Şimdi Ara

ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
1
Favori
99.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet kardeşler esp nedir ne değildir? tabiki anlamı biliniyor (elektronik denge (stabilize) programı) ama araç kullanan arkadaşlar ne gibi yararlarını görmüşler? ıslak yolda manevrada virajlarda yani tehlikeli bir durumdan kurtulmuşlarmı? tecrübelerinizi paylaşırsanız hem dinlemiş hemde bu teknolojiden maksimum faydalanmış oluruz.

    Uzun şekliyle Elektronik Stabilite Programı, bilinen kısaltılmış haliyse ESP….Bundan tam on yıl önce tanıştığımız bu teknolojik ekipmanın kahramanlarıysa Bosch ve Mercedes…
    1995 yılında S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kısa süre içinde kendi ürünlerine taşıdılar. On yıl önce Mercedes’in ancak amiral modelinde kullanabildiği bu sistem, şimdilerde mini sınıftaki otomobillerin bile donanım listesi süslüyor.
    Gelelim ESP’nin yaratılış öyküsüne…Hikayemiz ‘50’li yılların sonuna kadar uzanıyor. O zamanki Mercedes şef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almıştı. Ancak o yıllarda bunu gerçekleştirebileceği bir teknoloji (sensörler, işletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP’nin fitili 1978 yılında Mercedes’in ABS sistemini bulması ve bunu otomobillerinde kullanmaya başlanmasıyla ateşlendi.
    Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kısa sürede geliştirilerek 1981 yılında çekiş kontrol sistemi adındaki ASR yaratıldı. ASR sistemi kalkış anında tekerleklerin boşa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP’nin elektronik düzeneği kurulamamıştı. Bazı firmalar ESP benzeri çalışan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler doğdu. Takvim yaprakları 1994 yılını gösterdiğindeyse tamamen elektronik olarak çalışan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çıktı. İsveç’te buzlu bir göl üzerinde tanıtılan Mercedes S600 Coupe işte bu hayati güvenlik ekipmanını taşıyordu. Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi taşımayan aynı otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu. Prömiyerin bir yıl sonrasındaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya başlandı. Ardından Mercedes’in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diğer markalara da pazarlayarak sistemin tüm dünyada yayılmasını sağladı. İlk yıllarda 8 kg gibi bir ağırlığa sahip olan ESP’nin 2002 yılında tanıtılan sekizinci jenerasyonunda ağırlık 2.3 kg kadar düşürüldü
    ESP nasıl çalışıyor?
    ESP sistemi temelde tekerleklere yerleştirilen bir kaç adet sensör, işletim bölümü ve müdahale bölümünden oluşuyor. Sensörler önden veya arkadan kayma durumundan boş dönen tekerleği tespit ediyor. Ardından bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. İşletim bölümü kaymanın düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basıncı uygulayacağını belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri gönderip gerekli frenlemenin gerçekleşmesini sağlıyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye başlayarak, otomobilin izine dönmesini sağlıyor. Yaşam kurtarma konusunda iddialı olan ESP sistemiyle donatılan Mercedes marka araçlar geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında daha az kazaya karışmış. Amerikan Otoyol Güvenlik İdaresi (NHTSA) tarafından 1997-2002 yılları arasını kapsayan başka bir araştırmaya göreyse; savrulmadan dolayı yaşanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oranında azalmış. SUV sınıfındaki kaza oranındaki azalmaysa yüzde 63’lere kadar yükseliyor.

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    espli mesedesin kaza oranı yerlerde sürünüyor yani çok az

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    espsiz ve espli mercedes

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???



    yeşil espli kırmızı ise espsiz

     ESP NE KADAR GEREKLİ AVANTAJLARI NELERDİR???


    şimdiden paylaşımlar için teşekkürler







  • evet beyler esp hakkında hiç fikriniz yokmu kimse espli araca binmiyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcı_33

    evet beyler esp hakkında hiç fikriniz yokmu kimse espli araca binmiyor mu?
    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    quote:

    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


    ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
    (kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


    ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
    (kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)

    Alıntıları Göster
    ben espi çok araştırdım ve hatta you tubede esp ile ilğili filmleride dikkatlice izledim! you tubede esp ile ilğili fragmanları hep karlı zemin ve hatchbach araçlar üzerine kurulu! gerçekten karlı zeminde stabiliteyi korumada gerçekten çok faydalı ama kuru zeminde aracın sınırlarını çok zorlamazsan bence olmasada olur! ama yinede aracınız esp'lide olsa yada olmasa hiçbir zaman hiçbir teknik gelişim fizik kurallarını bertaraf edemez!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


    ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
    (kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


    ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
    (kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)


    benim sna sözüm yok avcı.zaten görüntü de imana gelmiş heralde.reklam kesmiyo artık yazıyı.benim esp hakkında tecrübem yok.pratik bilgim var.espli araca binmedim.sadece dediğim gibi prensibini, hangi durumlarda devreye girdiğini, hangi sistemle birlikte çalıştığını falan biliyorum.ama hepsi teorik bilgi.

    yunus arkadaşın da dediği gibi youtube da esp ile ilgili çokça video var.bence oradan takip edersen daha iyi anlarsın.yazı ile anlaşılacak bi şeyi yok.anca benim gibi teorik bilgi öğrenirsin ki bunun da pek işine yarayacağını sanmam.zaten yazında teorik bilgiyi vermişsin.bence bi video ile esp nin nasıl çalıştığını youtube dan izleyerek daha iyi öğrenebilirsin.

    bu arada yunus çok güzel birşey söylemiş esp sistemi fizik kuralları içinde çalışır.esp ye güvenip de benim aracımda esp var savrulmaz diyip virajlara yüksek süratle girmemek lazım.esp li araç da esp siz araç da aynı merkezkaç kuvvetine maruz kalır.ancak ilgili tekerleklere fren uygulayarak aracın direksiyon hakimiyetini kolaylaştırır, yoldan kopma limitini çıtanın üzerine taşır ama ancak ve ancak fizik kuralları içinde!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    quote:

    Orjinalden alıntı: avcı_33

    quote:

    reklamlar yazdıklarına tecevüz etmiş.
    1280x1024 çözünürlükte bile böyle kötü bi düzen varsa forumun elden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.yakında her mesajın içine de reklam alırlarsa şaşmam.reklam almalarına değil, saçma sapan düzene sinirim!

    herneyse.reklamlara sebep içimde dirhem okuma isteği kalmadı.zaten esp nedir nasıl çalışır hangi durumlarda devreye girer ve asıl görevi nedir gibi ana başlıkları biliyorum...bi cümle bile olsa buradan bişiler kapabilirdim ama reklamlar sağolsun mani oldu.yine de teşekkürler...


    ben istiyorum kisürüş teknikleri ile esp den maksimum yararlanmayı tecrübeli arkadaşların yardımıyla haerkesle paaylaşmak.eğer tecrüben varsa aktarırsan sevinirim
    (kardeş haklısındır ben o resmi 640*480 da yapardım ama böyle olacağını düşünmedim)


    benim sna sözüm yok avcı.zaten görüntü de imana gelmiş heralde.reklam kesmiyo artık yazıyı.benim esp hakkında tecrübem yok.pratik bilgim var.espli araca binmedim.sadece dediğim gibi prensibini, hangi durumlarda devreye girdiğini, hangi sistemle birlikte çalıştığını falan biliyorum.ama hepsi teorik bilgi.

    yunus arkadaşın da dediği gibi youtube da esp ile ilgili çokça video var.bence oradan takip edersen daha iyi anlarsın.yazı ile anlaşılacak bi şeyi yok.anca benim gibi teorik bilgi öğrenirsin ki bunun da pek işine yarayacağını sanmam.zaten yazında teorik bilgiyi vermişsin.bence bi video ile esp nin nasıl çalıştığını youtube dan izleyerek daha iyi öğrenebilirsin.

    bu arada yunus çok güzel birşey söylemiş esp sistemi fizik kuralları içinde çalışır.esp ye güvenip de benim aracımda esp var savrulmaz diyip virajlara yüksek süratle girmemek lazım.esp li araç da esp siz araç da aynı merkezkaç kuvvetine maruz kalır.ancak ilgili tekerleklere fren uygulayarak aracın direksiyon hakimiyetini kolaylaştırır, yoldan kopma limitini çıtanın üzerine taşır ama ancak ve ancak fizik kuralları içinde!

    Alıntıları Göster
    Arkadaşların dediği gibi ESP ile ilgili youtube.da birçok video var lakin arkadaş deneyimleri olanlardan da yardım istemiş. Bende ESP.li bir C5 kullanıyorum. Kendi hatamdan kaynaklanan 2 durumda yolda spin atmamı engelledi. Her iki durumda da yol aşırı kaygandı ve viraj içinde sert gaz verince direksiyon hakimiyeti hiç kaybolmadan çok hafif arkayı bırakma eğilimi gösteren araç hemen ESP ve yeni nesil ESP.lerde bütünleşik olan ASR.yi devreye sokarak öncelikle gazı kesti ve ilgili tekerlere fren uygulayarak savrulmamı engelledi. Kesin olan birşey var ESP devreye girdiğinde ya da çıktığında kesinlikle direksiyon hakimiyeti %100 sağlanıyor. Ne tarafa gitmek isterseniz o tarafa aracı yönlendirebiliriyorsunuz.

    Bunun dışında bilerek ESP/ASR.yi devreye soktuğum durumlarda yok değil. Kışın özellikle Zigana dağında buzun üstünde kış lastikleriyle çok sert sağ ve sol manevralarla 300m boyunca ESP lambasının ara ara yanıp söndüğünü bilirim. Kış lastikleri olmasa muhtemelen sürekli yanıp sönerdi. Böyle bir durumda inanın ESP olmayan bir araç kendi ekseni etrafında en az 3-4 tur atardı herhalde. ABS bile bir yere kadar. Yan kaymaya başlayan araçta ABS.nin hiçbir fonksiyonu kalmaz ta ki siz bir şekilde aracı doğru düzleme getirene kadar oysa ESP böyle bir duruma hemen hemen hiç müsade etmez. Tabiki Fizik Kanunları ESP.nin mutlak başarısını sınırlandıran en önemli faktördür.

    ASR ile ilgili (arazi araçlarından hiç bahsetmiyorum çünkü onlarda ek donanımlar var) kışın en önemli bütünleştirici unsur bence Kış Lastiği. Bunu daha önce yazmıştım. ASR özellikle araç hareket ettikten sonra çok başarılı bir sistem. Kış lastiğiniz olmasa bile çok zorlu durumlar hariç yolda bırakmıyor ancak rampada duruş kalkışlarda tek başına ASR çok başarılı değil. Bu durumda tutunmayı arttırıcı faktörler önem kazanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Arkadaşların dediği gibi ESP ile ilgili youtube.da birçok video var lakin arkadaş deneyimleri olanlardan da yardım istemiş. Bende ESP.li bir C5 kullanıyorum. Kendi hatamdan kaynaklanan 2 durumda yolda spin atmamı engelledi. Her iki durumda da yol aşırı kaygandı ve viraj içinde sert gaz verince direksiyon hakimiyeti hiç kaybolmadan çok hafif arkayı bırakma eğilimi gösteren araç hemen ESP ve yeni nesil ESP.lerde bütünleşik olan ASR.yi devreye sokarak öncelikle gazı kesti ve ilgili tekerlere fren uygulayarak savrulmamı engelledi. Kesin olan birşey var ESP devreye girdiğinde ya da çıktığında kesinlikle direksiyon hakimiyeti %100 sağlanıyor. Ne tarafa gitmek isterseniz o tarafa aracı yönlendirebiliriyorsunuz.

    Bunun dışında bilerek ESP/ASR.yi devreye soktuğum durumlarda yok değil. Kışın özellikle Zigana dağında buzun üstünde kış lastikleriyle çok sert sağ ve sol manevralarla 300m boyunca ESP lambasının ara ara yanıp söndüğünü bilirim. Kış lastikleri olmasa muhtemelen sürekli yanıp sönerdi. Böyle bir durumda inanın ESP olmayan bir araç kendi ekseni etrafında en az 3-4 tur atardı herhalde. ABS bile bir yere kadar. Yan kaymaya başlayan araçta ABS.nin hiçbir fonksiyonu kalmaz ta ki siz bir şekilde aracı doğru düzleme getirene kadar oysa ESP böyle bir duruma hemen hemen hiç müsade etmez. Tabiki Fizik Kanunları ESP.nin mutlak başarısını sınırlandıran en önemli faktördür.

    ASR ile ilgili (arazi araçlarından hiç bahsetmiyorum çünkü onlarda ek donanımlar var) kışın en önemli bütünleştirici unsur bence Kış Lastiği. Bunu daha önce yazmıştım. ASR özellikle araç hareket ettikten sonra çok başarılı bir sistem. Kış lastiğiniz olmasa bile çok zorlu durumlar hariç yolda bırakmıyor ancak rampada duruş kalkışlarda tek başına ASR çok başarılı değil. Bu durumda tutunmayı arttırıcı faktörler önem kazanıyor.

    Alıntıları Göster
    @avcı_33
    yararlı bilgilerin için teşekkürler arkadaşım..eline sağlık...
    Bu arada reklam konusu gün geçtikçe sitenin önüne geçiyor..Ama yine de ben buradan vazgeçemiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bocék

    @avcı_33
    yararlı bilgilerin için teşekkürler arkadaşım..eline sağlık...
    Bu arada reklam konusu gün geçtikçe sitenin önüne geçiyor..Ama yine de ben buradan vazgeçemiyorum

    Alıntıları Göster
    Bu gun ilk defa ESP'm devreye girdi
    Fenerbahce stadinin yanindaki virajda arabanin limitlerini olcerken sanirim 85 le ortalarindayken hafif kici atti ve o anda araba kendini biraz firenleyip duzeltti. Acikcasi biraz yanlayip donerdim ama ESP buna engel oldu
    Kesinlikle yararli bi duzenek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokyar

    Bu gun ilk defa ESP'm devreye girdi
    Fenerbahce stadinin yanindaki virajda arabanin limitlerini olcerken sanirim 85 le ortalarindayken hafif kici atti ve o anda araba kendini biraz firenleyip duzeltti. Acikcasi biraz yanlayip donerdim ama ESP buna engel oldu
    Kesinlikle yararli bi duzenek.

    Alıntıları Göster
    99 Model ABS'siz ve ESP'siz Polo'mla Okmeydanı TEM bağlantı yolunda kendi hatam yüzünden (aşırı hız ve dikkatsizlik ) hiç yapılmaması gereken -ve artık yapmadığım- bir makas esnasında, arkadan gelen arabayı son anda gördüm, çarpışmayı önlemek için direksiyonu sertce kırıp tekrar şeride girmemle (yani arka arkaya yaptığım sert direksiyon hamleleri neticesinde) arabam arkasını bıraktı, yoğun trafikte hakimiyeti kaybettim ve spin atmaya başladım en sonunda 3 turdan sonra bariyerlere çarparak durabildim. Bu arada benim ve diğer araçların hızlarının 90-120 km olduğunu, spin esnasında sağımsan solumdan süratle bana çarpmamak için teğet geçen araçlar olduğunu belirteyim. O an aklımda tek birşey vardı, araç kimsenin aracına çarpmasın, benim kendi salaklığım yüzünden başkasının malına zarar gelmesin. Allah korudu, kimseye çarpmadım, kimse de bana çarpmadı (zaten o süratle bir başka araba bana çarpsaydı paramparça olurduk).. İşte o gün ESP'nin aslında nasıl önemli bir teknoloji olduğunu anladım. ESP'li bir araç, kesinlikle bu tip bir acil durumda aracın arkasını bırakıp sürücünün hakimiyeti yitirmesine izin vermezdi.

    Yapılması gereken en önemli şeyse, isterseniz Mercedes SL isterseniz 3 tekerli bisiklet kullanın, trafik kurallarına uyun ve fizik kurallarını zorlamayın. Tek yapmamız gereken sakin sakin araçlarımızı kullanmak, bir anlık bile olsa içimizdeki trafik canavarını uyandırmamak. Böylece ESP gibi çok uç noktalarda devreye giren sistemlere de Allah bizi muhtaç bırakmasın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iasonion

    99 Model ABS'siz ve ESP'siz Polo'mla Okmeydanı TEM bağlantı yolunda kendi hatam yüzünden (aşırı hız ve dikkatsizlik ) hiç yapılmaması gereken -ve artık yapmadığım- bir makas esnasında, arkadan gelen arabayı son anda gördüm, çarpışmayı önlemek için direksiyonu sertce kırıp tekrar şeride girmemle (yani arka arkaya yaptığım sert direksiyon hamleleri neticesinde) arabam arkasını bıraktı, yoğun trafikte hakimiyeti kaybettim ve spin atmaya başladım en sonunda 3 turdan sonra bariyerlere çarparak durabildim. Bu arada benim ve diğer araçların hızlarının 90-120 km olduğunu, spin esnasında sağımsan solumdan süratle bana çarpmamak için teğet geçen araçlar olduğunu belirteyim. O an aklımda tek birşey vardı, araç kimsenin aracına çarpmasın, benim kendi salaklığım yüzünden başkasının malına zarar gelmesin. Allah korudu, kimseye çarpmadım, kimse de bana çarpmadı (zaten o süratle bir başka araba bana çarpsaydı paramparça olurduk).. İşte o gün ESP'nin aslında nasıl önemli bir teknoloji olduğunu anladım. ESP'li bir araç, kesinlikle bu tip bir acil durumda aracın arkasını bırakıp sürücünün hakimiyeti yitirmesine izin vermezdi.

    Yapılması gereken en önemli şeyse, isterseniz Mercedes SL isterseniz 3 tekerli bisiklet kullanın, trafik kurallarına uyun ve fizik kurallarını zorlamayın. Tek yapmamız gereken sakin sakin araçlarımızı kullanmak, bir anlık bile olsa içimizdeki trafik canavarını uyandırmamak. Böylece ESP gibi çok uç noktalarda devreye giren sistemlere de Allah bizi muhtaç bırakmasın..

    Alıntıları Göster
    çok geçmiş olsun kardeş bizimde dileğimiz hiç espye gerek kalmadan evimize varmak. bende birgün akşam havanın hafif yağışlı olduğu bir günde mersin-adana arası sol şeritte ilerlerken kısa farlarla hızmda 90-100 civarıydı. önüme birden gidiş -geliş arasındaki budadıkları ve orda bıraktıkları bir dal parçası çıktı. ama araba yüksekliğinde vardı ve önce sağa doğru sonra tekrar sola girmek için aynı anda manevra yaptım. çok kırmadım ama araba banamısın demedi. önce Allaha şükrettim sonra espyi icad edenlere ne iyi bir şey yaptıkları aklıma geldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daimbey

    çok geçmiş olsun kardeş bizimde dileğimiz hiç espye gerek kalmadan evimize varmak. bende birgün akşam havanın hafif yağışlı olduğu bir günde mersin-adana arası sol şeritte ilerlerken kısa farlarla hızmda 90-100 civarıydı. önüme birden gidiş -geliş arasındaki budadıkları ve orda bıraktıkları bir dal parçası çıktı. ama araba yüksekliğinde vardı ve önce sağa doğru sonra tekrar sola girmek için aynı anda manevra yaptım. çok kırmadım ama araba banamısın demedi. önce Allaha şükrettim sonra espyi icad edenlere ne iyi bir şey yaptıkları aklıma geldi

    Alıntıları Göster
    ESP faydalı ama sonradan monte edilmiyor! yada ülkemizde monte eden yer yok!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus2003

    ESP faydalı ama sonradan monte edilmiyor! yada ülkemizde monte eden yer yok!

    Alıntıları Göster
    geçenlerde esp siz 307 imle kısa mesafede saglı sollu bir viaraja gereginden hızlı girdim ve aracın arkası bırakıverdi.refleks olarak

    direksiyonu çevirip aracı düzledim.esp nin kesinlikle gerekli bir donanım oldugunu düşünüyorum ama bence standart bir sürücünün

    kolay kolay ihtiyacida olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CuCuK

    geçenlerde esp siz 307 imle kısa mesafede saglı sollu bir viaraja gereginden hızlı girdim ve aracın arkası bırakıverdi.refleks olarak

    direksiyonu çevirip aracı düzledim.esp nin kesinlikle gerekli bir donanım oldugunu düşünüyorum ama bence standart bir sürücünün

    kolay kolay ihtiyacida olmaz.

    Alıntıları Göster
    ilk aldığım gün 307 mi premium bu arada yağışlı yolda malatyadan ankaraya dönüyordum ve test etmek istedim.keskin bir viraja ne salaklık bilmiyorum ama yaklaşık 110 gibi bir hızla girdim.ESP yandı söndü yandı söndü ve arkasını bırakan arabam sağ sol yapıp sanki zamklanmış gibi şeridine geri döndü virajı rahat aldırdı bana.Gerçekten muhteşemdi.Ayrıca şunu söyleyeyim karlı yollarda gerçekten müthiş bi teknoloıji.Yoldan çıkartmayı bırak sağ sol yaptırmıyor.diğer araçlar 20 ile seyahat ederken pozantı yollarında ben 60 ile gidebiliyordum.Herkesin bakışlarını görmelisiniz.olamzsa olmaz tek standart bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apolloapollo

    ilk aldığım gün 307 mi premium bu arada yağışlı yolda malatyadan ankaraya dönüyordum ve test etmek istedim.keskin bir viraja ne salaklık bilmiyorum ama yaklaşık 110 gibi bir hızla girdim.ESP yandı söndü yandı söndü ve arkasını bırakan arabam sağ sol yapıp sanki zamklanmış gibi şeridine geri döndü virajı rahat aldırdı bana.Gerçekten muhteşemdi.Ayrıca şunu söyleyeyim karlı yollarda gerçekten müthiş bi teknoloıji.Yoldan çıkartmayı bırak sağ sol yaptırmıyor.diğer araçlar 20 ile seyahat ederken pozantı yollarında ben 60 ile gidebiliyordum.Herkesin bakışlarını görmelisiniz.olamzsa olmaz tek standart bence

    Alıntıları Göster
    aman kardeş dikkat et esp olsa bile sonuçta kul yapısı ne olur olmaz
    hayırlı sürüşler...................................................




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avcı_33

    aman kardeş dikkat et esp olsa bile sonuçta kul yapısı ne olur olmaz
    hayırlı sürüşler...................................................

    Alıntıları Göster
    allah razı olsunkardeş.dikkat ediyorum elimden geldiğincee.hepimize hayırlı sürüşler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apolloapollo

    allah razı olsunkardeş.dikkat ediyorum elimden geldiğincee.hepimize hayırlı sürüşler.

    Alıntıları Göster
    esp gereki tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rapsentez

    esp gereki tabi

    Alıntıları Göster
    ESP yada VSC yada DSC gerekli ama fizik kuralları dışına çıkan araça pek faydalı olacağı kanaatinde değilim! özelikle kış şartlarında çok başarılı!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus2003

    ESP yada VSC yada DSC gerekli ama fizik kuralları dışına çıkan araça pek faydalı olacağı kanaatinde değilim! özelikle kış şartlarında çok başarılı!

    Alıntıları Göster
    esp ve asr yeni aldığım aracımda var.
    alalı 2 gün olmadı daha

    kıyıpta zorlayıp deneyemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    esp ve asr yeni aldığım aracımda var.
    alalı 2 gün olmadı daha

    kıyıpta zorlayıp deneyemiyorum.


    Alıntıları Göster
    Hayırlı olsun. araban nedir?


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    esp ve asr yeni aldığım aracımda var.
    alalı 2 gün olmadı daha

    kıyıpta zorlayıp deneyemiyorum.





  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.