Şimdi Ara

Otomotivde 90'lı yıllara geri döndük(Yeni kasa araçlar gelmiyor) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
3
Favori
10.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
74 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • E-call dediğiniz sistem yeni model Toyota'ların hepsinde mevcut ama geliyor. O işin bahanesi,getirmek istemiyorlar.
  • Yeni 3 nasil gelsin ki ?
    1 euro 7 lira desek
    50.000 eurodan ucuza gelmez bu araba
    350.000 eder daha bunun kredisi var
    0 km araba devri bitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden reklamda gördüğümüz aracı yollarda da görürdük.Şimdi reklam bile yapmıyorlar.Nerede o Fluence in kapı açma reklamı , doldur kaldır ducato lar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemizin başına bela damat, sırf damat olduğu için bakan olan damat cari dengeyi yakalıyoruz cari açıkta 0 seviyesi filan şeklinde uzman görüşleri belirtmiş.
    Halbuki bunun sebepleri belli. Satış olmadığından ithalat yok, ithalat olmadığından açık düşük. Paramızın değeri düştüğünden ihracat belki miktar olarak artmıştır ama tutar değer olarak ya aynı ya daha düşük.
    Saçma sapan ekonomik düzen.
    Sahip olmadığın parayı kullanarak bir araç al. Bu araç için 50 bin üreticiye öde, 50 bin devlete senin rüyanda göremeyeceğin araçlara devletin parasıyla tepe tepe bazı torpillilerin binmesi için öde. Senle araç satıcısı arasında olması gereken ticari ilişki için bi bankaya da aşağı yukarı bi araç parası daha ver ve banka araç satandan bile çok kazansın. Hem de hiçbir şey yapmadan.

    Araca verdiğin para yurt dışına gitsin. Araç doğal olarak ithal.

    Bankaya verdiğin para yurtdışına gitsin bankalar yabancılarda

    Devlete verdiğin para yurtdışına Gitsin. Aldığı borcun artık ödeyemediği/çeviremediği faizine, aldığı süper lüks otomobil ile 1. Şıkkın sonucu, yap işlet devret ile vergi alıp ödeyerek kendini zora sokacağına direk vatandaşı sömürttürme hinliği ile yaptığı ama sonra vatandaşın geçmemesi yüzünden yine kendisi ödemek zorunda kaldığı garantisi verilmiş riski olmadığı için ticari özelliği kaybolmuş yatırımlara...
    Bunları akape ciler anlayamaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 14 Mayıs 2019; 23:57:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Gelmiyor. 120 gün sonra kapanıyor. Yerli sim yerli server gerekli. Türkiye de fabrikası var diye ses edilmiyor. Çoğu marka bunu kabul etmiyor dayatıyor.

    Hükümet haklı bu konuda bize 3. Dünya muamelesi yapıp bizden ekmek yemeye son.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    Gelmiyor. 120 gün sonra kapanıyor. Yerli sim yerli server gerekli. Türkiye de fabrikası var diye ses edilmiyor. Çoğu marka bunu kabul etmiyor dayatıyor.

    Hükümet haklı bu konuda bize 3. Dünya muamelesi yapıp bizden ekmek yemeye son.
    e-call şuan tüm corollalarda standart 112 acil arıyor direk


    120 gün sonra aramayacak mı ?.112 acil arama için herhangi hat gerekmiyor zaten kapanması için bir sebep yok
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    Glabal sim olduğu için btk izin vermiyor. 120 gün sonra kapanıyor. Emre özpeynirci hürriyette iki lez yazdı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhalif13 kullanıcısına yanıt
    emrcnd E kullanıcısına yanıt
    Merhaba bazı doğru bilgilere istinaden yanlış bilgilere de sahipsiniz bu sebeple açıklamak istedim.

    Öncelikle e-Call modüllerinde evet global simkartlar kullanılıyor ve BTK'nın bu simkartları 120 gün içinde kapatma yetkisi var ancak şu anda fiili olarak kapatmıyorlar. Herhangi bir üreticiye göz yumma durumu yok şu an için hiçbir araçtaki simkart kapatılmıyor. Ancak BTK alacağı bir kararla bunu kapatma yetkisine sahip.

    Sadece e-Call işlemi için server kurulması gibi bir talep yok, server ihtiyacı daha sonrasında bu araçlarda sunulabilecek katma değerli hizmetler için isteniyor. e-Call sistemi için BTK'nın talebi ve kararı server istemiyor ve bu konu sadece otomobiller için değil tüm iletişim cihazları için geçerli. Yani içinde sim kart bulunduran klima, buzdolabı vs.

    Bununla birlikte BTK'nın elinde böyle bir yetki bulunması ve böyle bir ihtimal sebebiyle bazı firmalar araçlarını getirmezken bazı firmalar satış yapıyor ya da bu modülü kapatarak araç satıyorlar.

    Burada birincisi gelişen teknolojiden pay kapma ve verilerin güvenliği sebebiyle BTK'nın bir kararı varken diğer tarafta ise bu sistemlerin çalışmaması durumda araç satan firmanın sorumluluğu özelinde bir kısır döngü var.




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    http://www.hurriyet.com.tr/amp/yazarlar/emre-ozpeynirci/otomotive-acil-freni-41189973

    Burada var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhalif13 kullanıcısına yanıt
    Biliyorum yazıyı ben de okudum tabi ki ancak yazının bazı eksik noktaları var. Ben de yukarıda hem onlara ilave yaptım hem de bu köşe yazısının nasıl anlaşılması gerektiğine dair bir özet geçtim diyelim.

    BTK kurul kararları sitesinden yayınlanmaktadır inceleyebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 14 Mayıs 2019; 23:54:45 >
  • Daha dur ukrayna gibi 30 yıllık araçlara bineceğiz ilerde

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • araba mı? yeni kasa mı? 3 serisi mi?

    Otomotivde 90'lı yıllara geri döndük(Yeni kasa araçlar gelmiyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullx -- 15 Mayıs 2019; 3:19:37 >
  • Geliyor niye gelmesin. Ayrıca 120 gün sonra kapansa ne olur kapanmasa ne olur. Satarken araç sahibinden evrak alırsın ki alıyorlar bu sistem araçlarda aktif ama ne sahada aktif değil ayrıca istenildiği zaman da kapanabilir diye olur biter. Müşteri olacak bir e-call için firmalar araç getirmeyecek? Geçin o işleri.

    BTK haklı filan değil,dünya globalleşti artık. Paypal'ı iptal ettiler de ne oldu? Paypal mı kaybetti yoksa bizim başlangıç seviyesinde iş kurmaya çalışan girişimciler mi? Dışarıya en azından mal satabiliyordun az da olsa. Kişisel veriler gidecek imiş,şu kadar vergi kaybedilecek imiş. Yabancı yatırımcı gelsin diye bedava arazi verince gitmiyor,yabancı yatırımcı gelip ülke de CV toplayınca gitmiyor,insanlar Linkedin diye programlara üye olunca kişisel bilgiler gitmiyor vs vs liste uzar gider ama e-call da ne varsa gidiyor. Beceriksiz dünyadan bir haber insanlar ülkeyi yönetirse böyle olur işte,dünya marsa gider biz saçma sapan işlerle uğraşırız.




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    O sistem ile ne yapılabilinir az biraz düşünün lütfen.

    İstediği sistemi uzaktan kapar 120 ile giderken virajda freni kapar bir düşün?

    Bal gibide stratejik bir sistem. Bal gibi de haklı. Yapıyorsa yerli sim yerli server kuracak. Benden para kazanacak beni ipine takmayacak. Bazı muhalifler de aklınca hükümete vuracak üç beş fav kasacak.

    E call konusu çok hassas. Neden karşı bu kadar firmalar az düşününün. Her şey muhalefet etmek için muhalefet olunamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • AMC A kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle ben şuan eldekini satmanın eşiğine geldim.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    O iş o kadar kolay değil maalesef. e-Call sistemi tip onay şartları arasındadır ve bu sistem en azından siz aracı sattığınız anda çalışmak zorundadır, sonrasında çalışmaması ise hukuki bir problemi ortadan kaldırmamaktadır.

    Bu araçlar Türkiye'ye geldiği zaman aktive edilecek ve eğer gümrükten sonra 120 gün içinde satılmazsa siz artık bu aracı uluslararası otomotiv mevzuatına göre satamazsınız, tescil ettiremezsiniz, hizmete alamazsınız. Bu riski almak istemeyen firma doğal olarak aracı getirmez.

    Diğer taraftan kaza anında bu sistem kullanımda çalışmadığı zamanda kullanıcı hem ülke hem de firma aleyhine çok yüklü tazminat davaları açabilir. Aracı sattığı an da sistemin çalışması ve sonrasında çalışmaması da yükümlülükten tam anlamıyla kurtarmıyor.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Birak hocam su cahili ya. Beyinlerini sacma sapan argumanlarla doldurmuslar. Adam gitsin bunlari cocuk coluga anlatsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhalif13 kullanıcısına yanıt
    Şu an da e-Call hizmeti veren ve katma değerli hizmet sunan Avrupa üretimi tüm araç ve markalara yönelik tek hizmet vericisi yine avrupada bulunuyor. Yani bugün dünyada satılan tüm mercedeslere avrupadan hizmet veriliyor. Bu durumda tek milli güvenliğini düşünmüş ülke biz oluyoruz. Benzer durum rusyada var ve onlar dahi yerli sim konusunda diretmiyor.

    Keşke yerli server olsa o ayrı bir konu ama düşünün Türkiye'de 3000-5000 araç satmak için kim on milyonlarca euro harcayıp buraya server kurar. BTK kurul kararında belirtildiği gibi ne zaman cep telefonları ve otomobillerde progranabilir e-sim e geçilir o zaman sorun çözülür. Çünkü o durumda ülkede 60-70 milyon kullanıcı olmuş olur.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Ya arkadaş 120 gün vs şu saçma sistemi savunmayın lütfen.

    neymiş veri güvenliğiymiş.

    BTK'nın almış olduğu kararlar tamamen siyasidir. Aynı zamanda "Nereden geçirsem vergileri" mantığıdır. BTK kadar hantal bir kurum görmedim ben.



    Beni söyletmeyin şimdi.


    e-sim geçti kuruldan. Hadi şimdi operatörler olsun üreticiler olsun e-sim'li cihazları entegre etsinler. Hadi bir operatör çıksın desin ben e-sim ile çalışacağım altyapım Vodafone olacak.

    Mümkün değil bunlar.

    Muazzam ağır vergilerin altında iş felan yapmıyor kimse.
  • astegon kullanıcısına yanıt
    120 günü savunduğum kısım neresi ben onu tam anlayamadım. e-Call da yerli sim diye diretmek bence gereksiz ancak yerli server stratejik bir konu.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.