Şimdi Ara

EN İYİ LASTİK MARKASI HANGİSİDİR? NEDEN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
41.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lütfen yazarmısınız lastik alcamda



  • benim aracım üzerinde continental var orjinal lastikleri bunlar baya eskidi seneye goodyear eagle F1 almayı düşünüyorum desenleri çok hoşuma gitti serviste görmüştüm daha sonra baya araştırdım performans olarakta fena değil bence bu lastiğe bakıp ona göre karar ver derim
  • Kullanılan zemine göre değişiyor bence. Mesela ben genelde, toprak, stabilize gibi sivri ve aşındırıcı zeminde gidiyorum. Pirelli falan iyi oluyor.

    Ama sırf otoyol gibi yol içinse nokian öneriyorlar.
  • ben 15 km stabilize yolda 3 lastik patlattım. Hem de başka başka zamanlarda değil. Giderken 2, dönerken 1 lastik gitti. Lastiklerimde kabak değildi. Baya dişliydi. Bende lastiklerin çok sert olduğuna kanaat getirdim ve 4 tane lassa aldım. Lassa yumuşak dediler. DOĞRUMU ACABA?
  • En İyi Lastik Yoktur... Araca ve Amaca Uygun Lastik Vardır.
  • Arabanızın üzerindeki lastikten mennunduysanız (yada sizinle aynı arabası olan birine de sorabilirsiniz)
    aynısını alın derim ben.
    Memnun değilseniz arabanızın markasını ve lastiklerinizin boyutunu verin.
    Kullananlar size yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

    arz ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    En İyi Lastik Yoktur... Araca ve Amaca Uygun Lastik Vardır.


    aynen katılıyorum.
  • ee sonuç??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapisiz

    ee sonuç??

    Aracın kullanma kılavuzunda hangi tür ebat ve marka hakkında bilgi olsa gerek...Bence daha önceki orjinal fabrika çıkış lastik markasından şaşma derim...Şu an üzerindeki değişik marka olabilir ama kısa bir araştırmadan sonra bence orjinal lastik ebat ve marka bulursun...
  • Sonuçta aracın o kadar eski model değil...Bir ara Fiat topicine bakmanı öneririm..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nisay50 -- 18 Temmuz 2007; 11:30:01 >
  • sorunun en iyi lastik markası nedir diye sorulmasına cevabım şudur,

    en iyi lastik diye birşey yoktur , aracınıza belirli koşullar için uyan en iyi lastik vardır.Kışın için ayrı yağmurda ayrı yazın ayrı , hepsi birden mükemmel olan lastik yoktur.Birinden fedakarlık edilince diğeri düzelebilinir.Şimdi lastikleri kıyaslarken aynı sınıf içinde verilen para ile orantılı olarak en uygun olan şeklinde olaya baklırsa daha doğru sonuç alınır.

    Fabrika lastik ölçüleri aracınız için en iyisidir.Ancak üzerinde verilen lastik min kriterleri sağlayan ortalama lastiklerdir.Para üretici için daima birincil faktördür.Bu yüzden aracınıza en uygun lastiği bunu denemiş iyi kötü anlarını görmüş olanlardan tavsiyesini alarak ve internette performans keriterlerini araştırarak , sonuçta son pazarlık fiyat avantajı sizin için hangisi uygun ise bu seçilmelidir.Üniversite sonuçları gibi aracınıza göre sıralama yapılmalı ve fiyatı en uygun olana karar verilmelidir.Ayrıca km bazında da aşınma kriterleri önemli ise bunu da nıot etmelidir.

    genelde yapılan bir hata vardır.Uzun km giden lastik ile iyi tutuş şartları birlikte aranmaktadır.Halbuki bu ikisi birbirine zıt şeylerdir.Km den bir miktar fedakarlık ederken biraz da orta sert lastik seçimi daha doğru olmaktadır.koşullara göre çok değişmektedir.Unutmayalım ki dünyanın bir numaralı arabaları olan F1 de bile doğru lastik seçimi ile yarış kazanmaktadırlar.Bu adamların lastik hakkında bilgileri herhalde en uzman diyen kişinin 100 katı fazladır.Ancak onlarda bile yarış sonrasında bazen hatalı seçim yüzünden kaybettik gibi açıklamalarını dünleyebilirsiniz.

    son söz , En doğrusunu kullanan kişi bilir tecrübe esastır.kişisel kullanım farkları seçim konusunda farklı noktalara varmanızı sağlayacaktır.




  • Carrefour da gördüğümüz ucuz lastiklerden almalı mı? Alırsak kim takar? Sorun çıkar mı?

    Tavsiye eden var mı?
  • performans lastiklerinde en iyisi continentaldir v- w. standart denilen h tipi lastiklerin kralıda lassadır aynen bu böyle biline
  • şimdi aracın kullanma klavuzunda yazıyordur belki ama ben 2.el aldım ve bu bilgiler yok bende ve tecrübesizim bu konuda, aracımda önde bridgstone arkada michelinn energy var şu anda ama kabaklaştılar ve arka lastiğimi çok sert vurdum bi kazada patlamadı üstü çizildi tampon gibi sadece hatta usta bile dedi bu nası parçalanmamış diye, şimdi yeni lastik alırken michellin e3a energy alim dedim ama bi tanesi 110 lira falan, 4 lastik birden alınca pahalı oluyor, diğer tarafta kumho vs. var ucuz fiyata ve bir arkadaşım kumho taktı aracına gayet de memnun lastiklerden iyi de yol tutuyorlar ben de baktım, ama onun lastikleri 195 55 falan benimkiler ise r14 175e 65 lastiklerim şimdi ustalara soruyorum siz olsanız ne alırsınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FixXxeR

    şimdi aracın kullanma klavuzunda yazıyordur belki ama ben 2.el aldım ve bu bilgiler yok bende ve tecrübesizim bu konuda, aracımda önde bridgstone arkada michelinn energy var şu anda ama kabaklaştılar ve arka lastiğimi çok sert vurdum bi kazada patlamadı üstü çizildi tampon gibi sadece hatta usta bile dedi bu nası parçalanmamış diye, şimdi yeni lastik alırken michellin e3a energy alim dedim ama bi tanesi 110 lira falan, 4 lastik birden alınca pahalı oluyor, diğer tarafta kumho vs. var ucuz fiyata ve bir arkadaşım kumho taktı aracına gayet de memnun lastiklerden iyi de yol tutuyorlar ben de baktım, ama onun lastikleri 195 55 falan benimkiler ise r14 175e 65 lastiklerim şimdi ustalara soruyorum siz olsanız ne alırsınız



    Öncelikle;

    Mümkün mertebe imkanlarınız dahilinde Lastiklerinizi hepsi aynı diş profiline, markaya, modele sahip olacak şekilde mutlaka 4 adet değiştirmelisiniz. İmkan kısıtlı ise ve 2 tane lastik değiştirmek durumunda kalınıyorsa o zaman değişecek olan lastiklerin değişmeyecek olanlar ile aynı marka, model ve diş profilinde olmasına özen göstermeliyiz. Cümlesi işin doğru olan teknik tarafını ifade eder.

    175/65R14 gibi bir ebatta hem standart binek diye tabir ettiğimiz (T) hız sınıfı (190Km/s) bir lastikde olabilir; yüksek performans diye tabir ettiğimiz (H) hız sınıfı (210 Km/s) bir lastik de olabilir. T sınıfları H lara oranla karkas ve bileşimleri gereği daha yumuşak yani konfora odaklı lastiklerdir.

    Aracınız için bu temel kriter bilgilerinden sonra birçok markanın birçok modelini kesenize göre güvenle alıp kullanabilir siniz. Bu seri ebat lastiklerde (E) normlarını taşıyan tüm lastikler temel teknoloji olarak artık aynılar. Sadece kendi sürüş alışkanlığınıza ve kesenize uygun bir marka yada model seçiniz.

    Aslında birçok teknoloji var ama TR yolları için gerekli olan bizce en önemli etken bir lastikte "Eksiz Naylon Kuşak" sarmalının mutlaka olması. Çünkü bu teknoloji sayesinde kaçılamayan ülkemizdeki bol çukurlarda lastiğe bir nevi emniyet kemeri görevi görüp sürücüye hissettirmeden emniyetli sürüşü daim kılıyor.




  • peki ali sağlam kardeş,söylediğin açıdan fiyat performans açısından hangi lastikleri önerirsiz..mesela pirellinin yan ürünü ceat diye bi marka var 50 ytl..uyar mı?taktırayım mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapisiz

    peki ali sağlam kardeş,söylediğin açıdan fiyat performans açısından hangi lastikleri önerirsiz..mesela pirellinin yan ürünü ceat diye bi marka var 50 ytl..uyar mı?taktırayım mı?


    Pirelli, özellikle CEAT ın üretim tekniğini bilmiyorum ama 50 YTL çok albenili fiyat buda bir gerçek. ama lastik başına 15-20 YTL fark toplam da 60-80 YTL fark ile çok daha iyi marka ve modeller alabilme imkanı var iken hadi toplam da 100 olsun, haytımızı bu kadar fark paralara sadece ucuz olsun anlamında değerlendirmelimiyiz ayrı bir topic konusu sanırım.

    Fiyat çok ciddi bir kriter ise sizin için zaten seçiminizi yapmış durumdasınız.
  • teşekkürler arkadaşım, şimdi senin söylediğine göre lastikler arasındaki farklar aynı çipi kullanan anakartlar arasındaki fark gibi, o zaman kesemize uygun geleni seçicez 4ü birden değişcek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FixXxeR

    teşekkürler arkadaşım, şimdi senin söylediğine göre lastikler arasındaki farklar aynı çipi kullanan anakartlar arasındaki fark gibi, o zaman kesemize uygun geleni seçicez 4ü birden değişcek


    inan bu açıdan hiç düşünmemiştim bu şeklide de tasvir edememde sanırım. Benim bu topicde savunduğum standart baz binek lastik grupları içindir, yüksek performans ve ultra yüksek performans grupda teknoloji çeşitliliği çok fazla.


    Bir yanlış anlamaya sebebiyet vermemek için yukarıdaki gibi mantıkta Ultra/yüksek performans gruplarında ayırım yapmak durumundayız sadece fiyat odaklı olamaz.




  • fiyattan önce kaliteyi düşünmeliyiz bence. çünkü yer ile temasımızı sağlayan tek nokta onlar.bu konuda kalitesini kanıtlamış markalardan seçim yapmamız belki bütçemizi zorlar ama en azından lastiğin tutuş sorunu nedeniyle kaza yapma riskini en aza indidir.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.