Şimdi Ara

Grand C4 Picasso (2007-2013) İlk sürüş izlenimi.. (40. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.687
Cevap
119
Favori
822.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şöyle garip bir sorun ile karşı karşıyayım;
    Arka cam silecek suyunu püskürtemiyorum. O konuma getirdiğimde ön camlardan su püskürüyor, ön silecekler de hareketsiz konumda duruyorlar. Arka silecek ise kuru kuru hareket ediyor. Donanımsal değil de yazılımsal bir sorun galiba çünkü menüden aktive etmeme tağmen geri vitese geçince arka silecek çalışmıyor.
    Benzer sorun yaşayan, çözümünü bilen var mı?
  • Merhabalar

    benim arabamdaki güneşliktede aynı etiket vardı. hatırladığım kadarıyla
    "arabanızın motorunu stop etmeden önce 1 dakika rolantide çalıştırmanız
    aşırı önem arz etmektedir" yazıyordu.
    söz konusu etiket 1-2 ay içinde zaten güneşlikten çıkmıştı.
    ben istisnasız her zaman 1 dakika olmasa bile en az 30 saniye
    rolantide bekletiyorum. Birde turbolu arabalara en çok zarar veren hareketlerden biride;
    stop etmeden önce ara gaz vermektir. tam turbo devreye girerken araba stop ettiğinde
    15-20 bin devirdeki turbo inanılmaz bir baskı altında kalıyor.
    Bu nedenlerle arabamın anahtarını asla hiç bir yere vermiyorum.
    arabamı hep aynı yere ve aynı kişiye yıkattırarak (hassasiyetimi bildiğinden)
    oluşabilecek muhtemel sorunları engellemeye çalışıyorum.
    bazı araba yıkama yerlerinde (daha kurumsal olup sadece anahtarı verip 1 saat sonra alınan yerler gibi)
    gözlemlediğim yıkayıcı arabaya biniyor aragazı da veriyor üstüne anında stop ta ediyor.
    bu konuları sizlerlede paylaşmak istedim.
    hepinize keyifli sürüşler diliyorum.

    NOT: arabam neredeyse 1 senelik olacak ilk günkü keyfi hala yaşıyorum.




  • Söför ön torpido ustunde kı acam tuşu ve klıma artı eksı tuşları uzerınde kı kaplamalar kalktı. Servise gösterdım. Fotograf cektıler. Bakalım 550000 tl olan cıtroen de böyle komık bir durumu nasıl ve ne kadar sürede cözecekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbuyukkilic

    Söför ön torpido ustunde kı acam tuşu ve klıma artı eksı tuşları uzerınde kı kaplamalar kalktı. Servise gösterdım. Fotograf cektıler. Bakalım 550000 tl olan cıtroen de böyle komık bir durumu nasıl ve ne kadar sürede cözecekler.


    Aynı şey benim de başıma geldi. Klima tuşlarındaki fan hızını azaltan tuş (üzerinde REST yazan) soyuldu. Aynen fotograf çekip Baylas'a gönderdiler, 3 gün sonra garantiden değişti.

    Sadece benim başıma geldi diye çok üzerinde durmamıştım. Şimdi sizinkini de okuyunca korktum. Bu tuşlarda genel bir sıkıntı mı var acaba, garanti bitince başımızı ağrıtabilir.
  • Olayın cözümü içimı rahatlasada tuşların kalıtesı düşündürücü. Bakalım herhalde bayramdan sonra benımkıde cözülür. Bu arada cıtroene gönul vermış forumda sohbet edip paylaşımda bulunan tum arkadaşların Kurban bayramını kutlarım
  • C4 Picasso 5 koltuk dizel-otomatik araç uzun yol verileri:

    Güzergah:İstanbul-Aydın karayolu
    Mesafe:550 km.
    Hava 15 derece yağışsız ve sisli.
    Araç yükü:Bir şöfor ve 25 kg.'luk valiz.
    Ortalama hız 87 km.
    Tüketim:5,1 litre 100 km.'de(İzmir'e kadar)
    Daha sonra yol bilgisayarını sıfırlamadım ama İzmir-Aydın otobanında(110 km'dir) 140 ortalama ile gittim(Bir defa 180 ve birkere de 185'i gördüm) bu durumda tüketim 5,6 litre olarak yolculuk sonuçlandı.

    Picasso veya Citroen alacaklara duyurulur.
  • Herkese selam. Çoktandır yazamıyordum. Arabamı 30.000 bakıma götürdüm. Bakıldı edildi. Hiç bir bulguya raslanmadı. 1 yılda 30871 km yapmışım ellerime sağlık. Araba şahane gidiyor. Sanki üstünden bir fil kalkmış gibi.
    Sadece servise gitmeden önce akşam kış lastiklerimi indirip bagaja koyayım dedim bagajı açamadım. Tam da yeri zamanı. Lastikleri taktıramadık ama bagaj kiliti kırılmış onu yaptırdık. Doğal olarak Baylas citroen servisleri ellerinde yedek tutmadıkları için sipariş verdiler onu bekleyeceğiz. Ancak orjinal parça gelesiye kadar geçici tamiratı ellerindeki imkanlarla yaptılar. O yüzden Arkas servise teşekkürlerimi borç biliyorum. Normalde parça gelinceye kadaR BAĞAJA YAN KAPIDAN ULAŞ DİYEBİLİRLERDİ.

    Neyse 340 küsür indirimle 280 tl aldılar. KK taksit yapabiliyorlar. Ayrıca yetkili servisinden aldığım orjinal olduğuna inandığım Bor nnt power motor katkısınıda ekledim. Bakalım şimdi tüketim ne olucak.




  • Cez Kardeşim, ben çıktığından beri Shell GTL Dizel kullanıyorum. Bu yakıt %5 ve daha az kükürt içeriyor ve herhangi bir katkı maddesine gerek kalmıyor. Arabanın çekişi ve ekonomisine de olumlu etki ediyor. Bilgilerinize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jetranger

    Cez Kardeşim, ben çıktığından beri Shell GTL Dizel kullanıyorum. Bu yakıt %5 ve daha az kükürt içeriyor ve herhangi bir katkı maddesine gerek kalmıyor. Arabanın çekişi ve ekonomisine de olumlu etki ediyor. Bilgilerinize.





    Sayın Jetranger Ağabeyim;
    Kaptanım ben bor u 2006 senesinde ilk almanya tanıtımını seyretmiştim Köln de. Bu katkı diğer katkılar ( dew ) gibi değil. Kimyasal değil fiziksel bir etki yapıyor bu yüzden etkisi olmasa bile!! zararı yok. Ancak daha önceki arabamda 14o-150 den sonra bir uğultu ve titreşim oluyordu onu direk kesmiş ve yakıt tüketimini ciddi düşürmüştü.Bir kere yağ değişiminde koyuluyor motor yağının hem kalitesini hem ömrünü artırıyor.

    Türk patentli ilk nano ürünümüz. Hem destek olayım diye hem de o arabayı gözden çıkarmış olduğum için denemiştim. Gerçekten çok etkili olmuştu. Servis bile karşı çıkmasına karşı şaşırmıştı gürültü ve titreşimin kesilmesine.
    Bu arada benim güzergahta shell olmadığı gibi yan yollarda gidip bulduklarımda da gt ürünü yok. Bulursam deneyeceğim. İlginize tşk ler.




  • Arkadaşlar Merhaba,
    Silecek olayında çözümü silecek süpürgelerini yenilemekte buldum.Maslak Gökşenlerde yenilemeye gittiğim sileceklere normal fiyatı üzerinden %18 indirimde yaptılar(sadece onlar kış bakım kampanyasını uzatmışlar)böylelikle sağ:57 sol 58 lira olan silecekleri topmalda 94 liraya yeniledim.Geçmiş konularda bahsetmiş olduğum otomatiğin çok hızlı çalışması problemide böylelikle çözüldü.Bu arada halen aquapel-ombrello için araştırmadayım.Diğer taraftan yukarıda Cez arkadaşımızınkine benzer bir bagaj kapağı sorunu bendede vardı kilidi açmak için kendime çektiğimde tık diye bir ses geliyor fakat açmıyordu.ancak kolu ileri yokladığımda açılıyordu.Servise gitmişken onuda göstereyim dedim.Baktılar ve kapı açma switcinin arızalı olduğunu ve garantiden değişiklik yapacaklarını söylediler.Ellerinde yedek parça olmadığı için isteği yapacaklar ve önümüzdeki hafta değişiklik için beni çağıracaklar.
    Son olarak silecekleri yenilediğim için teknik bilgilerini sizlerle paylaşayım.Sol silecek 80 cm,sağ silecekse 75 cm.Servis dışında daha ucuza bulurum diyen olursa elinde bilgi olsun.Yanız bu büyüklükteki sileceklerin servis dışında bulunacağınıda pek zannetmiyorum.
    Bayram tatilinde yaklaşık 2000 km yol yaptım genelini 100 km hız civarında gittiğim bu yolda ortalama 5.5 litre yakıt harcadım.Sonuç gerçekten çok tatminkar.Bu yolun 500 kmlik(250gidiş -250geliş) bir kısmında araca 7 kişi bindik ve 3.sıra koltuklarda orta büyüklükte kişiler oturdu.Diz mesafesi çok sıkıntı olmadı.Arabanın çekişi ve frenleride 7 kişiye göre(ki araçtakilerin toplamı neredeyse 650 kg civarıydı) hiç düşündüğüm gibi değil gayet tatminkardı.Genelini 98 km sabit hızla geçirdiğimiz yolculukta yol bilgisayarı 5.5-5.6 lar arasında yakıt harcamı gösterdi.Bunun yanında otoyolda anlık 140-160 km hız bandına çıkışlarda oldukça seri ve taminkardı.Sizlerle paylaşmak istedim.
    Herkese iyi hafta sonları dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clankquee

    Arkadaşlar Merhaba,
    Silecek olayında çözümü silecek süpürgelerini yenilemekte buldum.Maslak Gökşenlerde yenilemeye gittiğim sileceklere normal fiyatı üzerinden %18 indirimde yaptılar(sadece onlar kış bakım kampanyasını uzatmışlar)böylelikle sağ:57 sol 58 lira olan silecekleri topmalda 94 liraya yeniledim.Geçmiş konularda bahsetmiş olduğum otomatiğin çok hızlı çalışması problemide böylelikle çözüldü.Bu arada halen aquapel-ombrello için araştırmadayım.Diğer taraftan yukarıda Cez arkadaşımızınkine benzer bir bagaj kapağı sorunu bendede vardı kilidi açmak için kendime çektiğimde tık diye bir ses geliyor fakat açmıyordu.ancak kolu ileri yokladığımda açılıyordu.Servise gitmişken onuda göstereyim dedim.Baktılar ve kapı açma switcinin arızalı olduğunu ve garantiden değişiklik yapacaklarını söylediler.Ellerinde yedek parça olmadığı için isteği yapacaklar ve önümüzdeki hafta değişiklik için beni çağıracaklar.
    Son olarak silecekleri yenilediğim için teknik bilgilerini sizlerle paylaşayım.Sol silecek 80 cm,sağ silecekse 75 cm.Servis dışında daha ucuza bulurum diyen olursa elinde bilgi olsun.Yanız bu büyüklükteki sileceklerin servis dışında bulunacağınıda pek zannetmiyorum.
    Bayram tatilinde yaklaşık 2000 km yol yaptım genelini 100 km hız civarında gittiğim bu yolda ortalama 5.5 litre yakıt harcadım.Sonuç gerçekten çok tatminkar.Bu yolun 500 kmlik(250gidiş -250geliş) bir kısmında araca 7 kişi bindik ve 3.sıra koltuklarda orta büyüklükte kişiler oturdu.Diz mesafesi çok sıkıntı olmadı.Arabanın çekişi ve frenleride 7 kişiye göre(ki araçtakilerin toplamı neredeyse 650 kg civarıydı) hiç düşündüğüm gibi değil gayet tatminkardı.Genelini 98 km sabit hızla geçirdiğimiz yolculukta yol bilgisayarı 5.5-5.6 lar arasında yakıt harcamı gösterdi.Bunun yanında otoyolda anlık 140-160 km hız bandına çıkışlarda oldukça seri ve taminkardı.Sizlerle paylaşmak istedim.
    Herkese iyi hafta sonları dilerim.

    Merhabalar,

    Okuduğum kadarıyla Aquapel arıyormuşsunuz, ben yurtdışından almıştım bir koli, 6 ay önce sürmüştüm hâlâ ilk günkü gibi etkili, piyasadaki diğer silikon bazlı yağmur kaydırıcılar gibi 2-3 haftada bir sürmek gerekmiyormuş, bilseydim bu kadar fazla almazdım ilk sürdüğümden başka tüp kullanmadım, dolayısıyla elimde 6 tane var şu anda. 2 tanesini de picassodaş bir arkadaşımıza gönderdim geçen gün. Fiyatı 50 lira, isteyen varsa gönderebilirim.

    Ziebartta yağmur itici uygulama olarak kullanılıyor.

    Ürünü merak ediyorsanız :

    http://www.youtube.com/watch?v=1bZ-qDMaljk&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=clFQ366w2DI&NR=1




  • forumu atlaya atlaya okudum. kafam iyice karıştı. c max mi? c4 picasso mu? karar veremedim. yardımlarınızı bekliyorum. araçların artı ve eksi yönleri ile ilgili bilgi paylaşımında bulunabilirseniz çok memnun olurum. şimdiden çok teşekkürler....
  • Arkadaşlar merhaba
    2004......2007.....yıllarında dört yıl 140.000 km. C Max kullandım. 2007 den şu ana kadar 45.000 km. Citroen Grand Picasso ile yol yapmaktayım.Her iki aracın artılarını ve eksilerini paylaşmak isterim...Bu tamamen sizin araçlardan beklentilerinizle ilgilidir.
    Performans : her iki araçtada ayni motor kullanılmakta(picasso c max tan yaklaşık 150 kg daha ağır buda performansta fark ediyor)ben bunu box tuning ile aştım
    Yol tutuş : kesinlikle sert suspansiyon ve direksiyon hassasiyeti için c max
    Teknolojik donanım : burada üstünlük tartışmasız picassa
    Şehir içi şehirler arası kullanım konforu :burada da üstünlük picassa
    Bakım maliyetleri : her ikiside ayni.
    Kronik arıza : c max şu an yaptığım km. ye kadar daha fazla sorun yaşadım.
    umarım kısada olsa size fikir verebilmiştir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halukersoz

    Arkadaşlar merhaba
    2004......2007.....yıllarında dört yıl 140.000 km. C Max kullandım. 2007 den şu ana kadar 45.000 km. Citroen Grand Picasso ile yol yapmaktayım.Her iki aracın artılarını ve eksilerini paylaşmak isterim...Bu tamamen sizin araçlardan beklentilerinizle ilgilidir.
    Performans : her iki araçtada ayni motor kullanılmakta(picasso c max tan yaklaşık 150 kg daha ağır buda performansta fark ediyor)ben bunu box tuning ile aştım
    Yol tutuş : kesinlikle sert suspansiyon ve direksiyon hassasiyeti için c max
    Teknolojik donanım : burada üstünlük tartışmasız picassa
    Şehir içi şehirler arası kullanım konforu :burada da üstünlük picassa
    Bakım maliyetleri : her ikiside ayni.
    Kronik arıza : c max şu an yaptığım km. ye kadar daha fazla sorun yaşadım.
    umarım kısada olsa size fikir verebilmiştir...




    Merhaba halukersoz,
    Şuan C4 Picasso (5 kişilik) almak için karar aşamasındayım. Verdiğin bilgiler çok değerli, teşekkür ederim. Kronik arıza konusunda biraz daha bilgi verebilirsen sevinirim.




  • C- MAX - Picasso tercihi yapamayan Arkadaşım,
    Bende bu siteyi inceleyerek Picasso sahibi oldum. Bu sitedekiler kadar ayrıntılı bilgi bulabileceğin başka bir yer yoktur sanırım. (yurt dışı siteler dahil. İngilizcen varsa C4owners diye bir siteyi öneririm) Geçmiş yazıları okursan artısıyla, eksisiyle birçok kereler eleştirildi, karşılaştırıldı. Ben, önceden kullandığım markalar sebebiyle başka forum ve siteleride takip ettiğim için sana şunu söyleyebilirimki yazıların ekserisi gayet objektif yorumlardır. Bizzat benim eleştirel birçok yazımı bulabilirsin. Tümünü ayrıntılı olarak okumanda fayda var.
    Kişisel fikrime gelirse, yol tutuş ve ataklık konusunda bencede C- MAX önde gider. Tuning olayı ile hızlanmayı biraz iyileştirebilirsin ancak arabanın cüssesi nedeniyle yol tutuş ve dinamikler konusunda yapacak fazla birşey yok. Özellikle Grand Picasso için söylüyorum, en arkadaki o 2 ilave koltuk nedeniyle uzun karoser her zaman kendini hissettirecektir.
    Ancak bu araba aile arabası, sakin, huzurlu ve rahat kullanım için uygun, ateşli bir performans düşkünüysen üzülürsün.
    Konfor, dış görünüm estetiği, prestij, orjinallik gibi merakların varsa Picasso tercih edilir. (Özellikle otomatik vites, panoramik cam, estetik ve benzersiz ön konsol gibi).
    Ben 35.000 Km içinde henüz önemli bir sorunla karşılaşmadım. Chip tuning olayını düşündüysemde sonradan gerekli olmadığına karar verdim. Kısa farların yetersiz olduğu konusunda şikayetler var, Xenon modifiye yardımcı olabilir zira Türkiyeye orjinal Xenon farlı araç getirilmiyor.
    Bence, eğer Grand Picasso alacaksan, bu hacme ve koltuklara gerçekten ihtiyacın varmı diye birkez daha düşünmende fayda var.
    Citroencilerin buluştuğu citroenim.net sitesinide tavsiye edebilirim. Ancak C4 picasso alt forumu buradaki kadar yoğun değil.
    Ancak şunu unutmaki seni yönlendirecek olan yinede aklın değil, kalbin olacaktır.
    Umarım faydalı olmuşumdur.
    Kolay gelsin.




  • İki araç arasındaki temel farklardan biri, cmax'in otomatik, picasso'nun manual versiyonun olmayışı. Öncelikle buradan düşünmeye başlamak gerekir diye düşünüyorum.
    Bunun dışında, bu forumda yer alanlar picasso hakkında bulabileceğiniz belki de en kapsamlı kaynak olacaktır, ancak iki araç arasında kaldıysanız nihai kararınızı, bu tür okumalardan ziyade, gönlünüzden geçene göre vereceksiniz.
  • Bence Picasso'da cam tavan olması ve arka koltuklar kapandığında düz zemin elde edilmesi büyük güzellik. Yıldızlı bir gecede uzanıp gökyüzünü veya yağmurlu bir günde düşen damları izlemek güzel olabilir
  • FORD FOCUS C-MAX Mİ YOKSA CİTROEN C4 PİCASSO MU (5 KİŞİLİK MODELİ) KARAR VEREMEDİM. LÜTFEN YARDIM!!!

    Öncelikle daha önce 2004 model sıfır km olarak aldığım aracımı sattığımdan dolayı yeni araç aramaya başladığımı belirteyim. Yıllarca küçük araç kullandığımdan ve çektiğim sıkıntıları düşündüğümde tekrar küçük kasalı bir araç almamaya karar verdim. Önce ford focus sedanlara yöneldim. ancak devamlı gittiğim tamircimin ''abi focus sedan alacağına c-max al hem daha rahat edersin hemde yol tutuşu ve yolda gidişi daha iyidir'' demesi üzerine c-max' e yöneldim. Onu araştırırken gözüm picassoya kaydı ve sonuç olarak çıkmaza girdim. Şimdi yardıma ihtiyacım var. Birçok arkadaş beklentinize göre değişir demiş. Onun için beklentilerimide aşağıya yazacağım ve yardımlarınızı bekliyor olacağım. Cevap veren herkese şimdiden çok teşekkürler!!!

    1-Öncelikle devlet memuru olmam sebebiyle devamlı araba değiştirmem mümkün olmadığından çok doğru karar vermem gerektiği ve uzun süre araba değişimi yapamayacağım için bana uzun süre masraf açmayacak, dolayısıyla dayanıklı ve 2. el olarak elden çıkarmam gerektiğinde en az zarar ile en kısa sürede elden çıkarabileceğim bir araba lazım.

    2-Periyodik bakım masrafları ve süreleri ile yedek parça açısından değerlendirildiğinde hangisini seçmeliyim. Zira bir sigortacı arkadaşımın dediğine göre c4 te (picasso'yu bilmiyorum) şimdiye kadar dört müşterisinin elektronik göstergeler ile ilgili sorun yaşadığını hatta bir tanesinde aracın beyninin İstanbul'a oradan da Fransa'ya gönderildiğini ancak garanti kapsamında değerlendirilmediğinden iade edildiğini müşterisininde aracı bu şekilde elinde çıkardığını söylemesi beni biraz picasso'dan soğuttu. Bu tarz sorun yaşayan veya şahit olan var mı ve bu tarz sorunlar c-max'te de yaşanabilir mi? Eğer çıkarsa hangi firma aracına daha fazla sahip çıkar?

    3-c-max ve picosso'da bulunan cam tavanlar kaza anında sorun olur mu? Yani kırılıp yaralanmaya sebep olur mu yoksa dayanıklı kırılmaz camdan mı yapılmıştır? Birde cam tavan aynı zamanda sunrof mudur?

    4-Kasa sağlamlığı olarak Yani Allah korusun kaza anında hangisi daha sağlamdır? Hangisinin tamir süresi daha kısadır?

    5-Yada ikisinden de vazgeçip kafa karıştırmayı bırakıp tekrar focus tdci mi almalıyım.

    6-Focusa dönmem veya c-max'te karar kılmam halinde benzinli alıp lpg mi taktırmalıyım yoksa dizel mi tecih etmeliyim? (Corsa ile yıllık ortalama 5-6 bin km yol yaptım. Tabi bagaj küçüklüğünden dolayı uzun yola hep kayınpederimin europa ile gitmemde bunda etkili oldu. Siz yıllık ortalama 10.000 km ye göre değerlendirebilirsiniz)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ltfgkcl -- 14 Aralık 2009; 20:41:03 >




  • Araç incelemesi yapan arkadaşlar, yukarıdaki sayfalar dolusu görüşü, raporu, incelemeyi boşuna yapmadık. Amacımız C4 Picasso'yu tüm ilgilenenlere detaylı bir şekilde tanıtıp verecekleri kararlarda yardımcı olmak, diğer taraftan sahip olduğumuz araçlarımızın iyi kötü taraflarını kendi aramızda paylaşarak sorunlarımıza çözüm bulmaktır..
    Eğer sizler tüm bu gerçek deneyimleri ve bilgileri okumadan hala cevabı onlarca kez verilmiş soruları soruyorsanız, bu en azından burada az veya çok paylaşımda bulunmuş kişilere haksızlık olur.. Yukarıda her sorunun cevabının olduğundan eminim. Lütfen biraz araştırmacı olunuz..

    Gelelim C-Max olayına.. Burada biz hiçbir marka veya modele kötüdür diyemeyiz. Tercih kendi gerksinimlerinize göre yapılacaktır. O markanın da forumdaki bölümünü inceleyiniz.
    Bildiğim kadarı ile C-Max 2010 yılında kasa değiştirecek. Bu da karar aşamasında üzerinde durulacak önemli bir husustur. Şu anda eski kasalarda doğal olarak kampanyalar olur. Yeni kasa ise daha pahallı olacak ama yeni teknolojiyi içerecektir.
    Diğer bir alternatif de yine 2010 da piyasaya çıkacak ve kasa-motor olarak C4 Grand Picasso'nun tıpatıp aynisi ama kokpiti farklı olan Peugeot 5008 dir..
    Diğer markalarda da benzer araçlar var.
    Umarım uygun arabayı gönül rahatlığı ile alabilirsiniz..
    Kolay gelsin...




  • Sizin öncelikleriniz (ikinci elde kolay satış, sorunsuz/reliable araba, yedek parça kolaylığı) ve cam tavan hakkındakı tereddütleriniz Toyota Verso ve hatta VW Touran'a da bakabileceğinizi gösteriyor.

    Öncelikleriniz bunlarsa Picasso almayın derim ben.
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.