Şimdi Ara

Siyah duman acil yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam aleyküm arkadaşlar. Bende Renault Master var 2009 model. 260bin de . Araba gaz biraz fazla verince çok kötü siyah duman atıyor. Motor da tekleme oluyor. Ve bazen durduk yere istop ediyor.bir kaç tamirciye götürdüm hepsi enjektör den olabilir dediler gittim 500 lira yaptırdım. Hiç bir faydası olmadı.biri subap lardan olabilir dedi. O da en az 2000-3000 arası dediler . İşin doğrusu hiç birine güvenim kalmadı. Bilip bilmeden şu bu olur diyorlar . Bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum. Sizce sorun ne olabilir. Ne yapmam gerekiyor. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • araç yağ yakıyor pistone yağ girip yanmaya başlıyor buda siyah dumandır
  • Ne yapmam gerekiyor peki. ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu

    araç yağ yakıyor pistone yağ girip yanmaya başlıyor buda siyah dumandır

    Yağ yakan araç siyah duman değil, mavi duman atar.

    Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araçta siyah duman zengin karışım demektir. Yani silindirlere ya fazla yakıt gidiyor yada az hava gidiyor ve fazla mazot az hava karışımı oluşuyor. Siyah dumanın birden çok sebebi vardır.
    1) Enjektörler olması gerekenden fazla yakıt verirse.
    2) Turbo yeteri kadar hava basamazsa. (Turboda aşırı ses varsa turbonun basıncının ölçülmesi gerekir)
    3) Turbonun bastığı hava silindirlere giderken turbo borularında kaçak varsa.
    4) Turbonun wastegate'i yani aşırı basıncı tahliye eden valfi açık kalıyorsa.
    5) Aşırı kirli hava filtresi
    6) Hava kütle ölçer arızalıysa (Hava akışmetre diye de geçer)
    7) Rail basınç sensörü, ısı sensörü, krank sensörü vs arızalıysa
    8) Emme manifoldu çatlaksa.

    Sizin öncelikle yapmanız gereken aracın arıza kayıtlarını orjinal diyagnoz cihazıyla okutmaktır (çok markayı okuyabilen cihazlarla verim alamazsınız. Renault'nun orjinal cihazıyla okutacaksınız. Karşınıza çıkan tüm arıza kayıtlarını not ettikten sonra kayıtları sileceksiniz. Araç rölantide çalışırken tekrar kayıtları okutup ortaya çıkan yeni arıza kayıtlarını tekrar not edeceksiniz, eğer net bir bilgi edinemezseniz aracı bir yada iki gün kullanıp tekrar arıza kayıtlarına bakacaksınız. Eğer sensörlerde bir arıza varsa kayıtları okuttuğunuzda mutlaka karşınıza çıkar. İlgili parçayı yenileyip sorununuzu çözersiniz.
    Sensörlerde herhangi bir arıza bulunamazsa iyi bir usta yada dizel servisi diyagnoz cihazında çıkan turbo basıncı, yakıt vs değerleri yorumlayarak neticeye varabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: player_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: sessizlerin_umudu

    araç yağ yakıyor pistone yağ girip yanmaya başlıyor buda siyah dumandır

    Yağ yakan araç siyah duman değil, mavi duman atar.

    Saygılarımla

    siyah dumanı acıkla o zaman neden atıyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Dizel araçta siyah duman zengin karışım demektir. Yani silindirlere ya fazla yakıt gidiyor yada az hava gidiyor ve fazla mazot az hava karışımı oluşuyor. Siyah dumanın birden çok sebebi vardır.
    1) Enjektörler olması gerekenden fazla yakıt verirse.
    2) Turbo yeteri kadar hava basamazsa. (Turboda aşırı ses varsa turbonun basıncının ölçülmesi gerekir)
    3) Turbonun bastığı hava silindirlere giderken turbo borularında kaçak varsa.
    4) Turbonun wastegate'i yani aşırı basıncı tahliye eden valfi açık kalıyorsa.
    5) Aşırı kirli hava filtresi
    6) Hava kütle ölçer arızalıysa (Hava akışmetre diye de geçer)
    7) Rail basınç sensörü, ısı sensörü, krank sensörü vs arızalıysa
    8) Emme manifoldu çatlaksa.

    Sizin öncelikle yapmanız gereken aracın arıza kayıtlarını orjinal diyagnoz cihazıyla okutmaktır (çok markayı okuyabilen cihazlarla verim alamazsınız. Renault'nun orjinal cihazıyla okutacaksınız. Karşınıza çıkan tüm arıza kayıtlarını not ettikten sonra kayıtları sileceksiniz. Araç rölantide çalışırken tekrar kayıtları okutup ortaya çıkan yeni arıza kayıtlarını tekrar not edeceksiniz, eğer net bir bilgi edinemezseniz aracı bir yada iki gün kullanıp tekrar arıza kayıtlarına bakacaksınız. Eğer sensörlerde bir arıza varsa kayıtları okuttuğunuzda mutlaka karşınıza çıkar. İlgili parçayı yenileyip sorununuzu çözersiniz.
    Sensörlerde herhangi bir arıza bulunamazsa iyi bir usta yada dizel servisi diyagnoz cihazında çıkan turbo basıncı, yakıt vs değerleri yorumlayarak neticeye varabilirsiniz.

    Arkadaş zaten gayet detaylı olarak açıklamış fazla söze gerek yok.

    Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.