Şimdi Ara

Bu sefer Taksiciler Dolmuşçularla birleşti! Maslak'ta Uber Sürücüsüne DAYAK (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
0
Favori
9.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
142 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    suç işleyen 5 yıl içinde bir daha yapma deyip evine geri yollanıyor! Böyle folofoş adalet mi olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Başka bir konuda da yazdım.Burda da yazalım.
    Yetkisi ve belgesi olmadan çalışan uber gibi sistemleri savunmak haksızlıktır.
    Önüne gelen herkes her işi yapamaz.
    Bilmediğiniz için ve yanlış yönlendirildiğinizden yorumlarınızda doğru değil.
    Bir şeyin iyi olması demek yasal olması demek değildir.
    Uber gibi firmalar turizm taşımacılığı belgelidir ve taşıma yapacakları yerler bellidir.
    X bir turizm belgesi vrsa onun yolcusunu taşımakla yükümlüdür.Başka yolcu taşıyamaz.
    Taksi ile taşımacılık devlet tarafından T plakalı araçlara zamanında devlet tarafından satılarak, yetkisi verilmiştir.Bedelleri ödenmiş hak edilerek alımıştır.
    Sarı taksi ile yapılan eleştiler haklıdır ve İBB bu konuda ciddi adımlar atmıştır.Yakın zamanda sistem tamami ile düzeltilecektir.

    İkiside belgeli. Birisi taksi diğeri turizm taşımacılığı.

    Peki sıkıntı sence kimde ? Burada olay RANT !!! Sırf taksinin milyonluk plakaları var diye belgeleri bir taşımacılığa bu şekilde saldıramazsın. Bedelleri hak edilerek ödenen taksi plakasından biraz daha bahseder misin ?
  • Bence taksi plakasi sahibi milletvekili bakan falan varsa. Uberi ya ortadan kaldirirlar. Yada kendilerine halki yolacak baska bir yol bulurlar.

    Yani bu kadar kanunsuz olaylarin cezasini kesildigi bir taksici var mi?

    ulke meksika brezilya gibi. ahırda yasiyoruz ssanki. Heran kim vurduya gidebilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mendieta58 kullanıcısına yanıt
    Geçen gün bizim burda da taksici Bonzai kullaniyordu. Çavuşpaşada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaşadığım bir olayı anlatayım. Ankara Hacettepe Hastanesi Sıhhıye Köprüsünün altında,ışıklarda yaya geçidi var, Ankaralı arkadaşlar bilir. Oradan karşıya geçiyorum. Tüm arabalar ışıkta beklerken bir taksici dingil yaya geçidinin üstünde durmuş. Ben de oradan geçerken bu dingile seslendim. İnsanlar geçemiyor, al şu arabanı geri dedim. Bu arkadaş arabanın içinden nasıl bağırıyor arkadaşlar,anlatamam. Alışmışlar ya milletin geri basmasına,herkes öyle yapacak sanıyorlar.Ben de bunu görünce dayanamadım,gittim arabanın kapısını açtım.Hayırdır birader,derdin ne lan senin falan dedim.Ne oldu biliyor musunuz?O erkek hemen korkmuş meğer,abi kusura bakma yaya geçidinin üstüne durduğumu bilmiyorum falan diyor.Yalan tabi,erkekliği bitti arkadaşın.



    Bu adamlar böyle adamlar işte,tek olunca erkeklikleri bile kendilerine yetmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu dayak olaylarında en büyük sıkıntı devletin görmemezlikten gelmesidir. Devlet bu işe çözüm bulmuyor kendi kendine çözülmesini umuyor. Maksat kimseyi üzmemek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yav hocam bunlar ne yaşıyor ya

    Taksi ile 20 TL gittiğim yere uber ile ailecek 30 TL gittim ama konfor o biçim yol yakın diye dırdır yok , küfür yok oh be

    Eniştem buradan sesleniyorum sana seni seviyoruz ama bırak şunu geç ubere
  • Havaş ve havabus nasıl çalışıyor o zaman bana bunu açıklar mısın? Hava alanı devletindir ve turizm sektörü olarak geçmez. Kanun konusunda eksik bilginiz olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu adamı bu yaşta bir adamı bu hale getirenlerin Allah belasını versin. Şimdi kazandıkları para helal mi olacak bunların? Yazıklar olsun. Taksiye de dolmuşa da HAYIR!
  • Uber yasal değil deyip, her türlü yasa dışı harekette bulunan taksiciler neyin ironisini yapıyor acaba?

    Kıçık kırık miktarda vergi verip, bilmem ne ruhsatların var diye her haltı yemekte kendine hak mı görüyorsun?

    Senin değil tüketicinin istediği olacak. Tüketici neden memnun ise her sektör ona göre şekillenir. Tüketicinin %90'ından fazlası UBER'den memnun. Ulaşım sektöründeki eksikliğini UBER tamamladı. Gerisi teferruat.
  • Taksilerin plakası neden 1 milyon üzerinde para ediyor? Devlet plaka sahiplerine 1 milyona mı sattı? 10-15k plaka sahibi cebini dolduracak diye olan vatandaşın kesesine oluyor. Sal piyasaya 5k daha ticari taksi bari rekabet olsun da fiyat ucuzlatırlar belki. Kalitesiz , pahalı hizmet veriyorlar üstüne magandalıkta sınır tanımıyorlar. Uber kullanan vatandaşa da isyan ediyorlar. Sen önce adamlarla aynı kalitede , aynı fiyatta hizmet sun merak etme millet elin şirketine para kazandırmaya meraklı değil.
  • uber ve sonrasında gelecek alternatif sistemlerin önünü daha fazla kesemezler burada engelleseler bile uber dünyada kullanılan bir sistem ve burada olmayışı utançtan başka birşey olmayacak o yüzden önünü çok daha fazla tıkayamazlar ve sonunda uber kazandığında onun yerli türevleride piyasaya girecek ve işte ozaman bugün taksiciliği savunan çeteler birer birer onlara doğru geçiş yapacak taksi plakalarınında değeri düşecek pasta tekellerden çıkacak şu anda tüm dertleri kendi tekellerinin kırılmaması ama o tekelin son demleri bye bye taxi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WarSaw -- 20 Mart 2018; 15:48:43 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahran

    Havaş ve havabus nasıl çalışıyor o zaman bana bunu açıklar mısın? Hava alanı devletindir ve turizm sektörü olarak geçmez. Kanun konusunda eksik bilginiz olduğunu düşünüyorum.

    İbb el koydu.Kendi bünyesinde taşıyor diye biliyorum.Bir ara haberleri çıktı baya konuşuldu.Yetkisi olmadığından dolayı ellerinden aldılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mucahidkarakus


    quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Başka bir konuda da yazdım.Burda da yazalım.
    Yetkisi ve belgesi olmadan çalışan uber gibi sistemleri savunmak haksızlıktır.
    Önüne gelen herkes her işi yapamaz.
    Bilmediğiniz için ve yanlış yönlendirildiğinizden yorumlarınızda doğru değil.
    Bir şeyin iyi olması demek yasal olması demek değildir.
    Uber gibi firmalar turizm taşımacılığı belgelidir ve taşıma yapacakları yerler bellidir.
    X bir turizm belgesi vrsa onun yolcusunu taşımakla yükümlüdür.Başka yolcu taşıyamaz.
    Taksi ile taşımacılık devlet tarafından T plakalı araçlara zamanında devlet tarafından satılarak, yetkisi verilmiştir.Bedelleri ödenmiş hak edilerek alımıştır.
    Sarı taksi ile yapılan eleştiler haklıdır ve İBB bu konuda ciddi adımlar atmıştır.Yakın zamanda sistem tamami ile düzeltilecektir.

    İkiside belgeli. Birisi taksi diğeri turizm taşımacılığı.

    Peki sıkıntı sence kimde ? Burada olay RANT !!! Sırf taksinin milyonluk plakaları var diye belgeleri bir taşımacılığa bu şekilde saldıramazsın. Bedelleri hak edilerek ödenen taksi plakasından biraz daha bahseder misin ?

    Bir rant takılmış gidiyorsunuz.
    Sıkıntı ŞU;Uber yada benzeri kuruluşlar turizm belgesi ALDIRIRLAR.Çünkü sen maşasındır.Firma komisyanuna bakar.
    TURİZM belgeside ŞUDUR;>Bir tur satın alırsın uçak uçak ile otel arası transfer otel konaklama ve gezi programı.TURİZM belgesi olan yane uber in kullandırdığı ise burda devreye girer.Bu KAYITLI yolcuyu havaalanı otel arası transfer ve gezi program yada o müşterinin taşımacılığını yapar.Yane TAKSİ gibi taşımacılık yapamaz yetkisi de yoktur.
    Çiftlik bank gibi olacaklar yarın bunlar.Bir yığın ceza ve maliye sorunuyla karşılaşacaklar.UBer tası toğpağı alıp gider.Aldığı komisyonun vergisini bile vermiyolar.
    Sonra çiftlik bank takiler gibi bu kadar kişi SALAK DEĞİLDİR DEDİK DİYE BAĞIRACAKLAR.
  • Burası Istinye Park'mı? Sık gittiğim bir yerdir. Taksilerinede binerim. Eğer orasıysa bidaha kullanmam zaten metro 10dklik bir yürüyüşte. Benim çapulcuya verecek param yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Başka bir konuda da yazdım.Burda da yazalım.
    Yetkisi ve belgesi olmadan çalışan uber gibi sistemleri savunmak haksızlıktır.
    Önüne gelen herkes her işi yapamaz.
    Bilmediğiniz için ve yanlış yönlendirildiğinizden yorumlarınızda doğru değil.
    Bir şeyin iyi olması demek yasal olması demek değildir.
    Uber gibi firmalar turizm taşımacılığı belgelidir ve taşıma yapacakları yerler bellidir.
    X bir turizm belgesi vrsa onun yolcusunu taşımakla yükümlüdür.Başka yolcu taşıyamaz.
    Taksi ile taşımacılık devlet tarafından T plakalı araçlara zamanında devlet tarafından satılarak, yetkisi verilmiştir.Bedelleri ödenmiş hak edilerek alımıştır.
    Sarı taksi ile yapılan eleştiler haklıdır ve İBB bu konuda ciddi adımlar atmıştır.Yakın zamanda sistem tamami ile düzeltilecektir.

    Yasal demekte doğru demek degildir.

    Belki ben bir sektörün devlet eliyle monopoliye dönüşmesine baştan karşıyım?

    Bukadar az plaka olmak ve sonuç olarak fiyatlar bukadar uçuk olmak zorunda da değil.

    Bir kere adamlar fişte basmıyorki. Vergi kaçıranlarda bunlar yani.

    Sırf yasallık için her yönden daha kaliteli bir rekabetin bastırılması ne kadar doğru?

    Bukadar parayı zamanında plakaya veren çalışanların haklarına sahip çıkmak isterim, hatta bence devlet çıkmalıda. Ama taksilerde her yönden daha kötü bir alternatif olmakta çok iyiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's


    quote:

    Orijinalden alıntı: mucahidkarakus


    quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Başka bir konuda da yazdım.Burda da yazalım.
    Yetkisi ve belgesi olmadan çalışan uber gibi sistemleri savunmak haksızlıktır.
    Önüne gelen herkes her işi yapamaz.
    Bilmediğiniz için ve yanlış yönlendirildiğinizden yorumlarınızda doğru değil.
    Bir şeyin iyi olması demek yasal olması demek değildir.
    Uber gibi firmalar turizm taşımacılığı belgelidir ve taşıma yapacakları yerler bellidir.
    X bir turizm belgesi vrsa onun yolcusunu taşımakla yükümlüdür.Başka yolcu taşıyamaz.
    Taksi ile taşımacılık devlet tarafından T plakalı araçlara zamanında devlet tarafından satılarak, yetkisi verilmiştir.Bedelleri ödenmiş hak edilerek alımıştır.
    Sarı taksi ile yapılan eleştiler haklıdır ve İBB bu konuda ciddi adımlar atmıştır.Yakın zamanda sistem tamami ile düzeltilecektir.

    İkiside belgeli. Birisi taksi diğeri turizm taşımacılığı.

    Peki sıkıntı sence kimde ? Burada olay RANT !!! Sırf taksinin milyonluk plakaları var diye belgeleri bir taşımacılığa bu şekilde saldıramazsın. Bedelleri hak edilerek ödenen taksi plakasından biraz daha bahseder misin ?

    Bir rant takılmış gidiyorsunuz.
    Sıkıntı ŞU;Uber yada benzeri kuruluşlar turizm belgesi ALDIRIRLAR.Çünkü sen maşasındır.Firma komisyanuna bakar.
    TURİZM belgeside ŞUDUR;>Bir tur satın alırsın uçak uçak ile otel arası transfer otel konaklama ve gezi programı.TURİZM belgesi olan yane uber in kullandırdığı ise burda devreye girer.Bu KAYITLI yolcuyu havaalanı otel arası transfer ve gezi program yada o müşterinin taşımacılığını yapar.Yane TAKSİ gibi taşımacılık yapamaz yetkisi de yoktur.
    Çiftlik bank gibi olacaklar yarın bunlar.Bir yığın ceza ve maliye sorunuyla karşılaşacaklar.UBer tası toğpağı alıp gider.Aldığı komisyonun vergisini bile vermiyolar.
    Sonra çiftlik bank takiler gibi bu kadar kişi SALAK DEĞİLDİR DEDİK DİYE BAĞIRACAKLAR.


    Rant, rantiye falan kötü şeyler değil. Liberal ekonominin önemli bir direğidir.

    "Rant elde ediliyor" denildiğinde her zaman kötü bir şey ifade edilmez. Ancak, zenginliğin kötülendiği kültürlerde para ile ilgili her mevzu kötü ile ilişkilendiriliyor. "Rant" denince, "haksız rant" anlaşılıyor. İtiraf etmeliyim, ben de bazen böyle kullanıyorum kelimeyi. Aslında yanlış.

    Rant: "Bir malın, mülkün, ya da paranın, belli bir süre sonunda, emek verilmeden getirdiği gelir"dir. İngilizce'de "kira" anlamında "Rent" var. Ohh! Böyle, yattığın yerden. Hah! Bu ranttır. Yatırım şeklidir. Yatırımcı, bulduğu her parayı ekonomiye dönecek yerlere yatırmak zorunda değildir. O benim gibi kerizlere has bir davranıştır. Akıllı adam yatırımını böler. Biraz oraya, biraz buraya dağıtır... Neyse,

    Gelelim haksız ranta:

    Devleti vaktiyle yönetenler, plakayı para ile sattığı zaman, bugün olacakları öngöremiyordu ise, vizyonsuzlardı. Veya çoktan kariyerlerinin biteceğini, hatta ölmüş olacaklarını tahminleyip umursamamış da olabilirler. Ancak bu işin bozuk olmasının temel sebebi bu "plaka mülkiyeti" kavramı.

    Plakayı sen bir mülk gibi satarsan, bu devredilebilir, kiraya verilebilir, başkası tarafından işletilebilir olursa iş karışıyor. Plaka sahibi "rantiye" elde ediyor. Plakayı kiralayıp, eve ekmek götürmeye çalışan gariban da "emekçi" oluyor. Plaka sahibi, piyasadan 4 milyona aldığı plakanın hem durduğu yerde değer kazanacağını, hem de plaka kirasından gelir elde edeceğini biliyor. Burada aldığı risk basit: Devlet bu şehirde ne kadar yeni plaka çıkarır? Çünkü devletin çıkardığı plaka elindeki plakanın değer kazanma hızını düşürecektir. Burada bir tahmin yürütülebilir ise, ki devlet plaka sahiplerinin plaka değerlerini korumak için canla başla çalışıyor, bu yatırım yapılır...

    Bu sistemin bozuk tarafları var:
    1) Plakanın mülkiyeti olduğu için, kötü hizmetin kalıcı bir cezası yok.

    2) Plakası kiralık olan taksici, plaka kirasını çıkarmak ve üzerine gelir elde etmek zorunda ki, evine ekmek götürebilsin. Hırçınlaşmaya başlıyor. Müşteriyi alana kadar kalabalıkta soteye yatan, uyuzluk eden, müşteriyi alınca makaslar atan taksiciyi görür oluyoruz. Adam ne yapsın? Para kazanma derdinde...

    3) Plakası ve araç kiralık olan taksici, işin pisini çıkarıyor.

    4) Maaşlı şoförler... Bu noktada plaka sahibi şoför tutuyor. Kendi plakasını, kendi aracı ile kendi işletiyor. Bu noktada, taksicilik gibi pis bir mesleği asgari ücretle yapmak ne derece hakkaniyetli, onu sorgulamak lazım. Taksiciliğin "yıpranma payı" olmalı.

    ---------------------

    Alternatif sistem önereyim:

    Plakayı para ile satmasaydın, başvuranlar arasında çekilişle dağıtsaydın, işletme, kiraya verme, devretme hakkı vermeseydin, sadece 24 saati tamamlayabilmek için "vardiyacı"ya izin verseydin... O zaman iş değişirdi. Kötü hizmet verenin plakasını elinden alıp, sırada bekleyenlere çekilişle dağıtabilirdin. O zaman taksi kalitesi de çok yüksek olurdu. Ek olarak tüm rantiyeyi sildiğin, aracıları ortadan kaldırdığın için, işin maliyeti de düşerdi. UBER bile rekabet edemezdi. Taksicinin başında plaka/araç kirası baskısı olmazdı. Hırçın da olmazlardı. Eski günlerdeki gibi, taksiciliğin saygın bir esnaf mesleği olduğu dönemleri yaşamaya devam ederdik.

    Ancak, devlet plaka satmaya başlayınca, yepyeni bir pazar oluştu. Ekonomi... Plaka alınır, satılır bir şey olunca, bunun ekonomisi de birlikte geldi. Ve tabii ki devlet, kendi oluşturduğu pazarın çıkarlarını sonuna kadar koruyacaktır. Ancak, son kullanıcı olan ben, bu korumacı yaklaşımı takar mıyım? UMURUMDA BİLE OLMAZ. TAKSİ PLAKA RANTÇILARI İFLAS ETSE, UMURUMDA BİLE OLMAZ. BANA NE? O bana acıyor mu da ben ona acıyacağım? Liberalizme hoş geldin. Ümüklerine çökse UBER, umurum olmaz.

    Şu an yaşanan bu gürültüde, asıl korunanlar plaka sahipleri. Taksici esnafı sadece zavallı gariban insanlar. Ekmeklerinin derdindeler. Onlar bağırıyor, plaka sahiplerinin de hakkını korumuş oluyor. Bazı taksiciler aynı zamanda plaka sahibi tabi. O ayrı.

    ---------------------

    Şu anda çözüm var mı? Yok. Uber çözüm mü? Değil. Ancak "alternatifler" iyidir. Uber tek alternatif değil. Onlarca alternatif var. Şu anda dikkati en çok çeken Uber. Çok iyi. Diğerleri radar altı kalıyor böylece... Tek yaptığı hizmeti verenle hizmeti almak isteyeni bir araya getirmek olan, Türkiye'de fiziki varlığı olmayan aplikasyonlar da var. Bu aplikasyonların sahiplerini tespit edemeyecek oldukların da var. İstediğin kadar ceza kes. Havaya kesersin.

    Engelleriz... O iş de yaş... Paypal'e el çektirdiler. Ben kullanıyorum. Booking.com'a da keza, el çektirdiler. O günden beri booking.com'dan başka siteden otel almadım. Wikipedia kapandı dediler... Görmedim-duymadım-bilmiyorum... Ülkede o kadar çok yasaklı site var ki, bilinçli internet kullanıcısı için VPN zaten şart. Yasaklayın. Taksici de engellendi zannetsin. Biz gene kullanırız. Temiz...

    UBER şoförü açısından düşünelim: Devletin onu enselemesi ihtimali... Az... Örnek olsun diye bir ikisini öttürürler ama, enseledikleri toplamın %1'i etmez. O yüzden de Korsan taksi, UBER ve alternatifleri hiç bitmez.

    ----------------------

    Tüketici bilinçlenip, "ne şart altında olursa olsun tüketmemeye" karar verirse, Plaka rantiyesi geberir. Plakalar üç kuruşa satılır olur. Devlet de fırsattan istifade, düzeni değiştirir, medenileşiriz.

    Şu şartlar altında, çok ağır yaptırımlar, plaka sahiplerini ve taksicileri tamamen karşına alacak sertlikte uygulamalar lazım ki, taksiciler adam olsun. Onu yapacak kalitede bir yönetim zihniyeti de gelmez Türkiye'ye. O yüzden şansımız, Uber, alternatifleri ve korsan taksinin piyasayı regüle etmesi, tüketicinin bilinçlenmesi, plakalı taksilerin mamasını kısması...
  • Bu kadar olayın üstüne hala taksi kullanan varsa diyecek başka bir şey yok, taksiye binenler de bu şiddete destek oluyor. Taksiciler haklı olsa bile şu anda tamamen haksız durumdalar böyle yaparak. Vatandaşlarda uber hizmetimizi engelliyorsunuz deyip taksici çağırıp ağzını burnunu kırsın o zaman. Nasılsa adalet falan hak getire kimse ceza almıyor anasını satayım bu ülkede.
  • Bu taksi olayının böyle uzamasını taksicilerin böyle eşkiyalık yapmasının yalnızca bir sebebi var.

    Ünlülerin ve siyasilerin onlarca yüzlerce taksi plakaları var. Temiz iş çünkü. 1 milyona al plakayı 8-10 bine liraya ver. (rakamları bilmiyorum rastgele yazdım)

    Taksiciler vergi mi veriyor bildiğim kadarıyla hayır. Bir fiş iste ya öfler püfler. Aldığı ücretin altına yazmaya kalkar veya BAŞKA TAKSİ Plakası adına yazar.

    Devlet ne dedi bunlara araç alın ötv büyük bir kısım muafiyet var dedi. Sonuç 1 milyon km Fiat albea ile seyahat.

    Sürücüleri desen ayrı bir olay. Bakın iyi sürücüler de var işini hakkı ile yapan takım elbise ile çalışan bile ama azınlık. Yahu benim eski okul arkadaşım ipsiz sapsız gereksiz herif taksici olmuş iyi de para kazanıyorum diyor çıldıracağım.

    Taksicilerin çoğunun genel mantığı nedir 'işim harici birilerini düdükleyeyim'. Bakın şu kadar söyleyeyim çok biliyorum taksiyi tekirdağdan İstanbula getirtip ücretini vermeden uzayan mı dersin. Taksiciden 3000 TL dolandıran mı dersin daha niceleri. Neden mi çünkü taksici düşünüyor bu adamdan günlük paramı alırım gerisi cebime kalır diye.

    Bu iş nasıl sonuçlanır. Taksiciler bir uber sürücüsünü öldürür. Sonra bakanlık olaya el attık der. Konunun üstü kapatılır. Yine sigara alkol kokulu albea linea ile yolculuk yaparsınız.

    Ben uzun süredir kullanmıyorum taksi kullanmam da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu saatten sonra Über yasaklansa bile çoğu kişi zorunda kalmadıkça taksi kullanmayacak zaten, olan oldu. Geri dönüş yok. Şahsen ayda yılda bir kullanırdım artık iki elim kanda olmadıkça kullanırsam adam değilim. Ağlayın sarı mafyalar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.