Şimdi Ara

MOTOR ÜFLEMESİ TECRÜBESİ OLANLAR CVP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
3
Favori
242.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşımın 2,0 97 vektrası var 140 binde relantide iken yağ çubuğunu çektim oraya elimi tuttum vantilatör gibi üflüyor.. Gaza basınca üfleme kesiliyor ki bunun sebebi karter boşlğundan emme manifolduna bağlantı var karterde ki gazı tekrar motora alıyor çevre temizliği için. Yağ kapağını açıyorum relantide ordan da baya üflüyor Gazı yavaş yavaş arttırınca azalarak kayboluyor...Alalalaaaa
    Yani relantide üflüyosa ÜFLÜYODUR. Bence
    Benim arbada relantide üfleme yok sıfır üfleme..relantide iken gaz verince bir an hafif çok hafif oluyor ama devir artarken kayboluyor. Relantide iken gazı yavaş arttırınca hiç üfleme olmadan devir yükseliyor. Ama benimkinde de var o karter havalandırma borusunu emme manifolduna bağlayıp karter gazlarını emme manifolduna veren düzenek.. benimki de 104 binde şimdi benimki de üflüyoda biz mi anlamadık.. Opel üflemiyo da başka bişy mi var. Bu üfleme ne acaba ?
    Benim bildiğim oralardan üfledimi segmanlar yada gömlek segman eskimiş aşınmış demek. Bu işi tecrübe eden varmı..bişyler anlatırsanız sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 28 Temmuz 2007; 14:14:01 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    Üfleme işi asparagastan ibarettir.

    Arabanın marka ve modeline bağlı olarak sıfır araçlarında bir kısmında üfleme vardır..

    Alıntıları Göster
    üfleme işi asparagas mıdır? tartışılır...

    her motorun üflemesi farklıdır. yani en azından miktar olarak. mesela başlığı açan arkadaş opel vectra b den bahsetmiş. bu arac motor sıfır bile olsa yağ çubuğunu çektiğinizde veya motor yağ ilave kapağını açtığınızda bir miktar üfler. fakat örneğin birçok vw motorunda bu üfleme motor oldukça yıpranmış bile olsa az olur.

    motorun üflemesi ancak o aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın gözlem ve kıyaslamasıyla anlaşılır.

    dyno testi yaptırın denmiş. katılmıyorum. dyno testi birçok etkene bağlıdır. aktarma organları, ateşleme sistemi, yakıt kalitesi, hava filtresi gibi birçok etken dyno testinin sonuçlarını etkiler.

    yani dyno testi doğrudan motorun aşınma oranını göstermez.

    aşınma miktarını ölçmenin en güzel iki yolu vardır .

    1- komprasyon testiyle

    2- o marka model aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın üflemeyi gözlemlemesiyle

    ayrıca üstten eksantrikli motorlarda motor yağ ilave kapağını açarak üfleme kontrolü yapmak çoğu zaman doğru sonuç vermez. çünkü üstten eksantikli motorlarda kapak açılınca motorun çalışma düzeni bile bozulur. motorun sesi değişir ve bir miktar yağ atar. yağ çubuğu çekilerek daha kesin sonuç alınır. en güzel üfleme tespiti üst kapaktaki tahliye hortumu sökülerek yapılır.


    herkese kazasız belasız sürüşler...
    İyi günler Arkadaşlar,
    44 yaşındayım, motorlarla yakından olmasada işim gereği anlamam gereken bir işte çalışmaktayım.1 yılda okulda motor dersı okuttular.
    konu eski ama hala geçerlidir, hele hele şimdi daha da geçerli(2007-2008-2009 üretim olan araçlar şu an bu sorunla uğraşmakta)
    yaklaşık 2 aydır temiz bir dizel aramaktayım fakat karşılaştığım olaylar sorunlar bu siteye uye olup bıldıgım seylerı aktarmaktaya kadar geldi...
    hepimizin kafası karışık...ÜFLEME nedir? ne değildir?yada tamirci servisçi fenomeni midir?Konu uzun, bende uzun yazıcam maalesef...emınım ÜFLEME konusu
    bır ıkı satır bır şeyle anlatılmayacak bir konuymuş anladım....Hele hele ülkemizde araçlarına ZIYNET eşyası yapanlar, araba satışlarını arttırıp one çıkmak ısteyen firma REKABETİ, her arabaya FULL FULL bir de yenı çıktı FULL+FULL (nasıl fulse o da uzun bır konu),Tamirciler, servis hızmet verenler, v.v.s....o kadar
    karmaşık hale gelmekte ki işin içinden çıkılmaz hale gelmekte bu halde maalesef bu pıyasadan kar ednınen lerin ekmeklerıne en az 3 kat yağ sürmekte..HILEYe o kadar acık ki anlayan bır adam bıle rahat kazık yer....
    Şİmdi:ÜFLEME, dizel araba ve benzınlı arabada ayrı ıncelenmeli.
    üfleme, yenı araç alacak için ayrı, sahıbı olmuş için ayrı incelenmeli...
    compu test, kompresor test, usta testine göre incelenmeli.
    getirdiğiniz ustanın bılgısıne kalıtesine gore inlelenmeli.
    en onemlisi Bana kişinin kendi bilmesi, kendi öğrenmesine gore ıcelenmeli....
    Dizelde üfleme : Genel dizel motor prensıbı, havanın cok yuksek oranda sıkıştırılarak-çok yuksek sıcaklığa cıkartılıp, pulverıze halde verılen dızel/mazotun
    tutuşması ve ıtme gucu oluşturması ile çalışır.BU DUNYADA BOYLEDİR HİÇ BİR ARAÇ FIRMASI BUNUN DISINDA BIR ŞEY yapamaz.son teknolojı ile verım konusu ust sevıyeye cıkartılması hedeflenmiştir.
    1-dızel uzun bır sılındır boyuna ıhtıyaç duyar-o kadar havayı nasıl sıkıştırcak.kaçak olmamasına ıhtıyaç duyar
    2-dizel ıyı basınçlandırılmış ve puskurtuldugunde pulverize/atomıze mazota olmasına ihtiyaç duyar.
    3-ıyı yaplama,ıyı hava,ıyı clerense sahıp bır cok duzene ihtiyaç duyarlar

    pıstonlar saykıllarını tamamlarken aşağı yukarı ıner çıkar, bunu dış havadan bagımsız kapalı bır bolumde yapar,biri inerken bırı çıkar, yağlama volan hareketı ıle başlar, motorun ihtıyaç duyan bolumlerıne belli basınçta yap basar, basılan bu yağlar tekrar kartere geri doner, biraz soğur ve tekrar aynı işlemi yapar...bu işeri dişarıdan kapalı bır bolumde (kartel, sılındır ust tarafını nı içine alan bır bolumde yapar) yanma sonucunda hıc bır şekılde bu bolumlere gaz kaçmaz! gaz kaçmaması gerek aksı takdırde dızel olmaz (Gaz çok çok az kaçabılır ama bız bunu duyu organlarımız ıle cok ıyı anlayamayız.)eskıden kartel havalandırmaları vardı, emniyet acısında bu boşluklarda bır arıza olursa zarar vermesın diye olurdu safety valf gibi dusunun.sonra araba uretıcılerı bunu daha uygun bır hale getırdi ismine PSV valfe dedıler, herkes gormustur, ust sılındır kapağından dışarıya çıkan ve ucunda ıcınde basıç yukseldıgınde açan bır valf mekanızması ıle emme tarafına tekrar vermekte, kırlık onlenmesi ve bu gazların tekrar kullanılması(tam yanmamış olabılır, az da olsa yakıt ıcerebılır, ve pıston ıcersındekı oksıjen mıktarını dusurerek NOx diye bıldıgımız havayı kırletıcı gazın oluşmasını engellmek-tabıkı EGR valfı ile beraber de çalışmak için)

    aynı şekılde ust taraftan subab dediğimiz her pıstona en az ıkı-4-5 adet olan bır sıstem ıse pıston ıcınde/lıner de sızdırmazlık yapan elemanlar vardır, bunlar silindir kapağı ıcıne gomuk devamlı ınen cıkan parçalar, direk basınç oluşturan lıner ıcersıne bırebır alakalı oldugundan spındle uzerıne bazı sızdırmazlık elemanları koymuşlar/Valfe guıde.aynı şekılde bu subabpları herkes gormuştur cıvının buyugu, T kısmında sılındır kapağı ıle değen yerı cok cok hassas alıştırılmış yuzeyler vardır, bunların hıc kacırmaması gereklı.

    motor malzemesi: dızeller yuksek sıcaklılarda(Benzınlıye gore) çalıştıgından ve sılındır ıcı daha yuksek basınç oldugundan ve yakıt sıstemındekı yuksek basınç değeri oluştugundan, ISI çok çok onemlıdır, her parça belli bır sıcaklıkta uzar/genleşir, soğumaya bırakıldıgında eskı halıne gelır, ama bu tamamen ve tamamen o parçanın hangi malzemeden yapıldıgı ile alakalaıdır.Basıt ornek:Bazı malzemeler, bellı sıcaklıkta ısıtılır, soğumaya bırakılır, eskı halıne gelir, ama o malzemeyı belli denılen sıcaklıktan fazla ısıtırsanız, soğuma esnasında eskı haleıne gelmeyebılır, yada mıkroskopık çatlamalar olur.

    araba uretıcılerı eskıden bu subabpların açmasını kapamasını sağlayan duzeneği kranktan alıp uzun cubuklar ıle taa silindir kapağına taşımaktaydır, düşündüler, daha etkılı veUCUZ yol, DOHC dedıler buldular (Türkçesi çift ekzantırık/cam shaft) tutular emme subabplarına aynı, ekzos subabaplarına aynı,
    birer saftı sılındır kapağının ustune koyup, donmesini de uzun bır kayış/zıncir ıle volandan aldılar(İşte triger kayışı doğdu-kımısı bunun bır tarafına yakıt pompası koydu kımısı başka sey)sılındır kapağı ıyıce kalabalıklaştı, kalınlaştı ağırlaştı ve buyudü, faydası şu oldu araba uretıcılerı daha ekonomık daha az arıza çıkartan bır yol bulmuş oldu, verımlılık konusu bana gore çok ta değişmedi, sadece aktarma sayısı azltıldıgından ayarlar ıyı tutmaya başladı, sonrasında Japonlar bunu bır adım ılerı goturdu VVCT dediler, bu ıkı tane subabları ıten shaft vardı ya onları araç devri, sürücünün gaz pedalı ıle ıstegi ile biz bir kombınasyon yapalım bunuda beyın (beynı bız dıyoruz galıba ECU gibi bir şey) ateşleme, sıkıştırma ayarlarını menfı yone cekecek şekılde subabplar bıraz erken acılsın yada kapansın, yada daha uzun kalsın gıbı bir iş yapmak ıcın bunların kafalarına hıdrolık gıbı bır seyle çalışan kır kaydırma mekanızması ekledir sonuçta VVCT (değişken valf ayarı gibi bir şey) oldu...

    Şİmdi gelellim ÜFLEMEYE....Bu yukarıda anlattığımız şeylerın ıcınden ufleme çıkacacak.

    üfleme bir dizel motorda hıc ıstenmeyen bır şeydir, olmazda-olmamalı eğer olursa hem ufleyen hem cok ıyı çalışan bır dızel daha inşa olmadı.
    anlamak ıcın arabanızı çalıştırın normal çalışma sıcaklıga gelsın, parçalar olması gerektiği genleşme ıle olçulerıne gelsin, hıc bır yerı açmayın yağ koyma, yağ olçme cucubu, sılındır kapağında emme tarafına giden boruyu bulun ve bakın, ufleme var mı : eğer ufluyor ıse araç ufluyodur...en mantıklı ufleme bu olabılır, buru ucuna ufak bır kağıt parçası ıle uflemenın ne oldugunu anlamaya çalışın, ılerı gerı gıbı bır şey ıse bu normal (pıstonlar ileri geri gitmekte ıcerıdekı hava sıkışır, ama diğer piston yukarı çıktıgından bu kendını tamamlar, kelebek gibi, sebebi nedir konusu sılındır ıcersınde sıkışan hava/egzos kaçak sebebıyle kartere gelmekte.sorun bu ufleme normal mi : aslına bakarsanız bana gore anormal, çünkü disel prensıbı bunu soyluyo....bıraz kaçar elbette kaçar ama bu cok az olacaktır ve bız bunu 5 duyu organımızla anlayabılıyorsak bu anormal dir.
    ince çizgiler: her dızel yada benzınlı araç bır mıktar yağ eksiltir.yağ yakma yada yakılan yağ karterden cıkmaz egzos gazı ıle dısarı atılır, ne var ki subap sıstemı sağlamsa, guıde aşınmış bır kaç valfe bu kazı size sılındır kapağından gosterecek ve siz diyeceksınız kompresyon bozuklugu var.

    diğer anlaşılabılecek durum, arç çalışsın çalışma sıcaklığına gelsin, yağ doldurma kapağını acın, bıraz oncekı sılındır kapağından safety borusunuda sokun, elınızle tıkayın, yağ koydugunuz kağaı yerıne koyun sıkıştırmayın kapağı gozlemleyın, unutmayın karter ve sılındır kapağı bolumunde o elınızdekı kapaktan baş bır acıklık yok fazlalık gaz varsa buradan cıkacak, kapağı gozlemleyın,yerınde duruyor mu havalanıyomu, gaz nasıl bır gaz yanmış egzos mu yağ mı anlamaya çalışın, Egzantırık mıllerın donmesınden dolayı sadece hava bıro tarafta bır bu tarafa gider basnıç uretmesi saçma olur, gaz verın durumu yıne gozleyın, eğer gerçekten bır gaz atımı varsa bu uflemedir.gaz verdiğnizde gaz kesılebılır gaz kesılıyorsa, bu aracınızda ufleme var fakat kabul edılebılır bır durumda diyebılırız, şu anlık sorun yok, zaten olması kotu....burada onemlı bır konu daha var YAĞ ve yağlama, yağ kalıtesi onemlı, yağlar zamana ve çalışmaya bağlı olarak son kullanım tarıhlerı vardır, dısel motorlarda yağ/yağlama daha da onemli, şimdi bu kapaktan bakma gibi bir durumda bız aslında yağlama süratinin en az oldugu bır durumda, gaz verdiğimizde ise en yuksek suratte yağlama yapmakta(kaba misal her saykılda dıyelım bır yağ basmakta) gaz verıldıkçe, yağlama da orantılı artmakta, burada şu durum vardır, yağ firmaları araçlarımızı en yuksek yada en verımlı suratte pıstonlarımız çalışırken ısı ıle genleşen parçaların son cleransındakı boşluğu dolduracak, ve burada film yuzeyı oluşturacak şekılde bu rate dayanıklı ve ozellıgını kaybetmeyen yağlar dizan ederler, herkes bılır, alçak devir ve yuksek devır çalışan araçalrın motor yağlarıda farklıdır, clerens aralıkları fazla olanla az olan araçlar arasındakı yağlar farklıdır, herkes cok ıyı bılır YAĞ sektoru en az araç sektoru kadar onemlıdır.Yani sonuç olarak rolanti de çalışan bır dısel aracınızdan kağaı açtıgınızda üfleme normal olabılır (Dızel olma şartını yerıne getırmez) devır yukseldıkçe, aracınızın ısısı çalışma sıcaklığına geldikçe, gerçek yağınızın marıfetı ortaya çıkınca olmaması gereklıdır.Eğer hala üflemeden bahsediyorsak motorunuz asınma lımıtlerını gecmiştir diyebılırız.

    gerçek olan şu ; ufleme yapan araç rolantıde de yapar, araca gaz verdıgınızde de...rolantıde yapar gaz da yapmaz demıyelım, ama kabul gorur dıyelım (ama rolantıdekı uflemenın kaynağını ıyı bılın derım)

    bir fenomen yağ olçme cubugundan uflerse, ya oabılır olmayabılır, kesın bır şey soylemez, çünkü bu bır boru ıcersınde karter ın en dıbıne kadar ınmekte ve yağ sevıyesının an altına acıklığı olan bır tup, buradaki vakum yapan pozıtıf basınç olsa olsa sızın karter kapagındakı pozıf basıncı emme manıfolduna veren boru ucundakı valfın duzgun çalışmaması ıle olur...

    Araçlarınıza tavsıye edılen en ıyı yağı kullanın....ve tavsıye edılen devırde kullanın...(dur kalk değil uzun yolda-yada kısa yolda dısel 1700-2500 dıyorsa aracınızı bu devırde tutun, dısel arabına benzınlı muamelesı yapmayın.Bunların altında sıze tavsıye edılen yağın ozellıklerıne gore soylenmiştir...

    Konu uzun bu kadarla yetınelım yoruldum...Dizel araçta durum bu, Her motor rutın bellı zamanlarda bellı bakımlar ıster, bunu yaptırmak zorunludur....120000 km garantısı vermış araç demek, Ben bu aracı Turkıye şartlarında ve kullanıcı bılgısinide hesaba kattığımda 120000 km dir der, aslında testler 160000 km çıkmışır ama 120000 bağlanır, koruma factorudur.Ama der bundan sonrasını ben test etmedim bılmıyorum der, eğer servısıme gelirsen ben bakarım ne arızan varsa gideririm ama ılerıyne donuk 300 000 km garantısı veremem der, bundan sonra ıse aslında araca bınmek ıstıyorsan : enjektorlerını yenılemen gerek, turbonu değiştirtmen gerek, segmanlarını olçturup yenılemen gerek, butun yataklarının olçmen gerekırse yenılemen gerek, mazot pompanı olçturmen yenılemen gerek der ama hiç bir zaman demezler, 120 000 km sonrası bakım masrafı ne olur: 1 enjektor 600-1000 tl arası, turbo 1000 tl-2000 tl arası, mazot pompası oda ucuk rakamlar, bır sılındır kapak contası 400-800 arası bunu nıye soyleyıp senı kustursun kı.Diğer yandan 200 bınler-400 bınler 900 bınler var araba sağlam, kıme gore?neye gore sağlam? bu km yapanlar taksıcı taksıcı dısel araba nasıl kullanılır bılır, sız 1000 tl ye yaptırısınız o 500 e bıle yaptırır devamlı müşteris oldugu motorcusu, tamırcısı, yedek parçacısı vardır.aracının daha senınden anlar su koyvermeden arızasını gıderır, hararet yaptırma, iyi yağ alır, iyi yakıt kullanır.Daha motor açılmamış açılmış bunlara ben fenomen gozu ıle bakıyorum, başında yoktum, belkı acıldı, belkı adam cok ıyı kullandı, bunlar şehır efsanesi herkes ıyı yanını soyler bu ınsan pisıkolojısıve bızımde aklımız karıştırmakta, sapla saman karışmakta, bızler bu kadar motor araç bılgısı sahıbı olmak zorunda değiliz....FAKAT ÇOK YANLIŞ ARTIK OLMAK ZORUNDAYIZ MOTOR, KAPORTA EXPER OLMALIYIZ bu çağ boyle istiyo, yarım yamalak bılgılerlede olmuyo, ıyı usta bulmaylada olmuyo kendımız bılmek zorundayız, yoksa her zaman kazık yerız.NIYE ŞU SON BEŞ YILDA ARAÇ AL SATÇILARI TUREDİ kımse arçtan anlamıyo alıden al velıye ver ustune 1000 l koy sat, araç olmuş duduklu tencere hemen sat, senın deıl ama arkadaşımın canı yanacak o da başkasının canını yakacak sonuçta kazı bıze kalıcak...Bence herkes motor kıtabı, arç bılgısı kıtabı okusun bılsın kazıklanmayalım...BU işte en buyuk parsayı araç uretıcılerı almakta, hala avrupa arabaları oyle boyle deyıp elalemın turkucusuyuzdur, ama bızım ulkemıze gelıyoruz, araçlar boş! ıkıncı bır aır bagı koymayan fırmalar var, hala abs sız satılan FULL arabalar var, arabının rengıne kapı koluna tav olup almak ısteyenler var, ben ıkıncı el araç pazarını dolaştıgımda, araba dokuluyo olupta FULL+FUUL olan arabalar goruyorum.FULL diyo araçta air bag yok, Araba zıynet eşyası değil, kullanmasını bılmez anlamaz ısek bızım maalesf Tabutumuz olmakta bu işe de bızler çanak tutuyoruz.BİLMEMEK ile

    eğer okuduysanız teşekkurler
  • Araç 140 binde km düşük opel motoru için,

    Eskiden yani 1990 yıllarda araba alırken yağ doldurma kapağını açıp bakardık yağ atıyormu çekme üfleme varmı diye, yağ çubuğunun ordan bakılmaz diye biliyorum çünkü her durumda oradan yağ atar..

    Ama sonra ustalarla konuşa konuşa bu işin şehir efsanesi olduğu ortaya çıktı. Artık bilgisayarlı test merkezleri var aracın torkundan ve beygir gücünden ne kadar kaybettiğini aracın modeline ve cinsine göre 200 km/saat civarı hıza çıkararak ve bunun normal olup olmadığını sadece motor için 20 ytl ye eline raporu tutuşturuyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    Araç 140 binde km düşük opel motoru için,

    Eskiden yani 1990 yıllarda araba alırken yağ doldurma kapağını açıp bakardık yağ atıyormu çekme üfleme varmı diye, yağ çubuğunun ordan bakılmaz diye biliyorum çünkü her durumda oradan yağ atar..

    Ama sonra ustalarla konuşa konuşa bu işin şehir efsanesi olduğu ortaya çıktı. Artık bilgisayarlı test merkezleri var aracın torkundan ve beygir gücünden ne kadar kaybettiğini aracın modeline ve cinsine göre 200 km/saat civarı hıza çıkararak ve bunun normal olup olmadığını sadece motor için 20 ytl ye eline raporu tutuşturuyorlar.
    Yani o kadar üfleme sorun değilmidir. Üfleme her araçta olurmu o kadar.. Her araçta varmı ki..

    Bu msj çok ilginç bazen gözüküyo bazen kayboluyo .......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 29 Temmuz 2007; 1:54:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    Araç 140 binde km düşük opel motoru için,

    Eskiden yani 1990 yıllarda araba alırken yağ doldurma kapağını açıp bakardık yağ atıyormu çekme üfleme varmı diye, yağ çubuğunun ordan bakılmaz diye biliyorum çünkü her durumda oradan yağ atar..

    Ama sonra ustalarla konuşa konuşa bu işin şehir efsanesi olduğu ortaya çıktı. Artık bilgisayarlı test merkezleri var aracın torkundan ve beygir gücünden ne kadar kaybettiğini aracın modeline ve cinsine göre 200 km/saat civarı hıza çıkararak ve bunun normal olup olmadığını sadece motor için 20 ytl ye eline raporu tutuşturuyorlar.
    buraya bi cvp yazdım bi ara gözüktü şimdi yok noldu ki..

    Gene yazym : O kadar üflemesi sorun değilmi yani..

    "Artık bilgisayarlı test merkezleri var aracın torkundan ve beygir gücünden ne kadar kaybettiğini aracın modeline ve cinsine göre 200 km/saat civarı hıza çıkararak ve bunun normal olup olmadığını sadece motor için 20 ytl ye eline raporu tutuşturuyorlar."

    Bunu yapan bulsam yaptırcam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    buraya bi cvp yazdım bi ara gözüktü şimdi yok noldu ki..

    Gene yazym : O kadar üflemesi sorun değilmi yani..

    "Artık bilgisayarlı test merkezleri var aracın torkundan ve beygir gücünden ne kadar kaybettiğini aracın modeline ve cinsine göre 200 km/saat civarı hıza çıkararak ve bunun normal olup olmadığını sadece motor için 20 ytl ye eline raporu tutuşturuyorlar."

    Bunu yapan bulsam yaptırcam...

    Alıntıları Göster
    pm attım. gösterirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    pm attım. gösterirsiniz

    Alıntıları Göster
    ben de bu tarz bir test yaptırmak istiyorum ama nerede yaptırabileceğim konusunda bilgim yok,

    İst avrupa yakası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murtimix

    ben de bu tarz bir test yaptırmak istiyorum ama nerede yaptırabileceğim konusunda bilgim yok,

    İst avrupa yakası

    Alıntıları Göster
    Üfleme işi asparagastan ibarettir.

    Arabanın marka ve modeline bağlı olarak sıfır araçlarında bir kısmında üfleme vardır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    Üfleme işi asparagastan ibarettir.

    Arabanın marka ve modeline bağlı olarak sıfır araçlarında bir kısmında üfleme vardır..

    Alıntıları Göster
    üfleme işi asparagas mıdır? tartışılır...

    her motorun üflemesi farklıdır. yani en azından miktar olarak. mesela başlığı açan arkadaş opel vectra b den bahsetmiş. bu arac motor sıfır bile olsa yağ çubuğunu çektiğinizde veya motor yağ ilave kapağını açtığınızda bir miktar üfler. fakat örneğin birçok vw motorunda bu üfleme motor oldukça yıpranmış bile olsa az olur.

    motorun üflemesi ancak o aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın gözlem ve kıyaslamasıyla anlaşılır.

    dyno testi yaptırın denmiş. katılmıyorum. dyno testi birçok etkene bağlıdır. aktarma organları, ateşleme sistemi, yakıt kalitesi, hava filtresi gibi birçok etken dyno testinin sonuçlarını etkiler.

    yani dyno testi doğrudan motorun aşınma oranını göstermez.

    aşınma miktarını ölçmenin en güzel iki yolu vardır .

    1- komprasyon testiyle

    2- o marka model aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın üflemeyi gözlemlemesiyle

    ayrıca üstten eksantrikli motorlarda motor yağ ilave kapağını açarak üfleme kontrolü yapmak çoğu zaman doğru sonuç vermez. çünkü üstten eksantikli motorlarda kapak açılınca motorun çalışma düzeni bile bozulur. motorun sesi değişir ve bir miktar yağ atar. yağ çubuğu çekilerek daha kesin sonuç alınır. en güzel üfleme tespiti üst kapaktaki tahliye hortumu sökülerek yapılır.


    herkese kazasız belasız sürüşler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    üfleme işi asparagas mıdır? tartışılır...

    her motorun üflemesi farklıdır. yani en azından miktar olarak. mesela başlığı açan arkadaş opel vectra b den bahsetmiş. bu arac motor sıfır bile olsa yağ çubuğunu çektiğinizde veya motor yağ ilave kapağını açtığınızda bir miktar üfler. fakat örneğin birçok vw motorunda bu üfleme motor oldukça yıpranmış bile olsa az olur.

    motorun üflemesi ancak o aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın gözlem ve kıyaslamasıyla anlaşılır.

    dyno testi yaptırın denmiş. katılmıyorum. dyno testi birçok etkene bağlıdır. aktarma organları, ateşleme sistemi, yakıt kalitesi, hava filtresi gibi birçok etken dyno testinin sonuçlarını etkiler.

    yani dyno testi doğrudan motorun aşınma oranını göstermez.

    aşınma miktarını ölçmenin en güzel iki yolu vardır .

    1- komprasyon testiyle

    2- o marka model aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın üflemeyi gözlemlemesiyle

    ayrıca üstten eksantrikli motorlarda motor yağ ilave kapağını açarak üfleme kontrolü yapmak çoğu zaman doğru sonuç vermez. çünkü üstten eksantikli motorlarda kapak açılınca motorun çalışma düzeni bile bozulur. motorun sesi değişir ve bir miktar yağ atar. yağ çubuğu çekilerek daha kesin sonuç alınır. en güzel üfleme tespiti üst kapaktaki tahliye hortumu sökülerek yapılır.


    herkese kazasız belasız sürüşler...

    Alıntıları Göster
    Aslında üflememnin asparagas olmaması lazım çünkü segmanlarda kaçak olursa hafif hafif üfler diye biliyorum ama daha tekni kapasitesi olan arkadaşlarımız bizi aydınlatabilir.

    Birde bir arkadaş 140.000 opel için fazla değil demiş ama araç daha önce hararet görmüş olabilir hararet gören motor 40.000 de bile bitebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata orkun

    Aslında üflememnin asparagas olmaması lazım çünkü segmanlarda kaçak olursa hafif hafif üfler diye biliyorum ama daha tekni kapasitesi olan arkadaşlarımız bizi aydınlatabilir.

    Birde bir arkadaş 140.000 opel için fazla değil demiş ama araç daha önce hararet görmüş olabilir hararet gören motor 40.000 de bile bitebilir.

    Alıntıları Göster
    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joker23

    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: joker23

    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?



    çalışmasında ve gücünde bi düzensizlik yoksa, yağ eksiltir o kadar. ekler ekler binersin... şimdilik tabi...

    ayrıca üfleme öyle herkesin gözle tespit edebileceği bişey değildir. çıkan duman normal de olabilir, yanan yağın dumanı da olabilir. bunu ustaya göstermekte fayda var...

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joker23

    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: joker23

    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?


    Aracınızın 0 km olanındada üfleme vardır.Korkulacak bir durum yoktur.Her üfleme motorda problem olduğu anlamına gelmez.Diğer kısımda dediğim gibi bazı araç modellerinde üfleme motor tasarımı ile ilgilidir..0 Km araçların bir kısmındada üfleme vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    quote:

    Orjinalden alıntı: joker23

    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?


    Aracınızın 0 km olanındada üfleme vardır.Korkulacak bir durum yoktur.Her üfleme motorda problem olduğu anlamına gelmez.Diğer kısımda dediğim gibi bazı araç modellerinde üfleme motor tasarımı ile ilgilidir..0 Km araçların bir kısmındada üfleme vardır.

    Alıntıları Göster
    arkadaşın dizel ,megane 8000 km de baktım ben ondada üfleme var , motordan motora üfleme olur normal bence başka türlü test yapılmalıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 5 Ocak 2008; 8:57:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: joker23

    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?



    çalışmasında ve gücünde bi düzensizlik yoksa, yağ eksiltir o kadar. ekler ekler binersin... şimdilik tabi...

    ayrıca üfleme öyle herkesin gözle tespit edebileceği bişey değildir. çıkan duman normal de olabilir, yanan yağın dumanı da olabilir. bunu ustaya göstermekte fayda var...

    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    aynen dediğiniz gibi 4000 km de yaklaşık 1lt eksiltiyor yağı. onuda hallediyorum.Zaten gidişinde falan bi sorun yok.ustada şimdilik karışmayalım diyor,zaten araba 13 yaşında bunlar normal diyor..
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: joker23

    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?



    çalışmasında ve gücünde bi düzensizlik yoksa, yağ eksiltir o kadar. ekler ekler binersin... şimdilik tabi...

    ayrıca üfleme öyle herkesin gözle tespit edebileceği bişey değildir. çıkan duman normal de olabilir, yanan yağın dumanı da olabilir. bunu ustaya göstermekte fayda var...

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joker23

    aynen dediğiniz gibi 4000 km de yaklaşık 1lt eksiltiyor yağı. onuda hallediyorum.Zaten gidişinde falan bi sorun yok.ustada şimdilik karışmayalım diyor,zaten araba 13 yaşında bunlar normal diyor..
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: joker23

    valla benim 94 doğanda denedim bugün bayaa bi üfleme var ...hararet gibi bi sorunuda olmadı şimdiye kadar ,gözlemlediğim bi problemde yok aracımda .Ne yapmak lazım şimdi? korkulacak bişey varmı?



    çalışmasında ve gücünde bi düzensizlik yoksa, yağ eksiltir o kadar. ekler ekler binersin... şimdilik tabi...

    ayrıca üfleme öyle herkesin gözle tespit edebileceği bişey değildir. çıkan duman normal de olabilir, yanan yağın dumanı da olabilir. bunu ustaya göstermekte fayda var...

    kolay gelsin...


    Alıntıları Göster
    1.6tcdi focus aracımızı gecen gun ustaya goturduk adam yag kapagını actı (bu arada dışarda sıcaklık -2 dereceydı) aractan buhar cıkısı meydana geldı adam motor ufluyo dedı ama sorun şu 1. aracın hızlanmasında hiçbir sorun yok 2 araç yağ eksıltmıyor 3. ekzozdan dumanda atmıyor. sızce bu şartlar altında adamın yorumu dogrumudur+ bu duruma motor katkıları azda olsa bı önlem olabılırmı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: troya_82

    1.6tcdi focus aracımızı gecen gun ustaya goturduk adam yag kapagını actı (bu arada dışarda sıcaklık -2 dereceydı) aractan buhar cıkısı meydana geldı adam motor ufluyo dedı ama sorun şu 1. aracın hızlanmasında hiçbir sorun yok 2 araç yağ eksıltmıyor 3. ekzozdan dumanda atmıyor. sızce bu şartlar altında adamın yorumu dogrumudur+ bu duruma motor katkıları azda olsa bı önlem olabılırmı

    Alıntıları Göster
    yağ deposundan üfleme geliyosa silindir bloğu aşınmış veya segmanlar aşınmış kırılmış v.s. olabilir.... Serviseee




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    üfleme işi asparagas mıdır? tartışılır...

    her motorun üflemesi farklıdır. yani en azından miktar olarak. mesela başlığı açan arkadaş opel vectra b den bahsetmiş. bu arac motor sıfır bile olsa yağ çubuğunu çektiğinizde veya motor yağ ilave kapağını açtığınızda bir miktar üfler. fakat örneğin birçok vw motorunda bu üfleme motor oldukça yıpranmış bile olsa az olur.

    motorun üflemesi ancak o aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın gözlem ve kıyaslamasıyla anlaşılır.

    dyno testi yaptırın denmiş. katılmıyorum. dyno testi birçok etkene bağlıdır. aktarma organları, ateşleme sistemi, yakıt kalitesi, hava filtresi gibi birçok etken dyno testinin sonuçlarını etkiler.

    yani dyno testi doğrudan motorun aşınma oranını göstermez.

    aşınma miktarını ölçmenin en güzel iki yolu vardır .

    1- komprasyon testiyle

    2- o marka model aracın normalde ne kadar üflediğini bilen bir ustanın üflemeyi gözlemlemesiyle

    ayrıca üstten eksantrikli motorlarda motor yağ ilave kapağını açarak üfleme kontrolü yapmak çoğu zaman doğru sonuç vermez. çünkü üstten eksantikli motorlarda kapak açılınca motorun çalışma düzeni bile bozulur. motorun sesi değişir ve bir miktar yağ atar. yağ çubuğu çekilerek daha kesin sonuç alınır. en güzel üfleme tespiti üst kapaktaki tahliye hortumu sökülerek yapılır.


    herkese kazasız belasız sürüşler...

    Alıntıları Göster
    sayın O.B.K....
    **************
    asparagasa verdiğiniz cevap için kutlarım.üflemeyen motor olmaz.
    vücudumuzda çeşitli mikroplar barınır,onlarla gül gibi geçinir gideriz amma BİR GÜN yatağa yıkıverir bizi........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: troya_82

    1.6tcdi focus aracımızı gecen gun ustaya goturduk adam yag kapagını actı (bu arada dışarda sıcaklık -2 dereceydı) aractan buhar cıkısı meydana geldı adam motor ufluyo dedı ama sorun şu 1. aracın hızlanmasında hiçbir sorun yok 2 araç yağ eksıltmıyor 3. ekzozdan dumanda atmıyor. sızce bu şartlar altında adamın yorumu dogrumudur+ bu duruma motor katkıları azda olsa bı önlem olabılırmı

    yukarıda da obk uzmanımızın belirttiği gibi yağ kapağından üfleme testi yapılmaz.bunu bilmeyen adam usta da değildir zaten.bunu yağ çubuğunu çekip kontrol etmek en doğrusudur.sonuçta motoru sıfır yaptırıp çalıştırsanız bile üstten egzantrikli motorlarda buhar çıkacaktır.çünkü kapağın altında iki tane egzantrik mili ve 16 adet supap çalışıyor.gönlünüzü ferah tutun.her ustayım diyenin lafına da kulak asıp aracınızdan soğumayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: troya_82

    1.6tcdi focus aracımızı gecen gun ustaya goturduk adam yag kapagını actı (bu arada dışarda sıcaklık -2 dereceydı) aractan buhar cıkısı meydana geldı adam motor ufluyo dedı ama sorun şu 1. aracın hızlanmasında hiçbir sorun yok 2 araç yağ eksıltmıyor 3. ekzozdan dumanda atmıyor. sızce bu şartlar altında adamın yorumu dogrumudur+ bu duruma motor katkıları azda olsa bı önlem olabılırmı

    yukarıda da obk uzmanımızın belirttiği gibi yağ kapağından üfleme testi yapılmaz.bunu bilmeyen adam usta da değildir zaten.bunu yağ çubuğunu çekip kontrol etmek en doğrusudur.sonuçta motoru sıfır yaptırıp çalıştırsanız bile üstten egzantrikli motorlarda buhar çıkacaktır.çünkü kapağın altında iki tane egzantrik mili ve 16 adet supap çalışıyor.gönlünüzü ferah tutun.her ustayım diyenin lafına da kulak asıp aracınızdan soğumayın

    Alıntıları Göster
    ne güzel bilgiler var forumda bu gidişle aracın her derdini anlayacağız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    ne güzel bilgiler var forumda bu gidişle aracın her derdini anlayacağız.

    Alıntıları Göster
    aracımı satarken genç bir çoçuk yağ kapağını açıp arabanın motoru üfleme yapıyor demişti. meğer hararet görmemiş yağı düzenli olarak değişmiş motor.

    meğer fiyatı düşürmek içinmiş şimdi anladım...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.