Şimdi Ara

Aracın yatak sarmasi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
7.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Yolda giderken yol üzerindeki bir demir parçasına vurdum ve kartelde çok küçük bir delik oluşmuş. Yaklasık 2-3 km yol gittim. yağ lambası yandığında hızım 10 km idi ve hemen 10 metre gitmeden sağa çektim yağ aktığını görünce arabayı durdurdum ve servise cektim. araçı durdurduğum da araçta ne titreme, ne ekstra ses, ne de duman vardı. Aracı durdurduktan sonra baya bir yağ aktı.

    Araç 2013 model 1.6tdi manuel polo 45000 bin km de.

    Usta arabayı alttan açtı yatak sarmış ama çok birşey yok dedi. Ana yatak takımı, yan yatak takımının 2 parçası az cizilmiş. bunları değiştirelim dedi. krank i kontrol ettiğinde küçük bir çizik var dedi bu da fitillenir dedi. ve yağ pompası değişti.

    Aracı yaptılar aldım ve aracı yaptırdığımdan beri 1200 km gittim ( 5W-30 castrol yağ konuldu. kalın yağ kullanılmadı bile). Araçta ses, titreme, duman, performans gibi hiç bir sorun yok. aracın yakıtı da normal. istanbuldan izmite 90 km hız ile 3.3 litre ortalama ile gittim. yüksek devirde de ekstra bir ses ve titreme olmuyor.

    Soracaklarım :
    - Sizce araçta bir sıkıntı olabilir mi ? kontrol ettirmem gereken birşey var mıdır ? eşim düz vites araba kullanamamasından dolayı otomatik araç almak için satacağım ve hak hukuk geçmesini istemiyorum. yoksa sorun varsa sorunu ben yaşamayı tercih ederim. ( aracım çok temiz kullamayı tercih ederdim. )
    - Krank sıkıntı yaratır mı ? ( sorun varsa tek bu parçada olabilir onu nasıl anlayabilirim ? ) sorun varsa temiz çıkmaları var değiştirebilirim. (1000-2000 tl arası)
    - Bu durumda piyasasının ne kadar altına koymam gerekir ?
    - Eğer sorun varsa daha kaç km gitmeliyim ki sorun olup olmadığını anlayabileyim ?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bluetimes -- 20 Mart 2017; 11:43:43 >



  • Anlattıklarınıza bakılırsa aracınızda risk arz eden bir durum yok, ustanızın da iyi iş çıkardığını düşünüyorum. Çünkü yeni nesil dizel motorlar hassastır, pek tolerans kabul etmezler. Bir problem olsaydı 1200km içinde mutlaka hissederdiniz.

    Daha ileri düzeyde bilgi verecek ve yorum yapacak arkadaşlar olacaktır mutlaka...

    Ama hassas tavrınızdan etkilendim açıkçası, Allah her alıcının karşısına sizin gibi hak hukuk düşkünü bir satıcı çıkarsın diyorum, Allah başka kaza bela vermesin...
  • Sizin gibi düşünse herkes bu ülke'de ne adaletsizlik kalır ne hırsızlık.
  • Yorumunuz için çok teşekkürler.

    Hak geçer diye daha satışa bile çıkaramadım aracımı. Sizin gibi bilgi sahibi arkadaşların yorumlarını bekliyorum açıkçası.
    Malesef piyasada çakalda çok fazla fiyatı öldürmeye de çalışacaklardır. Sonuçta karter hasarını alıcıya söyleyeceğim.
  • Araçta ses, titreme, duman, performans gibi hiç bir sorun yok demişsiniz, yağ seviyesinde azalma da yoksa bir şey olmaz hocam, güle güle binin. 1200 km binmişsiniz zaten.
  • Hayırlı olsun. Araç fiyatını çok etkilemez diye düşünüyorum. Asıl olan boya ve değişen parçalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlattıklarınıza bakılırsa arabanızda delinmiş karterden başka hiçbir aıza yoktu. Ustanın alttan !!!! açmasıyla çizikleri görebilmesi pek olacak iş değil, kranktaki çiziği !!!nasıl görmüş ve yağ pompası neden değişti. Araba yağsız çalışsaydı bunlar olabilirdi ama siz aracın durduğunda bayagı yag aktığını belirttiniz.
    Saadede gelirsek aracınızda aslında bir şey yoktu, usta yolunu buldu siz de rahatladınız ve arabanızı gönül rahatlığı ile satabilirsiniz. Kul hakkı konusundaki samimi düşünceleriniz için sizi tebrik ederim. Sağlıcakla kalın herşey gönlünüzce olsun..................
  • Yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi aracınızda hiçbirşey yoktu, olmadı aslında. Aracın yatak sarması yada çizik oluşması öyle kolay işler değil. Aracınızın birtek karter alt kapağı diye geçiyor sanırım yağ haznesinin değişmesi gerekiyormuş, ki değişmişler. Yağ pompasının neden değiştiğini anlayamadım ama şimdi oturduğumuz yerden ustayı karalamaya da gerek yok demi, değişmiş sonuçta.


    Alıcıya bunu aynen söylersiniz, fiyatta da fazladan bir indirim yapmanıza gerek yok. Zaten bunun için bol keseden indirim bekleyen birisine de aracınızı satmayın, satacaksanız da buradan özel mesaj yolu ile ulaşın teklif ettiği fiyata ben alabilirim. En azından bir garip sevinir :).


    Tabi yukarıda yazdıklarım olayı anlattığınız şekli itibariyle yorumum. Farklı birşeyler olduysa ve krank falan gerçekten hasar almışsa bunun 1000 kmsi 10000 km si olmaz bi ara koyuverir. Yada sorunsuz çalışır.
  • Yataklarınız sarmamış, Çizilmiş.Sarsaydı masraf ve işçilik çok daha ağır olurdu.
    Eğer çizilmeye müdahale edilmeseydi sarmaya doğru yol alırdı.
    Ana yatak takımı çizildi diyorsunuz, Karter söküldüğünde müdahale edilmiş, Kol yataklarda bir sorun olsaydı şimdiye kadar baş gösterirdi. Yan yatak takımı (Gezici yatak) diye de geçer, onlar da değişmiş..
    Yani toplamak gerekirse bir sorun yok. Yatakların değişmesi normal bir işlem ancak talihsizlik yaşamışsınız biraz erken kilometrede olmuş, İşlem güzel yapıldıysa(ölçüleri olması gerektiği gibi seçilmiş yatak takımı vs) Herhangi bir sorun olmayacaktır.

    Eğer krank değiştirme planınız var ise, bu motor inmeden asla gerçekleşmez. Ana yatakları alttan değiştirdiğiniz gibi, krankı da motorun altını açıp değiştiremezsiniz. Bunu unutmayın, motorun komple inmesi gerekir.
    İçiniz rahat olsun, bir sorun olmayacaktır.
    Yine de bir şeylerden emin olmak istiyorsanız, 4000 devir üstünde 10-15 dakika gezinin, :)
  • Ustalarla konuşmak gerçekten çok zor. bu işlemi yaptırırken parçalar hariç sadece işçiliğe 800 TL aldı. (1 gün) Dediğiniz gibi onun haricinde yağ pompası ve diğer şeyler değişti mi, değiştirdim mi dedim o konuda da bilmeden ustayı suçlamak istemiyorum.

    Ustanın işi aslında motor. Eğer krank sorunlu olsa daha fazla para almak için motoru indirip, krank i taşlamak neden istemesin onu da düşünmüyor değilim. Sonuçta motor sök-tak parası da alacak.

    Yani artık arabanın sesini dinlemekten sıkıldım, aracımda sürekli sorun arıyorum sanayiye götürüp kontrol etmek için ama farklı birşey bulamıyorum veya ben anlamıyorum.
    Fırsatını bulabilirsem uzun yola çıkıp deneyeceğim. Belki satmak için biraz daha gönlümü rahatlatır. (tabiki 4000 devirde 15 dakika gezmem buna hiçbir arabada yüreğim dayanmaz :) )

    Bütün yorumlar için teşekkürler. Allah kaza bela vermesin sizlere.
  • Krank ta sorun olsaydi mutlaka titreme veya cekis zayifligi hissederdiniz ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum endişelenmene gerek yok. o araba yatak falan sarmamıştır.
    motor yağı aracın içine öyle bi yapışan bir şeydir ki
    durum anlattığın gibi ise motorda herhangi bir sorun olmuş olacağını sanmıyorum.

    Ayrıca motorun sesinde falan herhangi bir şey bulamazsın ama illa kontrol edilcekse
    yağ kaçağı varmı diye kontrol etmen lazım. onun için bence bir süre
    motor üstü koruma var ise onu çıkar.
    ondan sonra pistonlara denk gelen kısımları elinle kontrol et eğer yağ kaçağı varsa
    oradaki yağ matlaşmış birazda sertleşmiş olacaktır. o kısımların tertemiz olması lazım.

    Ama baştan dediğim gibi her hangi bir sorun olacağını sanmıyorum.
  • Herkese merhaba. 1986 model BMW 3.16 E30 çakal kasa araca sahibim. Araçla yaklaşık 4 gün önce Edirne’ye gittim. Dönüşte aracın yağ göstergesi yanıp sönmeye başladı. Aracı aldığım kişi elektrik akşamında sıkıntı olduğu için bazı göstergeleri dikkate almamamı söylemişti. Ben de pek umursamadım. Zaten yoldada sıkıntı çıkarmamıştı. Ama bu sabah arabadan traktör sesi gibi bi ses gelmeye başladı. Ben de hemen bi sanayiye götürdüm ve yağının gittiğini söylediler. Yağ eklemesi yaptılar 10*40. Adam motorun yatak sardığını söyledi. Aracı eve götürürken sesten eser yoktu. Ama ben yine de temkini elden bırakmamak için aracın eski sahibini aradım ve o da bana sibop ayarından olduğunu söyledi. Yine de yarın sabah bi sanayiye götüreceğim. Bugün götürdüğüm sanayideki ustaya güvenmeyenin sebebi aracın suyunu kontrol ettirmeye götürdüğümde sadece sıcak su dökmeye 50 lira almasıydı. Ayrıyeten bugün sadece yağ döküp 100 lira aldı. Mecburiyetten yakın olduğu için götürdüm. Tavsiyelerinizi , görüşlerinizi ve tahminlerinizi almak isterim. Sizce durum nedir ? Şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.