Şimdi Ara

Trafik Cezaları İle Ekonomi DÖNMEZ... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
0
Favori
6.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
98 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • geçenlerde bir radar aracının pusuya yattığı yeri görünce hayret ettim.3 şeritli çevre yolunda hafif bir yokuş var.araba o yokuşa gidince ister istemez biraz hızlanır.o yokuşa yatmış radar aracı ki millet yanlışlıkla 5-10 km hızlanıp oltaya gelsin.bu polislerin bazısı da çok karaktersiz.zenginin karşısında el pençe divan garibana gelince kral.

    kasa boşaldıkça tuzaklar daha da artıyor.suriyelilere para yetiştiremiyorlar galiba
  • Amaçları zaten cezalar ile ülke döndürmek değil. Adalara götürmek için para kazanmak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • geçen hafta iş gereği 2500km yol yaptıktan sonra bölünmüş yolda 125 km ile ceza yedim 235TL
    radar ı kurmuş çakallar yatmışlar pusuya geçene yazıyorlar, işin ilginci yüksek model lüx araçlar 150 den aşağı gitmiyor ve bana ceza yazarken bile yanımızdan geçti, niye yazmadın diyorum laçka ağızlı polise, radar a girmedi diyor. 170 le gidiyordu araç en azından benz.

    devletin eli cebimizde, yatırıp tutturamıyoruz da.
  • ben de samsundayım hocam ve aynı duyguları paylaşıyorum 2 tane gezici radar gece gündüz demeden dolaşıyor. bafra çıkışı, çarşamba çıkışı, kavak çıkış, gülhan rest. önü, eski eğitim fakültesi önü, zaman zaman asal petrol ve gençlik parkı girişte radar oluyor. saçma sapan yerlerdeki uygulamalardan bahsetmiyorum bile amaç asayiş değil ceza kesmek sadece. örtülü ödeneğe para lazım sanırım.
  • kobra alın
  • silinebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C3B427E7B -- 9 Haziran 2018; 13:3:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mat2000

    Ben de onu anlamıyorum zaten. Cezalar caydırma amaçlı olur, bizimkiler resmen soygun ama dediğiniz gibi herkes memnun sanırım.

    İnanın 150-160 ile ceza yesem hatta 120-130 ile zoruma gitmeyecek ama 69-94-102 gibi hızlarda ceza yemek zoruma gidiyor.
    Galiba rekor bizde

    Trafik Cezaları İle Ekonomi DÖNMEZ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 35plt35 kullanıcısına yanıt
    94 ile Cezayı yediğim yol. Az önce geçtim. İkinci fotoğrafta sağdaki beyaz araç radar yine yatmış. (Araç kullanan ben değilim yani aracı kullanırken telefon kullanmam. )

    Trafik Cezaları İle Ekonomi DÖNMEZ...d

    Trafik Cezaları İle Ekonomi DÖNMEZ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mat2000 kullanıcısına yanıt
    Evet, dediğim gibi senin yanlışın var. Burası kesinlikle otoyol değil.
    Bölünmüş yol fakat etrafında yerleşim yerleri olduğu için şehir içi diye geçiyor zannedersem.
    Ve bu durumda hız limiti otomobiller için 50 km/h'dir. 94 km/h ile ceza yemen çok normal.
    Otoyol veya veya şehirler arası / bölünmüş yolda 94 km/h ile ceza yiyemezsin.
    Gönderdiğim listeyi umarım incelemişsindir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 35plt35 -- 3 Mayıs 2018; 16:9:3 >
  • Bölünmüş yollarda hız limiti 110 km/h iken, eğer ki bu yol yerleşim yerinden geçer ise hız limitiniz otomatik olarak 50 km/h'ye düşer.
    Kasaba giriş çıkışı demişsiniz, eğer öyle ise zaten ekstradan bir levhaya kanunen gerek yoktur ki varmış.
    Siz bu limiti geçmiş iseniz ceza yemeniz kadar normal bir şey daha yok.
    Dikkatsizliğiniz pahallıya patlamış.

    http://www.kgm.gov.tr/sayfalar/kgm/sitetr/trafik/hizsinirlari.aspx
  • 35plt35 kullanıcısına yanıt
    bazı yerlerde hız limiti hep 70 km. ama oradan geçen araçların çoğu 90-100 km. veya daha üstü bir hızla gidiyor
    ancak özellikle yeni yıl ceza kotaları çıktığında bir radar koyup ,yakaladıklarına ceza kesiyorlar ,kota dolduğunda yine kayboluyorlar
    ayrıca bazı yollarda istesen de çok düşük hızlarda gidemiyorsun ,arkadan gelenler selektör ve kornalarla taciz ediyorlar (niye yavaş gidiyorsun diye)

    yanlış anlamayın ben her zaman hız limitlerine uyulmasını savunurum ama dediğim gibi durumlarda hiç iyi niyet görmüyorum
    madem oralarda hız sınırı hep aynı ,o zaman mutlaka uyulması sağlanmalı ,diğer türlü insan nasıl davranacağını bilemiyor
    o tür yerleri bilenler yakalanmıyor ama yabancılar genelde yakalanıyor ,trafik kuralı yerliye ,yabancıya fark oluşturuyorsa amacın farklı olduğu ortaya çıkıyor

    kasaba giriş çıkışı diyorsunuz ama bir gün misal İzmir- Ankara araç kullanın (kullanıcı adınızda 35 olduğuna göre zaten İzmirlisiniz galiba)
    kaç tane kasaba ,il ,ilçeden geçiliyor göreceksiniz
    insana resmen gına geliyor ,zaten sayısız trafik lambası var ,bu durumda her giriş çıkışta 50 yada 70 km. hız sınırına inene pek rastlamadım
    hepsine radar koysalar bakın insanlar nasıl isyan ediyor

    yani bu tuzaklara herkes ,her an düşebilir (ki ben mümkün olduğunca dikkat ederim ama her zaman içimde bir korku vardır ,acaba bir yerde yakalandım mı diye)
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Ulaşım alanında ihtisas yapmış birisi olarak yorumum; tüm hız limit cezalarının 365 gün/istisnasız uygulanmasıdır.

    Sadece ankara asfaltı değil, istanbul yolu üzerinde de bir çok kasaba mevcut. Eğer trafiğe çıkılıyorsa dikkatli olunmak zorunda. Size demiyorum, genelliyorum. Zaten kazaların %98'i insan hatası faktöründen kaynaklanmaktadır. Özellikle kasaptan ehliyet almış, hız meraklısı olan milletimize bu cezalar harfiyen uygulanmalıdır. Ülkemizde bunu pek görmemekteyim. Taşıt kullanmak sanılanın aksine çok komplike bir iştir ve %100 dikkat ister. Bazı ülkelerde kulaklık & handsfree telefon ile konuşmak bile yıllar önce yasaklandı.

    Ve emin olun ki bu limitler belirli tecrübeler doğrultusunda dünyada kurallaştı. Bir insanın ölümüne sebep olsanız, vicdanınız bunun cezasını ödeyebilecek mi?

    P.S: Belirttiğim gibi kapsamlı bir genelleme yazdım. Yorumlarım ben dahil hepimizi kapsamaktadır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 35plt35 kullanıcısına yanıt
    ya kardeşim sende iyice abartıyorsun
    ben 35 yıldır araba kullanırım ve daha kayıtlara geçmiş bir tane dahi kazam yoktur (çok şükür)
    1997 senesinden beridir de trafik cezası almadım (çok şükür)
    ama bu işler ihtisas yapmayla falan olmuyor ,gerçek hayat her zaman yazılı kurallara göre yaşanamaz

    kasti yapılan makas atma ,hız sınırlarını anormal geçme gibi affedilir olmayan hatalar hariç ,insan her zaman hata yapmaya müsait bir yapıdadır

    bizdeki asıl sorun sürücüler olmakla birlikte ,yollarımızda standart değil
    bazı yollar çok müsait olmasına rağmen çok düşük hız limitleri olduğu gibi ,çok daha uygunsuz yerlerde daha yüksek olabiliyor

    insanlar robot değildir ,ki bu ülkeye robot araba getirseler dahi sapıtır

    ki daha önce ki mesajımda belirttim ,yolda hız limiti her zaman 70 km. ama sadece yıl başlarından sonra kota dolana kadar radar konuşuyor ve ondan sonra kimseyi göremezsin ,böyle olunca da şoförler 90-120 km. arası araba kullanıyor ,sen kurala uyayım desen bu yolda kaçla gidersin ?
    yani bizim ülkemizdeki kaza ve hataların aslında sorumlusu % 98 insan değildir ama tazminat ödememek için her suç vatandaşa yükleniyor

    yol veya köprü geçişi yapımında olan kazaların haddi hesabı olmuyor

    işin kolayı ise her yola çok düşük hız sınırı koyarak sorunu çözmektir (bizde yapılan budur)

    vs.vs.
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    1) %98 insan faktörü EU ve USA istatislikleridir. (TR istatislikleri 99.7'dir.)
    2) Trafik hız limitleri evrenseldir. Bu bahsettiğimiz limitler dünyada geçerlidir.
    3) Amaç; bahsettiğin üzere hata yapmaya müsait insanın, hata yapma riskini minimize etmektir.
    4) Soruma cevap vermemişisiniz.


    (Anektot: Mercedes 140 km/h sonrası hayat garantisi vermez.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 35plt35 -- 5 Mayıs 2018; 1:56:24 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 35plt35 kullanıcısına yanıt
    anladım sen illa inatlaşıp haklı çıkmayı seven birisisin
    o zaman bu dediklerini yaptır da görelim

    ab. veya abd. de olan yollarımız var da sanki biz bilmiyoruz (kıyas saçma olmuş) zaten onlarda eğer kaza nedeni yollardan kaynaklı ise çok yüksek tazminatlar alınır ,bizde ise her şey insan faktörüne bağlandığı için zaten devletin hiç hatası olmaz
    senin söylediğin tarzda bu ülkede asla araç kullanılamaz (sende kullanamazsın)

    neyse bu konuda daha fazla gereksiz yazmayacağım
    89 doğumlu birisi 35 yıllık şoföre ,şoförlük öğretiyorsa işimiz var (senin yaşından fazla şoförlüğüm var)

    blok
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    :) Rakamlarla konuşuyorum. Sadece rakamları söyledim. Ve genel konuştum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.