Şimdi Ara

Red Dead Redemption 2 Kamptan Kaybolan Karakterler Sorunu Bir Sonraki Güncelleme ile Düzeltilecek

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
420
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
    Geçtiğimiz hafta bazı oyuncular, Red Dead Redemption 2'de Sadie, Jack, John ve Abigail karakterlerinin 2. bölümde kamp alanından kaybolduğunu rapor etmişti ve bu da bazı yan görevlerin ve diyalogların kaçırılmasına sebep oluyordu.
     
    Rockstar Games, websitesi üzerinden yaptığı açıklama ile sorunun farkında olduğunu ve bir sonraki güncelleme ile düzeltileceğini doğruladı.
     
    "2. bölümdeki ‘Polite Society, Valentine Style’ görevini tamamladıysanız ve eğer görev esnasında "Retry Checkpoint" özelliğini kullandıysanız Sadie, Jack, John ve Abigail sadece tamamlamanız gereken ana görevler olduğunda kamp alanında görünür. Sorunun farkındayız ve bir sonraki güncellemeye dahil olacak bir çözüm üzerinde çalışıyoruz."

    "Bu sırada, tüm kısa hikayelerin ve konuşmaların deneyimlenmesi için, oyuncuların ‘Polite Society, Valentine Style’ görevini "Retry Checkpoint" özelliğini kullanmadan tamamlaması gerekmektedir. Eğer görev esnasında oyuncu başarısız olursa görevi terk edip yeniden başlamalı veya görev öncesindeki kaydını yüklemelidir."
     
    Eğer bu görevi çoktan geçtiyseniz ve geri dönmek istemiyorsanız ve güncellemeyi de beklemeyeceksiniz Sadie, Jack, John ve Abigail karakterleri 4. bölümün başında kampa geri dönecek.
     
    Red Dead Redemption 2 PlayStation 4 ve Xbox One üzerinde ulaşılabilir durumda. 








  • Beyler oyunu PS Pro'da 1080p tv ile oynayanlara tavsiyem, ps4 görüntü ayarlarından supersampling'i kapatıp oynasınlar. Yani supersample yapmadan normal doğal 1080p çözünürlükte oynayın eğer televizyonunuz 4K değil ise.

    Oyun pspro'nun checkerboard upscale özelliğine uyum sağlamıyor şu an, bir yama ile uyum sağlaması bekleniyor. Bu yüzden normal şartlarda olması gerekenden daha bulanık gözüküyor. Aynı tekniği kullanan Spider Man, Horizon gibi daha pek çok oyunda görüntü çok daha keskin ve güzel iken, RDR2'de aksine bulanıklaşıyor oyun motorunun pixelleri işleyiş metodundan ötürü. O yüzden 1080p tvlerde doğal 1080p ile oynarsanız pixeller ikinci bir işlem hattına tâbi tutulmadığı için kendi orijinal keskinliğinde ekrana yansıyor bu şekilde daha net görüntü alırsınız.

    Bir de oyunu HDR tv kullanıyorsanız bile doğal renklerinde oynamayı tercih edin çünkü oyunda gerçek HDR desteği yok. Standart renk gamutunun değerlerinde sadece parlaklık yükseltilerek HDR görüntüsü verilmeye çalışılmış. Bunu bir iddia olarak bir yerde okumuştum sonra kendim test ettim gerçektende öyle. Oyunda standart değeri 100 olan HDR aralığını 300'e getirip ekran görüntüsü aldım, onu Lumetri Scope üzerinden kontrol ettim. - (Eğer After Effects, Premiere Pro, Davinci Resolve ya da dengi bir renk ve görsel efekt programı kullanmayı biliyorsanız aynı testi sizde yapabilirsiniz.)

    Görüntüyü Lumetri Scope değerlerinde Vectorscope YUV ve Vectorscope HSL, Parade RGB ve Waveform RGB renk ölçeklerinde kontrol ettim. Aşağıda bunu paylaşıyorum.

    Normalde HDR'dan beklenen, aşağıdaki resimde sol taraftaki gördüğünüz renk aralığını ölçen grafik üzerinde Sıfır değerinin sıfır olarak kalıp, Standartta 100 (8 bit'te 255 olarak anılır) olan değerin ise, HDR seviyesine bağlı olarak 100 rakamının üzerine çıkmasıdır. HDR'dan beklenen budur yani, sıfır yine sıfır olacak, 100 ise sıfır'ı hiç bozmadan 1000'lere kadar yükselebilecek örneğin. Resimde soldaki grafik üzerinde üstteki iki histogram penceresinde sıfır ve 10K arası ölçeklemenin bulunduğu yerde bunun böyle olmadığını görüyorsunuz oysa:



    Yukarıda grafikte görüyorsunuz ki sıfır değeri de yükselmiş durumda, bu da siyahların beyaza kaydığı anlamına geliyor oyunda HDR kullanılırsa. Siyahlar 3D ortamdaki ışık ve exposure değerlerine bağlı olarak korunmadığı müddetçe bu klasik brightness & conrast ayarından öteye gitmez. Doğru orantılı olarak üst değerler ise 100 rakamının üzerine çıkmış durumdalar. Yani renk spektrumu hep aynı kalıyor, sadece parlaklık artıyor bu oyunda. Sıfır kısmı sıfır'da dursaydı, renk aralığı yükselmiş olurdu, ancak renk aralığı hep aynı. Bu da pixellerin sakladığı gerçek renk sayısının bit cinsinden sürekli aynı kaldığını gösteriyor.

    Histogram'da bu böyle, onun daha altında bulunan 2 adet çember şeklindeki alanda da Vectorscope YUV ve Vectorscope HLS ölçerini görüyorsunuz. Orada da beyaz noktaların çemberin merkezine doğru yoğun olduğunu görüyorsunuz. HDR görüntüde renk spektrumu genişleyip parlak alanlar parlaklığını artırdıkça, Vector grafiğinde çember merkezindeki beyaz noktalar çemberin dışına doğru giderler. Burada ise tam tersi, çemberin merkezinde yoğun noktalar görüyoruz. Her bir nokta pixellerin içerdiği değerlerin renk gamutunda nerelere dağıldığını ifade ediyor.

    Rockstar bu kadar iyi grafikli bir oyunda şu pixel işleme ve HDR konusunda niye kolaya kaçtı bilmiyorum ama çokta sıkıntı olmamakla beraber biraz ayıp etmiş. Sadece supersampling ve HDR'ı kapatarak oyarsanız, oyun motorunun sunduğu "doğal" render'ı elde edersiniz.

    Onun haricinde oyunun grafikleri muhteşem, yani böyle açık dünya bir oyuna göre inanılmaz olmuş her detay. Çamurlu zeminlerdeki parallax occlusion mapping sanki direk DT11 tesellation kalitesinde olmuş. Doğal alanlardaki binlerce transparanlık maskesi içeren otlar yapraklar ve daha niceleri özellikle Xbox One X'deki doğal 4K ile çok keskin ve düzün görünüyor. Transparanlık maskesi ile obje render etmek zordur normalde, birkaç segmentten oluşan düz objeleri Alfa maskesi ile yaprak - ot şekline büründürdüğümüz bir yöntem, ince bir detay olduğundan yüksek AA gereksinimi duyar normalde. Native 4K ile çok güzel render ediliyor mesela böyle şeyler, görsel olarak çok etkileyici şeyler var.
  • Red Dead Redemption 2 de sorun olmaz,olamaz,olması teklif dahi edilemez. HEIL RDR2 !!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Hattori- -- 6 Kasım 2018; 17:24:38 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Sorun değil o ava gitmişlerdir yada kacirilmislardir
  • Bu sorunu yaşamadım ama basit üç beş sorun (havada duran at, yerde dans eden ölü, ters koşan kurt vs) gibi şeyler gördüm de 100 küsür saati devirmişimdir bi zahmet o kadar da olsun yani :) Bu bünye 11 kasım 2011'de xbox360'da skyrim oynama acısını yaşadı :D
  • Çıktığı günden beri oynuyorum ben hiçbir bugla yada sorunla karşılaşmadım oyun akıyor 2018 in en iyi oyunu tartışmasız

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Bende diyorum Sadie nerde kaç gündür meğer bug mış. Denildiği gibi 4. Chapter’de kamp değiştirince tekrar çıktı ortaya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senin bug'ın bile güzel , senin bugını yerim RDR 2
  • Ben böyle bir bug görmedim şuan oyunu %88 ortalama ile tamamladım hedefim %100 yapmak. 1-2 ufak bug haricinde hiç sorun görmedim müthiş iş çıkartmış Rockstar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silahların kaybolması ya da atınıza yüklediğiniz hayvanların yere düşüp bir daha alınamaması gibi bug'lar da var (eğer hayvan yüklüyken uyursanız oluyor). Ancak çok "gamebreaking" bir hata görmedim.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Beyler oyunu PS Pro'da 1080p tv ile oynayanlara tavsiyem, ps4 görüntü ayarlarından supersampling'i kapatıp oynasınlar. Yani supersample yapmadan normal doğal 1080p çözünürlükte oynayın eğer televizyonunuz 4K değil ise.

    Oyun pspro'nun checkerboard upscale özelliğine uyum sağlamıyor şu an, bir yama ile uyum sağlaması bekleniyor. Bu yüzden normal şartlarda olması gerekenden daha bulanık gözüküyor. Aynı tekniği kullanan Spider Man, Horizon gibi daha pek çok oyunda görüntü çok daha keskin ve güzel iken, RDR2'de aksine bulanıklaşıyor oyun motorunun pixelleri işleyiş metodundan ötürü. O yüzden 1080p tvlerde doğal 1080p ile oynarsanız pixeller ikinci bir işlem hattına tâbi tutulmadığı için kendi orijinal keskinliğinde ekrana yansıyor bu şekilde daha net görüntü alırsınız.

    Bir de oyunu HDR tv kullanıyorsanız bile doğal renklerinde oynamayı tercih edin çünkü oyunda gerçek HDR desteği yok. Standart renk gamutunun değerlerinde sadece parlaklık yükseltilerek HDR görüntüsü verilmeye çalışılmış. Bunu bir iddia olarak bir yerde okumuştum sonra kendim test ettim gerçektende öyle. Oyunda standart değeri 100 olan HDR aralığını 300'e getirip ekran görüntüsü aldım, onu Lumetri Scope üzerinden kontrol ettim. - (Eğer After Effects, Premiere Pro, Davinci Resolve ya da dengi bir renk ve görsel efekt programı kullanmayı biliyorsanız aynı testi sizde yapabilirsiniz.)

    Görüntüyü Lumetri Scope değerlerinde Vectorscope YUV ve Vectorscope HSL, Parade RGB ve Waveform RGB renk ölçeklerinde kontrol ettim. Aşağıda bunu paylaşıyorum.

    Normalde HDR'dan beklenen, aşağıdaki resimde sol taraftaki gördüğünüz renk aralığını ölçen grafik üzerinde Sıfır değerinin sıfır olarak kalıp, Standartta 100 (8 bit'te 255 olarak anılır) olan değerin ise, HDR seviyesine bağlı olarak 100 rakamının üzerine çıkmasıdır. HDR'dan beklenen budur yani, sıfır yine sıfır olacak, 100 ise sıfır'ı hiç bozmadan 1000'lere kadar yükselebilecek örneğin. Resimde soldaki grafik üzerinde üstteki iki histogram penceresinde sıfır ve 10K arası ölçeklemenin bulunduğu yerde bunun böyle olmadığını görüyorsunuz oysa:

    Red Dead Redemption 2 Kamptan Kaybolan Karakterler Sorunu Bir Sonraki Güncelleme ile Düzeltilecek


    Yukarıda grafikte görüyorsunuz ki sıfır değeri de yükselmiş durumda, bu da siyahların beyaza kaydığı anlamına geliyor oyunda HDR kullanılırsa. Siyahlar 3D ortamdaki ışık ve exposure değerlerine bağlı olarak korunmadığı müddetçe bu klasik brightness & conrast ayarından öteye gitmez. Doğru orantılı olarak üst değerler ise 100 rakamının üzerine çıkmış durumdalar. Yani renk spektrumu hep aynı kalıyor, sadece parlaklık artıyor bu oyunda. Sıfır kısmı sıfır'da dursaydı, renk aralığı yükselmiş olurdu, ancak renk aralığı hep aynı. Bu da pixellerin sakladığı gerçek renk sayısının bit cinsinden sürekli aynı kaldığını gösteriyor.

    Histogram'da bu böyle, onun daha altında bulunan 2 adet çember şeklindeki alanda da Vectorscope YUV ve Vectorscope HLS ölçerini görüyorsunuz. Orada da beyaz noktaların çemberin merkezine doğru yoğun olduğunu görüyorsunuz. HDR görüntüde renk spektrumu genişleyip parlak alanlar parlaklığını artırdıkça, Vector grafiğinde çember merkezindeki beyaz noktalar çemberin dışına doğru giderler. Burada ise tam tersi, çemberin merkezinde yoğun noktalar görüyoruz. Her bir nokta pixellerin içerdiği değerlerin renk gamutunda nerelere dağıldığını ifade ediyor.

    Rockstar bu kadar iyi grafikli bir oyunda şu pixel işleme ve HDR konusunda niye kolaya kaçtı bilmiyorum ama çokta sıkıntı olmamakla beraber biraz ayıp etmiş. Sadece supersampling ve HDR'ı kapatarak oyarsanız, oyun motorunun sunduğu "doğal" render'ı elde edersiniz.

    Onun haricinde oyunun grafikleri muhteşem, yani böyle açık dünya bir oyuna göre inanılmaz olmuş her detay. Çamurlu zeminlerdeki parallax occlusion mapping sanki direk DT11 tesellation kalitesinde olmuş. Doğal alanlardaki binlerce transparanlık maskesi içeren otlar yapraklar ve daha niceleri özellikle Xbox One X'deki doğal 4K ile çok keskin ve düzün görünüyor. Transparanlık maskesi ile obje render etmek zordur normalde, birkaç segmentten oluşan düz objeleri Alfa maskesi ile yaprak - ot şekline büründürdüğümüz bir yöntem, ince bir detay olduğundan yüksek AA gereksinimi duyar normalde. Native 4K ile çok güzel render ediliyor mesela böyle şeyler, görsel olarak çok etkileyici şeyler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 6 Kasım 2018; 22:31:34 >




  • Reddet
    Red Dead Redemption 2 Kamptan Kaybolan Karakterler Sorunu Bir Sonraki Güncelleme ile Düzeltilecek





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackBeasT -- 6 Kasım 2018; 23:4:2 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackBeasT

    Reddet


    soğuk savaşta kullanılır bu




  • Metal-Gear kullanıcısına yanıt
    HDR olayı çok garip olmuş cidden, sizce güncellemeyle gelir mi gerçek HDR? Oyunda ayrıca brightness ayarı da vardır illaki, ikisi de birebir aynı şeyi mi yapıyor şu an?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jack Rabbit Slims kullanıcısına yanıt
    Hocam Brightness mevcut ışık(renk) sayısının parlaklığını artırıyor sadece, TV'nin rengini açar gibi yani. HDR calibration ise nit veya lumen cinsinden ışık sayısının kendisini artırıyor panel parlaklığına dokunmadan. RDR2'deki HDR ayarı da yine aynını yapıyor ama bunu SDR'nin sunduğu nit değeri kadar yapıyor 300 veya 500 nit Standart Dynamic Range elde ediyoruz, bu da HDR teknolojisi ile aynı olmadığından siyahların doğallığını bozuyor, siyahlar bozulduğu zaman aradaki bütün gri tonlar da renk olarak bozulmuş oluyor. SDR'den devşirme bir yol yani, yine oyun motorundan gelen renk bilgisini alıp dinamik exposure gibi işliyor, HDR'da olması gerektiği gibi geniş bir renk spektrumu oluşturarak işlemiyor çünkü doğal HDR yok oyunda. Aydınlığın renk sayısını artırırken aynını doğru orantılı olarak karanlık bölgelere de yapıyor haliyle, bu yüzden bir anlamı olmuyor.

    Brightness ise bunu oyun motorundan gelen renk bilgisine bakmadan yapar, nit veya lumen cinsinden ışık sayısına dokunmaz hiç, olduğu gibi televizyonun panel parlaklığını artırmış olursun, ikisi arasındaki davranış farkı bu yani. Hani HDR'ı 100'e veya 500'e getirip, buna rağmen TV panelim çok karanlık kumandadan uğraşmak yerine oyundaki Brightness'i açayım da biraz rengi açılsın mantığı ile kullanırsın bunu. Aradaki fark budur. SDR'nin yetersizliğinden ötürü brightness'ı + contrast ayarı ile dengelemişsin gibi oluyor oyundaki HDR'yi oynadığımız zaman yani.

    Evet hem pixel olayı hemde HDR güncelleme ile gelebilecek bir şey, ama yaparlar mı göreceğiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 7 Kasım 2018; 14:42:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metal-Gear

    Hocam Brightness mevcut ışık(renk) sayısının parlaklığını artırıyor sadece, TV'nin rengini açar gibi yani. HDR calibration ise nit veya lumen cinsinden ışık sayısının kendisini artırıyor panel parlaklığına dokunmadan. RDR2'deki HDR ayarı da yine aynını yapıyor ama bunu SDR'nin sunduğu nit değeri kadar yapıyor 300 veya 500 nit Standart Dynamic Range elde ediyoruz, bu da HDR teknolojisi ile aynı olmadığından siyahların doğallığını bozuyor, siyahlar bozulduğu zaman aradaki bütün gri tonlar da renk olarak bozulmuş oluyor. SDR'den devşirme bir yol yani, yine oyun motorundan gelen renk bilgisini alıp dinamik exposure gibi işliyor, HDR'da olması gerektiği gibi geniş bir renk spektrumu oluşturarak işlemiyor çünkü doğal HDR yok oyunda. Aydınlığın renk sayısını artırırken aynını doğru orantılı olarak karanlık bölgelere de yapıyor haliyle, bu yüzden bir anlamı olmuyor.

    Brightness ise bunu oyun motorundan gelen renk bilgisine bakmadan yapar, nit veya lumen cinsinden ışık sayısına dokunmaz hiç, olduğu gibi televizyonun panel parlaklığını artırmış olursun, ikisi arasındaki davranış farkı bu yani. Hani HDR'ı 100'e veya 500'e getirip, buna rağmen TV panelim çok karanlık kumandadan uğraşmak yerine oyundaki Brightness'i açayım da biraz rengi açılsın mantığı ile kullanırsın bunu. Aradaki fark budur. SDR'nin yetersizliğinden ötürü brightness'ı + contrast ayarı ile dengelemişsin gibi oluyor oyundaki HDR'yi oynadığımız zaman yani.

    Evet hem pixel olayı hemde HDR güncelleme ile gelebilecek bir şey, ama yaparlar mı göreceğiz.
    Anladım hocam HDR'ın mantığını da öğrenmiş oldum sayenizde teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.