Şimdi Ara

140km ile giderken kontolünü kaybeden audi (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
2
Favori
9.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben hala şu noktada takıldım :

    İlk kaymaya başladığı an vitesi aşağı 1 tık itiyor ama araç hala D modunda sanırım. Sonra savrulurken bir Manuel e alıyor bir D ye bunu yapıp duruyor ama ilk aşağı çekişi nedir ? D modundayken aşağı çektiğinde vites yerinde hala D kırmızı yanıyor.

    Acaba ilk başta vites düşüyor da bu kadar kaymasına o mu sebep oluyor aquaplanning'e ek olarak ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: kajmeran89

    Valla adama helal olsun güzel toplamış işin çoğunu ESP yaptı demek kıskançlıktır bence, adam takdiri hak etmiş .

    İşin çoğunu esp yaptı diyen benim, direkt adımı yazabilirdin arkamdan kıskanç diye sallamak yerine.

    Yağmurlu havada aracın içinde güneş gözlüğü kullanan, otomatik vites araçta tek eli vites topuzunda olan bir "esp delikanlısının" arabayı kendi başına toplayacağını beklemek boşa. Adam direksiyonda ciddi değil ki zaten. Esp nin müdahale sesleri videoda bile çok bariz duyuluyor.

    İşe esp nin değil, bileğin dahil olduğu video burada.





    Esp olmayınca işlerin nasıl olacağını uyuma sonrası atlattığım kaza hatıram ile anlatacaktım ama videoyu atmışsın zaten. Olaylar bende de aynen buna benzer gelişti.



    Umre sonrası Mekke'den Medine şehrine dönüyoruz ama Mekkede Umre bizi yoruyor, üstüne Cidde'de de yoruluyoruz. Dönüş yolunda direksiyona ben geçiyorum. O zaman yaz ayları ve araçta klima açık, araç buz gibi. Herkes mayışmış uyuyor. O zamanlar 10 yıllık sürücülük tecrübem vardı ve bununda verdiği özgüvenle direksiyonda mayışmışım. Kaç kilometre araç öyle gitti bilmiyorum.



    Araç kiralıktı ama şansıma henüz 0 sayılabilecek kadar yeniydi, 5000 kilometre yol gitmişti sadece. 2011 model Corollaydı ve sene 2011'di.



    Birden 2008 yada 2010 model bir Grand Marquis'e arka çamurluktan dokunduruyorum. Tabi daha öncesinde o aracın beni sollamak istediği hayal meyal aklımda, onu yolun dışına sürükleyerek arka çamurluğundan vuruyorum. Tabi o sesle iyice kendime geliyorum. O anda benim Corolla önden bir kopuyor, zaptedene aşk olsun. Kafadan açılarak en sağ şeride doğru kayıyor, bıraksam yoldan çıkıp takla atacağız. Tam en son çizgide freni kökleyip direksiyonu sola kırıyorum. Hop bu sefer araba sola doğru kayıyor, yine çizgiden dönderiyorum ama hızım hala yüksek ve ben artık yeter diyorum bu araba ne zaman duracak. Araç birkaç sola sağa gidişten sonra çizgisine giriyor ama hala 80km gibi bir hızda. Yavaşlayıp sağa çekiyorum. Adamın aracında sıyrık haricinde hasar yok, onun aracının dengesi hiç bozulmadı ama benim araba çamurluk, çamurluk davlumbazı, tampon, ön sol lamba paramparça halde. O Corolla'da Esp yoktu, buraya gelenlerde 2013 modellerde dahi Esp yok yada bana denk gelmedi bilmiyorum. O dengesiz Corolla ile kazayı nasıl atlattığıma hayret ederim hala. Neyseki araç süspansiyon ve lastikler olarak yeniydi, eski olsa mümkün değil o dengesiz şasili Corolla kendini bırakırdı. Ani manevralarda direksiyona resmen iki elimle asılıp aşağı çekiyorum, mümkün değil 9:15 pozisyonu ile kontra verilemez. Dengeli bir araç olsaydı zaten ta ilk andan bu aksiyonu yaşatmazdı bana, yada bir iki kontra sonrası yoluna sokardım aracı.



    Bu yüzden aktif pasif güvenlik donanımları, aracın şasi dengesi, sürüş özellikleri benim için başta gelir. Kimisi sadece zevk vs. gözüyle bakıyor ama olay çok daha ötesi. Dengeli bir araç ile bilmeyen bir sürücü dahi yaşama tutunabilir.



    Konu başlığındaki olayda bariz Esp müdahalesi var. Zeminin kaygan olması, hızın fazlaca yüksek olması, sürücünün yanlış kontraları işleri daha da uzun kılmış. Yoksa bu kadar aksiyon seyredemeyecektik. Esp müdahaleleri gövde salınımlarından, aracın yönlenmelerinden, sürücünün sözlerinden de anlaşılıyor... Zaten attığın videoda da Esp olmayınca kuru zeminde dahi olaylar nasıl gelişiyor görülüyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kadının sakinliği bile viral olduğunun belgesi.. 140 KM'h da öyle kopan arabayı çizgiye sokan adam ne yapar eder sağa çeker ve yüklendiği adrenalinin geçmesini bekler..
  • Video viral falan değil. Sürücü shift delete’in sahibi Hakkı. İyi kurtardı geçmiş olsun. Quattro ile ilgisi yok aslında esp ve sürücünün birlikte marifeti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlamadığım iki nokta var, birincisi araç kullanan herhangi biri o açıdan neden kendi videosunu çekmek ister, ikincisi ciddi bir kaza riski atlatmış şoförün verdiği ilk tepki vites üzerindeki sağ eliyle müziğin ritmine uyarak kop kop yapması, yanındaki bayanın son derece sakin tavrından hiç bahsetmiyorum bile. Bir de o "aaa yahu bizim kamera kayıttaydı, çekmiş midir ki" diye şaşırdıkları an, çekmek ne kelime bir pan ya da zum yapmadığınız kalmış. Güzel bir viral çalışma olmuş demek isterdim ama olmamış, puanım 3/10, 3 puan da bir emek verilmiş ondan verdim.
  • Youtube'a ortaklık başvurusunu yaptıysa iyi para kazanmıştır hatun. Link alıp mehmetle pikniğe giden kız bile 4500TL almış diyorlar.
  • Arkadaşlar gaza basılmadığı zaman 4 çeker sisteminin faydası oluyor mu kayma esnasında?
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Yalnız adam aracı toparladıktan sonra radyoda quattro diyor
  • el viteste ama asıl dikkat edilmesi gereken adam "vites düşürüp" bilinçli spin atıyor...
  • kaymanın ilk anını iyi izleyin aquaplaning başladığında direksiyona yaptığı ilk müdahalede sürücü aracı düzeltmeye başlamış.

    ancak panikle direksiyonu fazla kırıyor ve ilk kaymanın ardından ESP (muhtemelen BOSH markadır) ıslak zeminde sürücü ile uğraşmak durumunda kalıyor...

    ESP : 1
    DENEYİMSİZ SÜRÜCÜ : 0
  • adam 1milyon izlenmiş youtubedan parayı götürüyor. siz ESP-quatro falan tartışıyosunuz.REKLAM hepsi. konuyu açan bile REKLAM yapıyor.konunun en başında
    "Reklamları izlediniz."
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Hocam mazur görün şoförlüğüm yeni sayılır 1 sene oldu.

    Dediğinize göre Espli araçlarda kontrol kaybında her hangi bir direksiyon hareketi yapmamak mı gerekiyor. Yani varsayalım kontrol kaybettik araç espli. Panik yapmadan direksiyonu sıkı bir şekilde tuttuğumuzda araç kendi kendini yola sokacak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Hocam mazur görün şoförlüğüm yeni sayılır 1 sene oldu.

    Dediğinize göre Espli araçlarda kontrol kaybında her hangi bir direksiyon hareketi yapmamak mı gerekiyor. Yani varsayalım kontrol kaybettik araç espli. Panik yapmadan direksiyonu sıkı bir şekilde tuttuğumuzda araç kendi kendini yola sokacak mı?

    Bazı durumlarda, şiddetli kaymalarda düzeltme yapmanız gerekli. ESP direksiyon nereye yönlenmiş ise aracı o doğrultuya sokmaya çalışır. Araç bariyere yönlenmiş iken direksiyonu düz tutmaya devam ederseniz bariyere girersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: kajmeran89

    Valla adama helal olsun güzel toplamış işin çoğunu ESP yaptı demek kıskançlıktır bence, adam takdiri hak etmiş .

    İşin çoğunu esp yaptı diyen benim, direkt adımı yazabilirdin arkamdan kıskanç diye sallamak yerine.

    Yağmurlu havada aracın içinde güneş gözlüğü kullanan, otomatik vites araçta tek eli vites topuzunda olan bir "esp delikanlısının" arabayı kendi başına toplayacağını beklemek boşa. Adam direksiyonda ciddi değil ki zaten. Esp nin müdahale sesleri videoda bile çok bariz duyuluyor.

    İşe esp nin değil, bileğin dahil olduğu video burada.





    Esp olmayınca işlerin nasıl olacağını uyuma sonrası atlattığım kaza hatıram ile anlatacaktım ama videoyu atmışsın zaten. Olaylar bende de aynen buna benzer gelişti.



    Umre sonrası Mekke'den Medine şehrine dönüyoruz ama Mekkede Umre bizi yoruyor, üstüne Cidde'de de yoruluyoruz. Dönüş yolunda direksiyona ben geçiyorum. O zaman yaz ayları ve araçta klima açık, araç buz gibi. Herkes mayışmış uyuyor. O zamanlar 10 yıllık sürücülük tecrübem vardı ve bununda verdiği özgüvenle direksiyonda mayışmışım. Kaç kilometre araç öyle gitti bilmiyorum.



    Araç kiralıktı ama şansıma henüz 0 sayılabilecek kadar yeniydi, 5000 kilometre yol gitmişti sadece. 2011 model Corollaydı ve sene 2011'di.



    Birden 2008 yada 2010 model bir Grand Marquis'e arka çamurluktan dokunduruyorum. Tabi daha öncesinde o aracın beni sollamak istediği hayal meyal aklımda, onu yolun dışına sürükleyerek arka çamurluğundan vuruyorum. Tabi o sesle iyice kendime geliyorum. O anda benim Corolla önden bir kopuyor, zaptedene aşk olsun. Kafadan açılarak en sağ şeride doğru kayıyor, bıraksam yoldan çıkıp takla atacağız. Tam en son çizgide freni kökleyip direksiyonu sola kırıyorum. Hop bu sefer araba sola doğru kayıyor, yine çizgiden dönderiyorum ama hızım hala yüksek ve ben artık yeter diyorum bu araba ne zaman duracak. Araç birkaç sola sağa gidişten sonra çizgisine giriyor ama hala 80km gibi bir hızda. Yavaşlayıp sağa çekiyorum. Adamın aracında sıyrık haricinde hasar yok, onun aracının dengesi hiç bozulmadı ama benim araba çamurluk, çamurluk davlumbazı, tampon, ön sol lamba paramparça halde. O Corolla'da Esp yoktu, buraya gelenlerde 2013 modellerde dahi Esp yok yada bana denk gelmedi bilmiyorum. O dengesiz Corolla ile kazayı nasıl atlattığıma hayret ederim hala. Neyseki araç süspansiyon ve lastikler olarak yeniydi, eski olsa mümkün değil o dengesiz şasili Corolla kendini bırakırdı. Ani manevralarda direksiyona resmen iki elimle asılıp aşağı çekiyorum, mümkün değil 9:15 pozisyonu ile kontra verilemez. Dengeli bir araç olsaydı zaten ta ilk andan bu aksiyonu yaşatmazdı bana, yada bir iki kontra sonrası yoluna sokardım aracı.



    Bu yüzden aktif pasif güvenlik donanımları, aracın şasi dengesi, sürüş özellikleri benim için başta gelir. Kimisi sadece zevk vs. gözüyle bakıyor ama olay çok daha ötesi. Dengeli bir araç ile bilmeyen bir sürücü dahi yaşama tutunabilir.



    Konu başlığındaki olayda bariz Esp müdahalesi var. Zeminin kaygan olması, hızın fazlaca yüksek olması, sürücünün yanlış kontraları işleri daha da uzun kılmış. Yoksa bu kadar aksiyon seyredemeyecektik. Esp müdahaleleri gövde salınımlarından, aracın yönlenmelerinden, sürücünün sözlerinden de anlaşılıyor... Zaten attığın videoda da Esp olmayınca kuru zeminde dahi olaylar nasıl gelişiyor görülüyor...

    "freni kökleyip direksiyonu sola kırıyorum"

    "Ani manevralarda direksiyona resmen iki elimle asılıp aşağı çekiyorum, mümkün değil 9:15 pozisyonu ile kontra verilemez"

    Birincisi, kaçış manevrası frenle yapılmaz. Freni köklediğinde ön lastiğin yol ile sürtünmesinin tamamını frenaj için kullanırsın, abs nin izin verdiği ölçüde ufak bir direksiyon manevrası şansı kalır. "Traction circle" bunu güzelce özetler.

    İkincisi, frene bastığında aracın arkası hafifler, araç öne dalar. Bu sırada direksiyon manevrası yapılmışsa, aracın arkası sarkaç gibi sallanır. "Lift off oversteer" ın benzeri.

    Üçüncüsü, 9-15 ten başka her türlü pozisyonda direksiyon hakimiyeti düşer. Diyelim iki elle direksiyonu tepeden tutuyorsun, tam sağa 90 derece kırdın, yetmedi, vücudunu sağa yatırarak 180 derece kırdın. Ee , şimdi o pozisyondan tam sol kontraya nasıl geçiş yapacaksın aracın hızı ile dengeli olarak ?

    Ve son olarak, corolla tam bir toyota'dır. Üstün bir yol tutuşu vermez, fakat aşırı kafadan kayma, aşırı arkadan kayma, bir anda oraya buraya yatan şasi gibi aşırı denge kusurları yoktur. Yani ne çok iyi yol tutar, ne de çok kötü. Hareketleri de çok öngörülebilirdir. Araplar corolla, camry gibi araçlarla bomboş yolda 180 ile giderken direksiyonu kırarak drift yapıyor. Arab drift yazınca çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerotobil

    Hocam mazur görün şoförlüğüm yeni sayılır 1 sene oldu.

    Dediğinize göre Espli araçlarda kontrol kaybında her hangi bir direksiyon hareketi yapmamak mı gerekiyor. Yani varsayalım kontrol kaybettik araç espli. Panik yapmadan direksiyonu sıkı bir şekilde tuttuğumuzda araç kendi kendini yola sokacak mı?

    Hocam benim başıma geldi araçtan araca değişir mi bilmem ama bende direksiyon kontrolünü de araç aldı. 100 m sürüklendim araç kurtardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler ben normal hava şartlarında 120den cok basmiyorum yagmurlu havada 120 sıkıntı olur mu? Kaçla gitmek lazim pek iyi bir kullanici degilim sehir disi tecrubem de az sayilir ondan soruyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın daha arka salınımı devam ederken son hamlede şoförün Flash Tv oyunculuğu ile “Wouvwvw quatro ehehehe” demesi kolpalar diyarında bir yolculuk gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Buna net olarak cevap verebilmek zor, rst78'in cevabı genel olarak mantıklı gözüküyor. Önemli olan arabayı düzeltmek için abartılı direksiyon tepkileri vermemek ve yumuşakça ama net bir şekilde direksiyonu gitmek istediğiniz yöne döndürmek, gerisini sistem gerekli tekerleklere çeşitli basınçlarda fren yaparak hallediyor zaten. Videoda araba kaydığı anda elemanın verdiği ilk düzeltme hareketi doğru ve içgüdüsel (hepimiz bunu yapardık) ancak sonrakiler hem gecikmeli hemde gereksizdi. ESP sesleri başladığı andan itibaren direksiyonu düz tutması ve arabanın kendisini toplamasını beklemesi gerekirdi, fakat aksine sistem arabayı tam toplayacak iken tekrar tekrar overcorrection (gecikmeli kontra cevabı) yaparak sürekli dengeyi bozdu. Bunun sebebi ESP nedir nasıl çalışır bilmemeleri, kendilerini kurtaran şeyin ESP olduğundan bile haberdar değiller, her direksiyon hareketinden sonra "trrrrr" şeklinde gelen titreme sesleri ESP'nin hayat öpücüğü aslında. Bu da böyle muhteşem bir icat işte.




  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    İlk yağmur yağdığında, özellikle şehir içindeki pürüzsüz asfalt üzerinde giderken 50km/h hızla giderken bile araç kayabilir ve kontrolden çıkabilir. Trafik olmasa bile buna dikkat edin.

    Şu hızda araç aquaplaning yapmaz diyemez hiçbir kimse. Neden?

    Senaryo: 80-90km/h hızla hafif viraj dönerken, hafif bir tümseyin üzerinden geçiyorsunuz ve ardından araç su birikintisine giriyor. Araç tümseyin etkisiyle hafiflemiş ve aquaplaning'e davetiye çıkartmış, araç bir miktar kontrol kaybetmiş. Bu sırada karşı yönden gelen kamyon.... gerisini yazmaya gerek yok.

    Allah korusun. Hız yapmamak gerek. Acele etmemek gerek.



    Go-Kart kullanın, direksiyon ile video oyunları oynayın. Mutlaka faydası olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malvolorne

    Bu arada bunun viral olduğunun farkındasınız değil mi ?

    Arkada profesyonel bir kamera..... açı ne alaka ise?

    Tam aksiyon öncesi eli vitese atma,tırın geçmesini ve yolun boşalmasını bekleme spin atarken etrafta hiç araç olmaması.Direksiyonu sebepsiz kırma....

    Daha şok bitmeden quattro farkı demek ...... olduuuuu....


    Diğer gördüklerimide ekşideki eleman toplamış,alıntılıyorum.




    neden viral?

    video bir kadın tarafından yüklenmiş. kaç tane kadın böyle bir video yükleri geçtim quattroyu bilen kadın sayısı kaç tane?

    videoyu yükleyen kadının profiline bakınca profesyonel olduğunu görebilirsiniz. muhtemelen bir ajansta çalışıyor. takip ettiği kanallar beğendiği videolar hep ajans, reklam, marketing vs üzerine.

    video basligi düzgün bir ingilizce ile yazilmis. youtube dan bahsediyoruz, insanların allah korudu geberiyoduk:) şeklinde başlıklar attığı bir yer.

    araç ne hikmetse yandaki araçlar gittikten sonra yol boştayken sendeliyor. 10 saniye once yanında tir varken sendelese yapışmıştı oraya.

    aracı kullanan eleman belli profesyonel sürücü. araç kaysın diye kırıyor direksiyonu, dümdüz yoldasın .. ne .... kırıyorsun? onu geç yağmurlu havada spin atacaksın o ne sakinlik? normalde insan tepkisi salavat getirip direksiyona yapışmak olur.

    araç sendelerken elin bilerek viteste olması araca olan güvenin göstergesi ve ben bir şey yapmadım araç topladi imajını kuvvetlendirmek.

    ve araç yola girdikten sonraki ilk söz: quattro farkı.
    oldu canım, şükür namazı kılıyordun orada normalde.

    İlk olarak adam aksiyon öncesi elini vites Arma sebebi vitesi sport moda çekmesi zaten kontrolünde bu yüzden kaybediyor devir yükseliyor tekerlek sarıyor sen bunu videoda fark edemediğin için direksiyonu ani kırdı diyorsun



    Burda konuşanları çoğu ( alintiladigim üstüne alınmasın genel konuşuyorum ) o olayda kekeleyip ölmeyi beklerler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.