Şimdi Ara

Asus Modem / Router Alacaklar Dikkat....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçtiğimiz Mart ayında Gearbest üzerinden AC86U router satın aldım ki alırken yaptığım araştırmada 1 yıl uluslararası garantisi olduğu tarafıma bildirildi. Router' ı geçen süre içerisinde problemsiz kullandıktan sonra dün resmi yazılım güncellemesi yayınlandı. Yükledikten sonra 5ghz yayında bağlantı problemi olduğunu gördüm. SSID gözükmesine rağmen bazen bağlanamama hatası alıyordum bazen de bağlanmasına rağmen veri tansferi alamıyordum. Yazılım değiştirme, resetleme, kurtarma yazılımı yükleme gibi bir çok çözümü denedikten sonra yüklediğim yazılımın donanıma hasar verdiğini az çok anladım. Bunun üzerine Asus TÜrkiye ile bağlantıya geçtim ve elimde bulunan routerın seri numarasından ilgilenemeyeceklerini bildirdiler.

    İnternet üzerinde araştırma yaptığımda özellikle Smallnet Builder, THG başta olmak üzere birçok forumda ve Amazon gibi sitelerde ürün yorumlarında markanın AC87U, AC88U, AC86U, AC3100, AC5300 modellerinde 2,4ghz ya da 5ghz bandında ani gelişen problemlerin olduğunu farkettim.

    Yine bu forumda DSL-AC68U konusunda geçtiğimiz hafta yayınlanan Firmware version 3.0.0.4.384_21126 yazılımı sonucu bazı arkadaşların modemlerinin komple kullanılmayacak duruma geldiğini gördüm. İsteyen arkadaşlar kendileri de bakabilir.

    Elimdeki router Türkiye garantilidir ya da değildir o konuyu bir kenara bırakırsak $200 ve üzeri satılan modellerin yazılım ile kullanılmayacak duruma gelmesi ya da bazı fonksiyonlarının hasar görmesi markanın ciddiyetini çok güzel ortaya koyuyor.

    Asus modellerini tarcih edecek arkadaşların iyice araştırmasını öneririm.

    Asus , Router , Modem , AC68U , AC86U , AC87U , AC88U , AC66U , AC3100 , AC5300 , Arıza , Servis, Firmware , Yazılım , Garanti , Global , RT , DSL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EuphoriA -- 1 Ağustos 2018; 10:55:1 >







  • Oncelikle lütfen yanlış yönlendirme yapmayiniz, Asus Türkiye 200$ degil 10$ lik network ürününün dahi tam desteğini saglamaktadir, donanimsal ariza halinde değişim yapilmakta zaten. Siz Turkiyeden yetkili distribütörunden ithal edilmiş bir ürün aldiginizda servisle alakali aklinizda birsey kalmaz.



    Garanti konusunda aldığınız yer yanlış bilgilendirmis sizi tüm dünyada garanti geçerli diye. Buna dair bir belge cikti mi kutu içeriğinden, Asustan böyle bir bilgi aldınız mi?.Sanmıyorum. Yurt disindan gelen bir cihaza desteğin verilmeyeceği söylenmesi de cok normal, bu kısmı anlatmaya gerek yok, az çok nedenlerini bilirsiniz ve zaten bu riski alarak yurt dışından almissinizdir.



    Ariza kismina gelirsek probleminiz tam olarak nedir pm den atarsaniz yardimci olunabilir mi baktiralim.muhtemel probleminiz yazilimsal olabilir



    dsl-ac68u problemi ise çoktan çözüldü ve problemli firmware kaldirildi, kimse elinde problemli cihaz ile kalmadı. Sorunu yasayanlar belirli bir firmwarei üst üste iki kere atiyorlar o kadar. Asus güncel tüm cihazlarina surekli firmware guncellemesi sunan problemleri gideren yeni ozellikler ekleyen bir hedefle ilerliyor, tabi ki her zaman mükemmel değil, tabi ki ucuz değil ama sürekli gelişime icerisinde.



    İyi forumlar dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TX-97XE ile birlikte 21 yıldır Asus kullanıyorum. Şu anda Asus' un kendi sisteminde kayıtlı 10 ya da 11 cihazım var. Cihazın garantisini bir kenara bırakalım

    Bahsedilen model AC86U. Yazılım güncellemesi sonucu 5ghz frekans vericisinde donanımsal ya da yazılımsal problem oluştu. SSID gözüküyor fakat bağlanamıyordu bağlansa bile veri transferi olmuyordu. Bu problemle ilgili olarak birden fazla cihazla bağlantı denemesi yaptım ve hepsinde aynı sonuç çıktı. Smallnetbuilder, THG gibi sitelerde çözüme yöneik araştırma yaptığımda benzer şekilde yazılım güncellemesi ile 2.4ghz yada 5ghz frekansı kullanılmayacak duruma gelen ya da ani olarak radyo problemi çıkarmış birden fazla durum okudum. Örnek mi? Buyrun :
    https://www.snbforums.com/threads/any-known-issues-regarding-ac2900-rt-ac86u-2-4-ghz-radio-malfunction.46272/
    https://www.snbforums.com/threads/384-4_2-causing-rt-ac3200-2-4-ghz-flakey.46356/
    https://www.snbforums.com/threads/384-4_2-rt-ac88u-2-4ghz-radio-stopped-broadcasting.46114/
    https://www.reddit.com/r/HomeNetworking/comments/6i7ap7/asus_rtac3100_5ghz_wifi_band_stopped_working_help/
    https://www.snbforums.com/threads/5ghz-bands-suddenly-not-visible.49143/



    örnekler daha da arttırılabilir.

    $200 verip satın aldığım cihaz saçma sapan bir yazılım problemi sebebiyle kullanım dışı kaldı ve Asus' un garanti prosedürleri sebebiyle Türkiye' de tamir edilemiyor. Yeterince araştırmamışım, yanlış anlamışım, satıcı yanlış bilgi vermiş v.s v.s doğrudur. Demek ki Asus Kablosuz Network Ürünlerinde global garanti vermiyormuş öğrenmiş oldum(-k). Ne Asus' a ne Globaline ne Türkiye' sine "Nooolur yazılım hatası ile kullanılamayacak duruma getirdiğiniz cihazı tamir edin" diye yalvaracak değilim. Router' ı açıp içindeki heatsink, pigtail kablo, SMA konnektör v.s gibi en değerli!! parçaları söküp geri dönüşüme aldım. Eh 3 tane de anten (+1 de internal var), 19v adaptör derken $25-30 civarında geri dönüşümden kârım olmuştur. Kalanıda teknik liseye filan veririm olmadı kaliteli yakacak olarak kullanılabilir. Bu aşamadan sonra benim yapacağım bu tecrübeyi olabildiğince satın alma kararlarına yön veren kişiler, IT satın alma personelleriyle paylaşmak. Zira daha ağır senaryolarda kullanılan routerların yazılım ile çöküp servis görmesi kabul edersiniz ki büyük problem olacaktır. Yardım teklifiniz için teşekkürler ama yine kaşındım sanırım yurtdışından garantisiz Netgear R8000 siparişi verdim ve router problemi konusu benim için kapanmış oldu. İlgileriniz için tekrar teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EuphoriA -- 6 Kasım 2018; 20:34:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EuphoriA

    TX-97XE ile birlikte 21 yıldır Asus kullanıyorum. Şu anda Asus' un kendi sisteminde kayıtlı 10 ya da 11 cihazım var. Cihazın garantisini bir kenara bırakalım

    Bahsedilen model AC86U. Yazılım güncellemesi sonucu 5ghz frekans vericisinde donanımsal ya da yazılımsal problem oluştu. SSID gözüküyor fakat bağlanamıyordu bağlansa bile veri transferi olmuyordu. Bu problemle ilgili olarak birden fazla cihazla bağlantı denemesi yaptım ve hepsinde aynı sonuç çıktı. Smallnetbuilder, THG gibi sitelerde çözüme yöneik araştırma yaptığımda benzer şekilde yazılım güncellemesi ile 2.4ghz yada 5ghz frekansı kullanılmayacak duruma gelen ya da ani olarak radyo problemi çıkarmış birden fazla durum okudum. Örnek mi? Buyrun :
    https://www.snbforums.com/threads/any-known-issues-regarding-ac2900-rt-ac86u-2-4-ghz-radio-malfunction.46272/
    https://www.snbforums.com/threads/384-4_2-causing-rt-ac3200-2-4-ghz-flakey.46356/
    https://www.snbforums.com/threads/384-4_2-rt-ac88u-2-4ghz-radio-stopped-broadcasting.46114/
    https://www.reddit.com/r/HomeNetworking/comments/6i7ap7/asus_rtac3100_5ghz_wifi_band_stopped_working_help/
    https://www.snbforums.com/threads/5ghz-bands-suddenly-not-visible.49143/



    örnekler daha da arttırılabilir.

    $200 verip satın aldığım cihaz saçma sapan bir yazılım problemi sebebiyle kullanım dışı kaldı ve Asus' un garanti prosedürleri sebebiyle Türkiye' de tamir edilemiyor. Yeterince araştırmamışım, yanlış anlamışım, satıcı yanlış bilgi vermiş v.s v.s doğrudur. Demek ki Asus Kablosuz Network Ürünlerinde global garanti vermiyormuş öğrenmiş oldum(-k). Ne Asus' a ne Globaline ne Türkiye' sine "Nooolur yazılım hatası ile kullanılamayacak duruma getirdiğiniz cihazı tamir edin" diye yalvaracak değilim. Router' ı açıp içindeki heatsink, pigtail kablo, SMA konnektör v.s gibi en değerli!! parçaları söküp geri dönüşüme aldım. Eh 3 tane de anten (+1 de internal var), 19v adaptör derken $25-30 civarında geri dönüşümden kârım olmuştur. Kalanıda teknik liseye filan veririm olmadı kaliteli yakacak olarak kullanılabilir. Bu aşamadan sonra benim yapacağım bu tecrübeyi olabildiğince satın alma kararlarına yön veren kişiler, IT satın alma personelleriyle paylaşmak. Zira daha ağır senaryolarda kullanılan routerların yazılım ile çöküp servis görmesi kabul edersiniz ki büyük problem olacaktır. Yardım teklifiniz için teşekkürler ama yine kaşındım sanırım yurtdışından garantisiz Netgear R8000 siparişi verdim ve router problemi konusu benim için kapanmış oldu. İlgileriniz için tekrar teşekkürler.
    Ben bahsettiğiniz problemle ilgili araştırmayı yapıyor olacağım. Sadece şunu söyleyebilirim, Türkiye'den alınmış ve firmware güncelleme sonunda donanımsal arıza söz konusu ise değişimi yapılır cihazların kullanıcılar mağdur bırakılmaz.

    11'inde konu açmışsınız, 12sinde gördüm cevapladım hangi ara parçaladınız cihazı En azından geri dönüşüme almışsınız tebrikler! Yaşadığınız problem için üzgünüm ama çözüm için de hiç beklememişsiniz ve yine yurt dışından sipariş geçmişsiniz umarım problem yaşayarak başka markaların da global garanti vermediklerini öğrenmiş olmazsınız.

    Ben teşekkür ederim. İyi forumlar.




  • hey kullanıcısına yanıt
    Asusta global garanti yoksa acayip büyük bir eksik, rakip firmalar satış sonrasına bakalım geneli (nadiren istisnalar olur mesela monitörlerde yoktur vs gibi ayrıca belirtilir) aldığım kullandıklarım için konuşayım ekipman olarak razer , msi , evga , corsair dünyanın neresinden alırsan al her yerde garanti verir 1 yıl için kutularda alışkın olduğumuz bir ibare zaten global warrantly...





    İlk mesajınızda sadece sadece ulusal ve yetkili disbritör garantili olmasını normal bulmuşsunuz ben ona istinaden yazdım. Bence bu açıkca çağ dışı gerici bir politika asus ekipman bileşen kullanmadım doğrusu nedir bilmiyorum ama bu tür uyduruk bir satış sonrası politikaları varsa dökülen parasına değmez. Arkadaş bilgilendirme konusunu açmakta haklı olur. Tabi gerçekten durum buysa belki yetkili disbritör uğraşmanak için salladı yok diye aksi takdirde benim için bu rezilliktir...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olaydan 3 hafta sonra sağolsunlar Asus Türkiye' den ulaştılar. Problem neydi? Nasıl oldu? filan konuşulduktan mevcut yurtdışı seri numarasıyla servise girişinin yapılamayacağı ama yardımcı olabileceklerini?? söylediler. Yazılım hatası sebebiyle kullanılamayacak duruma gelip perte çıkan routerı o dönem Asus Global ile birlikte sergiledikleri tavır nedeniyle çöpe attığımı söyledim. Sağolsunlar "Naapalım Sağlık Olsun" dediler.

    Asus için global bir garanti söz konusu değilmiş bunu anladık. Buradaki sorun 3 aylık routerın resmi yazılım sebebiyle kullanılamayacak duruma gelmesi, ve benzer yazılım kaynaklı problemlerine aynı anda donanımhaber, smallnet builder, thg gibi sitelerde de rastlanması. Bu bir garanti problemi değildir bu üreticinin yazılım geliştirme departmanının sorumsuzluğudur. Aynı konu ile Asus Global' mail atıp / router üzerinden feedback vermeme rağmen ilgilenmediler bile. Smallnetbuilder forumundan yaşanan problemler ile ilgili bazı konuların uçurulduğuna bile şahit oldum.

    Üretici firma yazılımı kaynaklı olduğu bariz olan bir arıza için ürünü bi dünya kargo ücreti ödeyip yurtdışına gönderip yine bir dünnya dünya kargo ücreti ödeyip geri getirmem, gümrükle uğraşmam ciddi saçmalık olurdu. Kadı ki ürün ellerine ulaştığında ne diyecekleri de meçhul. $190 bana patlamış oldu "sağlık olsun". Bu konu gibi yazılıp çizilmiş olan onlarca konu ve yorum da daha sonraları google aramalarında çıkmak üzere Asus' a patlamış oldu. Öyleyse cümleten sağlık olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EuphoriA -- 31 Temmuz 2018; 11:31:15 >




  • Yurtdışındayım. Asus Ac86U ile 5ghz wireless veri akış sorunu yaşıyorum. Kopma yok. Bağlı görünüyor. Fakat veri gelmiyor. Router ı resetlediğimde normale dönüyor. Sonra rastgele bir zamanda sorun ortaya çıkıyor. Stock firmware kullanıyorum. (RT-AC86U_3.0.0.4_384_45149-g467037b)

    Forumdan bir cevap bulamazsam Asus UK ye yazacağım.https://www.snbforums.com/threads/ac86u-5g-ssid-occasionally-disappears.50178/

    Eski router ım Netgear R6250 ile hiç sorun yaşamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahbecan

    Yurtdışındayım. Asus Ac86U ile 5ghz wireless veri akış sorunu yaşıyorum. Kopma yok. Bağlı görünüyor. Fakat veri gelmiyor. Router ı resetlediğimde normale dönüyor. Sonra rastgele bir zamanda sorun ortaya çıkıyor. Stock firmware kullanıyorum. (RT-AC86U_3.0.0.4_384_45149-g467037b)

    Forumdan bir cevap bulamazsam Asus UK ye yazacağım.https://www.snbforums.com/threads/ac86u-5g-ssid-occasionally-disappears.50178/

    Eski router ım Netgear R6250 ile hiç sorun yaşamıyorum.
    Tam olarak yaşadığım ya da yaşanılan problem bu aslında. Donanımsal bir problem olduğunu düşünmüyorum. Yazılımsal bir problem sanırım ama Asus kulaklarını tıkamış durumda. Gelişmelerden bizi de haberdar edebilirseniz memnun oluruz.




  • EuphoriA E kullanıcısına yanıt
    Hocam açtığınız bu başlık için teşekkürler.

    Uzun süredir Asus AC-2900 / Ac-86 araştırıyordum ve özellikle Amazon'da şikayetler olduğunu gördüm.

    DH'den bakıyim dedim ve sizin başlığınız sayesinde fikrim değişti.

    Asus gibi firmalar müşterilerinin farkında olmalı. Küçük hesaplar yaparak size yaptıkları gibi müşterisini mağdur bırakırlarsa bu üst ürün gamlarında satışları baltalanır.

    Kimse 1000-1500-2000 TL++++'lik fiyata sahip bir router'ı forumlarda araştırmadan almaz.

    2010'da Amerika'dan aldığm Macbook Pro'nun bataryasını 2016'da Apple Türkiye ücretsiz değiştirdi. Neden? Pil şişmişti... Üstüne birde özür dilediler.

    Müşteri memnuniyeti budur, marka budur, hizmet budur. Üretici kendisine güveniyorsa dünyanın her yerinde malına sahip çıkar.
  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Rica ederim :) SNB' de benzer bir çok başlık açılmaya devam ediyor. Uluslararası garantiyi geçtim kendi ürettiği cihaza kendi hazırladığı yazılım ile zarar verecek kadar sorumsuz olmak ve bunu kabul etmemek çok daha kötü.
  • EuphoriA E kullanıcısına yanıt
    ben olsam twitter üzerinden bombalardım asus' u. dh olarak arkanda saf tutardık, asus da neler oluyor derdi. geçen forumda icloud açığıyla ilgili açılan konudan sonra haber ülke genelinde haber olduydu tv' de. onun akibeti ne oldu acaba? melih di galiba köşeyi döndü sanırım haber yok.

    tüh be hemen bir trend açardık:


    #asus, global?
  • UP...

    Black friday, Yılbaşı o bu indirim adıyla satmaya kalkarlarsa uzak durmanızı tavsiye ederim. SNB ve benzer forumlarda okuduğum kadarıyla problem aynen devam ediyor ve ASUS çözüme yönelik hiçbir girişimde bulunmuyor. Dikkatli olun.
  • kullanıcı şikayetlerini verdiğiniz linklerden okudum...
    AR-GE'lerinde "beta testi" denen şey yok mu ?
    orjinal yazılım güncellemesi ile donanıma zarar vermesi ...
    bunun sorumluluğunu asus gibi bir firmanının kabul etmemesi son derece vahim ve kabul edilemez bir tutum...
    "sattım gerisine karışmam" diyen firmalar kendi ayağına kurşun sıkar...
    böyle devam ederse piyasadan silinip gider...
  • Vallahi modem araştırmaktan bıktım usandım. Tam karar veriyorum modele, bir sorun daha çıkıyor. Teşekkürler paylaşım için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • üründe defolu yazılım var ama suçlu kullanıcı asus botlarıda iyice etki altında ne kullanıyorlarsa?
  • ikinci el bir rp68u satın aldım. çok şık ve özellikleri ile cezbediyor fakat çekim gücü berbat. bir cihaz düşünün ki tanıtımında çekim gücü öve öve bitirilimeiyor ama yan oda dan 2 3 diş çekiyor. aynı oda da bile 4 5 arası gidip geliyor. 2 yan oda dan zaten hiç bağlanamıyor. bu konuyu okuduktan sonra düşündüm ki benden önce kullanan kişi acaba firmware update yaparak ürüne zarar verdi ve sonrasında işiini görmediği için elinden çıkarmak mı istedi acaba? ürünün sıfırını alıp denemek lazım ama şu an piyasada yok maalesef.
  • Asus Servis berbat arkadaşlar benim cihazıma 1.350 tl fiyat çıkardılar üzerine cihaz üzerinde kozmetik hasar verdiler. Bu da yetmedi cihaz içinde parçalar sallanıyor sesler geliyor.
    Covid nedeni ile geri gönderemedim gerçi geri göndersem ne olacak bilemiyorum.
    Asus'dan pahalı ürün alınmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hey

    Oncelikle lütfen yanlış yönlendirme yapmayiniz, Asus Türkiye 200$ degil 10$ lik network ürününün dahi tam desteğini saglamaktadir, donanimsal ariza halinde değişim yapilmakta zaten. Siz Turkiyeden yetkili distribütörunden ithal edilmiş bir ürün aldiginizda servisle alakali aklinizda birsey kalmaz.



    Garanti konusunda aldığınız yer yanlış bilgilendirmis sizi tüm dünyada garanti geçerli diye. Buna dair bir belge cikti mi kutu içeriğinden, Asustan böyle bir bilgi aldınız mi?.Sanmıyorum. Yurt disindan gelen bir cihaza desteğin verilmeyeceği söylenmesi de cok normal, bu kısmı anlatmaya gerek yok, az çok nedenlerini bilirsiniz ve zaten bu riski alarak yurt dışından almissinizdir.



    Ariza kismina gelirsek probleminiz tam olarak nedir pm den atarsaniz yardimci olunabilir mi baktiralim.muhtemel probleminiz yazilimsal olabilir



    dsl-ac68u problemi ise çoktan çözüldü ve problemli firmware kaldirildi, kimse elinde problemli cihaz ile kalmadı. Sorunu yasayanlar belirli bir firmwarei üst üste iki kere atiyorlar o kadar. Asus güncel tüm cihazlarina surekli firmware guncellemesi sunan problemleri gideren yeni ozellikler ekleyen bir hedefle ilerliyor, tabi ki her zaman mükemmel değil, tabi ki ucuz değil ama sürekli gelişime icerisinde.



    İyi forumlar dilerim
    Konu hortlatmak gibi olmasın ama ac68u modem de aynı yazılımsal arıza verdi güncellemeden sonra ne yaptıysam düzelmedi garantisi bittiği için servise vermedim ama veren arkadaşlara 1400tl civarı fiyat çekmişler hem yazılımla mağdur et hemde hemen sıfır parası işte ne güzel 2 kere falan yuklemeyle falan geçmiyor son zamanda asus bozdu yazılım işini modemde aslında çok memnundum ama şimdi yeni modem alacam asus almaya korkuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.