Şimdi Ara

etox (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
442
Cevap
1
Favori
110.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bu işe saygı duyuyorum ancak uzun süredir yeni bir ses de duymadık ...

    Anladığım kadarıyla araçta küçük dokunuşlar ile birçok iyileştirmeler yapılıyor,
    tabii biraz siparişte özel seçim de sunmaları (bespoke) ve iç mekanı biraz daha lüks hale getirmeleri yerinde olur.

    Megane alt yapısını kullandığını düşünürsek yürür aksamın daha yüksek güce de tahammülü vardır heralde, yavaş yavaş ileride yeni motor vs. çalışması yapacaklar mı acaba ?

    Eğer proje için bir gelecek düşünülüyorsa yeni haberler okusak iyi olurdu ancak belki de medya bir anlık parlamanın ardından unutmuştur, her zamanki gibi.
  • Eleştirilere laf söyleyenler olmuş,eğer bir iş yapılacaksa ki bu çağda bu vakitten sonra adamakıllı yapılmalı.İmkanlar da müsait,sen yavaştan yavaştan başlarım üstüne koyarım dersen batarsın.Bu işe girdiğine de bin pişman olursun.Ortak şasi,ortak motor,bunlara karşı değilim fakat bu araçla Ferrari ve Lambo'nun adının aynı cümlede geçmesi tepemi attırdı.Resmen salak yerine koyuyorlar bizi.Daha doğrusu bilenler için koyduklarını zannediyorlar.Pek hatta hiç albenisi olmayan bir aracı üstüne birde pahalıya satarsanız nasıl tutacak bu araç?Kendini nasıl geliştirecek para gelmedikçe?Türk halkı bu arabaya para vermez,emin olun vermez.
  • niye dana derisi ???

    bide bişey sorucam benim elimde kendi yaptığım araç tasarımları var , detaylı olarak ben bunu hayata geçirmek istesem yani min.2milyon dolar para yatırıcam demekki?
  • ne oldu bu araç hiç haber yok. Çok hızlı planlandı tasarlandı ama sonra piyasadan silindi. Yeni bir imza olayı ile karşı karşıyamıyız ?
  • 6 Ay önce Alman VOX Kanali "Auto Mobil" Programinda göstermisler Türkiyenin ilk Spor Markasi diye (bu isimi diyen Alman söyledikten sonra Gurur verici), Almalar Fiyatini Pahali bulmuslardi ve Spor Araci icin Motor Hacmini ve gücünü az bulmuslardi sadece .

    Bu araci niye kötülendi burada anlam veremiyorum, ayni Devrim Otomobilindeki gibi yorumlar var ! Alman Otomobil Programlarina bile cikabildiyse bu arac helal olsun yapanlara ilk adim atanlara. Su ana kadar bir tek bunlar adim atmis. Bir ara Almanlarda böyle kücük adimlar ile basladi ve Halkin desteklemesi sayesinde ilerlediler nerelere geldiler. Bizde bu tür Yerli arac üretilse bile Halk desteklemez (Devrim Otomobili gibi). Devrim Filmini baktiktan sonra oradaki Halkin düsüncesi ayni devam ediyordur, bu tür düsünce ile biz hic birsey yapamayiz hep dis Ülkelere bagimli kaliriz.


    Insallah önleri Devrim Otomobilindeki gibi kapanmaz destek cikilir.




  • Konuyu hortlatıyorumda bu arabanın akıbeti ne oldu bilen var mı?
  • Yalan oldu ne olacak. 2 yıldır hala ses yok arabadan.
  • ben hep takip ediyorum bir ses seda yok
  • Hız göstergeside aynı Megane ile.
  • geçenlerde de JET FADIL bi gazeteye açıklama yapmış ; İMZA projesini hayata geçiriyoruz, bunun için bilmem ne otelinde toplantılarımızı yaptık vs vs.. yine kimler çarpılacak artık Allah bilir..
  • yeni gördüm konuyu tekrar hortlattığım için özür dilerim ama önemli bence...

    3 seneden beri çeşitli yorumlar yapılmış, yazılmış, çizilmiş, çoğu da yapılan işi yerer nitelikteler. Arabayı ilk gördüğümde bende uyandırdığı his "adamlar yapmış ama bu araba 350Z'nin modifiyeli hali gibi bişey olmuş"tu. Sonra üreticinin parçalarını kendi tasarladığını söylediğini duduğumda sevindim tabii ki.

    Öncelikle araba tasarlamak, geliştirmek ve seri imalata uygun hale getirmek kolay işler değildir. Yani burada sayısız kere okuduğum "abi neden takmamışın içine 3.0 litre 220 beygir motor" demek veya "ee motoru yabancı yapımı bunun ne anladık ki" demek o işte çalışanlara büyük haksızlık olur. Biraz bilgisizliğinde payı vardır aslında. Sen bilmessen motor geliştirmenin nerdeyse bir araba geliştirme işi kadar zor olduğunu atarsın işkembeden. Bu bir denemedir ve siz 0dan bir işe başlıyorsanız ve kafanızda belli bir konsept belirlemişseniz öncelikler o konseptte daha önce neler yapılmış bir incelersiniz ayrıca. Arabanın üreticileri farkında değillermi sanıyorsunuz arabalarının 350Z ye benzediğinin veya iç tasarımının megane a benzediğinin, önünün tvr ye benzdeğinin. En değişik arabayı yapsınlar burada çoğu insan zaten bir arabaya benzetecekti yine.

    Araba yapmak arabanın hava filtresini değiştirip, chip tuning yapıp, yok arabayı yere daha indirmeye benzemez. En büyük firmalara bakın her birinin en az 100 senelik geçmişleri ve bununla paralel 100 senelik bilgi birikimleri vardır. Bu kadar bilgiye 5 senede ulaşman zordur. Bunu görmezden gelirsek gelir burada işkembeden atmaya devam ederiz.

    Son olarak araba hakkında bişey söyleyeyim. Umarım benim düşündüğüm kadar mühendislik yapılmıştır araba üzerinde. Ayrıca fiyatı da biraz daha makul hale getirilirse bende sanki fiat coupe a veya o tarz alt segment spor otomobiller arasında(bmw 1 serisi vw eos gibi) bir yer açabilir gibi bir düşünce uyandırmakta.




  • Bu araç için "motoru biz yapmamışız ki" diyen insanları cahil görürüm..Ya da ehyetinin olmadığını düşünürüm..Bilmemek ayıp bir şey değil tabi ki..Ama bilmediğin bir şey üzerine bu kadar sivri şekilde konuşmakta cahilliktir..İlk olarak şunu söyleyim ehliyet kursuna gitmeyen bir insan anlamaz motordan manifolddan..Ben ehliyet kursuna giderken hoca önümde canlı motoru açtığında şoka giriyordum..O kadar ayrıntılı ve karmaşık ki..Bujilerin çakması, manifolddan egzosla beraber dışarı çıkması, triger kayışı, ekzantrik milinin dönmesi vs..En ufak bir alet görevini yapmazsa olmuyor..İnsanlar bunu bilmedikleri için "motoru biz yapmamışız ne anlamı kaldı ki" diyor..Motor üretmek dünyanın en zorlu işlerindendir..Mercedes Benz, Bmw, Audi gibi araçların tarihlerine bakın..Hepsi 1900 yılından önce kuruldular..Ben Etox için en az 20 sene veriyorum..20 sene sonunda kaliteli, avrupaya satılabilecek bir kıvama gelebilir..Aracı ilk gördüğümde ciddi anlamda hoşuma gitti..Tvr veya megane'a benzemiş umrumda değil..Gerçekten çok güzel bir görünümü var özellikle arka taraf stoplar vs..Yalnız iç dizayn pek hoşuma gitmedi..Biraz kalitesiz geldi..Tabi bunlar zamanla olacak işler..Ülkemiz adına çok güzel bir gelişim..Otomotiv sektörüne adım atmamız ülkenin ekonomisini olumlu yönde etkileyecektir..Lakin fiyat konusunda biraz şaşırdım..Her ne kadar spor otomobil olsa da teknik özelliklerinin düşüklüğünden dolayı 75 bini fazla görüyorum..Bu gün dünyanın çeşitli otomotiv firmalarının bile 1600 cc lik spor otomobilleri Ötv dahilinde 80-90 bin tl ye geliyor..Daha geniş bir kilteleye hitap etmek amacında fiyatı düşürülebilir..Böylece firmanın reklamında da artış görülebilir..




  • quote:

    İlk olarak şunu söyleyim ehliyet kursuna gitmeyen bir insan anlamaz motordan manifolddan..Ben ehliyet kursuna giderken hoca önümde canlı motoru açtığında şoka giriyordum..O kadar ayrıntılı ve karmaşık ki..Bujilerin çakması, manifolddan egzosla beraber dışarı çıkması, triger kayışı, ekzantrik milinin dönmesi vs..En ufak bir alet görevini yapmazsa olmuyor..İnsanlar bunu bilmedikleri için "motoru biz yapmamışız ne anlamı kaldı ki" diyor..


    vaaauvvv. hocam siz hangi kursa gittiniz böyle. bizim kurslarda hiç böyle şeyler yoktu. bize bırakın manifoldları, trigeri, bujileri, ben sizin şu yazdıklarınızı okuyana kadar, motor denilen nesneyi, içine cin girmiş de yürüyor filan zennederdim. sayenizde muhteşem aydınlandık, teşekkürler.

    o nedenle haklısınız. sizin dediğiniz kadar karmaşık bir alet olduğun bilseydim hiç muhalefet etmezdim. kendimden utandım şimdi. ama mazur görün benim hatam değil. gittiğim kursun hatası, öğretmediler bize bunları. meğer ne menem şeymiş bu motor. zaten böyle bir aleti de ancak ecnebiler yapabilir. bizim harcımız değil bu işler.




  • İşte verebileceğin cevap bu kadar olur senin..Dalga geçmekten başka bir şey yapamazsın..Hayatta yapabileceklerin kısıtlı inan..

    Benim amacım seni değil bilmeyenleri aydınlatmaktı
    Gittiğin kursta öğretmemişlerse bunu bana şikayet etme git kursa eleştiri yap
    Bu motorları sadece ecnebiler yapar demedim bizim yapmamız için zaman gerekiyor dedim
    Kendi yazında da yazmışsın kendimden utandım şimdi diye..Biraz geç kalmışsın utanmakta
    Motor karmaşık olsa da olmasada benimle muhalefet edecek kapasitede değilsin bunun için üzülme
    Küçük boy espirilerini burda değil çocuk forumlarında yap belki güldürürsün..İçine cin kaçtığını sanmışsın falan vs..


    Bu maddeleri yazmamda ki amaç seni aydınlatmaktı umarım aydınlanmışsındır..Aydınlanmazsan üzülme, senin de dediğin gibi bu senin hatan değil..Yaradılış..
  • arkadaşım kursta gördüğün iki tane çalışan parçayla dünya dönüyor sanıyorsun. yani öyle bir anlatmışsın ki, kursta sana motorun için gösterince aydınlanmışsın. kimse motorun ne olduğunu nasıl çalıştığını bilmiyormuş da sen öğretiyormuşsun gibi döktürmüşsün.

    quote:


    Ben ehliyet kursuna giderken hoca önümde canlı motoru açtığında şoka giriyordum..O kadar ayrıntılı ve karmaşık ki..Bujilerin çakması, manifolddan egzosla beraber dışarı çıkması, triger kayışı, ekzantrik milinin dönmesi vs..En ufak bir alet görevini yapmazsa olmuyor..İnsanlar bunu bilmedikleri için "motoru biz yapmamışız ne anlamı kaldı ki" diyor..Motor üretmek dünyanın en zorlu işlerindendir..


    ben buna gülmem de ne yaparım bilmiyorum? kursta görünce boyutt değiştirmişsin ve senden başkası bunları görmemiş gibi yazıyorsun. şoka girecek bir şey yok, rahat ol. senin o kursta gördüklerini biz yedik bitirdik, geri dönüyorduk. motor üretmek dünyanın en zor işlerinden biri değildir ayrıca, abartma o kadar. yok efendim bunu bilmiyormuşuz da motoru biz yapmadığımız için ne anlamı kaldı diyormuşuz filan...

    çok yakın zamanda senin o muhteşem olarak nitelediğin ve şoka girdiğin motorlardan eser kalmayacak, elektrikğe veya alternatif yakıtlı motorlara dönecek o motorlar. sen biraz geç kalmışsın şoka girmek için. bak mesela, "bir kaç otomobil için motor üretme maliyetine girmemişler, dışarıdan almışlar" dersen anlarım ama tutar "motor üretmek dünyanın en zor işidir, o nedenle bu arkadaşların motor üret(e)memesi normaldir" dersen dalga geçerim öyle işte...

    ayrıca o çalışmasına hayran kalıp, muhteşem gördüğün ve şoka girdiğin motorlar da %30'luk verimleriyle dünyanın en verimsiz makinelerindendir ayrıca. yaktığı yakıtın altı üstü %30'unu enerjiye çevirirken kalan %70'ini dünyayı kirletmek adına kullanan bu muhteşem makineler yavaş yavaş miadını dolduruyor ve dolduracak da. o kadar hayranı olma istersen. bugüne kadar alternatifleri yoktu ya da ekonomik veya kullanılabilir değildiler, bu nedenle de 100 yıldan fazla zamandır saltanat sürdüler ama her şeyin bir sonu var işte... aşkla bağlanmaya gerek yok anlayacağın. kendini çok bilgin, milleti de cahil yerine koyma ki, dalga geçmeyelim biz de...

    haaa, etox'a gelince. tasarımından malzemelerine kadar her şeyi çalıntı (esinlenme değil çalıntı) bir aletin neyini savunmamızı bekliyorsun. bir de buna başarı diyorlar. bu başarı değil, tam tersine türk milleti çok daha iyisini yapabilecek bilgi birikimi ve güce sahipken milleti kandırmak ve milletle dalga geçmektir, milleti aşağılamaktır. kimse bana savunmasın bu aleti. yok bir yerlerden başlamak gerekiyormuş da, yok ilk çalışmalarda bu normalmiş, ilerde daha iyi olacakmış da, falan filan. elalem 100 yılı aşkın zamandır üretmiş, dünyaya hakim olmuş, piyasanın ekmeğini yemiş, şimdi çöpe atmaya hazırlanıyor, biz 60-70 sene önceki devrimden bile rezil bir çalışmayla övüneceğiz öyle mi? aferin, ayakta alkışlayalım oldu olacak...




  • Algılarında sorun var sanırım senin..Bilmeyenler için yazdım o yazıyı..Sen neden atlıyorsun ? Dalga geçmeye çalışmışsında yazdıklarından hiç bir şey anlamadım..Yaşına veriyorum susuyorum..Önce insanları guzel şekilde dınlemeyı ogren algılarını sorgula sonra bana yaz..Burda tüm forumun onunde beni aşağılamaya çalışmışsın..Aşağılayınca ne kazanıcaksın bilmiyorum..Teşekkür falan mı edecekler sana ? Neyse sen bu kafayla nerelere gidersin bilmiyorum benden uzak olda..Kal sağlıcakla..
  • resmi sitesinde bu haberi gördüm yazılanlar dogruysa bence sevindirici gelişmeler bunlar

    Yerli spor oto etox, Rıdvan'la sahneye çıkıyor
    Yerli spor otomobil Etox'un tanıtımı 30 Ağustos Zafer Bayramı'nda İstanbul'da yapılacak. Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, henüz Etox'un lansmanının yapılmamış olmasına rağmen 2'si sanatçılardan olmak üzere 9 sipariş aldıklarını söyledi. Malkoç, bu siparişleri yıl sonuna kadar teslim edeceklerini bildirdi. Malkoç bu sanatçılardan Murat Göğebakan olduğunu belirtti. Malkoç, Etox'un fiyatını da 75-85 bin YTL'ye indiridklerini bildirdi. Gelecek yıl kendi motorlarını da üretmeyi planladıklarını ifade eden Malkoç, Etox'un birkaç yıl içerisinde motor dahil her şeyiyle Türk malı bir otomobil olarak üretileceğini belirtti. Malkoç, Fenerbahçe Spor Kulübü'ne özel Etox üretmek üzere teklif götürdüklerini belirtti. Eski Milli futbolcu Rıdvan Dilmen2le reklam konusunda anlaştıklarını bildiren Malkoç Türkiye.2nin ilk otomobili Devrim'in de aralarında olduğu Bor, Ceylan gibi isimlerinde kullanım hakkını aldığını söyledi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baweraltunkanat

    resmi sitesinde bu haberi gördüm yazılanlar dogruysa bence sevindirici gelişmeler bunlar

    Yerli spor oto etox, Rıdvan'la sahneye çıkıyor
    Yerli spor otomobil Etox'un tanıtımı 30 Ağustos Zafer Bayramı'nda İstanbul'da yapılacak. Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, henüz Etox'un lansmanının yapılmamış olmasına rağmen 2'si sanatçılardan olmak üzere 9 sipariş aldıklarını söyledi. Malkoç, bu siparişleri yıl sonuna kadar teslim edeceklerini bildirdi. Malkoç bu sanatçılardan Murat Göğebakan olduğunu belirtti. Malkoç, Etox'un fiyatını da 75-85 bin YTL'ye indiridklerini bildirdi. Gelecek yıl kendi motorlarını da üretmeyi planladıklarını ifade eden Malkoç, Etox'un birkaç yıl içerisinde motor dahil her şeyiyle Türk malı bir otomobil olarak üretileceğini belirtti. Malkoç, Fenerbahçe Spor Kulübü'ne özel Etox üretmek üzere teklif götürdüklerini belirtti. Eski Milli futbolcu Rıdvan Dilmen2le reklam konusunda anlaştıklarını bildiren Malkoç Türkiye.2nin ilk otomobili Devrim'in de aralarında olduğu Bor, Ceylan gibi isimlerinde kullanım hakkını aldığını söyledi.
    çok eski haber bakma yenisi olmadığı için yayınlıyorlar hala ümdim var ama bence bu iş olmayak gibi onun yerine alphan manas ve ortaklarının türkiyede üretceği üç tekerlekli elektrikli araç var ayrıca karsan newyork belediyesinin taksi ihalesine girmek için ürettiği protitip araç var bide oscar şirketinin elektrikli araç projesi var şimdilik umudumuz bunlar bakalım inş. hayırlısı olur
    not:linklerhttp://forum.donanimhaber.com/m_41523603/mpage_1/f_/key_//tm.htm#41523603
    http://forum.donanimhaber.com/m_40066897/mpage_1/f_/key_//tm.htm#41622625
    http://www.oscar.biz.tr/oscarelektrikliarac.php?id=MTc=(oscarcity tasarımlarının altındaki araç)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dangershark -- 5 Ağustos 2010; 9:08:29 >




  • iran gibi belirli anlaşmalarla bazı firmaların parçaları kullanılarak üretim yapılabilir. Eğer kuş serisine lisans parası falan ödeme durumu zaman aşımına uğradıysa onlar geliştirilip yeniden üretilse bu bile bir başlangıç olur. Ama yok "siz uçak yapmayın biz size hibe ederiz zaten" tuzaklarına düşersek zor bu işler..
  • bırak 150.000 'i , 15.000 tl vermem bu çakma arabaya
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.