Şimdi Ara

BMW F10 520d Periyodik Yağ ve Fren Bakımı Maliyeti (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
2
Favori
12.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anladım. O zaman Mahle alalım randımanlı değil düzgün birşey olsun bari dediğinz gibi. NGK nin iridyumları tercih edeceğim . Bobini ne yapayım peki onuda bosch marka sepete eklemişim ama ?

    Bosch tanesi 152 lira
    Citroen parça numaraları aynı sanırım BMW ile 252 lira bana çok pahalı geldi açıkçası 4 ü birden değişince fark uçuyor.
    Bremi 132 lira
    Delphi 162 sanırım en çok önerilen Delphi.
    NGK de 143 lira.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 21 Ocak 2019; 13:18:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Araç 7 yaşında , 8 değil

    Siz F10 premium araç diyorsanız kusura bakmayın da fakirsiniz demektir,

    Almanya'da " Pazar Arabası " niyetine kullanıyorlar F10'ları,

    Bir çoğu da geri dönüşüme gönderdi bile ...

    Premium araç nasıl olur diyorsanız gidin 7 serisine S serisine bakın .

    Alıntıları Göster
    2012 model 2019 da 8 yasina girmis arac olur

    (Bu takilacak bir mevzu degil de takmissiniz)



    Bmw premiumdur tartişmak bile yanliş bir de bmw f10 dan başlamaz falan demeyin uydurma bunlar...



    Almanya gelismis bir ülke ekonomisi güçlü isterlerse wc ye giderken bile araba kullanirlar.Geri dönüşüm de ayni şekilde ürettikleri için gayet normall.Eyy Almanya falan diyeceksiniz sandim bir an

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx

    2012 model 2019 da 8 yasina girmis arac olur

    (Bu takilacak bir mevzu degil de takmissiniz)



    Bmw premiumdur tartişmak bile yanliş bir de bmw f10 dan başlamaz falan demeyin uydurma bunlar...



    Almanya gelismis bir ülke ekonomisi güçlü isterlerse wc ye giderken bile araba kullanirlar.Geri dönüşüm de ayni şekilde ürettikleri için gayet normall.Eyy Almanya falan diyeceksiniz sandim bir an

    Alıntıları Göster
    Aracın girdiği yaş değil doldurduğu yaş esastır.

    2018 Aralık ayında trafiğe çıkan 2018 model araca 1 Yaşında mı diyeceksiniz bu mantıkla ?

    '' Bmw premiumdur '' demek - zannetmek BMW kullanmayanların fikridir, BMW'nin her aracı premıum değildir ,
    nasıl C180 - E180 Mercedes Premıum birer araç değillerse, F30 - F10 da Premıum araçlar değildirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Dün benim f30 da kronik tahrik arızasını verdi. Bobin buji değişecek anlaşılan.

    4x Bosch Bobin : 631 TL
    4x İridyum Buji : 230 TL
    Castrol Edge Yağ : 250 TL
    Bosch Filtre seti : 150 TL ( Orjinal set MANN-Mahle 350 lira falan tutuyor)
    İşçiliğede 200-300 versem kabataslak 1500 TL para çıkacak cepten. Tabi bunlar rutin bakım evveliyatı bilmediğim için Disk falanda girerse işin içine durum dahda vahimleşiyor.

    ALlah kolaylık versin ne diyelim. Araba aldığımdan beri max 10 bin lira değerlenmiştir. Kaskosu şunu bunu düşünce elde var sıfır. Bazen diyorum satıp aprasını bankaya faize yatırsam ayda 1700 civarı ek gelir olur bana. hergün araç kiralasam daha ucuz.


    Edit: Birde soru iliştireyim bilgilisiniz. 200 lira için Bosch filtreye bulaşma mı dersiniz? Mann-Mahle seti mi alayım
    Mann ve Mahle ile Bosch kıyas olmaz, bosch kendisi filtre üretmiyor
  • Bobin içinde öneriniz varsa minnettar olurum. Delphi veya NGK hangisi bilemedim açıkcası. Bosch da var ama Bosch kendi mi üretiyor yoksa onuda mı fason yaptırıyor filtreler gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Bobin içinde öneriniz varsa minnettar olurum. Delphi veya NGK hangisi bilemedim açıkcası. Bosch da var ama Bosch kendi mi üretiyor yoksa onuda mı fason yaptırıyor filtreler gibi.
    Bütçe varsa tabi ki orjinal ancak , orjinalden sonra alabileceğiniz en iyi marka ürün '' BERU '' dur.
    Şayet BERU marka da alınamıyorsa NKG derim ben, malesef ki diğer marka düşündüğünüz gibi ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Aracın girdiği yaş değil doldurduğu yaş esastır.

    2018 Aralık ayında trafiğe çıkan 2018 model araca 1 Yaşında mı diyeceksiniz bu mantıkla ?

    '' Bmw premiumdur '' demek - zannetmek BMW kullanmayanların fikridir, BMW'nin her aracı premıum değildir ,
    nasıl C180 - E180 Mercedes Premıum birer araç değillerse, F30 - F10 da Premıum araçlar değildirler.

    Alıntıları Göster
    Doldurduğu yaşin esas oldugu olayi sizin fikriniz.

    0 yaşinda diye araç olmaz mtv hesabinda bile araciniz 8 yasinda görülür..

    Mercedes bmw audi premium markalardir siz aksini de söyleseniz bu böyle tartisilacak bir tarafini bulmaya calistim bulamadim...

    Forum ahalisi degerlendirsin ne diyeyim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx

    Doldurduğu yaşin esas oldugu olayi sizin fikriniz.

    0 yaşinda diye araç olmaz mtv hesabinda bile araciniz 8 yasinda görülür..

    Mercedes bmw audi premium markalardir siz aksini de söyleseniz bu böyle tartisilacak bir tarafini bulmaya calistim bulamadim...

    Forum ahalisi degerlendirsin ne diyeyim...

    Alıntıları Göster
    https://yas.hesaplama.net/

    Girin hesaplayın ...

    Devlet vergi almak için aracın girdiği yaşa bakıp vergi hesaplar ,
    galerici fiyatı düşürmek için girdiği yaşı esas alır , işin gerçek ve bilimsel tarfı öyle değil !
    Gerçi bu ülkede hangi konuda mevzuat doğru ki ? Boşuna anlatıyorum galiba ...

    Mercedes ve BMW nin her aracına '' PREMIUM '' araç diyorsanız o da sizin otomobil bilginizi ortaya koyuyor.

    İyi Forumlar size ...
  • 5.20 premium değilmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Malesef Masraf Fena,

    Biz bu şartlarda bu araçlarda binebiliyorsak, Almanya'da yaşasak nelere bineriz hayal bile edemiyorum



    Bize göre 3.500 birim para olan masraf Bir Alman Vatandaşı'na göre yaklaşık 550 birim para

    Bilmem Anlatabildim mi ...
    O hesap öyle yapılmaz. En kolayından hiç değilse big mac endeksi kullan. Birim para endeksi diye bişey yok.



    Almanyada bigmac 4,44 usd



    Türkiyede 2,42 usd



    Endeks: 0,54



    Türkiyede bu parçalar 3000 tl = 495 eur



    Almanyada 495 / ,54 = 916 eur olması gerekirdi. Bizde yaklaşık 2 kat pahalı olması gerekenden. Big mac endeks en kaba hesabı verir ama yine de birşeyler verir. Birim para diye bir endeks yok. Hiç bir mantığı yok bunun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değil Tabi ki , vag grubunda ki muadilin bir üstü sadece,

    Premium araç dediniz mi malzeme kalitesi hat safhada olur, teknolojisi de öyle

    F10 Aynı vag gibi iç aksamda,

    deformeler , soyulmalar, aşınmalar var

    Kaldı ki ben çok titiz kullanıyorum ve aracımın içi Nappa, yani suni falan da değil

    Bakın bakalım S serilerine, 7 serilerine ,

    Deformasyonu büyüten ile arasınız

    Teknoloji boyutuna girmiyorum bile , körüklü süspansiyon bile olmayan araca nasıl premium araç diyelim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    O hesap öyle yapılmaz. En kolayından hiç değilse big mac endeksi kullan. Birim para endeksi diye bişey yok.



    Almanyada bigmac 4,44 usd



    Türkiyede 2,42 usd



    Endeks: 0,54



    Türkiyede bu parçalar 3000 tl = 495 eur



    Almanyada 495 / ,54 = 916 eur olması gerekirdi. Bizde yaklaşık 2 kat pahalı olması gerekenden. Big mac endeks en kaba hesabı verir ama yine de birşeyler verir. Birim para diye bir endeks yok. Hiç bir mantığı yok bunun.

    Alıntıları Göster
    Parçaların Almanya da ki fiyatlarını yazayım istesen

    Dediğin gibi big mac mantığı sönmüyor bu hesapta

    Almanyada 495 / ,54 = 916 Euro diyorsun ,



    Yazdığım tüm malzeme hepsi orjinal olarak Almanya'da 638 Euro tutuyor ?



    Alman vatandaşı da Euro kazandığına göre, big mac mantığınız bu örnekte sökmez, domates biber belki ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Parçaların Almanya da ki fiyatlarını yazayım istesen

    Dediğin gibi big mac mantığı sönmüyor bu hesapta

    Almanyada 495 / ,54 = 916 Euro diyorsun ,



    Yazdığım tüm malzeme hepsi orjinal olarak Almanya'da 638 Euro tutuyor ?



    Alman vatandaşı da Euro kazandığına göre, big mac mantığınız bu örnekte sökmez, domates biber belki ...

    Alıntıları Göster
    sayın arkadaşım yazmışsın ya 550€ diye almanya fiyatını ben de oradan gittim zaten. almanya'da daha ucuz işte ben de onu dedim zaten. almanya'da big mac endeksine göre 916€ OLMASI GEREKİRDİ dedim. olan rakamın ne olduğunu zaten sen söylüyorsu. big mac endeksine göre bmw parçaları bizde pahalı satılıyormuş demek ki. endeks çarpanını USD ile buldum ancak ondan sonrası zaten € ile yapılmış hesaplar dikkat edersen. daha açık nasıl anlatabilirim?

    big mac endeksinin anlaşılır bir tarafı var ama birim para saçma sapan bir hurafe. ekonomide yok öyle birşey. karşılaştıracaksan en kabacası yukarıdaki gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 22 Ocak 2019; 9:55:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Değil Tabi ki , vag grubunda ki muadilin bir üstü sadece,

    Premium araç dediniz mi malzeme kalitesi hat safhada olur, teknolojisi de öyle

    F10 Aynı vag gibi iç aksamda,

    deformeler , soyulmalar, aşınmalar var

    Kaldı ki ben çok titiz kullanıyorum ve aracımın içi Nappa, yani suni falan da değil

    Bakın bakalım S serilerine, 7 serilerine ,

    Deformasyonu büyüten ile arasınız

    Teknoloji boyutuna girmiyorum bile , körüklü süspansiyon bile olmayan araca nasıl premium araç diyelim ?
    nappa deri f10 osahibi arkadaş, senin 7 serisi s serisi aracın olsa da bu sefer m serisi amg serisidir gerçek premium dersin.
  • Tamirci 5 serisine biniyor. . .

    Ayranı yok içmeye, abayla gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hunharca Eleştiri

    Tamirci 5 serisine biniyor. . .

    Ayranı yok içmeye, abayla gider.
    adı üstünde işte, tamirci.
    her türlü araba geliyor
  • Hunharca Eleştiri H kullanıcısına yanıt
    Niye tamircileri hor gördünüz ?

    Adam gibi işini temiz ve doğru yapan bir otomobil tamircisi ayda 10-15 bin liraya para demez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram3258

    nappa deri f10 osahibi arkadaş, senin 7 serisi s serisi aracın olsa da bu sefer m serisi amg serisidir gerçek premium dersin.

    Alıntıları Göster
    M serisin '' Sport '' seri olduğunu hatırlatayım , Yani M zaten Premıum seri değildir ...
  • 1. Ben daha işini düzgün yapan tamirci görmedim.

    "Gomple değişecek gardaş, bu parçasın gomple değişmesi lazım boya gurtarmaz, turbo ölü tamir edemem gomple değiştirmen lazım, yan sanayisini bulamayız, yetkili servise git, ön düzen ses yapıyor gomple yenilecek, o parçanın değişmesi için gomple sökmem lazım 10 bin gayme alırım, şanzıman bitik tamir olmaz, renk tutturamadım sağ yanı gomple boyadım, şanzımanı açtım ama toparlayamadım şanzımancı Gadir yapar, Turbolu tüplü arabada o kadar sorun olur normal, bi sorun yok vs." sanayi söylemlerini hatırlatmama gerek yoktur herhalde.

    Bir parçayı onarmaya çalışırken daha pahalı bir parçayı bozanı da gördüm. (Kaş yapacam derken göz çıkarma)

    Allah kimseyi sanayiye düşürmesin.

    2. 5 serisine binip de bakımını sanayide yaptıranın arkasından iyi konuşmazlar, paran varsa yetkili servise git, paran yoksa ne diye 5 serisine biniyorsun ?

    3. Yaptığı işe göre değişir ama sanayi sitesinden küçük 1 dükkan alıp da yanında 1 kalfa 1 çırak çalıştırsa o parayı zor kazanır.

    Müşterisini en az masraf ile en iyi onarımı yapan ustalar varsa (ben daha göremedim öyle bi usta) tebrik ederim, bana da söyleyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hunharca Eleştiri

    1. Ben daha işini düzgün yapan tamirci görmedim.

    "Gomple değişecek gardaş, bu parçasın gomple değişmesi lazım boya gurtarmaz, turbo ölü tamir edemem gomple değiştirmen lazım, yan sanayisini bulamayız, yetkili servise git, ön düzen ses yapıyor gomple yenilecek, o parçanın değişmesi için gomple sökmem lazım 10 bin gayme alırım, şanzıman bitik tamir olmaz, renk tutturamadım sağ yanı gomple boyadım, şanzımanı açtım ama toparlayamadım şanzımancı Gadir yapar, Turbolu tüplü arabada o kadar sorun olur normal, bi sorun yok vs." sanayi söylemlerini hatırlatmama gerek yoktur herhalde.

    Bir parçayı onarmaya çalışırken daha pahalı bir parçayı bozanı da gördüm. (Kaş yapacam derken göz çıkarma)

    Allah kimseyi sanayiye düşürmesin.

    2. 5 serisine binip de bakımını sanayide yaptıranın arkasından iyi konuşmazlar, paran varsa yetkili servise git, paran yoksa ne diye 5 serisine biniyorsun ?

    3. Yaptığı işe göre değişir ama sanayi sitesinden küçük 1 dükkan alıp da yanında 1 kalfa 1 çırak çalıştırsa o parayı zor kazanır.

    Müşterisini en az masraf ile en iyi onarımı yapan ustalar varsa (ben daha göremedim öyle bi usta) tebrik ederim, bana da söyleyin.
    1. Sizin düzgün tamirci Gömemiş olmanız işini düzgün yapan insanların olmadığı anlamına gelmez

    2. 5 serisini ne kadar da gözünüzde büyütmüşşsünüz, Kendi mesleğim olan işi gidip yetkili servise mi yaptırayım ?

    3.insanların arkasından konuşanları adam yerine koymuyoruz , Erkek olan adam kimsenin arkasından konuşmaz gider yüzüne konuşur

    4. Sanayi sitesinde 220 Metre kare iş yerim var, 3 kişi çalışıyor yanımda

    5. Biz müşterimizi yedekparçacıların insafına bırakmıyoruz, aracı için kullanabileceği yedekparça markalarını ve kalitelerini müşteriye anlatıyoruz, müşteri bu bilgi ile gidip yedek parçacıdan markası ile parça istiyor, yani ,
    ''- bana F10 hava filtresi ver '' demiyor parçacıya
    '' - bana F10 MANN veya Mahle marka filtre ver '' diyor.
    Bu cehiyet ile 80 TL 'ye de filtre var 250 Tl ye de filte var , kullanılıcak yedek parça kalitesinin dolayısı ile fiyatının kararını müşteri belirliyor, biz doğrusunu anlatıyoruz.
    Görmediyseniz şuan karşınızda ...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.