Şimdi Ara

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
443
Cevap
0
Favori
47.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bu oyunu anlayamadım, düşman gemisine 3 tane torpido ile isabet sağladım gemi yan yattı ama batmadı bana saldırmaya devam etti. Bu arada o gemiye yüzlerce top atışı yaptım he ve ap olarak ama boş. Sonunda hırs yaptım gemiye iyice yanaşıp top atışı fln yaptım, cephane kalmadı, sonra o gemi beni top atışları ile batırdı. Sanırım o gemiyi uzaylılar yapmış ne yaparsan yap batmıyor,ismi hacı batmaz olabilir. Neyse kariyer görevine başladım, Pearl Harbour dan Osakaya gittim görevi tamamladım, dönüşte yakıtım bitti :) dedim nolacak fln, yardım nasıl isticez öyle bir opsiyon yokmuş heralde, sonra battaryalarla devam ettim, anlamadığım motorlar dizelsiz kalmışken bataryalar nasıl kendi kendine şarj oluyor? Neyse sonra bir anda 3 uçak saldırdı beni batırdılar. SONUÇ: grafikler fln çok güzel, oyunu devamlı 6666 kere hızlandırıp yavaşlatmak fln çok bayık olmuş. Bu tarz oyunlarda hep şunu istemişimdir, Aynısı IL-2 içinde geçerli oyunda bir SKIP modu olmalı ama bu IL-2 deki gibi değil şöyle olmalı: Skip(zaman atlama) yapınca oyun sinematik görüntüye geçmeli işte çeşitli açılardan denizaltıyı seyahat ederken göstermeli gün doğumu batımı falan, derken düşman uçağı fln görülürse, yine bir sinematik girebilir yada bir tayfa şuradan uçak geliyor fln diye bağırır ve böylece oyun daha akıcı olurdu. Açıkçası yüzlerce kez oyunu 6666 kere hızlandırmak fln sıkıcı geldi bana. Birde yakıt kaç galon kalmış, ne kadar yeter bunları nerden bilcez yaa . Neyse bu türün hayranı olmasam da böyle şeyleri severim ama beni fazla sarmadı. Eğer ççok ama çoook fazla vaktiniz varsa zevk verebilir.




  • Gemilerin çeşitli zayıf noktaları var ve buralara ateş etmek gerekiyor, gerek topla gerek torpidoyla. Örneğin bir ticari gemi için yakıt deposu, ki genelde köprü kısmının altındadır ya da motor dairesi, burası da köprü altında ya da arka tarafta olabilir. Top ateşiyle he mermi kullanarak yakıt deposu olduğundan şüphelendiğin kısımlara ateş edebilirsin ama en kolay yol su hizasından zırh delici ve he mermi kullanmaktır böylece gemi daha hızlı su alır ve daha kolay batar. Torpidolara gelirsek yine bahsettiğim yakıt deposu ya da motor dairesinden vurmak işe yarıyor ancak en kesin çözüm geminin altından manyetik torpidoyla vurmak, bu tür bir durumda tek torpidoyla bile gemiyi ortadan ikiye ayırabilirsiniz. Savaş gemilerindeyse durum biraz farklı, motor daireleri yine arka taraflarda ancak en ölümcül noktalar şüphesiz top taretlerinin hemen altında bulunan cephanelikler. Ancak savaş gemileri torpidolara karşı korumalıdır dolayısıyla büyük bir zırhlıyı batırmak için 6-7 torpido isabeti şart (şanslı bir atış yapmazsanız tabii), oysa bir uça gemisi yüzer yakıt ve cephane deposu gibidir, bir torpidoyla bile batırabilirsiniz.
    Bu oyunda maalesef skip modu pek verimli olmaz, zira oyunun zaten güzelliğidevriye gezmek ve geerk radyo mesajlarıyla konumları bildirilen avları yakalamaya çalışmak gerekse rastlantısal olarak avlara denk gelmek. Zaten son zaman hızlandırmasında bir temas olursa nöbetçi subayınız zamanı gerçek zamana indirgeyip sizi uyarıyor, hatta komut bile atayabilirsinzi, örneğin uçakla karşılaşılırsa acil daliş yapın gibi. Çok da hoş oluyor.
    Yakıt, elektrik şarjı, oksijen ve karbondioksit seviyelerini ekranın alt kısmında sağ tarafa doğru görebilirsiniz. Yan yana dört düğme ve altlarında bir seviye çubuğu vardır, hangi düğmeye basarsanız o birime ait bilgiler gösterilir.




  • Saol, sanırım bende bir bug oldu, tüm top mermileri bitmesine rağmen gemi batmamıştı :) . Neyse tabi ki sevenleri için harika bir oyun.
  • Oyunu dün aldım. Ama benim makinada çok kasıyor (p4 2.8, 1 gb ram, 256 ati 9550 vga). Oyunda grafikler tek kelimeyle mükemmel. benim makinayla suya daldığımda ve steteskop'u yukarı çıkar deyince 10 dk bekliorum, makina b, kasılıyor ki sormayın. Bide gemi batırmaya çalışsam ne olur merak ediyorum. Grafikler bende en az 1024*768 oluyor. Bunun için çözünürlüğü düşüremiorum. Diğer grafikleri düşürüncede oyun bi halta benzemiyor. Uzun lafın kısası oyun grafikleri müthiş, ama ben bu oyundan bu makinayla mahrum kaldım
  • hocam peki ben napayım ha... ben napayım bende fx 5200 ve 512 ram le oynamaya çalışmıştım

    oynanmadı ttabi oyun.. oynansaydı şaşardım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soonymeister

    hocam peki ben napayım ha... ben napayım bende fx 5200 ve 512 ram le oynamaya çalışmıştım

    oynanmadı ttabi oyun.. oynansaydı şaşardım


    Kardes bence sende kafan1 benim gibi duvara vur
  • bu parasızlığa
  • Arkadaşlar oyunda torpido hesaplarının elle yapılışı nasıl oluyor. "Manual Targeting System"den bahsediyorum. Otomatik yapınca oyun çok basit oluyor. SH3'de torpidonun gemiye dik çaprması gerekiyordu yoksa patmalıyordu. Öyle olunca en azından biraz uğraştırıyordu ve zevkli oluyordu. SH4'de torpido hangi açıyla çarparsa çarpsın patlıyor. Sanırım 3deki torpidolar fünyeliydi 4dekiler manyetik.
    Saldırı periskopunda sağ üst köşede açlılan yuvarlak panele hedef geminin hızını, mesafesini ve pruva açısını giriyoruz. Mesafeyi haritadan ölçüyorum onda sorun yok ama geminin hızını nasıl öğrenebilirim ve pruva açısı anlamı nedir? Bilenler açıklayabilirse oyun çok daha keyifli olacak.
  • v1.2 cıktı 150mb
  • quote:

    Orjinalden alıntı: m@Ximus*

    Arkadaşlar oyunda torpido hesaplarının elle yapılışı nasıl oluyor. "Manual Targeting System"den bahsediyorum. Otomatik yapınca oyun çok basit oluyor. SH3'de torpidonun gemiye dik çaprması gerekiyordu yoksa patmalıyordu. Öyle olunca en azından biraz uğraştırıyordu ve zevkli oluyordu. SH4'de torpido hangi açıyla çarparsa çarpsın patlıyor. Sanırım 3deki torpidolar fünyeliydi 4dekiler manyetik.
    Saldırı periskopunda sağ üst köşede açlılan yuvarlak panele hedef geminin hızını, mesafesini ve pruva açısını giriyoruz. Mesafeyi haritadan ölçüyorum onda sorun yok ama geminin hızını nasıl öğrenebilirim ve pruva açısı anlamı nedir? Bilenler açıklayabilirse oyun çok daha keyifli olacak.


    m@Ximus kardeş bu yazdıklarını okuduktan sonra kafama taş çarpmış gibi oldum
    Ben bu yazdıklarından birşey anlamadım. Zaten oyunun nasıl oynanacağınıda çözememiştim. Anlaşılan uzun bi sürede çözemicem. İstersen biraz anlat oyunu öğrenelim. Valla sevap işlersin




  • Ben oyunun nasıl oynandığını anlatmadım ki? Ben de senin gibi sordum nasıl oluyor diye. "Manual Targeting System"i bilen kişi ne sorduğumu da anlayacaktır zaten.
    Ama en basit halini anlatabilirim. Oyunu normal veya orta zorlukta oynayacaklar için tabiki. Ben gemi gördüğüm zaman 15m metreye dalıp periskopu yukarı çıkarıyorum ve hedefe doğru çeviriyorum. Sonra da torpidoyu seçip kırmızı tuşa basıyorum bu kadar basit. Oyun hesapların hepsini otomatik yaptığı için eğer hedef gemi rotasını değiştirmezse torpido %99 gemiyi vuruyor.
  • manuel target için sanırım observer teleskopla bakıp 2 görüntü arasındaki zamanı sayarak gemi hızı anlaşılıyor iyi bilen biri varsa acıklarsa bende sevinirim
  • Aslında elle hedef takibi ve atış hesaplaması hem çok karmaşık hem de çok basit. O dönem denizaltılarında mekanik torpido atış bilgisayarları kullanılmış ki buna TDC deniyor. Torpidolar her ne kadar hedefe doğru düz de gitseler, gyro açısı denilen bir ayara sahipler, böylece hedefe karşı burnunuz 90 derece dik olmasa bile (torpido hedefe doğru dümdüz gitmese bile) gyro açısını girerek torpidonun çok az düz gittikten sonra hedefe doğru dönmesini sağlayabiliyoruz. TDC'nin yaptığı da işte bu gyro açısını hesaplayıp torpidoya girmek. Peki TDC, gyro açısını hesaplayabilmek için bizden hangi verileri istiyor?

    1-Hedefin mesafesi: En kesin mesafe tespit yöntemi sonarla tespittir. Hedefe ses gönderilir ve hedefe çarpan sesin geri dönme süresi hesaplanarak hedefin mesafesi yüksek bir isabetle bulunur. Ancak bu işlem yerimizi belli etme, daha da önemlisi varlığımızı belli etme ve denizaltının en büyük silahı olan sürpriz saldırı etkisini kaybetme riskini doğurur. Bu nedenle periskopla yapılan menzil tespiti tercih edilir. Bu işlem için öncelikle hedef tanımlama kitabını açıp hedef gemiyi bulup o sayfada seçmemiz gerekiyor. Sonra periskopta açılan ikinci görüntüdeki hedefin suyla birleştiği noktayı alttaki görüntüdeki hedefin en yüksek direğiyle birleştirmemiz gerekiyor. Böylece trigonometrik bir işlemden sonra hedefin mesafesi elde edilebilir.

    2-Hedefin hızı: Hedefin hızının tespit edilebilmesi için çeşitli yöntemler mevcut. Bunlardan en çok kullanılanı 2 tespit yöntemidir. Sonar veya periskop yardımıyla hedefin belirli bir sürede içinde iki mesafe tespiti yapılır ve harita üzerine işaretlenir. Örneğin periskobumuzu kaldırıp yaptığımız ilk gözlemde hedef bize göre 15 derecede 1250 mt mesafedeyken 3 dakika sonra yaptığımız ikinci tespitte hedef 6 derecede 850 mt'de görünüyor. Haritada iki noktayı da işaretleyip iki nokta arasındaki mesafeyi ölçtüğümüzde hedefin 3 dakikada katettiği mesafeyi bulmuş oluruz, bu veriyi saat ve deniz miline çevirdiğimizde geminin hızını bulduk demektir. Bir ikinci yöntem hidrofondan geminin tipine göre pervane seslerinin belirli bir süre içindeki dönüş sayısını saymaktır. Bir diğer yöntemse periskoptaki orta dikey çizgi kullanılarak yapılan gözlemdir. Hedef geminin burnu periskoptaki orta çizgiye değdiği anda kronometre çalıştırılır ve geminin kıç kısmı bu çizgiden çıktığı anda kronometre durdurulur ve bu süre belirli bir matematiksel işlem sonucunda bize hedefin hızını tahmini de olsa verebilir. Ancak savaş esnasında acil ve hızlı karar verilmesi gereken durumlarda en işe yarayan yöntem tahmindir. Tahminde gözönüne alınacak unsurlar şunlardır: Hedefin denizi yararken çıkardığı köpük (ne kadar büyükse o kadar hızlı demektir), hedefin sınıfı (destroyerler genelde 20 deniz mili hızla seyreder oysa ticari gemiler 6-8 deniz mili gibi hızları tercih eder), vb yöntemler.

    3-Hedefin baş açısı (AOB - Angle of Bearing): Hedef gemide olduğumuzu düşünürsek hedef rotasıyla denizaltının yaptığı açı. Bu açı en net yukarıda anlattığım iki tespit yöntemiyle bulunur. Hedefi belirli bir sürede iki kez tespit ederiz ve böylece elde ettiğimiz iki noktayı harita üzerinde işaretlediğimizde hedefin rotasını bulabiliriz. Bu rotaya göre denizaltımızın bulunduğu noktanın oluşturduğu açı AOB'yi verecektir.


    4-Hedefin bizim rotamıza göre açısı: Periskoptan hedefe baktığımızda periskobun üst kısmında gördüğümüz açıdır.

    Her ne kadar hesaplamalarla gemiye ait çeşitli bilgileri elde etsek de mümkün olduğunca gemiyi takipten çok geminin olacağı noktayı hesaplayıp gemi o noktaya geldiğinde ateş etmek daha sağlıklı olacaktır, çünkü aldığımız bazı veriler sürekli değişmektedir, örneğin geminin bize göre mesafesi yada katettiği yol gibi. Örnek vermek gerekirse hedef gemiye sağından yaklaşıyoruz ve gemi perisobumuzda 330 derecede görülüyor, biz tüm atış hesaplamalarımızı hedef 350 derecedeymiş gibi yapmalıyız ve hedef gemi 350 dereceye geldiğinde ateş etmeliyiz. Böylece TDC'ye gireceğimiz tüm veriler sabit kalır ve çok daha isabetli bir atış imkanı doğar.

    Daha detaylı bilgi içinhttp://www.communitymanuals.com/shiii/index.php?title=Manual_Targeting
    1950 Amerikan Donanması Torpido atış resmi el kitabı için:http://www.hnsa.org/doc/attack/index.htm
    SH3'le ilgili atış bilgileri için:http://www.paulwasserman.net/SHIII/

    Yukarıdaki bazı verileri şemayla açıklamamız gerekirse:
     Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)

    Burada TARGET:Hedef, S/M ise bizim denizaltıdır. Target'in ve S/M'nin öünden dik olarak giden kesik çizgiler rotalardır. ab olarak göterilen açı AOB'dir. S/M ile LOS arasındaki açı hedefin bizim rotamıza göre açısıdır. G açısı, torpido gyro açısıdır.

    Daha fazla grafiksel örnek verebilmek isterdim ama SH4 öylesine hata dolu bir oyun ki sabah tekrar silmek zorunda kaldım. Sanırım SH3'e geri döneceğim, o zaman daha detaylı açıklamalar yapabilmeyi umuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Father Torque -- 22 Nisan 2007; 15:56:50 >




  • emptyrean bilgiler gerçekten çok faydalı oldu. Çok teşekkür ederim.

    m@Ximus kardeş. Madem otomatik hesaplama var, ki ben sadece oto hesap var zannediyordum. O zaman neden manuel uğraşıyorsun Bence oto kullanmak her zaman iyi. SH3 oynamadım. SH2 yi oynuyordum. Ancak 2 den bu yana % 90 oranında oyunda müthiş değişmeler gördüm. beni zorlayan şeyde bu değişiklik olsa gerek. Keşke 3'ü oynasaydım. Belki kafamdaki onca soru işaretinin cevabını bulabilirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sedat2222 -- 22 Nisan 2007; 16:16:52 >
  • emptyrean

    cok tşk ler mükemmel detaylar tabi tam zorluk seviyeleri için bunda oynıyabilene sanırım cokfazla saygı duyarım
  • @Sedat2222
    Dediğim gibi oyun çok basit geliyor bana. Yani ne bileyim sadece periskopu hedefe çevirip atış yapmak hoşuma gitmiyor. Hesap kitap yapması güzel olacak.
    @emptyrean
    Dostum verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 88mm FlaK 36 -- 24 Nisan 2007; 23:27:24 >
  • Arkadaşlar çok sevdiğim bu oyunu sorunlarından dolayı Patch'lemek zorunda kaldım ve şimdide oyuna giremiyorum,böyle sorun yaşayan varmı acaba,ne yapmalıyım.
  • Önce yama 1.1 sonra da 1.2 çıktı. 1.2'den şiddetle uzak durmanızı öneririm çünkü oyunun 1.0 halinden daha da kötü yapıyor. Oyunu en az sorunla oynamak için en iyisi 1.1 yamasını kurmak.
  • Arkadaşlar devriye görevlerini (patrol) nasıl tamamlıyoruz bilen var mı? Görev yerine geliyorum ama görev tamamlanmıyor. "Incomplite" şeklinde kalıyor. Görev yerindeyken rapor yolluyorum yine de olmuyor. Aynı şekilde fotograf çekme görevlerini de tamamlayamadım. Tokyo limanına kadar sızdım ama sonra ne yapacağımı bilemedim.
  • Devriye alanına gelince o gridde (haritadaki kare) 24 saat devriye gezmen gerekiyor ancak rota konusunda serbestsin. Fotoğraf görevinde haritada gösterilen noktaya gelip periskopla oradaki gemilerin fotoğrafını çekmen gerekiyor. Periskopla bir gemiye "L" ile kilitlenip, ekranın sağ alt kısmında bulunan menülerden birinde "fotoğraf çek" ikonuna basarsan fotoğraf çekilmiş oluyor, yalnız görevi tamamlayabilmek için belli sayıda geminin fotoğrafını şekmek zorundasın (6 tane gibi). Fotoğrafları çektikten sonra kendine güveniyorsan birkaç demirli gemiye torpido atabilirsin ancak ilk patlamalarla birlikte ortalık kızışacak ve kaçman oldukça zorlaşacak, benden söylemesi.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.