Şimdi Ara

Muayeneye gitmeden önce kesinlikle kontrol edilmesi gerekenler?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
5.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.
    2006 model Fiat Albea sahibiyim.

    Aracım geçen ay rektefiye edildi,
    2 hafta sonra da aracımın fenni muayene vakti geliyor.
    Randevumu ayarladım fakat muaeyeneye gitmeden evvel kontrol etmem gereken şeyler varsa sizden fikir almak istedim.
    Mesela vizede sorun olabilecek ne vardır ne yoktur sıralayabilirseniz sevinirim.

    Ekstra olarak, ben aracımda bildiğim sorunları veya vizede sorun olabilecek aksamları size yazayım, siz de ona göre sorun olabilir/olmaz diye fikir belirtirseniz sevinirim..

    1- Egzos son susturucuda bir delik var gibi. Egzoscuya gittim ama son susturucunun komple değişmesi gerektiğini söyledi. Aracın sesinde artış mevcut,çok dikkat edilirse tabi.. Yani gümbür gümbür bağırmıyor.
    2- Direksiyon kutusu bir yerden yağ kaçırıyor. Direksiyon hidrolik deposundan yağ eksiliyor, eksilen yağ aracın altında siyah yağlı görüntü oluşturmuş. Bunu tamir ettirmemi isterler mi vizede?
    3- Frenlerim iyi durumda mı bilmiyorum. En son 13.000km önce balatalar değişti. Ama şu an sanırım frende biraz boşluk var, ve ustamın söylediği kadarıyla fren hidroliği+merkezlerini kontrol etmeliymişiz. Vizeye gitmeden önce frene kesin baktırmalı mıyım? Ayar yapılıyor mu buna,yoksa bi şeyler mi değişecek illa ki?
    4- Egzos emisyonuna dışarıda baktırmak istiyorum, dikkat etmem gereken bir şey var mı bunun için?
    5- Aracım LPG'li olduğu için LPG ile alakalı önceden ekstra kontrol yaptırmam gerekiyor mu? (Sızdırmazlık muayenesi falan)


    İlk defa vize işlemi tecrübem olacağı için sizden ön bilgi almak istedim.
    Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nahege270 -- 17 Mart 2018; 5:53:24 >







  • Hocam assagidaki linki okuyun.



    Vergi borcu ceza borcu olmasın.



    Birde muayeneyi felan geçin yukarda saydiklariniz emniyetiniz ve karşı tarafın emniyeti için bi an önce yaptırın



    https://www.automodteknoloji.com/tuvturk-arac-muayenesi-agir-kusur-listesi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 17 Mart 2018; 8:18:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik diş derinliği

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • alt yıkama yaptırmayı unutmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Plakada vida ,delik falan varsa onu halletmeden gitmeyin .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR



    1-Fren Tertibatı: Fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her

    aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test

    cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç

    ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.

    2-Direksiyon Sistemi: Direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon

    kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk

    ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.

    3-Görüş şartları: Aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış

    görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.

    4-Aydınlatma Sistemi: Tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve

    sınır lambaları kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla

    test edilir.

    5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi:

    6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de

    olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye

    bağlanmış birçok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü

    kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları,

    susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave

    korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.

    7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir.

    Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma

    şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının

    fonksiyonelliği kontrol edilir. Bunların yanı sıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve

    ilk yardım çantası da kontrol edilir.

    8-Gürültü Kirliliği: istasyonlarda gürültü seviyesi kontrolleri gerçekleştiriliyor.

    9-Yolcu Taşıyan Araçlar için: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç

    aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların

    gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.

    10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları

    ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.

    11- LPG tankı kullanım süresi: montaj tarihinden sonra 10 yılı doldurmamış olmak zorundadır. 10 yılı dolduran LPG tankı ağır kusurludur.



    ARAÇ MUAYENESi ÖNCESiNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER

    Tüm araçlar için;

    - Ruhsat

    - Fenni Muayene İzin Belgesi

    - Trafik Sigortası

    - ilk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu

    araçlarda en az 1 adet.

    - Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.

    - Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına

    göre değişiklik gösterir.

    - Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda

    bulundurulacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 17 Mart 2018; 19:1:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fren merkezi önemli ona baktırın, el frenini filanda ayarlatırsınız.

    Plaka delikliyse onu yenileyin.

    Park ampullerinden bırakıyorlar, ona bakın.

    Ön camınızda büyük bir çatlak varsa onu değiştirin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    2006 model Fiat Albea




    quote:

    5- Aracım LPG'li olduğu




    %99.99 ilk muayeneden kalırsın. Buna hazırla kendini. Kaldığında da salak saçması birşeyden bırakırlar. Mekanik problemden kalmazsın ama illaki birşeyden bırakırlar. Daha benim doblo son tüvü haric tek seferde geçemedi ki bakımlarını hiç kısmıyoruz arabanın.



    İlkinde motor no okunamadı diye bıraktılar.



    2. Sinde 5 koltuklu orjinal arabaya koltuk takmışsın deyip (bunu 5. Koltuk için diyor dallama) bıraktılar.



    3. Sünde rot kolunu kırmışız onu yakaladılar ( bir işe yaradı muayene parası, sağa dönerken gelen tıkırtıyı çözdük bu sayede )



    4. Plakaya takıyorladı ki bu sefer trafik takipçiye verdik arabayı geçti geldi



    Aynı motoru kullandığımızdan hocam hazırlıklı ol. Benim arabanın ruhsatını koltuk mevzusundan yenirlerken bu seferde rengini yeşil görüp değiştiriyorlardı



    Bu tarz birşeyden kalırsan sakin ol. Otoparka arabayı çek geliyorum derlerse çorba parasıyla geçirebilirsin sanırım uyanık ol



    Frenlerde boşluk varsa kampanalara dikkat et hocam. Benim frenler kampananın içine, direksiyon kutusu da havaya hidrolik kaçırıyormuş. Serviste bakımda yakaladık. Arka taraftaki kampanaların içi de benimkiyle aynıysa yanına soğuk su al bi 5 lt anca keser

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.