Şimdi Ara

BMW F10 520d Periyodik Yağ ve Fren Bakımı Maliyeti (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
2
Favori
12.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha damlamamışlar ama buradaki çoğu kişiye orjinal, yan sanayi üretici ama orjinal gibi olmayan orjinal, OEM parça farkını anlatamazsınız. Sanayiye gittim aga serviste 1000 lira denilen işi 300 TL'ye yaptırdım,bunlar varya bunlar kafasında olurlar.

    Aslında filtrelerde tolere etmiyor hatta en önemli kısmı onlar aracın uzun yıllar hizmet etmesi için,fakat günümüzde çoğu kişi yüksek kmlere kadar araç kullanmadığı veya klasik mantık satarım alan uğraşsın dediği için sorunları görmüyor. Performanslı,zor şartlarda kullanım veya muadil ürün kullanılacaksa bakım periyotlarını aşağı çekmek gerekir. Genelde kabul gören aralık 5 bin mil ( 8 bin km ) veya 6 ay olur.

    Kısacası köfte,ekmek olayı sanayici olarak bildiğiniz gibi. Bir de yabancı para birimi ile aslında bakım,yedek parça maliyetleri hep aynı. Fakat bizim para pul olunca pahalı geliyor bize elbette.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Filtre de tolere eder den kastımız , gidip araçla hiç alakası olmayan bir markanın ürününü kullanmamaktır yani , orjinal logolu üründen sonra aracınız için kullanabileceğiniz en kaliteli ürün OEM üründür

    Biliyorsunuz ki adı sanı belli olmayan , merdiven altı bir sürü malzeme var piyasada insanlarda bunları alıp kullanıyorlar hal böyle olunca OEM malzeme kullanan elinden gelenin en iyisini yapıyor demektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Malesef Masraf Fena,

    Biz bu şartlarda bu araçlarda binebiliyorsak, Almanya'da yaşasak nelere bineriz hayal bile edemiyorum



    Bize göre 3.500 birim para olan masraf Bir Alman Vatandaşı'na göre yaklaşık 550 birim para

    Bilmem Anlatabildim mi ...
    birim paracilar gelmis yine , Allah akil fikir zeka versin
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Yani yan sanayi parça kullanıldıysa bakımı 15 değil 8 binde mi yapmak gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NayirNolamaz

    birim paracilar gelmis yine , Allah akil fikir zeka versin

    Alıntıları Göster
    ALLAH size de Mantık muhakeme nasip eylesin ,

    Çok şükür bize akıl - zeka verdiği için kıyas edebiliyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F30 için geçtiğimiz yaz;



    Ön fren balatalarını Ate'den 700 liraya



    Arka fren balatalarını orjinal Bmw 600 liraya almıştım.



    Özel serviste 70 lira işçilik verip taktırdım.



    Yağ-filtre bakımlarına hala yetkili servise gidiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 8 yasinda bmw ye binip bu döviz kurlariyla bu masraf az diyen dacia ya falan binmeli kusura bakma..

    Premium araçlarin yürütme masraflari bakim maliyetleri aracin fiyatina göre çok komik bence...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bune ya kol gibi. Gerçi benim nissan da fena değil o konuda.
  • Uzun vadede diyelim 150 bine kadar kullandık, bu tür maliyetler kaç defa tekrarlanır, şu an aracım 70 binde, önümde beni bekleyen yüksek maliyetler var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx

    8 yasinda bmw ye binip bu döviz kurlariyla bu masraf az diyen dacia ya falan binmeli kusura bakma..

    Premium araçlarin yürütme masraflari bakim maliyetleri aracin fiyatina göre çok komik bence...
    Araç 7 yaşında , 8 değil

    Siz F10 premium araç diyorsanız kusura bakmayın da fakirsiniz demektir,

    Almanya'da " Pazar Arabası " niyetine kullanıyorlar F10'ları,

    Bir çoğu da geri dönüşüme gönderdi bile ...

    Premium araç nasıl olur diyorsanız gidin 7 serisine S serisine bakın .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin32

    Uzun vadede diyelim 150 bine kadar kullandık, bu tür maliyetler kaç defa tekrarlanır, şu an aracım 70 binde, önümde beni bekleyen yüksek maliyetler var mı?
    150 bin Km ye kadar kullanıma bağlı olmakla beraber,

    en az 2 defa ön ve arka fren servisi ( disk + balata ve fren ikaz Fişi )



    Yağ ve filtre bakımı zaten periyodik



    100 bin Km de şanzıman yağı değişecek



    Bir de zincir olayı var , servis 100 binden sonra değişim öneriyor ancak ses yapmadığı sürece kesinlikle değiştirmem ben,

    Ister yetkili serviste istese özel serviste yaptırın aşırı maliyetli bir iş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    150 bin Km ye kadar kullanıma bağlı olmakla beraber,

    en az 2 defa ön ve arka fren servisi ( disk + balata ve fren ikaz Fişi )



    Yağ ve filtre bakımı zaten periyodik



    100 bin Km de şanzıman yağı değişecek



    Bir de zincir olayı var , servis 100 binden sonra değişim öneriyor ancak ses yapmadığı sürece kesinlikle değiştirmem ben,

    Ister yetkili serviste istese özel serviste yaptırın aşırı maliyetli bir iş

    Alıntıları Göster
    cevabınız için teşekkürler, bu zincir işi biraz şans mı maliyeti ne kadardır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tamirci olup bmw ye binmek bile bu kadar masrafliysa gider rx 8 alirim sahsen o bile 100 binde motor yenilesen daha ucuza gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nitezze07

    Tamirci olup bmw ye binmek bile bu kadar masrafliysa gider rx 8 alirim sahsen o bile 100 binde motor yenilesen daha ucuza gelir
    2009 yılında RX-8 sahibiydim,

    RX-8 aşırı yakan bir araç ancak çok zevkli

    Motor yenileme olayı yok işi bitti mi komple sıfır sandık motor takmak zorundasınız ve dediğiniz gibi 100 bin Km gitmiyor 60 bin Km de sizlere ömür oluyor motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin32

    cevabınız için teşekkürler, bu zincir işi biraz şans mı maliyeti ne kadardır?

    Alıntıları Göster
    Evet biraz şans, bakım tarihini geçirmemek , doğru ve iyi yağ kullanmak çok önemli zincir sağlığı için

    Maliyet olayı söyle

    Yetkili serviste yaptırmak isteseniz yağ bakım da dahil ( mecburen yağ değişimi gerekiyor ) 2 bin Euro civarı bir maliyet

    Ancak özelde yaptırmak isteseniz kullanacağınız malzeme ve kalitesi doğrudan fiyata etken, işi yaptıracağınız ustanın işçilik ücreti de fiyatı etkiliyor

    Piyasada 1.000 TL ye de zincir değiştiren usta var 2.500 TL isteyen usta da var

    Iyı parça iyi işçilik ile piyasada minimum 7 bin TL civarı tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    2009 yılında RX-8 sahibiydim,

    RX-8 aşırı yakan bir araç ancak çok zevkli

    Motor yenileme olayı yok işi bitti mi komple sıfır sandık motor takmak zorundasınız ve dediğiniz gibi 100 bin Km gitmiyor 60 bin Km de sizlere ömür oluyor motor

    Alıntıları Göster
    Yok hocam o arac 100 bin km garantili zaten 60 binde sizlere omur olursa garabtiden yenisi belese gelir zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nitezze07

    Yok hocam o arac 100 bin km garantili zaten 60 binde sizlere omur olursa garabtiden yenisi belese gelir zaten

    Alıntıları Göster
    O yıllarda ki motor 60 binde ölüyordu, Sonra ki yıllarda motorda bir değişiklik olduysa bilemiyorum

    50 binde bile motor değiştiren araçlar vardı çok iyi hatırlıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maliyetleri ve “5 serisi premiumsa fakirsiniz”i görünce hüzünle sayfanın sonuna geldim sıcak fırsatlar bölümüne geri dönüyorum şaka bir yana şu maliyetleri görünce hayal bile kuramaz oluyor insan, geçen sene dizel puntoya 500 tl vermiştik yıllık bakım için ve fazla gelmişti, bakalım bu sene ne olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün benim f30 da kronik tahrik arızasını verdi. Bobin buji değişecek anlaşılan.

    4x Bosch Bobin : 631 TL
    4x İridyum Buji : 230 TL
    Castrol Edge Yağ : 250 TL
    Bosch Filtre seti : 150 TL ( Orjinal set MANN-Mahle 350 lira falan tutuyor)
    İşçiliğede 200-300 versem kabataslak 1500 TL para çıkacak cepten. Tabi bunlar rutin bakım evveliyatı bilmediğim için Disk falanda girerse işin içine durum dahda vahimleşiyor.

    ALlah kolaylık versin ne diyelim. Araba aldığımdan beri max 10 bin lira değerlenmiştir. Kaskosu şunu bunu düşünce elde var sıfır. Bazen diyorum satıp aprasını bankaya faize yatırsam ayda 1700 civarı ek gelir olur bana. hergün araç kiralasam daha ucuz.


    Edit: Birde soru iliştireyim bilgilisiniz. 200 lira için Bosch filtreye bulaşma mı dersiniz? Mann-Mahle seti mi alayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 21 Ocak 2019; 11:58:9 >
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    bosch'un ürünleri bmw ler için pek randımanlı değil, özellikle bujileri; bujide ngk veya champion, filtrelerde ise mahle tercih ediniz.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.