Şimdi Ara

Beko el blenderi cam sigorta patlatması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
4.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar
    Mutfakta kullanılan el blenderinin cam sigortasının içindeki ince tel blender kullanım esnasında erimiş, blender çalışmaz olmuş.
    Bende cam sigortayı değiştirdiğimde çalışma tuşuna basar basmaz cam sigorta içindeki tel hemen eriyor.
    4 adet cam sigorta bu şekilde yandı.
    Sistemde kısa devre olabilir diye iyice kontrol ettim ancak göremedim.
    Motoru çıkarıp boşta denedim yine cam sigorta yandı.
    Elektrik kablosu sorunludur diye kabloyu değiştirdim cam sigorta yandı.

    Acaba nedendir bi bilgisi olan varmıdır.

    Beko el blenderi cam sigorta patlatması
    Beko el blenderi cam sigorta patlatması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • multimetre nin diyot konumunda motor stator sargıları ile gövde arasında kısa devre kontrolü yapın.. aynı şekilde rotor sargılarınıda ölçün.. gövde ile sargılar arasında kısadevre varsa motor gitmiş demektir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • diyotları ölçün triyak ı ölçün ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Triyakı yeni değiştirdim

    Motoru bağlamadan boşta yapıyorum sonuç aynı

    Diyotlara bakmak aklıma gelmedi, fiziki olarak deformasyon gözükmüyo ancak dediğiniz gibi kontrol edeceğim sağolun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RM36CB -- 13 Mart 2017; 9:55:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu devredeki kondansatörü çıkarsak bir sorun olur mu acaba?
    bozuk olup olmadığını anlamak için söküp çalıştırsam nasıl olur acaba?
    kondansatör faz nötr arasında bağlı bozuk olup kısa devre yapma ihtmali olur mu dersiniz.
  • devrenin motora giden uçları boşta iken yani motor bağlı değilken ve enerji yokken devrenin çıkış uçlarını diyot konumunda ölç .. kısa devre var ise enerji verme gene sigorta atacaktır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne demek istediğinizi anladım, birde bu şekilde deneyip sonucu yazacağım.
    sağolun.
  • %80 hatta %100 diyot arızası nedeniyle sigorta atıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tda 1562q kullanıcısına yanıt
    29tr 2 kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar devreyi kontrol ettiğimde %80 hatta %100 siz haklı çıktınız
    şaka bi yana devrede toplam 4 adet RL207 diyot bulunuyordu
    hepsini söküp test ettiğimde maalesef 3 adedinin arızalı olduğunu tespit ettim 1 tanesi sağlam kalmış.

    şimdi sıra bu diyotları temin edip denemekte, yeni sigortam vardı diyotları sökerken onu lehimledim.
    diyotları alıp lehimledikten sonra sonucu paylaşacağım, umarım bu sefer patlamaz


    https://www.youtube.com/watch?v=Z40U5bHDgiY




  • Merhaba arkadaşlar

    RL207 (2A 1000V) bulmakta epey bi zorlandım

    Bende UF5804 (3A 1000V) aldım

    Devreyi tamamladım ve enerjiyi motoru bağlamadan verdim



    Çıkış voltajı olarak 485V alıyorum ölçü aleti ile, girişte 245 gözüküyor

    Zamanında start butonu kısa devreden yandığından onu sökmüştüm

    Yani 485V u turbo tuşuna basınca alıyorum



    Bir sorun var gibi motor 230V, turbo tuşu ile 485V u almam normalmidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motorun sağlam olduğuna eminsen tak çalıştır... yüksüz iken öyle değerler alman normal...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk zamanlar elektrik kablosu arızalıdır diye onu değiştirmiştim

    Kendim hazırladığım kablodaki papuçlar biraz büyük grlmişti bende pense ile sıkıştırmıştım

    Bugün arızalı olan start butonunu da lehimledim

    Kablo olarakta eski elektrik kablosunu kullandım

    Start butonu tam çalışmasa da 165V aldım, turbo tuşu ile de 235V aldım



    Motoru bağladım ve artık sorunsuz çalışıyor :)

    Triak 2TL diyotlar 6TL toplam 8TL maliyetle ve en önemlisi sizin yardımlarınız ile bu işi çözdük şükür.

    Sağolun varolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guzel konu. Halledildigine gore ben de diyotlari degistireyim. Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Triac bilgileri nedir. Bende de benzer sorun var. Triac üzeri tamamen patlamış. O nedenle modelini okuyamıyorum.

    Teşekkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • böyle problemleri yazıp sonra çözüldüğünü görmek beni çok mutlu ediyor, özellikle çabanız. tebriker

  • numanmazlum N kullanıcısına yanıt

    Modeli fark etmez o akımı taşıyacak herhangi bir triyak olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam merhaba,


    Benzer bir sorun yaşıyorum. RL207 diyotları ve BTA06-600CW triyak ı değiştirdim. Fakat yine de sigorta atıyor. Aklıma tek gelen, triyak ı ölçtüğümde A1 ve G ucunda 72 m ohm luk bir değer görüyorum. Eskisinde kısa devre vardı fakat onda 400 civarı bir değer görüyorum. Bununla ilgili tamir videosunu izledim ölçüm sırasında orada da 400 civarı bir değer çıkıyordu. Bi öneriniz var mı?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.