Şimdi Ara

PERDE HAVAYASTIGININ ONEMI ( VIDEO )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
2
Favori
7.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
56 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu video sanirim olayi tamamen ozetliyor. 2 sene once bende buna benzer bir kaza gecirmistim ve perde havayastiklari sayesinde basimi cama carpmaktan kurtarmistim...

    bazi deri direksiyon, otomatik klima, arka havalandirma kanali, yumusak torpido meraklilarina gelsin.. Aslinda bu video tum Turkiye ye gelsin..

    onem verdiginiz ve veremediklerinizi bir gun insallah sorgularsiniz...

    edit : vw group.. Bahadir otomotiv... ve ayni politikayi guden firmalar. yan ve perde havayastiklarini bu millet onemsemeyebilir, peki ya bu kritik ve cok onemli hayavastiklarini ekletmek isteyen musterilerinize sayginizdami yok ?

    amerikada on camlari manuel jetta, golf lerinize diz havayastigini bile koyan VAG Group, Turkiye de tek bir cakili tasi bile olmayan, bir toplu igne bile uretmeyen VW, Turk insanina bu ayibi nasil yapar. Ve bu ayibi Bahadir oto nasil Turk insanina yedirir, dahada onemlisi Turk insani bu kazigi nasil yer ??

    Bos bos seyler izleyeceginize alin sunu izleyin, izlettirin...







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nanoona -- 17 Mayıs 2018; 8:16:2 >



  • Hocam, yanlis dusunmusum demek ayip degil erdemdir.



    Buralara kinayeli mesajlar yazinca havayastiklarinin hayat kurtaran ekipmanlar oldugu gercegini, tok kapi sesi, yalitim, turbo veya firin dugmesi far kumandalarindan daha onemli oldugu gercegini degistiremezsin.



    O bakimdan yanlisinda israr etme derim.



    Hayirli gunler.
    perde havayastigi olupta sadece on suruculeri koruyan bir sistem yok.
    bir aracta perde havayastigi varsa hem on taraftakiler hemde arka taraftakiler korunur.

    hatta 7 koltuklu araclarda perde havayastiklari 3. sira koltuklara kadar uzatilir. Hatta arac Caravelle tarzi ise, arac bastan sona perde havayastigi ile donatilir.
    @tasshelhoff haklı arkadaşlar, ben de sizler gibi düşünüyor ve perde hava yastığı arka yolcuları da korur diyorum ve videolarda da bu şekilde görünüyor ama neden o zaman (örn. rio) bazı araçların arka baş kısmı "uygulanamaz" diye işaretlenmiş?

    Ek: Hemen eleştirmek yerine anlamaya çalışıp, çözümlemeye uğraşsak daha faydalı olmaz mı?
    Adamlar kaza yapıyor ilk dikkat ettikleri şey hemen birinde bir şey var mı diye bakıyorlar. Adam defalarca kere "Is everyone okay?" diye tekrar etti. Bizde de kaza yapınca durum bu;

    Oncelikle gecmis olsun kardesim, Allah daha kotusunden korumus seni.

    Actigim bu konunun ciddi bir yer teskil etmesini istiyorum.

    Bakin dunyanin bir cok ulkesinde, devletin uyguladigi kanunlar ile, otomobil ureticileri 6 havayastigi ve esp yi standart sunuyor.



    Bizim ulkemizinde bunu yapmasi acilen sarttir. Ben yasadigim trafik kazasinda perde havayastigi sayesinde ( tipki videoda oldugu gibi ) basimin yaralanmasi yada daha kotu sonuclar dogurmasindan kurtulmus oldum.



    Lutfen konuya hassasiyet gosterelim.



    Bir dusunun, yandan alinan darbelerle beyin kanamasi gecirme olasiliginizi veyahutta darbeye bagli ölümcül bir yaralanmanin onune gecilmesini perde havayastiklari sayesinde önleyebiliyorsunuz.



    Konuya hassasiyet gosteren ve öne çıkaran herkese tesekkurler.
    Geçenlerde bi alışveriş merkezinde yeni poloyu tanıtıyorlardı. Ben yeni poloyu sadece iki havayastığı ile ithal ettiklerini zaten biliyordum. Sırf onun için oradaki görevliye bunda kaç havayastığı var diye sordum, direk ezberden full bu hepsi var dedi... Haa bu arada harbiden oradaki araç "full" diye sattıkları, 110.000 TL civarı bi araçtı. Dedim ama buradaki info kartında iki tane yazıyor. Ben öyle deyince hafiften kıvırmalar başladı, ya bunlar lansman için getirildi, yoksa normalde hepsi var da bla bla da... Dedim bu aracı E-Ncap'te 5 yıldız aldı diye satıyorsunuz, ama o modelde 7 havayastığı var. Bunun 5 yıldız alacağını hiç sanmıyorum dediğimde, ya abi bunlar alman malı sağlam araba korkma sen gibisinden bi cümle kurunca hayırlı işler deyip ordan ayrıldım... İşin komiği aynı grubun diğer modeli seat ibizada ise 7 havayastığı mevcut... Resmen komedi, ama bizim halkımıza müstehak valla, sağolsunlar koşa koşa gider alırlar yine... Aynı şekilde bu sınıfta en çok satan Fiestanın yenisinde de en fazla 2 havayastığı alabiliyorsunuz... Türke değer verilmediğinin bir göstergesi...

    Konuda tartışılan ikinci konu perde havayastığının boyutu...

    Özellikle ilk nesil perde havayastıkları baş havayastığı olarak geçer, ve tüp şeklinde aşağıdaki resimde göreceğiniz şekilde açılır. Bu arkadaki kişinin başını korumaz.


    Ancak günümüzdeki çoğu araç artık perde şeklinde önü ve arkayı koruyacak şekilde dizayn ediliyor.


    Haa bazı ilk nesil perde havayastıkları da perde şeklinde olmasına rağmen sadece ön tarafı koruyordu. E-Ncap sitesinde hem ön hem de arka baş koruması için farklı checklistin olması bu yüzdendir. Sadece ön tarafı koruyan perde havayastığına yarım boy, ön arka koruyaacak şekilde olana tam boy perde havayastığı denir.

    Bir de çok fazla kullanılmasa da koltuktan çıkan yan havayastığının yukarı doğru uzatılmış versiyonu da bulunur...


    Üçüncü tartışma havayastığı sayısı... Bizde çoğu satıcı Airbag yazılı kapakları sayıp sanki herbirinin altından birer tane yastık çıkıyormuş gibi sattığından milletimiz de öyle biliyor. Ama perde havayastığı ayrı ayrı değil de tek seferde açıldığından genelde tek sayılır. O kapaklar havayastığın sökmek için gerekli vidaları saklar. Böyle olunca sayılar karışıyor tabi, en güzeli tek tek yazmak:

    1-Sürücü
    2-Yolcu
    3,4-Ön yan koltuk
    5,6-Sağ sol perde (dediğim gibi perde tek açıldığından iki kere sayılamaz)
    7-Direksiyon altı diz

    Günümüzdeki çoğu araçta en fazla 7 adet bulunur... Bunlar dışında genellikle üst model araçlarda çok ekstra olarak alınabilen havayastıkları da var, misal:

    8,9-Arka yan koltuk
    10-Emniyet kemeri
    11-Arka baş koruma
    12-Ön koltukta dalma önleyici
    13-Ön arka koltuk sırası arası

    ki bunları da şu linkte görebilirsiniz:

    http://www.fireengineering.com/articles/2014/04/air-bag-avoidance-part-1-air-bag-locations.html

    Bir de en son volvo dışarıya kaput altına yayalar için geliştirmişti o da sayılabilir..



    Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım, umarım faydalı olur...
  • Ama Alman abi yavv




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek ki neymiş önce güvenlik sonra konfor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava yastığı olmasaydı cama kafa atmıştı
  • Yanliz bu perde havayastiginda da cogumuzun atladigi bir sey var, bazi araclarin perde havayastiklari sadece on koltuga etkili bazilarininki ise arka koltuara da etkili.



    Ncap testinin ayrintilarini incelerseniz gorursunuz. Firmalar burada da 3 kagitcilik yapiyorlar.
    https://www.euroncap.com/tr/results/kia/rio/10978 mesela eski kasa rio da; perde hava yastığı( burada yan baş hava yastığı diye geçmekte) sadece ön yolcular için mevcut arka yolcular için mevcut değil bunun gibi bir çok araç var.
    https://www.euroncap.com/tr/results/ford/fiesta/10922 2012-17 kasa fiesta da öyle
    https://www.euroncap.com/tr/results/hyundai/i30/27355 son kasa i30 da öyle



    arkaya etkili olunca bu şekilde işaretlenmesi lazım
    https://www.euroncap.com/tr/results/mazda/3/8875
    https://www.euroncap.com/tr/results/mitsubishi/space-star-/-mirage/8881







    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Mayıs 2018; 13:16:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye’ deki otomobil sahiplerinin %90’ ı ne olduğunu bile bilmez bunun. Elektronik park freni gibi can suyu bir donanım varken, böyle şeyler önemsiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Yanliz bu perde havayastiginda da cogumuzun atladigi bir sey var, bazi araclarin perde havayastiklari sadece on koltuga etkili bazilarininki ise arka koltuara da etkili.



    Ncap testinin ayrintilarini incelerseniz gorursunuz. Firmalar burada da 3 kagitcilik yapiyorlar.
    https://www.euroncap.com/tr/results/kia/rio/10978 mesela eski kasa rio da; perde hava yastığı( burada yan baş hava yastığı diye geçmekte) sadece ön yolcular için mevcut arka yolcular için mevcut değil bunun gibi bir çok araç var.
    https://www.euroncap.com/tr/results/ford/fiesta/10922 2012-17 kasa fiesta da öyle
    https://www.euroncap.com/tr/results/hyundai/i30/27355 son kasa i30 da öyle



    arkaya etkili olunca bu şekilde işaretlenmesi lazım
    https://www.euroncap.com/tr/results/mazda/3/8875
    https://www.euroncap.com/tr/results/mitsubishi/space-star-/-mirage/8881







    Hayirli gunler
    perde havayastigi olupta sadece on suruculeri koruyan bir sistem yok.
    bir aracta perde havayastigi varsa hem on taraftakiler hemde arka taraftakiler korunur.

    hatta 7 koltuklu araclarda perde havayastiklari 3. sira koltuklara kadar uzatilir. Hatta arac Caravelle tarzi ise, arac bastan sona perde havayastigi ile donatilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    perde havayastigi olupta sadece on suruculeri koruyan bir sistem yok.
    bir aracta perde havayastigi varsa hem on taraftakiler hemde arka taraftakiler korunur.

    hatta 7 koltuklu araclarda perde havayastiklari 3. sira koltuklara kadar uzatilir. Hatta arac Caravelle tarzi ise, arac bastan sona perde havayastigi ile donatilir.

    Alıntıları Göster
    adamlar zevk olsun diye bazı araçlarınkini işaretleyip bazılarınkine yoktur demişler demek orda da işini savsaklayanlar var herhalde.

    siz daha doğrusunu biliyorsunuz büyük ihtimal(ncapte çalışıyorsunuz bu kadar iddialı yazdığınıza göre o bakımdan daha doğru biliyorsunuz dedim) yazdıklarımı geri alıyorum.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Mayıs 2018; 13:21:26 >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Yazdığınızı anladığımı düşünerek videoları izledim, ayırdığınız iki grupta da arka yolcu kısmında açılan yastıklar aynı gibi. (örn. rio ve space-star)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Yazdığınızı anladığımı düşünerek videoları izledim, ayırdığınız iki grupta da arka yolcu kısmında açılan yastıklar aynı gibi. (örn. rio ve space-star)
    valla ben uzman değilim; ncapin verdiği test sonuçlarına göre çıkarım yapıyorum.

    bu kadar ciddiye alınan firma bu gibi önemli bir konuda aman işaretlemesek te olur mantığında olacağını sanmıyorum.

    ha mesajı yazan arkadaş gerçekten işin içindedir kesin bilgiye sahiptir e o zaman dediğim gibi ncap işini savsaklıyor.

    hayırlı günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    adamlar zevk olsun diye bazı araçlarınkini işaretleyip bazılarınkine yoktur demişler demek orda da işini savsaklayanlar var herhalde.

    siz daha doğrusunu biliyorsunuz büyük ihtimal(ncapte çalışıyorsunuz bu kadar iddialı yazdığınıza göre o bakımdan daha doğru biliyorsunuz dedim) yazdıklarımı geri alıyorum.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    hocam siz neyden bahsediyorsunuz ben neyden bahsediyorum.

    ben diyorum ki, bir aracta perde havayastigi varsa, bu perde havayastiklari, hem on yolculari hemde arka yolculari korur.

    eger bir aracta perde havayastigi yoksa, yan taraftan gelecek darbelerde kimse hic bir sekilde korunmaz ( yan havastiklari varsa, koltuk icinden cikarak govdenizin yan ozellikle kaburga taraflarini korumada yardimci olur ancak basinizi koruyacak bir havayastigi olmaz )

    siz diyorsunuz ki, perde havayastigi var ancak arka daki yolcular icin acilmiyor. Boyle birsey yok. o zaten komple butun bir havayastigi, acildimi komple aracin A sutunundan C sutununa kadar acilir..


    ilkokul seviyesinde anlattim hocam, umarim anlasilmistir.
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Örnek verdiğiniz araçlardaki airbag sistemleri aynı hocam, fark yok. Perde hava yastığı denildi mi bütün modellerde arka tarafı da kapsar zaten.
  • Güvenlik Ekipmanları kısmında haklısınız, ncap de arka baş korumayı işaretlememiş. Benim de ona kafam takıldı ya zaten. Ben de işin tekniğini v.s. bilmem, izlediğim videolarda yandan çarpmada açılan yastık şekilleri aynı gibi göründü gözüme. İşin aslını bilen bilgilendirebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    hocam siz neyden bahsediyorsunuz ben neyden bahsediyorum.

    ben diyorum ki, bir aracta perde havayastigi varsa, bu perde havayastiklari, hem on yolculari hemde arka yolculari korur.

    eger bir aracta perde havayastigi yoksa, yan taraftan gelecek darbelerde kimse hic bir sekilde korunmaz ( yan havastiklari varsa, koltuk icinden cikarak govdenizin yan ozellikle kaburga taraflarini korumada yardimci olur ancak basinizi koruyacak bir havayastigi olmaz )

    siz diyorsunuz ki, perde havayastigi var ancak arka daki yolcular icin acilmiyor. Boyle birsey yok. o zaten komple butun bir havayastigi, acildimi komple aracin A sutunundan C sutununa kadar acilir..


    ilkokul seviyesinde anlattim hocam, umarim anlasilmistir.

    Alıntıları Göster
    Bana test sonuclarinda neden bazi araclar on arka bazilari sadece on isaretli onu aciklayin o zaman tercihen anaokulu seviyesi olsun. Sizde kendi yazdiginizi anlayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Üstad bari sen yapma

    00:45 ten itibaren izlersen arka yolcu için açılan perde hava yastığını görebilirsin



    https://youtu.be/D_WrzoB3oGc

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    Üstad bari sen yapma

    00:45 ten itibaren izlersen arka yolcu için açılan perde hava yastığını görebilirsin



    https://youtu.be/D_WrzoB3oGc
    Ya diyorum ya bana test sonuçlarını aciklayin o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Ya diyorum ya bana test sonuçlarını aciklayin o zaman.

    Alıntıları Göster
    @tasshelhoff haklı arkadaşlar, ben de sizler gibi düşünüyor ve perde hava yastığı arka yolcuları da korur diyorum ve videolarda da bu şekilde görünüyor ama neden o zaman (örn. rio) bazı araçların arka baş kısmı "uygulanamaz" diye işaretlenmiş?

    Ek: Hemen eleştirmek yerine anlamaya çalışıp, çözümlemeye uğraşsak daha faydalı olmaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 15 Mayıs 2018; 13:42:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    @tasshelhoff haklı arkadaşlar, ben de sizler gibi düşünüyor ve perde hava yastığı arka yolcuları da korur diyorum ve videolarda da bu şekilde görünüyor ama neden o zaman (örn. rio) bazı araçların arka baş kısmı "uygulanamaz" diye işaretlenmiş?

    Ek: Hemen eleştirmek yerine anlamaya çalışıp, çözümlemeye uğraşsak daha faydalı olmaz mı?

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler yoksa bence de perde dedin mi arkaya kadar uzanmali ama adamlar cizelge yapmis bazi arabalar tikli bazilari tiksiz.



    O zaman arkaya etkili oldugu halde, arkaya etkisizdir isaretli araclar ncape dava acarlardi bizim arabamizi karaliyorsun diye.



    Demek gercekten sadece one etkilisi var, hem one hem arkaya etkilisi var bu perde havayastiklarinin.



    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Mayıs 2018; 13:54:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stasi

    Türkiye’ deki otomobil sahiplerinin %90’ ı ne olduğunu bile bilmez bunun. Elektronik park freni gibi can suyu bir donanım varken, böyle şeyler önemsiz.
    Yav şimdi sene olmuş iki bin on sekiz, ben arabadan inmeden önce Şayin gibi CAAART diye el freni mi çekicem? (!)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Ya diyorum ya bana test sonuçlarını aciklayin o zaman.

    Alıntıları Göster
    Video da arka yolcu için perde hava yastığının açıldığını görüyoruz değil mi?

    Gözle görünen birşeyin olup olmadığını tartışıyoruz şu an



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi auto_man -- 15 Mayıs 2018; 14:2:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.