< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nanoona -- 17 Mayıs 2018; 8:16:2 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nanoona -- 17 Mayıs 2018; 8:16:2 > |
Demek ki neymiş önce güvenlik sonra konfor
|
Hocam, yanlis dusunmusum demek ayip degil erdemdir.
Buralara kinayeli mesajlar yazinca havayastiklarinin hayat kurtaran ekipmanlar oldugu gercegini, tok kapi sesi, yalitim, turbo veya firin dugmesi far kumandalarindan daha onemli oldugu gercegini degistiremezsin. O bakimdan yanlisinda israr etme derim. Hayirli gunler. |
perde havayastigi olupta sadece on suruculeri koruyan bir sistem yok.
bir aracta perde havayastigi varsa hem on taraftakiler hemde arka taraftakiler korunur. hatta 7 koltuklu araclarda perde havayastiklari 3. sira koltuklara kadar uzatilir. Hatta arac Caravelle tarzi ise, arac bastan sona perde havayastigi ile donatilir. |
@tasshelhoff haklı arkadaşlar, ben de sizler gibi düşünüyor ve perde hava yastığı arka yolcuları da korur diyorum ve videolarda da bu şekilde görünüyor ama neden o zaman (örn. rio) bazı araçların arka baş kısmı "uygulanamaz" diye işaretlenmiş?
Ek: Hemen eleştirmek yerine anlamaya çalışıp, çözümlemeye uğraşsak daha faydalı olmaz mı? |
Oncelikle gecmis olsun kardesim, Allah daha kotusunden korumus seni.
Actigim bu konunun ciddi bir yer teskil etmesini istiyorum. Bakin dunyanin bir cok ulkesinde, devletin uyguladigi kanunlar ile, otomobil ureticileri 6 havayastigi ve esp yi standart sunuyor. Bizim ulkemizinde bunu yapmasi acilen sarttir. Ben yasadigim trafik kazasinda perde havayastigi sayesinde ( tipki videoda oldugu gibi ) basimin yaralanmasi yada daha kotu sonuclar dogurmasindan kurtulmus oldum. Lutfen konuya hassasiyet gosterelim. Bir dusunun, yandan alinan darbelerle beyin kanamasi gecirme olasiliginizi veyahutta darbeye bagli ölümcül bir yaralanmanin onune gecilmesini perde havayastiklari sayesinde önleyebiliyorsunuz. Konuya hassasiyet gosteren ve öne çıkaran herkese tesekkurler. |
Geçenlerde bi alışveriş merkezinde yeni poloyu tanıtıyorlardı. Ben yeni poloyu sadece iki havayastığı ile ithal ettiklerini zaten biliyordum. Sırf onun için oradaki görevliye bunda kaç havayastığı var diye sordum, direk ezberden full bu hepsi var dedi... Haa bu arada harbiden oradaki araç "full" diye sattıkları, 110.000 TL civarı bi araçtı. Dedim ama buradaki info kartında iki tane yazıyor. Ben öyle deyince hafiften kıvırmalar başladı, ya bunlar lansman için getirildi, yoksa normalde hepsi var da bla bla da... Dedim bu aracı E-Ncap'te 5 yıldız aldı diye satıyorsunuz, ama o modelde 7 havayastığı var. Bunun 5 yıldız alacağını hiç sanmıyorum dediğimde, ya abi bunlar alman malı sağlam araba korkma sen gibisinden bi cümle kurunca hayırlı işler deyip ordan ayrıldım... İşin komiği aynı grubun diğer modeli seat ibizada ise 7 havayastığı mevcut... Resmen komedi, ama bizim halkımıza müstehak valla, sağolsunlar koşa koşa gider alırlar yine... Aynı şekilde bu sınıfta en çok satan Fiestanın yenisinde de en fazla 2 havayastığı alabiliyorsunuz... Türke değer verilmediğinin bir göstergesi...
Konuda tartışılan ikinci konu perde havayastığının boyutu... Özellikle ilk nesil perde havayastıkları baş havayastığı olarak geçer, ve tüp şeklinde aşağıdaki resimde göreceğiniz şekilde açılır. Bu arkadaki kişinin başını korumaz. Ancak günümüzdeki çoğu araç artık perde şeklinde önü ve arkayı koruyacak şekilde dizayn ediliyor. Haa bazı ilk nesil perde havayastıkları da perde şeklinde olmasına rağmen sadece ön tarafı koruyordu. E-Ncap sitesinde hem ön hem de arka baş koruması için farklı checklistin olması bu yüzdendir. Sadece ön tarafı koruyan perde havayastığına yarım boy, ön arka koruyaacak şekilde olana tam boy perde havayastığı denir. Bir de çok fazla kullanılmasa da koltuktan çıkan yan havayastığının yukarı doğru uzatılmış versiyonu da bulunur... Üçüncü tartışma havayastığı sayısı... Bizde çoğu satıcı Airbag yazılı kapakları sayıp sanki herbirinin altından birer tane yastık çıkıyormuş gibi sattığından milletimiz de öyle biliyor. Ama perde havayastığı ayrı ayrı değil de tek seferde açıldığından genelde tek sayılır. O kapaklar havayastığın sökmek için gerekli vidaları saklar. Böyle olunca sayılar karışıyor tabi, en güzeli tek tek yazmak: 1-Sürücü 2-Yolcu 3,4-Ön yan koltuk 5,6-Sağ sol perde (dediğim gibi perde tek açıldığından iki kere sayılamaz) 7-Direksiyon altı diz Günümüzdeki çoğu araçta en fazla 7 adet bulunur... Bunlar dışında genellikle üst model araçlarda çok ekstra olarak alınabilen havayastıkları da var, misal: 8,9-Arka yan koltuk 10-Emniyet kemeri 11-Arka baş koruma 12-Ön koltukta dalma önleyici 13-Ön arka koltuk sırası arası ki bunları da şu linkte görebilirsiniz: http://www.fireengineering.com/articles/2014/04/air-bag-avoidance-part-1-air-bag-locations.html Bir de en son volvo dışarıya kaput altına yayalar için geliştirmişti o da sayılabilir.. Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım, umarım faydalı olur... |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Mayıs 2018; 13:16:31 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Mayıs 2018; 13:21:26 > |
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 15 Mayıs 2018; 13:42:24 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Mayıs 2018; 13:54:32 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi auto_man -- 15 Mayıs 2018; 14:2:52 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |