mazda butik üretici kafasında devam ediyor... He sen üret tamam da satılacak benzin kalmayınca ne halt edeceksin?
    Yahu arabaları gül gibi ama bu üreticiside sapındaki diken gibi...
  • hiç uğraşmasınlar bence..

    Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok, azıcık Elon Musk'tan danışmanlık alsınlar yeter..

    hatta tesla'nın ilk çıkan versiyonlarını bile satın almaları yeterli olacaktır..

    insan aklı ile dalga geçen, bizim pazara hiç ayak uyduramayan, samimiyetsiz bulduğum bir markadır Mazda..

    rekabete girişmeyen, talebi dinlemeyen, müşterinin umrunda olmadığı , "sattığımız kadar satarız hacı sikinti yok" mantığında devam ediyorlar bence..

    dizel araçların 103.989 TL'den başladığı bir marka..

    aşırı sağlam, aşırı dayanıklı, aşırı süper bir araba olabilir..

    ama sıcak gelmiyor işte arkadaş, yıllardır bu sıcaklığı yakalamak için de 1 cm hareket etmiş değiller..
  • Japon inadı diye birşey var.
    Sony e bak anla
    -çerçeve incelt
    +5 nesil daha gider bu

    Mazda: “Zorunlu olduğumuz için elektrikli otomobil üreteceğiz”


    Z__Z1__Z2__Z3__Z3+__Z5

    X serisi de aynen devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musa_unsal2005 -- 9 Mart 2017; 12:32:51 >
  • Hepinizin sonu böyle olacak...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • travers kullanıcısına yanıt
    daha hızlı giden atın yok mu? lafını sanırım bir kovboy filminde duymuş olabilirim,, henry buradaki espiriyle esinlenip söylemiş,,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda, sektörde belli bir karizmaya sahip 100/yüz japon kalabilmiş nadir bir isim. Şasi ve yazılım mühendisliği kusursuza yakındır.





    Ancak yöneticileri bir okadar vizyonsuz basit düşünceli... açıklamada zaten "yüksek gelirli insanların çok az bir bölümü" demeleri bile herkes içün otomobil yapmadıklarını, kültürel bakış açılarındaki bozukluğu göstermekte.






    İçten yanmalı motorların, petrol şirketlerinin lobisiyle buzamana kadar hayat bulduğunu düşünmekteyim,ciddi paraların döndüğü sektörde tesla ciddi anlamda kuralları bozdu ve amerikan hükümetinin ve derin devletinin desteğiyle bu ezberi bozdu, iyide yaptı. AB desteği ile acilen şarj lı araçların yaygınlaşması dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxxx1 -- 9 Mart 2017; 13:36:00 >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Söylediğinizin aksine Mazda varolan teknolojileri kullansaydı şuan ne skyactive olurdu ne de yeni nesil wankel motor.

    Bunlara iki basit örnek vereyim,
    start-stop sistemini Mazda geliştirip dünyaya yaydı,
    Skyactive teknolojisiyle 14 sıkıştırma oranında ilk seri üretim yapan marka da Mazda.

    Bunlar sadece aklıma gelen ilk örnekler araştırsanız bir sürü var.
  • infom@n kullanıcısına yanıt
    Aksine haberi olduğu için karbon salınım şartlarını ilk uygulayan, bu sebeple turboyu kaldıran bir marka.
  • Dünyadaki 5 bağımsız üreticiden biri olan firmaya iyi yüklenmişsiniz :)
    Bataryaların üretimi sırasındaki ortaya çıkan çevre kirliliğinden haberiniz yok sanırım. Adamlar dizeli bile zorla üretiyorlar, ona göre çok daha temiz olan benzinli motoru kullanmak istemeleri çevreciliklerinin göstergedir.
    Mazda dan tek beklentim severek kullanmakta olduğum wankel in yakıtının azaltıldığı ve hem keseye hem de çevreye daha az zarar veren bir versiyonunun üretilmesi. Hatta tahminim gelişen hidrojen depolama teknolojisinin 2000 lerde üretilmiş olan rotary HE motorlarına uygulanacağı ve yakında duyurulacağı yönünde.

  • maximus8282 M kullanıcısına yanıt
    Ben bundan mı bahsettim? Elektrikli otomobil 100 yıl önce yapılmış bir vasıta, sorun onu keşfetmekte değil, genel teknolojiyi ve batarya teknolojisini geliştirmekte ve otomobillere makul bir maliyet ile entegre edip satabilmekte. Küçük bütçeli, tekil üreticilerin sadece kendi sınırlı sayıda araçlarında kullanmak için böyle bir arge yükünün altına girebilmesi biraz şey ister. En mantıklısı içten yanmalı motorun verimliliğini arttırıp (ki şu anda yaptıkları bu, çok verimli motorlar yaptılar) elektrikli araç ve batarya teknolojisi gelişince bu ikisini kombine edip müthiş verimli hybrid üniteler yaratmaktır. Toyota'nın hybrid sistemi bu şekilde çalışır. Mazda da, Subaru da bu gelişimi bekliyor. Fakat Amerikadaki regülasyonlar hemen bir elektrikli araç üretmelerini gerektiriyor, durum bundan ibaret.

    Ayrıca burada dünyadaki vergi sistemlerinden, bu üreticilerin vizyonundan, bu üreticilere komsiyonlar ve devletler tarafından uygulanan regülasyonlardan (üstelik her ülke tarafından ayrı ayrı), emisyon baskılarından, gelecek planlarından bir haber, bu şirketleri derebeylerinin falan yönettiğini sanan bir ton ufaklık var. Bilgisayar başında elde anası peynir ekmek yapıp tutuşturmuş Mazda bir turbo takamadı, ya bence gitsin tesla alsınlar, ya dünyada benzin kalmadı ya, salak bunlar diyor şaka gibi. Dünyaya daha 1000 yıl yetecek kadar petrol var, sorun petrolün azalması değil, bu kadar petrolü yakıp karbondioksit olarak atmosfere salarsak gelecek Dünya'ya ne olacağı. Koca koca otomotiv devlerine akıl verip ahkam keserken önce konuştuğunuz şeyi bir öğrenin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 9 Mart 2017; 13:56:30 >




  • arabaların tavanları gündüzleri sürekli güneşe maruz kalıyor. güneş panellerinde ve bataryalarda gelişim şart. ama egzoz ve motor sesi olmayan arabaya ben araba demem
  • veteriner69 kullanıcısına yanıt
    Hangi 5 litre hocam ankarada aracını kullanan Mazda 3 sahibi bir tanıdık kışın 8 yazın 7.5 litre ile geziyor. Bakın ankara Çevreyolu şartlarında bu sıkışık trafik değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.