Şimdi Ara

TSI varken neden dizel (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
162
Cevap
2
Favori
7.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.5 tdci powershift islambolda 6lt yakıyor
    iş yerinin iett servisi benim durakta 07:15 den alıyor ve gönüşte 17:15 de kalkıyor yol tam 1 saat süryo ve gidiş/dönüş 6₺ akbil
    halbuse 1.5 tdci powershift trendx ile 07:50 de yola çıkıyom sadece yarım saatte işe varıyom
    işten dönüş akşam trafiğine rağmen en fazla 40 dakika
    bunun yakıt olarak günlük maliyeti 7₺
    bence değer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeyKalDa -- 15 Mayıs 2019; 23:8:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimbehicayy

    Trafik olmayan biryerde yaşıyorsan dediğin doğru
    Ama istanbul gibi bşr yerde yaşıyorsan yanlış önermedir
    Dizeli istediğin kadar sıkıştır bas gazla dur kalk vs. 8-9 u biraz zor geçersin tsı yada diğer turbo benzinlilere istersem 50 bile yaktırırım
    Az söylemişsin hocam, 1.0 benzinliyle çok sıkıştırınca 350 litreyle geziyorum.
  • Arkadaşkar TSİ gerçekkten az yakan bir motor bu konuda anlaşalım
    Çünkü benzinden fazla yağ yakıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperchargerrEgeaa -- 15 Mayıs 2019; 23:25:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1000 kere açıldı bu konu sanırım.

    Eski aracım 1.4 tsi golf idi. Sakin kullanınca da sıkıştırınca da atmosferiklerden az yakıyor ama yine de yeni aracım passat olmasına rağmen daha az yakıyor. Golf olsaydı fark daha da açılırdı sanırım. Dizel farkını özellikle yoğun trafikte gösteriyor. Kısa mesafede dizelin çok yaktığını söylüyor bazı arkadaşlar ama yine de daha az.

    Sesi malesef hala var mı bilmiyorum eskiden vardı dizel lokomotifler bir cır cır cır sesi vardı, işte onun kısılmış hali. Zengin olsam dizele binmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimbehicayy

    Trafik olmayan biryerde yaşıyorsan dediğin doğru
    Ama istanbul gibi bşr yerde yaşıyorsan yanlış önermedir
    Dizeli istediğin kadar sıkıştır bas gazla dur kalk vs. 8-9 u biraz zor geçersin tsı yada diğer turbo benzinlilere istersem 50 bile yaktırırım
    Mantıklı bir şekilde istediğin kadar sıkıştır 50 yakmaz tsi. Ama zorlarsan motoru eline de alabilirsin her motorda olduğu gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı paket dizel yerine benzinli alıp artan parayı bankaya yatırırsanız faiziyle yakıt parasını karşılarsınız üstüne dizelden daha ucuz olan bakım ücretleri de cabası. Benzin dizelden çok daha az maliyetli o yüzden. Farklı piyasa değerine sahip 2 motoru karşılaştırmak aşırı saçma. Dizelin olayı zaten litre hesabıyla az yakıyor olması. Bunun için de ekstra para veriyorsun ama aradaki fark parası yok sizin hesaplarda. Gerçekten maliyet hesaplıyorsanız böyle hesaplayın. Paradan konuşup satın alırken verdiğiniz parayı hesaba katmıyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReaLGz -- 16 Mayıs 2019; 0:39:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motor olarak kastediyorsanız 1892 den beri var , dizel motorlu binek araç diyorsanız 1936 dan beri var.
    Ama Türkiye için konuşuyorsanız onu bilemicem.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SuperchargerrEgeaa S kullanıcısına yanıt
    Egeadır o , TSİ olsa duramazsın :))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benim alacağım araçlarda yani büyük araçları severim küçük hatchback filan değil yani TSI motor 0 ile 120 km arası hızlarda iş görmez. Ha 2.0 TSI alabilecek olsam düşünürdüm. Bunun yerine 1.6 Turbo dizel alıp geçiyorum.

    Hiç derdim olmuyor yokuş çıkmaz yük çekmez derdi sıfır. Yokuşta 6. vites klima açık araç dolu vites düşiyim abi çekemiyorum demiyor. Yokuş çıkarkan soldan yardırıyorum. Önüme bazen yokuşta birbirlerini sollamaya kalkan dangalak kamyonlar çıkıyor hiç dert değil biraz bekleyip yavaş gidip yol açılınca basıyorum hop 120 deyim. Benim kullandığım araca 1.2 TSI koysam motor kendi kendini imha eder. Ne yaw bu diyecekseniz. Bu dediğim yollarda aracın ağırlığı 2 "TON" u geçiyor. 1.2-1.3 tonluk araç sürmüyorum 1.5 ton üstünde aracımın boş ağırlığı.


    Ama küçük araç alacak olursam TSI'ya şans verirdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 16 Mayıs 2019; 2:10:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NazımHikmetRan

    Egeadır o , TSİ olsa duramazsın :))
    Egea mı ? Egea o paralara alabileceğin en iyi arabadır. Fire motor tsiden daha az yağ yakmakta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açılın ben hem tsi hem dsg kullanıcısıyım

    Babamda 2012 jetta 1.2 tsi var 7 yıldır periyodik bakımdan başka masraf açmadı şu an 140.000km

    Bende de 2015 1.4 tsi jetta var aynı şekilde yağından suyundan başka masrafı olmadı şu an 93.000 km... Araçlar yetkili servise gitmiyor

    Dizel olsa ben de hayır demem tabi ama alırken fiyat farkı da söz konusu...
    Bu arada TSİ motorlar konu sahibinin sandığı gibi dizel seviyesinde yakmıyor elbette ama kendi adıma oldukça verimli olduğunu söyleyebilirim. Sakin kullanımda gayet ekonomik öte yandan gaza basmak istediğinde de oldukça seri, sessiz ve konforlu... Hele bendeki 150hp motor dsg ile birlikte ortalama bir aile arabası olarak gayet tatmin edici.. Fiyatlar eşit olsa dizel mi alırım elbette dizel alırım... Yakıtın da uzun dönem fiyat farkı var elbette bu hesap kişiden kişiye değişir... Ama tsi motor da o kadar gömülecek çöp bir motor değil... Kuzeninin arkadaşının eniştesindeki tsi motor ya da dsg şanzıman sıkıntı çıkarınca tüm tsi motorlar ve dsg şanzımanlar çöp olmaz...

    Net, kesin ve tartışmasız yıllardır kullandığımız verileri de paylaşayım tam olsun
    2012 1.2 tsi manuel 105hp istanbul şehiriçi 7.4litre/ş.dışı 6.2L
    2015 1.4 tsi(bluemotion) dsg 150hp istanbul şehiriçi 6.8L/Ş.dışı 5.4L
    Her depoda test ederim... Her iki araç da kurallara aykırı şekilde ya da hız limitlerinin üzerinde sürülmez... Örneğin uzun yol verisi istanbul sakarya arası 120km altına düşmeden ve 132km üzerine çıkılmadan defalarca ölçtüğüm veridir köprü trafiği dahildir... Şehiriçi verileri de sakin ve kurallara uygun sürüş verileridir istanbul trafiğinin genel akışının üstünde veya altında haraket etmeden yapılan verilerdir... Hypermill seviyesinde kasılmış veriler değildir... Kimisi hypermill seviyesinde kastırıp aldıgı verilerle buraya gelip tsi ile 4 litre yaktım diye konu açıyor itibar etmeyiniz... Benim verilerin hepsi full depo/full depo verileridir

    Ek bilgi; Pompa verisi ile aracın yol bilgisayarındaki veri her defasında kusursuz bir şekilde örtüşmektedir. Başka bir konuda ikisinin daima farklı olacagını iddia eden bir taksici abimiz vardı yok öyle bi şey...

    Ekleme: Yukarda bir forumdaşımız tsi motorların yağ yaktığını söylemiş öyle bir şey benim başıma gelmedi... Babamdaki eski nesil tsi motorda da yağ yakma gibi bir durum söz konusu değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 16 Mayıs 2019; 3:13:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15 gün boyunca kullandığım 1.2 tsi manuel polo, kendi aracım olan 1.4 tdi dsg polo kadar az yakamıyor ne yazık ki.
    1.2 tsi almayı düşünüyordum ama o 15 günds koşarak uzaklaştım. 1.4tdi candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzini sen ödeyeceksen hepimiz hemen benzinli alırız. Yok biz ödeyeceksek Dizel-LPG iyidir.
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    150 hp act nasıl motor hocam. 8 sn verisi var cidden bu kadar iyi uzuyor mu bu araçlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperchargerrEgeaa S kullanıcısına yanıt
    Bu kadar düşman olmayın bir markaya , TSİ motorlarda yağ yakma falan yok.
    Dsg sıkıntılı derseniz katılırım ama TSİ motor bence çok iyi dizayn edilmiş bir motor.
    Egea ya gelirsek haklısınız. 68 bin liraya sıfır km araç yok zaten. O fiyata alınabilecek en iyi arabayı geçtim , o fiyata başka sıfır km araç yok bildiğim kadarıyla.
    Vw nin hatalarını nasıl eleştirebiliyorsak , yaptığı iyi şeyleri söylemek lazım.
    İşte o zaman objektif yorumlar yapabiliriz.
    Diğer türlü marka fanatikliğiyle , marka düşmanlığı arasında bir fark kalmaz.
    Saygılarımla

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • NazımHikmetRan kullanıcısına yanıt
    Eleman fanboyun önde gideni, boşa laf anlatıyorsun blokla geç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mantıklı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.