Şimdi Ara

Bu Araç Pert Olurmu? SS li.. (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
2
Favori
34.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    final otomotiv bunu 50bine hemen satın alır

    araba kız oğlan kızmış. 11bin km'de yazık olmuş gerçekten. hatta sağlam airbaglerini de söküp öyle satarlar.
    haklısın , bu adamlar mimlenmelerine rağmen bu piyasa hala nasıl oluyor da müşteri buluyorlar anlayabilmiş değilim

    şöyle de bi gerçek var ki bizim milletimiz de dürüst insanı sevmiyor be kardeşim.

    bu işleri hakkıyla yapan 1-2 kişi gördüm bu sektörde, onlarda örnek verdiğin firma gibi firmalar yüzünden ( bu adamlar ile rakabet etmek imkansız , malesef eğri doğruya galip geliyor ) ve insanlara doğruyu söyleyip kandırmadıkları için son dönemde para kazanamadılar ve bu işleri bıraktılar.
  • bence perte çıkma işlemi zorlaştırılmalı, arabalar hakkıyla eksiksiz (airbagli vs) tamir edilmeli, gerçekten kullanılmayacak durumda pert olmuş araçlar ise, trafikten men edilip çelikhaneye hurda olarak teslim edilmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    bence perte çıkma işlemi zorlaştırılmalı, arabalar hakkıyla eksiksiz (airbagli vs) tamir edilmeli, gerçekten kullanılmayacak durumda pert olmuş araçlar ise, trafikten men edilip çelikhaneye hurda olarak teslim edilmeli.
    bu konuda da haklısın PERT demek HURDA demek olmalı, ancak birçok sigorta şirketi aslında fiziksel olarak pert olmayacak ancak onarım maliyeti yüksek çıktığı için bir çok aracı AĞIR HASAR KAYITLI olarak damgalıyor
    Neden ?
    Tabiki daha az zarar etmek için
    onlarda bu çıkış yolunu buldular PERT yerine AĞIR HASAR diye yeni bi terim icat ettiler, burada sıkıntı şu

    1- Araç Gerçeten Ağır Hasarlı mı ? Ağır hasarlıysa neden hurdaya ayrılmıyor ?
    2- Gerçekten Fiziksel olarak büyük bi hasar almamış aracı sadece daha az zarar etmek için neden AĞIR HASARLI damgasıyla damgalanıyor ?

    kaldı ki sigorta şirketinin AĞIR HASAR kaydı işleyerek sattığı ( aslında fiziken ağır hasarlı olmasa bile ) aracı basit bir TÜV muaynesi ile trafiğe geri dönememesi gerekiyor.
    bu araçları adam gibi bir tesiste iğneden ipliğe incelenmesi gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    istersenbiz aracın belirtmiş olduğum hususlarda ki durumlarını yazın ben size güncel edeceği fiyatı söyleyeyim kıyas ederek

    Alıntıları Göster
    aynen km 11.000 de araç sıfır boya çizik değişendi, extra ön park sensörleri,boya koruma,araç kamerası cam filmi v.s vardı:((
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Christopher Moltisanti

    aynen km 11.000 de araç sıfır boya çizik değişendi, extra ön park sensörleri,boya koruma,araç kamerası cam filmi v.s vardı:((

    Alıntıları Göster
    aracınızın emsal değeri 80 bin TL ortalama olarak
    74-75 düşük değerler

    tabi sigorta şirketiniz aracınızın pert olmasına karar verdiği bir durumda siz ilk önce taban fiyat teklif edecektir 70 bin tl gibi sakın kabul etmeyin, itiraz edin , 3 defa itiraz hakkınız var 4. de uzlaştırma komisyonundan raiç tesbiti isteme hakkınız var

    ilk itirazınızdan sonra daha yüksek bir rakam teklif ederler, tavrınızı net koyun , yok kasko değeriniz zaten 74 bin falan derlerse de inanmayın, güncel emsal piyasa bedeli üzerinden zararınızı karşılamak zorundalar
  • Christopher Moltisanti kullanıcısına yanıt
    araç kamerası da aracın standart paketinde gelmiyorsa extra fark verip aldıysanız ve bunu teminata dahil etmediyseniz araç üzerinden sökme hakkınız var, bilginiz olsun
  • Nasi airbag acmis o park halinde ? Calisiyomuydu pert olabilir ama daha beterini duzelttiklerinide biliom :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    haklısın , bu adamlar mimlenmelerine rağmen bu piyasa hala nasıl oluyor da müşteri buluyorlar anlayabilmiş değilim

    şöyle de bi gerçek var ki bizim milletimiz de dürüst insanı sevmiyor be kardeşim.

    bu işleri hakkıyla yapan 1-2 kişi gördüm bu sektörde, onlarda örnek verdiğin firma gibi firmalar yüzünden ( bu adamlar ile rakabet etmek imkansız , malesef eğri doğruya galip geliyor ) ve insanlara doğruyu söyleyip kandırmadıkları için son dönemde para kazanamadılar ve bu işleri bıraktılar.

    Alıntıları Göster
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-audi-a6-dizel-otomatik-561594449/detay



    Önden ciddi darbe yemiş aldıklarında ancak tamir etmişler. Dikkati oraya yönlendirmemek için sadece 2500TL'lik hasarı var yazmışlar
  • Bahsettiğiniz durum kullanıcının tercihine kalmış bir durum. Başıma geldiği için biliyorum. Aracımda 23.000 TL'lik hasar oluştu. (Araç bedeli 47.500) Sigorta önce önüme 2 seçenek sundu. İstersen ben sana 23.000 TL nakit para vereyim ve arabayı sen yaptır istediğin yerde. Fakat aracın tramerine 23.000 TL'lik ağır hasar kaydı yansıyacaktı. Ya da ben sana direkt 47.500 vereyim sen arabayı da bana ver dedi. Bende al araba senin olsun bana 47.500 ver dedim ve aracı kasko şirketine devredip, paramı aldım.

    Pert ve ağır hasar kaydı aynı şeydir. Tek farkı resmi evraklarda pert kelimesini göremezsiniz. Sebebi ne bilmiyorum ama biraz daha halk dili galiba. Ya ağır hasarlı denir yada çekme belgesi falan denir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elsa

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-audi-a6-dizel-otomatik-561594449/detay



    Önden ciddi darbe yemiş aldıklarında ancak tamir etmişler. Dikkati oraya yönlendirmemek için sadece 2500TL'lik hasarı var yazmışlar

    Alıntıları Göster
    Bunların ticaret felsefesi bu

    Hasarlı aracı al sanki çok az hasarlıymış gibi şekle sok, sonrada çok az hasarlı diye milleti kazıkla.



    Nitelikli dolandırıcılığın daniskası , ticaretten men edilmeleri gerekiyor böylelerinin de denetleyen yok , ceza yok

    Malesef piyasa " Ali babanın çiftliği " olmuş durumda



    "Dürüstlük doğruluk sallanır ama yıkılmaz" diye bi söz var ,

    Ben bunun Türkiye de ticaret yapanlar için geçerli olmadığına bizzat şahit oldum.

    Dürüstler burda, bu piyasada kaybediyor malesef
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıradanBirKullanıcı

    Bahsettiğiniz durum kullanıcının tercihine kalmış bir durum. Başıma geldiği için biliyorum. Aracımda 23.000 TL'lik hasar oluştu. (Araç bedeli 47.500) Sigorta önce önüme 2 seçenek sundu. İstersen ben sana 23.000 TL nakit para vereyim ve arabayı sen yaptır istediğin yerde. Fakat aracın tramerine 23.000 TL'lik ağır hasar kaydı yansıyacaktı. Ya da ben sana direkt 47.500 vereyim sen arabayı da bana ver dedi. Bende al araba senin olsun bana 47.500 ver dedim ve aracı kasko şirketine devredip, paramı aldım.

    Pert ve ağır hasar kaydı aynı şeydir. Tek farkı resmi evraklarda pert kelimesini göremezsiniz. Sebebi ne bilmiyorum ama biraz daha halk dili galiba. Ya ağır hasarlı denir yada çekme belgesi falan denir.
    anladı hocam açıklayıcı oldu teşekkürler
  • hanım ölümden dönmüş. derdin pert mi değil mi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RASYONALIST -- 3 Mayıs 2018; 18:5:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıradanBirKullanıcı

    Bahsettiğiniz durum kullanıcının tercihine kalmış bir durum. Başıma geldiği için biliyorum. Aracımda 23.000 TL'lik hasar oluştu. (Araç bedeli 47.500) Sigorta önce önüme 2 seçenek sundu. İstersen ben sana 23.000 TL nakit para vereyim ve arabayı sen yaptır istediğin yerde. Fakat aracın tramerine 23.000 TL'lik ağır hasar kaydı yansıyacaktı. Ya da ben sana direkt 47.500 vereyim sen arabayı da bana ver dedi. Bende al araba senin olsun bana 47.500 ver dedim ve aracı kasko şirketine devredip, paramı aldım.

    Pert ve ağır hasar kaydı aynı şeydir. Tek farkı resmi evraklarda pert kelimesini göremezsiniz. Sebebi ne bilmiyorum ama biraz daha halk dili galiba. Ya ağır hasarlı denir yada çekme belgesi falan denir.
    Bu olayda yalnış anlatılan yada benim yalnış anladığım husua açıklık getirmek gerekiyor

    Sigorta şirketi aracınıza çıkan 23.000 TL 'lik hasar onarım miktarını teklif etmedi size böyle bir teklifi genelde hiç bir sirket yapmaz onartacak olasa, şirket kendisi aracı bulunduğu yerde onartır zaten ve yapılan 23.000 TL işi zarar olarak bilançosuna yansıtır.

    sizin durumuzda size teklif edilen onarım maliyeti değil aracınız için belirlenen sovtaj bedeli - (eksi) aracın raiç değeri = geriye kalan değer

    23.000 - 47.500 = 24.500 SOVTAJ DEĞERİ

    aracınız hasarlı hali ile 24.500 TL ediyor aracınızın güncel değeri 47.500 TL geriye kalıyor 23.000 TL

    kabul etseydiniz dosya bu şekilde sonuçlanacaktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RASYONALIST

    hanım ölümden dönmüş. derdin pert mi değil mi.
    hocam tabiki hanım önemli zaten onun için kurban felan kesicez. Çöpemi atalım arabayı kuruş kuruş biriktirip kredi çekip aldık halada ödüyoruz, babadan kalmadı.
  • Bence olmaz. Kapıları değiştirirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıradanBirKullanıcı

    Pert nedir? Ağır hasarlı araçtır. Bir aracın tramerinde ağır hasar yazıyorsa o araç zamanında pert olmuş demektir.

    Kısacası sizin dediğiniz gibi "pert olmaz ama ağır hasar kaydı oluşur" durumu olamaz.

    Bilerek yorum yapalım.
    Bu yorumunuz doğru olsaydı şuan biz aracın ücretini sigortadan alıp aracın perte ayrılması gerekirdi. Araç sorgulayınca ağır hasar kaydı vardır yazıyor ancak pert degil. Perte ayırmak için aracın değerinin en az %50 si kadar masraf çıkmış olması gerekiyor. Bu oran %40-45 ise bizdeki gibi ağır hasar kayıtlıdır denir ve araç tamir edilip sahibine verilir. Rakamları vs vermek istemedim ancak durum böyle.
  • 2.el araç alıyorsak o zaman şöyle yapsak daha mı kötü bu çakallara para vereceğime. Şahsen pert olmuş aracı a5 320 olur fark etmez. Tamir ettirir. En azından öyle binerim. En az zararlada kurtarmış olurum? Satarkende tabi onların ki gibi şerefsizlik yapmadan adam gibi satarsak. Tamir dediğimiz nedir zaten tahmini 2-3 haftada oluyor o iş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rindaman

    Bence olmaz. Kapıları değiştirirler
    Bende %90 pert olmaz diye düşünüyorum çünkü değişecek olan burada sadece kapılar , yan cam , açılan hava yastıkları ve araçta tek kişi varsa onun emniyet kemeri degişir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    2.el araç alıyorsak o zaman şöyle yapsak daha mı kötü bu çakallara para vereceğime. Şahsen pert olmuş aracı a5 320 olur fark etmez. Tamir ettirir. En azından öyle binerim. En az zararlada kurtarmış olurum? Satarkende tabi onların ki gibi şerefsizlik yapmadan adam gibi satarsak. Tamir dediğimiz nedir zaten tahmini 2-3 haftada oluyor o iş.
    Tabi ki bu tip satıcılardan yapılacak her alışveriş zarar ile sonuçlanacaktır, sinir stres de cabası olur .



    Araç toplamak kolay iş değil hocam hele ki ben hakkı ile çalmadan , çarpmadan ,en iyi şekilde , En iyi malzeme , En iyi işçilikler ile toplayacağım diyorsanız inanın bana astarı yüzünü geçer



    Aracı zaten yetkili serviste, matematiksel olarak onartma imkani olsa sigorta şirketi pert etmez , mecburen sanayi de onartmak zorundasınız yani.



    Sanayi kısmı da araçtan anlamıyorsanız ustaları tanımıyorsanız kısaca işi bilmiyorsanız öyle kısa zaman zarfında çıkmıyor araçlar



    Sinir stres olursunuz üstüne zarar edersiniz



    Zaten aracı iyi yapıcam diyorsanız onarım maliyeti servisin maliyetine yakın çıkar o zaman da pek bi mantık kalmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkan1zek

    Bende %90 pert olmaz diye düşünüyorum çünkü değişecek olan burada sadece kapılar , yan cam , açılan hava yastıkları ve araçta tek kişi varsa onun emniyet kemeri degişir.

    Alıntıları Göster
    Sadece kapılar ile bitmiyor ,

    Kapının bandı, fitili , cam krikosu, kilidi, kapı kolu, kolun iç braketi, kapı döşemesi, döşeme segmanları, kilit silindiri , menteşeler vs...yani bi kapı değil epey teferruat var bi kapıda ve parçalar para tutuyor

    Tavan döşemesi kırık baya para ediyor

    Ayrıca airbag değişimi yeterli olmuyor airbag beyni de değişmek zorunda o da pahalı bi parça



    Ama Bende pert olursa olayına bıçak sırtı gözüyle bakıyorum herşey sovtaj bedenine bağlı ...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.