|
Bildirim
|
Beyler oyunu PS Pro'da 1080p tv ile oynayanlara tavsiyem, ps4 görüntü ayarlarından supersampling'i kapatıp oynasınlar. Yani supersample yapmadan normal doğal 1080p çözünürlükte oynayın eğer televizyonunuz 4K değil ise.
Oyun pspro'nun checkerboard upscale özelliğine uyum sağlamıyor şu an, bir yama ile uyum sağlaması bekleniyor. Bu yüzden normal şartlarda olması gerekenden daha bulanık gözüküyor. Aynı tekniği kullanan Spider Man, Horizon gibi daha pek çok oyunda görüntü çok daha keskin ve güzel iken, RDR2'de aksine bulanıklaşıyor oyun motorunun pixelleri işleyiş metodundan ötürü. O yüzden 1080p tvlerde doğal 1080p ile oynarsanız pixeller ikinci bir işlem hattına tâbi tutulmadığı için kendi orijinal keskinliğinde ekrana yansıyor bu şekilde daha net görüntü alırsınız. Bir de oyunu HDR tv kullanıyorsanız bile doğal renklerinde oynamayı tercih edin çünkü oyunda gerçek HDR desteği yok. Standart renk gamutunun değerlerinde sadece parlaklık yükseltilerek HDR görüntüsü verilmeye çalışılmış. Bunu bir iddia olarak bir yerde okumuştum sonra kendim test ettim gerçektende öyle. Oyunda standart değeri 100 olan HDR aralığını 300'e getirip ekran görüntüsü aldım, onu Lumetri Scope üzerinden kontrol ettim. - (Eğer After Effects, Premiere Pro, Davinci Resolve ya da dengi bir renk ve görsel efekt programı kullanmayı biliyorsanız aynı testi sizde yapabilirsiniz.) Görüntüyü Lumetri Scope değerlerinde Vectorscope YUV ve Vectorscope HSL, Parade RGB ve Waveform RGB renk ölçeklerinde kontrol ettim. Aşağıda bunu paylaşıyorum. Normalde HDR'dan beklenen, aşağıdaki resimde sol taraftaki gördüğünüz renk aralığını ölçen grafik üzerinde Sıfır değerinin sıfır olarak kalıp, Standartta 100 (8 bit'te 255 olarak anılır) olan değerin ise, HDR seviyesine bağlı olarak 100 rakamının üzerine çıkmasıdır. HDR'dan beklenen budur yani, sıfır yine sıfır olacak, 100 ise sıfır'ı hiç bozmadan 1000'lere kadar yükselebilecek örneğin. Resimde soldaki grafik üzerinde üstteki iki histogram penceresinde sıfır ve 10K arası ölçeklemenin bulunduğu yerde bunun böyle olmadığını görüyorsunuz oysa: Yukarıda grafikte görüyorsunuz ki sıfır değeri de yükselmiş durumda, bu da siyahların beyaza kaydığı anlamına geliyor oyunda HDR kullanılırsa. Siyahlar 3D ortamdaki ışık ve exposure değerlerine bağlı olarak korunmadığı müddetçe bu klasik brightness & conrast ayarından öteye gitmez. Doğru orantılı olarak üst değerler ise 100 rakamının üzerine çıkmış durumdalar. Yani renk spektrumu hep aynı kalıyor, sadece parlaklık artıyor bu oyunda. Sıfır kısmı sıfır'da dursaydı, renk aralığı yükselmiş olurdu, ancak renk aralığı hep aynı. Bu da pixellerin sakladığı gerçek renk sayısının bit cinsinden sürekli aynı kaldığını gösteriyor. Histogram'da bu böyle, onun daha altında bulunan 2 adet çember şeklindeki alanda da Vectorscope YUV ve Vectorscope HLS ölçerini görüyorsunuz. Orada da beyaz noktaların çemberin merkezine doğru yoğun olduğunu görüyorsunuz. HDR görüntüde renk spektrumu genişleyip parlak alanlar parlaklığını artırdıkça, Vector grafiğinde çember merkezindeki beyaz noktalar çemberin dışına doğru giderler. Burada ise tam tersi, çemberin merkezinde yoğun noktalar görüyoruz. Her bir nokta pixellerin içerdiği değerlerin renk gamutunda nerelere dağıldığını ifade ediyor. Rockstar bu kadar iyi grafikli bir oyunda şu pixel işleme ve HDR konusunda niye kolaya kaçtı bilmiyorum ama çokta sıkıntı olmamakla beraber biraz ayıp etmiş. Sadece supersampling ve HDR'ı kapatarak oyarsanız, oyun motorunun sunduğu "doğal" render'ı elde edersiniz. Onun haricinde oyunun grafikleri muhteşem, yani böyle açık dünya bir oyuna göre inanılmaz olmuş her detay. Çamurlu zeminlerdeki parallax occlusion mapping sanki direk DT11 tesellation kalitesinde olmuş. Doğal alanlardaki binlerce transparanlık maskesi içeren otlar yapraklar ve daha niceleri özellikle Xbox One X'deki doğal 4K ile çok keskin ve düzün görünüyor. Transparanlık maskesi ile obje render etmek zordur normalde, birkaç segmentten oluşan düz objeleri Alfa maskesi ile yaprak - ot şekline büründürdüğümüz bir yöntem, ince bir detay olduğundan yüksek AA gereksinimi duyar normalde. Native 4K ile çok güzel render ediliyor mesela böyle şeyler, görsel olarak çok etkileyici şeyler var. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Hattori- -- 6 Kasım 2018; 17:24:38 > < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
|
|
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 6 Kasım 2018; 22:31:34 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackBeasT -- 6 Kasım 2018; 23:4:2 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 7 Kasım 2018; 14:42:18 > |
|