Şimdi Ara

ABD Ulaştırma Bakanlığı'ndan otonom okul servisi uyarısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomobil üreticileri otonom otomobilleri kullanıcılarla buluşturmak için çalışmalara başlarken toplu taşımada kullanılabilecek otonom otobüs ve minibüs üretimi için de çeşitli çalışmalar yapılıyor. ABD'nin Illinos eyaletinde kurulan Transdev şirketi ise Daimler ve Google'ın da yaptığı gibi otonom okul servisleri geliştiriyor. Bununla birlikte EZ10 Generation II isimli okul servisini test eden şirket, testler esnasında öğrencileri okullarına taşıyor. Bu uygulamayı tespit eden ABD Ulaştırma Bakanlığı, şirketin öğrenci taşımacılığını derhal sonlandırmasını istedi.


     
     

    Bakanlığa bağlı Ulusal Karayolu Trafiği Güvenliği İdaresi(NHTSA) tarafından şirkete gönderilen mektupta, öğrencilerin taşınmasının yasa dışı olduğu belirtilirken çocukların otonom okul servisi testlerinde kullanılamayacağı vurgulanıyor. Konuyla ilgili açıklama yapan NHTSA Başkan Yardımcısı Heidi King ''İnovasyon, kamu güvenliğini tehlikeye atmamalı.'' ifadesini kullanırken çocukların, otonom servis aracında taşınmasının uygun olmayan ve sorumsuz bir faaliyet olduğunu dile getirdi.


     

    ''Öğrenci taşımacılığı kurallara aykırı'' 

    Transdev şirketi bu yıl mart ayında otonomservis araçlarını test etmek için NHTSA'dan onay almıştı ancak NHTSA'nın iddiasına göre test projesinin şartları arasında çocukların taşınmasıyla ilgili herhangi bir hüküm yer almıyordu. Transdev'in otonom araç testleriyle ilgili kuralları ihlal ettiğini belirten NHTSA, okul servisleriyle ilgili çok daha sıkı bir düzenleme olduğunu da vurguluyor. 


     

    Transdev otonom araç testlerinde sürücüsüz araçların kullanıldığını belirtse de söz konusu okul servislerinde güvenlik amacıyla bir şoför de yer alıyor. Saatte 12 kilometre hızla hareket eden otonom servis aracı 12 öğrenci taşıma kapasitesine sahip. Transdev geçtiğimiz ay paylaştığı bildiri ile otonom okul servisleriyle ilgili vizyonunu ortaya koysa da NHTSA'nın mektubuyla ilgili henüz bir açıklama yapmış değil. 








  • bizde soyle boyle soylemlerini sevmem ama ister istemez gozumun onune bizim servis soforlerinin cocuklarin onunde yaptiklari rant kavgalari, silahli catismalari, alkollu yakalanan servis soforleri geldi. mevcut yazilimlarin olgunluk seviyesini bilemem ama her durumda cocuklar bizim servis soforleriyle oldugundan daha guvende olacaktir.

  • Oncelikle Amerika da bir okul araci otobus durdugunda yani ogrenci alip veya indirmede bolgede epey bir genis alandaki tum araclar her yonde durar ! Adamlardaki bilinc boyle . Turkiye de ise bir servis araci emin olun sadece ogrecni servisi icin degildir ayrica toplu personel tasima araci olarakt kullanilmaktadir. Bu yuzden Turkiye de cocuklar okullara servisle gidecegi icin cok erkenden kalmak zorundalar nice cocuklar sabah karanliginda ya oldu ya da kaza gecirmistir ...

    Turkiye de yetkinlik ve SIKI kontroller pek olmamai sabikalilar vs sofor olabilmesine pek ses cikartilmamasi da aydri bir felaket.


    Iste boyle olunca Amerika veya bircok medeni ulkelerdeki gelecegimiz cocuklara onemini lafta degil icraatte de her alanda hersekilde ifade edilmektedir.

  • Valla bizimkiler gibi pislik şöförler olmadan böyle otonom araçlar daha güvenli gözüküyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.