Şimdi Ara

Honda CRV için LPG

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
17.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli Arkadaşlarım,

    Birkaç gün önce 1999 model Honda CRV tipi 140.000 km. de bir araç satınaldım. Aracım için sıralı sistem LPG dönüşümü düşünüyordum ancak bazı konularda bana anlatılanlar ve duyduklarım bende soru işaretleri oluşmasına sebep oldu.

    * Lpg ile çalışma esnasında bu araçlarda motor arıza ikaz lambası yanıyormuş. Bildiğim kadarı ile bu durumda araç yakıt sarfiyatı yönünde olumsuz etkileniyor.

    * Bu araçların motorları ve özellikle silindir kapakları ve sübapları alüminyum alaşım içeriyormuş. Araç benzinle çalışırken silindir içerisinde oluşan sıcaklık ortalama 850 decere civarında oluyormuş. Aynı motor LPG ile çalıştığında içerdeki sıcaklık 950 derece ve üzerine çıkabiliyormuş ve bu durumda alüminyum alaşımda erime veya buna benzer sorunlar oluşuyormuş. Takdir edersiniz ki, bu araçların silindir kapağı gibi önemli parçaları neredeyse küçük bir araba fiyatına mal oluyor.

    Sizce aracıma sıralı sistem LPG taktırmak ne derece uygun olur? Severek aldığım aracın motorunu kucağıma almak istemiyorum. Ama dünyanın en pahalı benzinine de para vermek hiç hoşuma gitmiyor. Şu anda şehirler arası yolda ortalama 100 Km hız (3000 devir) ile 248 YKR. yakıt var. Henüz şehiriçi sarfiyatı ölçemedim.

    Konu hakkında bildiklerinizi ve özellikle tecrübelerinizi aktarırsanız memnun olurum. Saygılar...



  • Ben de genel eğilime uyarak sıralı sistemin iyi olacağını düşünüyordum. Ancak Ostim'de Altan Honda Servisinde tanıştığım dünya tatlısı Kadir Usta Honda araçlar için kesinlikle tek nokta sistem tavsiye ediyor. Sıralı sistemin ayar ve motor sorunlarına neden olduğunu söylüyor.
  • Hatta kendi aracınd da (89 model accord, özel yapım) tek nokta LPG kullanıyor. İstersen telefonla ayrıntılı bilgi alabilirsin: 0312 354 96 55.
    Selamlar.
  • lpg taktırdım BRC marka 365 km oldum sana biraz başıma gelenleri annatayım size tavsiyem araçlara kesinlikle kpg takmayın şimdi hangi lpg ciye gitsen işte şöle iyi böle iyi deyip seni ikna eder dikkat et çünkü araç tabiri caizse at arabasına dönüyor. bazen yolda stop ediyorve çalışırken baya bi marş basmak zorunda kalıyorum çekişi düşüyor ve araç ivme kazanacakken sarsıntı ve sallama yapıyo hım birde 100 km üstüne çıktınmı sanki araba motorun kuvvetti ile degil sanki bayırdan aşagıya boşa alınmış araba gibi gidiyor araba hızlı ama araç sana bunu hissettirmiyiyor karar senin ama arabaya çok yazık olur 2.el dizel le degiş daha iyi genede karar senin
  • İlginize teşekkür ederim.

    Ankara'dan Kadir Usta ile görüştüm. OMVL marka tek nokta enjeksiyonlu LPG tavsiye etti. Şimdilik bu yönde olumlu bakıyorum. Yinede tavsiyeleri veya tecrübeleri olan varsa lütfen esirgemeyin. Saygılar...
  • 21000 km.dir İmzamda görmüş olduğun araçda BRC marka sıralı sistem lpg kullanıyorum, lpg konusunda her kafadan bir ses çıkıyor ama adam gibi işini bilen bir yere yaptırırsan sorun olmaz.
    Benim arıza lambam yanmıyor, bugüne kadar da yanmadı, ayarlamasını bilen usta arıza lambası yaktırmaz, ama anlamayan adamlar teslim edersen başın dertten kurtulmaz.

    SAKIN ama SAKIN tek nokta gibi saçma sapan sistemlere yönelme, senin aracına uygun tek sistem sıralı sistemdir.
    BRC Sequent 24 kullanıyorum, şiddetlle tavsiye ederim, biraz diğerlerinden pahalı olabilir ama kalitedir.

    Başka sormak istediğin şeyler olursa PM atabilirsin.

    Selamlar.
  • katılımın için teşekkür ederim.
    yazdıklarını ve tavsiyelerini okudum. fikir edinme açısından ilginç deneyimlerin var. ancak sizin aracınız Civic sanırım. benimki CRV. fabraikası aynı ancak sizde bilirsiniz ki aynı model araçlarda bile zaman zman donanım değişikilikleri oluyor. yani sizin motor ile benim aracın motoru birbirinden farklı. sizin araca uyan BRC bende de aynı performansı verecek mi? aynı sizde olduğu gibi sorunsuz çalışacak mı?
    sizin araç 1600 cc bendeki 2000. teknoloji ve motor iç yapısı birbirinden farklı araçlar olduğu kanısındayım.

    Yine tereddütte kaldım. LPG yapılmalı mı yapılmamalı mı?
  • bugün gazetelerdeki haber şu : ''Bir türk 100.000 ytllik jaguarına lpg taktırdı''
    daha önceki donemlerdede yine bir Türk ferrasine taktırmıstı ve ferrari aracını geri istemişti adamadan.
    Arkadaşlar size tavsiyem eğer taksici değilseni,ya da surekli arabanızla alakalı bir iş yapmıyorsanız kesinlikle tü taktırmayın,aracınıza yazık etmeyin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilkerdemiralp

    katılımın için teşekkür ederim.
    yazdıklarını ve tavsiyelerini okudum. fikir edinme açısından ilginç deneyimlerin var. ancak sizin aracınız Civic sanırım. benimki CRV. fabraikası aynı ancak sizde bilirsiniz ki aynı model araçlarda bile zaman zman donanım değişikilikleri oluyor. yani sizin motor ile benim aracın motoru birbirinden farklı. sizin araca uyan BRC bende de aynı performansı verecek mi? aynı sizde olduğu gibi sorunsuz çalışacak mı?
    sizin araç 1600 cc bendeki 2000. teknoloji ve motor iç yapısı birbirinden farklı araçlar olduğu kanısındayım.

    Yine tereddütte kaldım. LPG yapılmalı mı yapılmamalı mı?


    sana yazdım arkadaş deneyimimi bak the patriot arkadaşta yazmış arabana yazık etme çok takoz oluyo
    ama karar senin
  • Arkadaşlar bilip bilmeden yorumlar yapıp cahil pozisyonuna düşmeyin.

    Bahsedilen jaguar 2003 model X type, nası oluyorda 100bin ytl ediyor?

    Ferrari mevzusu ise, eski model Ferrari'ye edeceği paradan fazlasını verirlerse tabi verir, ben olsam bende veririm.

    Honda gelsin benim arabamı alsında görelim, bakalım, o kadar kolay değil bu işler. Ama sıfır araba parası verirse ben götürüp teslim ederim ayrı konu.


    Neyse,

    Sn. İlker: Sana PM'den cevap verecekdim ama başkalarına da faydası olur diye buraya yazayım dedim.

    Araçlarımızın farklı hacimde olması farklı sistem takılmasını gerektirmez, sadece silindir sayıları farklı olduğunda ve yüksek beygir güçlü araçlarda aynı sistemin farklı modellerini kullanıyorlar. Aynı sistem sende de sorunsuz çalışacakdır, ama öncelikle aracın benzinde sorunsuz çalışması ve bakımların yapılmış olması gereklidir. Bildiğim bir Honda servisinin müdürü de CRV aracında LPG kullanmaktadır, hemde 2005 model falan yanılmıyorsam.

    Servisle sorunun olabilir ama garantin olmadığına göre her yerde işini halledebilirsin.

    Aracın çok nokta enjeksiyonlu olduğu için kesinlikle sıralı sistem takılmalıdır, ne koku ne de farkedilir bir güç kaybı olacakdır.
    Başka sistemlere itimat etmeyin, aracınıza yazık etmeyin.

    Bir diğer konuda montajın nasıl yapıldığıdır, en önemli konu budur aslında, montaj kötü oldukdan sonra en pahalı sistemi dahi taksanız sonuç sıfır olacakdır. Biz arkadaşımın aracına iyi montaj için Bursa'dan İzmit'e boşuna gitmedik, şimdi sorunsuz bir şekilde kullanıyor.
    Bende 20000 km'yi geçtim ve maşallah bir sorunum yok.

    http://www.2a-lpg.com/

    Bu site BRC'nin distribütörünün sitesidir ve orda kendisi ve diğer bayiler soruları cevaplamaktadırlar, orda bayiler hakkında fikir edinebilirsiniz.

    Yukarda BRC'den sorunu olan arkadaşda bu siteden sorunlarına çözüm bulabilir, kesinlikle yardımcı olacaklardır.


    Diğer bir önemli konuda BRC'ye karar verirseniz piyasada sahtelerinin dolaşmasıdır, yani sahte derken diğer yollardan ithal edilmiş ve garantisi olmayan cihazlardan bahsediyorum.
    Böyle bir cihaz almamak için montaj yaptıracağınız yerin yukardaki verdiğim adreste bayi listesinde adının olup olmadığını kontrol edin.


    Başka sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsultan -- 1 Mart 2007; 17:41:08 >
  • Yaptığım detaylı araştırmalar sonucu bir araca LPG dönüümünün iki önemli noktası olduğunu farkettim. 1- Malzeme kalitesi 2- Usta mahareti.
    Yaşadığım Konya şehrinde bunun ikisini bir arada BRC bayisinde buldum. GENÇ OTO GAZ Anadolu Sanayisi. LPG sonucunda aracımda herhangi bir olumsuzluk görmedim. İkaz ışığı yada çalışmada herhangi bir aksama olmadı. Zevkle kullanıyorum. Düşünen arkadaşlara da tavsiye ederim. Araç markası önemli değil ama iyi bir iş için kesinlikle tavsiye ediyorum. İlginize teşekkür ederim. saygılar.
  • Arkadaslar,

    bende Laguna vardi (otomatik vites, 2.0, 115 HP) tartarini marka LPG taktirmistim, ustam cok iyiydi ve performans/koku/kacak gibi sorunlarim olmadi. Aracim bilgisayar denetimliydi ve hicbir hata da vermedi LPGden dolayi. suanda 98-99 model CRV bakiyorum 100.000 km civarlarinda. LPG taktirmayi dusunuyorum (yoksa almayacagim).

    Sehirici ve dışı LPG ile yakit tuketimi ne kadar CRVde bilgi verebilir misiniz kullanan arkadaslar? Herhangi bir sorunla karsilastiniz mi?

    Cevaplariniz icin tesekkurler...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.